ligfiets wedstrijd zwolle

Jaap-Andre de Hoop

Sep 4, 2010, 5:35:30 AM9/4/10
to ligf...@googlegroups.com
Aloha,

Volgend weekend is er de ligfietsrace in Zwolle. Het is me alleen nog
niet duidelijk, hoe laat het festijn begint, en waar ik moet zijn.
Op http://www.ligfiets.net/event/2399/ligfietsrace-in-zwolle.html kan ik
die info ook niet vinden.

Groets,

Jaap-Andre, dit jaar niet overnachten.

Quesjer

Sep 4, 2010, 6:34:57 AM9/4/10
to Ligfiets
> [...]
>
> Volgend weekend is er de ligfietsrace in Zwolle. Het is me alleen nog
> niet duidelijk, hoe laat het festijn begint, en waar ik moet zijn.
Hallo Jaap, en alle anderen.

De organisatie had nog enkele afwegingen te maken waardoor e.e.a. nog
even onduidelijk was. Maar nu is de kogel door de kerk.

Om 13.00 is de opening, 13.15 vertrekken de ligfietsers, om 13.30 de
roeifietsers, en om 13.45 de tandemrijders. Dat betekent dus dat de
verschillende groepen deels tegelijk op het traject rijden. Compacter
voor de toeschouwers, en er is ruimte genoeg op het parcours om dit te
kunnen doen.
Iedereen rijdt voor een uur. dus de verschillende eindtijden zijn
14.15 14.30, 14.45. De prijsuitreiking is om 15.15.

Na dit wedstrijdonderdeel zal ook een groep skeelers aan de start
verschijnen, dus heb je daar (ook) zin in, geef je dan even op bij de
organisatoren daarvan via een email naar ve...@stadshagentotaal.nl
Voor kinderen is er ook een programma, neem vooral kinderfietsen (lig
of gewoon) mee. Er zal door de Fietsschool van de Fietsersbond een
hindernissenparcour worden opgezet, en ook is er een baan om te gaan
ringsteken. Naast het speeltoestel en de zandbak op het groite
grasveld hoeven zij zich dus niet te vervelen.
Om e.e.a af te maken is er een drietal kramen, een met info van de
Fietsersbond, een van de Milieuraad, en de belangrijkste is die van
Niels, de appeltaartenbakker van vorig jaar. Ook dit jaar ie hij er
weer met appeltaart rechtstreeks uit de oven, maar nu ook diverse
biologische sapjes, koffie en thee en wat te eten.

Kortom, we doen er in Zwolle weer alles aan om het de rijders en
toeschouwers naar de zin te maken. Schrijf je vooral even in via de
site, dat is altijd fijn voor ons zodat we ons kunnen voorbereiden.
Verder komt er dit weekeinde nog een rijders-bulletin met alle info en
contactgegevens. Dat gaat uiteraard naar hen die zich op de site
hebben opgegeven.

Nu ik dit toch schrijf: We kunnen dit jaar heel goed extra mensen
gebruiken die anderhalf uur willen assisteren bij het bewaken van het
parcours. Er komen 5 professionele verkeersregelaars, maar extra ogen,
oren en handen zijn zeer welkom.
Meld je even bij de organisatie: ques...@gmail.com en we gaan je weer
in de watten leggen voor de geleverde hulp.

Groet namens de Fietsersbond en de Milieuraad, en voor deze:

"Quesjer"

Sep 4, 2010, 3:47:23 PM9/4/10
to Ligfiets
>Niels, de appeltaartenbakker van vorig jaar. Ook dit jaar ie hij er
>weer met appeltaart rechtstreeks uit de oven, maar nu ook diverse
>biologische sapjes, koffie en thee en wat te eten.

Alleen dit is een goede rede om te komen.
Die (warme) taart is fenomenaal!
Maak hem los en steun tegelijk een goed doel.

Brandweerquest