Kleine toptas ?

62 views
Skip to first unread message

Ligfietsger

unread,
Jun 30, 2012, 2:19:39 PM6/30/12
to ligf...@googlegroups.com
Ik heb een behoorlijk grote toptas (die me overigens uitstekend bevalt), maar zoek voor de zeg maar avond rondrit of dagtochtjes.

Veel hoeft er niet mee, beetje klein gereedschap, biba, rol snoepjes, appel of banaan.

De kleinste Radical toptas van 10 ltr. vind ik eigenlijk al te groot.

Gaarne advies !

Ligfietger - zoekt lichter toptasje - Grtz., Gerald.

Maarten Sneep

unread,
Jun 30, 2012, 2:23:48 PM6/30/12
to ligf...@googlegroups.com
On 30 jun. 2012, at 20:19, Ligfietsger wrote:

> De kleinste Radical toptas van 10 ltr. vind ik eigenlijk al te groot.

AGU yamaska 475 rack pack

http://www.agu.com/?pag=22&prod=318

Maarten

Marten Tacoma

unread,
Jun 30, 2012, 2:32:20 PM6/30/12
to ligf...@googlegroups.com
On 30 jun. 2012, at 20:19, Ligfietsger wrote:

> Ik heb een behoorlijk grote toptas (die me overigens uitstekend bevalt), maar zoek voor de zeg maar avond rondrit of dagtochtjes.
>
> Veel hoeft er niet mee, beetje klein gereedschap, biba, rol snoepjes, appel of banaan.
>
> De kleinste Radical toptas van 10 ltr. vind ik eigenlijk al te groot.
Ik heb zelf onder de Condor het frametastje van Radical hangen. Is meen ik 2 liter, zit bij mij iig gereedschap en biba in. Zit standaard op mijn fiets (vast met staalkabeltje), dus ik hoef nooit aan dingen als gereedschap te denken. Rol snoepjes zal er ook wel bij passen, of en appel of banaan past weet ik niet.

Marten - en jas met spanbandje achterop - Tacoma

>
> Gaarne advies !
>
> Ligfietger - zoekt lichter toptasje - Grtz., Gerald.
>
> --
> Mail aan de lijstbeheerders: ligma...@googlegroups.com
> Instellingen, webmail, enz.: http://groups.google.nl/group/ligfiets
> Ligfiets.net: http://ligfiets.net

Ligfietsger

unread,
Jun 30, 2012, 5:15:37 PM6/30/12
to ligf...@googlegroups.com
Hai Maarten,

Een van mijn collaga PZ'ers heeft zo tasje, maar die zijtasjes zitten niet zelden tussen zijn spaken ......

Grtz., Gerald.


Op zaterdag 30 juni 2012 20:23:48 UTC+2 schreef Maarten Sneep het volgende:

Quemo

unread,
Jun 30, 2012, 5:20:44 PM6/30/12
to ligf...@googlegroups.com
On Saturday, June 30, 2012 8:19:39 PM UTC+2, Ligfietsger wrote:
Ik heb een behoorlijk grote toptas (die me overigens uitstekend bevalt), maar zoek voor de zeg maar avond rondrit of dagtochtjes.

Veel hoeft er niet mee, beetje klein gereedschap, biba, rol snoepjes, appel of banaan.

De kleinste Radical toptas van 10 ltr. vind ik eigenlijk al te groot.

Andere suggestie dan een toptas: gewoon een klein stuurtasje (voor een normale rechtopfiets) aan de zijkant van je fiets hangen naast de zitting.
Heb ik bij mijn Fujin en m'n vrouw op haar Hurricane. Kan ik met m'n hand ook net in komen. Formaat? Zeg ongeveer 4 stuks 0,5L flesjes cola die erin passen.

Quemo -in een velomobiel gaat nog veel meer bagage dan 10 liter-

Ligfietsger

unread,
Jun 30, 2012, 5:20:45 PM6/30/12
to ligf...@googlegroups.com
50 euro voor dat tasje vindtttttttt ik enorm overdreven .......

Op zaterdag 30 juni 2012 20:32:20 UTC+2 schreef Marten Tacoma het volgende:

Maarten Sneep

unread,
Jun 30, 2012, 5:27:52 PM6/30/12
to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

On 30 jun. 2012, at 23:15, Ligfietsger wrote:
> Op zaterdag 30 juni 2012 20:23:48 UTC+2 schreef Maarten Sneep het volgende:
>> On 30 jun. 2012, at 20:19, Ligfietsger wrote:
>>
>>> De kleinste Radical toptas van 10 ltr. vind ik eigenlijk al te groot.
>>
> AGU yamaska 475 rack pack
>
> http://www.agu.com/?pag=22&prod=318
>
> Een van mijn collaga PZ'ers heeft zo tasje, maar die zijtasjes zitten niet zelden tussen zijn spaken ......

Maar die zijtasjes gebruik je ook niet. Dicht laten zitten en alleen het hoofdvak gebruiken. Zijvakjes zijn voor noodgevallen, als je aan het eind van een rit boodschappen doet of zo. Als de zijflapjes vol zitten komen ze al veel minder snel tussen de spaken. Overigens heeft ook het hoofdvak een uitbreiding voor extra flexibiliteit.

Bij Fuego-rijders is dit een zeer populair tasje, het past erg goed op de drager van deze fiets.

Maarten - als je de drager er tenminste nog op hebt zitten - Sneep

Ligfietsger

unread,
Jun 30, 2012, 11:45:30 PM6/30/12
to ligf...@googlegroups.com
Wim_G heeft idd een Fuego, ik zal er eens naar kijken, de prijs is in ieder geval ook interessant.

Op zaterdag 30 juni 2012 23:27:52 UTC+2 schreef Maarten Sneep het volgende:
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages