TGA Elke eerste zondag van de maand (Toer Groep Alkmaar en omstreken)

Duckman

Oct 27, 2007, 7:11:06 AM10/27/07
to Ligfiets
Een paar week terug melde ik dat ik bezig ben om een ligfiets groep in
Alkmaar op te zetten.
Reden hier voor is dat er volgens mij redelijk wat ligfietser in en om
Alkmaar wonen.

Het lijkt mij een goed idee om het gewoon te geen proberen en wel op
elke eerst zondag van de maand. Reden hier voor is dat ik toch een dag
moest prikken en dat we (uitgaande van 4 week per maand) twee weken
voor en na de ALF Toerclub zitten zodat mensen altijd wel. Voor de
opzet heb ik de kunst af gekeken van de ALF. Waarom zou je een goed
idee niet op een andere plek voort zetten.

Elke eerste zondag van de maand (ook in de winter) wordt er een
toertocht gereden. Gestart wordt om 10 uur van af het Waagplein, voor
de Olily.
De gereden afstand is afhankelijk van de weersomstandigheden. (50 tot
80 km) De snelheid waarmee gereden wordt is een toertempo van ongeveer
23 kilometer per uur. Natuurlijk wordt onderweg gestopt voor een
drankje (op eigen kosten). Route word door de aanwezige op dat moment
gepland. Als je een mooie route weet kan je die natuurlijk avast door
mailen.
Omdat het de eerste keer is zou ik graag een berichtje willen
ontvangen van de mensen die mee gaan. Wil je mee maar heb je niks
laten weten dan kan je natuurlijk ook gewoon mee.

Ook vragen en opmerkingen zijn welkom

Sander

Duckman

Oct 29, 2007, 4:06:29 AM10/29/07
to Ligfiets
Korte aan vulling op het hier onder.
De eerste tocht zou dus zijn op Zondag 4 November, dit is komende
zondag.

Cycle Maniac

Oct 30, 2007, 4:17:57 PM10/30/07
to Ligfiets
Leuk initiatief, Sander.

Zij het dat ik op dit moment nog even (ex-)ligfietser zonder ligfiets
ben. :-(
Ik verwacht dat daar met 2009 weer verandering in komt. Maar daar heb
jij op dit moment nog weinig aan...

In ieder geval veel succes.

Gr. Marco

liggerjan

Dec 13, 2007, 4:35:33 PM12/13/07
to Ligfiets
Ik stond 2 december op het Waagplein, maar trof helaas niemand. Het
weer was ook wat twijfelachtig.
Wanneer is de volgende maal?

Groet, Jan Bos