Begrenzing voor (lig)fietsen?

Bas Fotografie

Sep 20, 2007, 8:10:20 AM9/20/07
to ligf...@googlegroups.com
Grappig stukje:
http://www.vrijspreker.nl/vs/?itemid=6448

grt

Bas - blijft de ligfiets toch nog altijd leuker, want comfortabeler
-------------------
Bas Fotografie
portfolio: http://ic4u2.net
weblog: http://roodpetje.nl
archief: http://fotograaf.defotojournalist.nl/basfotografie

Bob Vroegh

Sep 20, 2007, 8:35:27 AM9/20/07
to ligf...@googlegroups.com
On Thu, Sep 20, 2
Ik hoop dat dit een flauwe grap is van ene ophef strooier.
Willen ze nou ook de sportieve mensen die niet in die stinkende autos
rijden gaan bekeuren en controleren. Hebben ze niets beters te doen?

>"studie bleek juist: hoe meer fietsers, hoe meer verkeer en hoe drukker
>het verkeer, des te meer ongelukken."
Waar juist meer ongeluken van komen zijn de auto's die het gevaarlijk
maken voor de fietsers. Er zijn veel meer ongelukken met fietsers en
auto's dan fietsers onderling.

>"Het begint met te hard fietsen en het eindigt met te hard autorijden.
>Mogelijk moord.";
A man dit slaat echt helemaal nergens op, die
gestudeerde aap heeft vast zelf een auto en is te onsportief om te
fietsen.

>"Een eerste stap moet zijn om in heel Nederland zogeheten
>fietsflitslampen te plaatsen. De maximum snelheid zou dan 20 km/h zijn."
En krijgen we allemaal dan ook een kenteken plaat?

>Aangezien de wet per 1 Januari 2008 in gaat, is er een logistiek
>probleem om alle fietsflitsers tijdig te plaatsen. Tot die tijd zullen
>agenten in de bosjes plaats nemen, zich verschuilen en in geval van
>overtreding fietsers onverwacht overmeesteren.
Dan mag die bosjes man flink door rennen als die me in me Quest bij wil
houden.

>Snikkelhout houdt een leerstoel verkeersstudies aan de universiteit van
>het eiland Tuvalu.
Daarnaast is het eiland Tavula zo klein dat er niet eens een Velomobiel
op kan aangezien er verder op internet ook geen professor Snikkelhout te
vinden is zal die aap wel niet bestaan en dit gewoon een flauwe grap
zijn.

Bob -tussenuur op school ook weer gevuld- Vroegh

Henk de Leeuw

Sep 20, 2007, 9:59:28 AM9/20/07
to ligf...@googlegroups.com
On 9/20/07, Bob Vroegh <b...@welmers.net> wrote:

On Thu, Sep 20, 2
Ik hoop dat dit een flauwe grap is van ene ophef strooier.

Eh... Bob, heb je gezien in welke categorie dit verhaaltje geplaatst is?
Humor!
Serieus er op in gaan is dus het laatste wat nodig is...

Groeten, Henk.

Duckman

Sep 21, 2007, 8:46:42 AM9/21/07
to Ligfiets
Het boven genoemde stukje net bij ons bij de lunch tersprake gebracht.
Natuurlijk als of het waar was :-).
Ik kan zeggen dat ik eerg vermakelijk lunch heb gehad. Een paar auto
rijders waren het er helemaal mee eens, nog net wel toe geven dat 20
km/uur wat langzaam was en dat dit best naar 25km/uur kon. Vooral een
max snelheid in de bebouwdekom zagen ze wel zitten. Daar tegen over
zat een collega die wel eens op de race fiets naar het werk komt en
die begon wel erg boos te worden als ik heb nog een beetje op zou
stoken stond hij nu in Den Haag met zijn fiets :-).

Sander - word altijd zo rustig van dat ligfietsen -

Hans Schreuder

Sep 21, 2007, 4:30:14 PM9/21/07
to Ligfiets
hmmm.. voor zover ik weet is de veiligheid in het verkeer vooral
gediend met kleine verschillen in snelheid. Laten we dan nog iets
verder gaan en dezelfde snelheidslimiet van - nou ja, vooruit - 25 km/
h opleggen aan alle deelnemers aan het verkeer.

Hans - of zou het aantal hartproblemen dan al te drastisch groter
worden? - Schreuder

Edgar Leijten

Sep 23, 2007, 11:48:23 AM9/23/07
to Ligfiets
Op zich een grappig stukje, maar er zit wel een kern van waarheid in.
De huidige fietsinfrastructuur en hoe auto-, voet- en fietsverkeer er
mee omgaat, zijn eigenlijk niet geschikt voor hogere snelheden (enkele
fietspaden uitgezonderd). De gemiddelde zondagmiddagfietser heeft daar
vast ook wel een mening over, en omgekeerd de snelle fietser ook
(don't get me started).

Met de "zesjes cultuur" van de overheid, is de meest voor de hand
liggende optie een snelheidslimiet (handhaving is dan weer een
tweede). Dat is veel makkelijker en goedkoper dan een
mentaliteitsverandering van de verkeersdeelnemers, het aanpassen van
fietsinfrastructuur, of een ontheffing voor de rijbaan verlenen aan
snelle fietsers.

Nu wordt dit dus nog afgedaan als een grap, maar op het moment dat het
verkeer drukker wordt, of dat er veel klachten komen van
langzaamfietsers, of snelfietsers een grote groep worden in de
ongevallenstatistiek, dan zie ik zoiets nog wel eens gebeuren. En dan
is er geen belangenvereniging die groot genoeg is om tegengas te
geven.

Groeten, Edgar

Sep 24, 2007, 2:19:11 AM9/24/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 23-09-07 heeft Edgar Leijten<edle...@engineer.com> het volgende geschreven:

> [...]
> ongevallenstatistiek, dan zie ik zoiets nog wel eens gebeuren. En dan
> is er geen belangenvereniging die groot genoeg is om tegengas te

In de duinen bij oostvoorne liggen wat nieuwe fietspaden, betonpaden
met dwarsribbels. Deze zijn bewust niet glad gemaakt om snelle
fietsers te weren. Het is een toeristisch fietspad. Eén van de paden
heeft aan het begin en eind een tiental meters klinkerbestrating, die
ook bewust niet vlak is gelegd. Stapvoets is daar al te hard.

grtz
henk

Duckman

Sep 24, 2007, 11:44:51 AM9/24/07
to Ligfiets
Gelukkig is het nog geen 1 januarie anders was ik mijn fiets vast
kwijt geweest. Ik fiets elke dag over de kanaaldijk waar auto's 60
mogen en 90 de norm is. Soms rijden ze wel 60 maar dan staan ze te
controleren. Vanmorgen dus weer. Ik reed de dienders voorbij en zwaai
dan even vriendelijk, ze maken het tenslote veiliger voor mij. Maar
toen ik naar mijn kilometer teller en zag dat ik 37 km/uur reed. Na
corectie is dat toch 15km/uur te hard :-).

Sander - op de fiets zo hard mogelijk maar in de auto een watje en dus
de max snelheid -

Menno

Sep 27, 2007, 3:01:36 AM9/27/07
to Ligfiets
Als ze er nou een minimumsnelheid van maken. Dat zou mooi zijn,
pak je gelijkt het opkomende obesitas probleem aan.
Met natuurlijk een vrijstelling voor 65+ of mensen die iets anders
hebben
waardoor ze het niet redden.

Reinier

Sep 29, 2007, 7:34:24 AM9/29/07
to Ligfiets

Nee hoor, in het begin zou een aantal mensen zich vreselijk opwinden,
maar dat zijn dezelfde die dat ook doen bij 120, omdat dat ook volgens
hun veel te langzaam is. Op langere termijn, zou Nederland een
heerlijk relaxed, onthaast, maak-je-niet-te-sappel-volkje-worden.
Minder hartproblemen daardoor.
En voor wie er toch nog last van heeft: de ambulance komt natuurlijk
niet op tijd dan......
Reinier -