Re: [Ligfiets] Samenvatting voor ligfiets@googlegroups.com - 2 updates in 1 onderwerp

Dries Baron

to ligf...@googlegroups.com
Als het een oudere RVS Dragon is: neuspijp van de  Condor, Dragon en Cheetah waren identiek. 20 jaar geleden. Ik vermoed dat de diameter ca 46-47mm is.

Dries

Op za 30 nov. 2019 om 10:57 schreef <ligf...@googlegroups.com>:
Chris Baten <Ch...@baten.eu>: Nov 29 07:20PM +0100

Hoi Marten,

Dat is wel heekl mooi. Zou wel eens exact dezelfde kunnen zijn. Weet jij
dat toevallig, of moet ik Optima even navragen?
Ik begreep van Optima dat de hoek van dat schuine pijpje kritisch is voor
het (kunnen) plaatsen van een derailleur.

Groet,

Chris

Marten Tacoma <mar...@martentacoma.nl>: Nov 30 10:26AM +0100

Mijn ervaring is dat Condor en Dragon iig heel vergelijkbare fietsen zijn qua rijeigenschappen, maar of die hoek exact gelijk is durf ik niet te zeggen. Extra foto met geodriehoek geeft hopelijk het antwoord.

Marten

Je ontvangt deze samenvatting omdat je je hebt aangemeld voor updates over deze groep. Je kunt je instellingen wijzigen op de pagina Groepslidmaatschap.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar ligfiets+u...@googlegroups.com.

ChrisB

to Ligfiets
Hoi Dries,

Is i.d.d. nog RVS frame en kon me ook al niet anders voorstellen. Maar ja, is ook al weer lang geleden dat ik een (RVS) Condor in het wild heb gezien..
Heb ondertussen nog wel stiekem een Seiran geprobeerd als 2 maal 26 onderstuur alternatief voor de Condor, waar ik wel met beide voeten aan de grond kan komen (lukt helaas niet op een Condor). Reed heerlijk rustig met de iets langere wilebasis en groter voorwiel, woog minder (ALU frame), maar realiseerde me ook, dat ik mijn Dragon toch wel een heel geslaagd
werkpaard is voor mijn gebruiksmix met (veel) korte stukken in het stadsverkeer.
Is dan ook erg mooi, dat ik dit dankzij Marten nog een poosje vol kan gaan houden.

Groet,

Chris

Op zaterdag 30 november 2019 13:00:37 UTC+1 schreef Dries Baron:
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar ligf...@googlegroups.com.