apeldoorn omnisport

pjotr320

Mar 14, 2009, 4:46:11 PM3/14/09
to Ligfiets
En dat was de wintercompetitie. Tijdens de jaarcompetitie weer zo'n
goede opkomst?

Tussen de wedstrijden (vermoeiend, edoch leuk) en de opnames
(wachten....) heb ik nog wat fotootjes gemaakt.

http://picasaweb.google.nl/pjotr320/Apeldoorn#

Peter - zelf een fietsje in elkaar rollen en plakken? - Haan

Mar 15, 2009, 2:47:59 PM3/15/09
to Ligfiets
Sfeertje druipt er weer af.

Gefeliciteerd Thomas met je 10-e plek..... :-)

Theo - moest wederom werken, alles gemist - van Goor

Niels

Mar 16, 2009, 11:25:46 AM3/16/09
to Ligfiets
Hee Peter,

Altijd leuk om weer wat terug te zien van de wedstrijd.
Voor al diegene die het gemist hebben: Apeldoorn heeft een prachtbaan,
die Hans Wessels in de gelegenheid stelde om een nieuw wrra record op
de 200m sprint te rijden. Verder werd de wedstrijd extra spannend door
de strijd om de 10 plaats. De wedstrijdleiding probeerde nog om Thomas
van Schaik van dit podium af te houden en de kussen van de kissmiss
aan iemand anders te gunnen (Thomas kende ze al). Ze vergaten
zogenaamd om Bastiaan in de uitslag op te nemen, maar oplettende
lieden voorkwamen dit snode plan.

Voor wie meer wil zien; als ik het goed heb worden de opnames woensdag
a.s. uitgezonden tijdens man bijt hond.

Niels, 10e in de verkeerde wedstrijd, van der Wal.

wije...@zonnet.nl

Mar 16, 2009, 2:19:36 PM3/16/09
to Ligfiets
Peter,

Dank je voor de foto's.

Ik heb een heel leuke wintercompetitie gehad. Van onderuit in de
finale van het criterium in Alkmaar (à kilometertje 50 +) tot rijden
op de geweldige baan van Apeldoorn. Alle drie de velodromes van
Nederland hebben een bezoekje gehad. De baan van Apeldoorn is heel
snel! (Ok, ook ruim de laagste luchtdruk 1009 hPa en verreweg de
hoogste temperatuur). Het bijzondere aan deze baan is dat je heel veel
heel goed lopende bocht hebt (en de rechte stukken dus kort zijn).

Ook opvallend is dat er een groep van zoeen 10 man is die voornamelijk
ongestroomlijnd heeft gereden aardig aan elkaar gewaagd is. Erg leuk
om dat mee te maken. Een toevalstreffer? Of zit er een stijgende lijn
in het aantal mensen dat hard wil en kan rijden. De criteria gaan
zonder stroomlijn gewoon boven de vijftig. En wegrijden is niet
bepaald een makkelijke taak. Het is eigenlijk niemand (VM's niet
meegerekend) gelukt. En aan de achterkant vallen ze er ook niet erg
snel meer af!

Hard en harder fietsen is erg grappig! Op een goede ligracefiets (ze
bestaan echt!) met een goed getrainde ligfietser (dat trainen doen er
ook steeds meer) ben je ook in de "kale" variant toch echt bijna alles
op een UCI racefiets de baas!

Groet Gert-Jan

Martenjn

Mar 16, 2009, 3:07:10 PM3/16/09
to Ligfiets
On 14 mrt, 21:46, pjotr320 <pjotr...@hotmail.com> wrote:
ik ben ook even langs gegaan (die baan is op minder dan een kilometer
van m'n ouders en ik was er nog nooit binnengeweest, ligfietswedstrijd
vond ik een mooi excuus). De foto's die ik heb gemaakt zijn te vinden
op http://picasaweb.google.com/martenjn/LigfietswedstrijdApeldoorn#

Grts, Marten

JM

Mar 17, 2009, 2:34:34 AM3/17/09
to Ligfiets
Peter en Marten, hartelijk dank voor het maken van de foto's!!!

groetjes, JM - al vaak op de fiets geflitst, maar nog nooit bekeurd -
vD

thomas...@quicknet.nl

Mar 17, 2009, 10:30:16 AM3/17/09
to ligf...@googlegroups.com
JM vD schreef:

> Peter en Marten, hartelijk dank voor het maken van de foto's!!!
>
> groetjes, JM - al vaak op de fiets geflitst, maar nog nooit
> bekeurd - vD

Inderdaad super bedankt voor de leuke foto's. Ondanks dat Peter bijna geen foto's van het fietsen heeft gemaakt kun je toch heel goed de sfeer eraan aflezen.
Hopelijk dat anderen die geweldige sfeer ook raak zien en besluiten om eens een keer een wedstrijd te proberen!
Hoe meer zielen hoe meer vreugt!

Tsja, wat wil je nog meer van zo'n weekend?

1) Eerst gaat je vrouw mee voor de gezelligheid.
2) Dan wordt je 10e in de sprintrace waarbij je van tevoren een halfuur op de uitslag hebt gewacht en toch echt van mening was dat je 9e was geworden (sorry Cees?).
3) Dan blijkt dat Man Bijt Hond notabene je eigen vrouw heeft uitgekozen als kissmiss om je een mooie bos bloemen en fles sjampie te overhandigen. (+ een heerlijke zoen, nogmaals sorry Cees ;-)
4) Vervolgens rij je een fantastisch spannend criterium waarbij ontsnappen onmogelijk is en de snelheden verschrikkelijk hoog liggen.
5) Je praat gezellig met anderen en kijkt uit naar de volgende wedstrijd.

Jongens allemaal heel erg bedankt voor de gezelligheid, vriendschap en het enthousiasme waarmee jullie me aanmoedigde (toch ?) voor de 10e plek. Linda en ik hebben genoten!

En dan nu natuurlijk een interessant gegeven:

Van de top 12 in het criterium waren er 6 ongestroomlijnd, en reden er twee met staartpunt, allen met een gemiddelde snelheid van boven de 50,4 km/h. (die Questen doen voor mij even niet mee).

(Gert-Jan weet wat ik nu ga zeggen)

Wie van die 6 gaat dit jaar een poging doen om op deze prachtige snelle baan een WRRA record neer te zetten op het uur?

Zo te zien zit er genog potentiaal tussen!

Met vriendelijke groet,

Thomas - Eerste echte podiumplaats - van Schaik

Gele Passie

Mar 17, 2009, 10:41:15 AM3/17/09
to ligf...@googlegroups.com
Op 16 maart 2009 20:07 heeft Martenjn <mart...@gmail.com> het
volgende geschreven:

> De foto's die ik heb gemaakt zijn te vinden
> op http://picasaweb.google.com/martenjn/LigfietswedstrijdApeldoorn#

Foto 28 is toch wel het meest bijzonder...

Pinker Perl

Mar 17, 2009, 11:42:05 AM3/17/09
to ligf...@googlegroups.com
Op 17 maart 2009 15:30 heeft <thomas...@quicknet.nl> het volgende
geschreven:

> Van de top 12 in het criterium waren er 6 ongestroomlijnd, en reden er twee met staartpunt, allen met een gemiddelde snelheid van boven de 50,4 km/h. (die Questen doen voor mij even niet mee).

Je bent al de tweede die velomobielen voor het gemak niet meetelt. Is
daar een reden voor? Als Pinker in de uitslagen kijkt ziet hij dat in
het criterium de Questrijders duidelijk de overhand hadden. Pinker
vindt dat een mooie combinatie van mens en techniek en feliciteert bij
deze de rijders en de bouwers.

/Pinker

--
Pinker is te vinden op http://tinyurl.com/5p6od6
Pinker gebruikt http://www.faqs.org/rfcs/rfc1855.html (nettiquette)

Niels

Mar 17, 2009, 1:17:03 PM3/17/09
to Ligfiets
Tellen Questen niet mee?
Jawel, Ymte is gewoon winnaar geworden.
Alleen, open ligfietsers zien questen als een andere klasse, en daar
kan ik me geheel in vinden.
Hopelijk zijn er volgend jaar nog een stuk of 5 questen meer op de
baan, zodat we een apart criterium kunnen rijden, nu rijden we elkaar
soms in de weg.

Niels, forenst alleen in een Quest, van der Wal

On 17 mrt, 16:42, Pinker Perl <pinker...@gmail.com> wrote:
> Op 17 maart 2009 15:30 heeft  <thomasenli...@quicknet.nl> het volgende

Thomas & Linda

Mar 17, 2009, 2:29:25 PM3/17/09
to ligf...@googlegroups.com
Beste Marcel,

Je quote van mijn reactie was maar een gedeelte van het verhaal. Dit
was een inleiding naar de vraag wie er een poging gaan ondernemen het
record van Gert-Jan te verbeteren. Dat record is niet in een quest
gereden.

Snap je het nu?

Mvg,

Baron 26"

Verstuurd vanaf mijn iPod

Op 17-mrt-2009 om 16:42 heeft Pinker Perl <pink...@gmail.com> het
volgende geschreven:\

Bob Vroegh

Mar 17, 2009, 5:20:24 PM3/17/09
to ligf...@googlegroups.com
Bedoel je dan Ymte die flink aan de drank een paaseitjes zit, en
bastiaan die met hans wessels zoent?

Ach je moet vaker komen kijken op wedstrijden, gebeuren de gekste dingen
;)

Mar 17, 2009, 5:43:05 PM3/17/09
> [...]
> bastiaan die met hans wessels zoent?
>
> Ach je moet vaker komen kijken op wedstrijden, gebeuren de gekste dingen

Correct.... veel mensen vroegen zich die zelfde avond (*) nog af waarom Ymte
zo gruwelijk aan de drank wilde.... het is duidelijk: hij is jaloers...
de vraag is natuurlijk: op wie!

(*) op het verjaardagsfeestje waar tenminste een persoon op die foto
aanwezig was. Niet onder/boven getekende.

Tiep met mij op: http://tinyurl.com/5p6od6
Rode Pioneer adviseert: http://www.faqs.org/rfcs/rfc1855.html

Cees

Mar 17, 2009, 3:23:39 PM3/17/09
to Ligfiets
Ik heb even gedroomd ... maar het was van de gehele wintercompetitie
mijn mooiste dag.
en heb mijn zoen maar later opgehaald bij mijn eigen ronde miss.
Die slok champagne was bijzonder attent maar vond hem "niet zo
lekker"
Op http://wieringer-velomobiel.blogspot.com/ staan nog meer fotos (wel
veel van het zelfde merk :)
Met vriendelijke groet
Cees van de 10e naar de 11e plaats Roozendaal

Mar 19, 2009, 6:22:23 AM3/19/09
to ligf...@googlegroups.com
Rode Pioneer wrote:
> Correct.... veel mensen vroegen zich die zelfde avond (*) nog af waarom Ymte
> zo gruwelijk aan de drank wilde.... het is duidelijk: hij is jaloers...
> de vraag is natuurlijk: op wie!

Misschien is het antwoord op de vraag te vinden in deze link?
http://www.manbijthond.nl/fragmenten/ligfietscompetitie-apeldoorn

As sugar dissolves, it spreads happiness.
/from a SAS sugar packet/

David

Mar 19, 2009, 11:38:57 AM3/19/09
to Ligfiets
En hierbij mijn videografische bijdrage:
http://www.manbijthond.nl/fragmenten/ligfietscompetitie-apeldoorn
Vooral footage van het hazen criterium.

Groeten David

pjotr320

Mar 19, 2009, 11:49:39 AM3/19/09
to Ligfiets
Eh, copy-past foutje David?

Peter - lente, er is weer veel te zien - Haan

pjotr320

Mar 19, 2009, 12:01:10 PM3/19/09
to Ligfiets
Deze link bedoelde David:

http://www.vimeo.com/3762192

Mooi filmpie!

Peter - meer en beter hout in ontwikkeling - Haan

Mar 19, 2009, 12:00:33 PM3/19/09
to ligf...@googlegroups.com
David wrote:
> En hierbij mijn videografische bijdrage:
> http://www.manbijthond.nl/fragmenten/ligfietscompetitie-apeldoorn

Heel mooi en professioneel gemaakt David! ;-)

Pinker Perl

Mar 19, 2009, 12:06:50 PM3/19/09
to ligf...@googlegroups.com
Op 19 maart 2009 17:00 heeft H. Wessels <H.We...@picardi.nl> het
volgende geschreven:

> Heel mooi en professioneel gemaakt David! ;-)

Je zou het op tv uit moeten zenden.

Niels

Mar 19, 2009, 4:00:07 PM3/19/09
to Ligfiets
Hee David,

Ontzettend leuk filmpje; de snelheid druipt er af. Veel dank.

Niels, terug op de fiets, van der Wal

David

Mar 19, 2009, 4:21:32 PM3/19/09
to Ligfiets
Inderdaad de verkeerde link gekopieerd, moet natuurlijk zijn:
http://www.vimeo.com/3762192