84 jaar

leonie berkhout

Aug 14, 2007, 12:02:09 PM8/14/07
to ligf...@googlegroups.com
Beste ligfietsers,

Soms vraag ik me af hoe lang ik nog door kan rijden op de ligfiets.
Sinds vandaag weet ik dat dat nog wel een jaar of dertig is.
Terug van mijn werk in het AMC in Amsterdam maakte ik zoals gewoonlijk een ommetje langs de ronde hoep.
Ik kwam daar een oudere ligfietser tegen op een Windcheetah trike. Hij had hem net een weekje uit Engeland.
Hij was 84 jaar! En wat een enthousiasme. Een motortje erop vond hij helemaal niet nodig.
Grappig was dat hij mijn fiets (een cremekleurige Mango) ook heel mooi vond.
Al met al een memorabele ontmoeting.

Groet,

Leonie Berkhout

Kees Schouten

Aug 14, 2007, 2:42:14 PM8/14/07
to Ligfiets

Ik heb vorig jaar een man van 94 jaar ontmoet die nog alle dagen 20
tot 30 kilometer op de racefiets reed. Hij reed een stukje met ons mee
terwijl we tussen 20 en 25 km/uur reden. 2 jaar ervoor heeft hij nog
de elfstedentocht gereden, 1 jaar ervoor is hij nog een keer door een
auto van de weg gereden, maar hij blijft rijden.
Als je tot die leeftijd op een racefiets kan rijden, dan kan je dat
denk ik ook op wel een ligfiets, zeker als het een driewieler is.
Maar dit zijn natuurlijk uitzonderingen, net als de mevrouw van 97 die
onlangs haar rijbewijs heeft laten verlengen en zonder aarzelen
achteruit de garage inreed.

janpruis

Aug 14, 2007, 12:44:30 PM8/14/07
to Ligfiets
Grappig:

De beste man ben ik een paar maanden geleden tegengekomen, toen nog op
zijn Brompton: hij vertelde me arts te zijn geweest, en in Abcoude te
wonen. (dit nadat ik hem vertelde in het AMC te werken)
De Brompton had hij zo'n jaar geleden gekregen van zijn kinderen voor
zijn verjaardag: ik werd helemaal blij van deze heer: zag hem toch een
beetje als mijn voorland.
Had net melk getapt bij de melktap aan Gein-zuid: hij fietste daar met
een paar fietsmaten.
Ik was op mijn Hurrycane: hij vertelde binnenkort een trip te maken
naar GB om zijn eerste ligfiets op te halen.

Groet, Jan Pruis

Message has been deleted

Bart

Aug 16, 2007, 4:21:33 AM8/16/07
to Ligfiets
Ik ben 61 en net in de VUT, en dat was voor mij aanleiding om een
ligfiets te gaan kopen. Al jaren vond ik dat aantrekkelijke dingen,
maar mijn gefiets was beperkt tot ófwel woon-werkverkeer (door de
stad) ófwel fietsen met echtgenote, die een ligfiets niet zag zitten.
Nu ik veel meer tijd heb ga ik dus af en toe flinke ommetjes maken met
de Challenge (gisteren nog door Abcoude trouwens...:-)
In elk geval lijkt me dat dat nog heel wat jaren moet kunnen. Hooguit
kan de mate van anticiperen die nodig is op een ligfiets op hogere
leeftijd een probleem worden (dus niet zozeer een fysiek als wel een
geestelijk probleem).
Mijn vijf jaar oudere broer ligfietst trouwens al jaren...

Bart Doets