idee/tip: jokapibeugel/tas

Jaap-Andre de Hoop

to ligf...@googlegroups.com
Aloha,

Tijd terug was ik op zoek naar (top)tas achtig iets, mijn eisen:
-moet makkelijk op en af mijn fiets
-mijn laptop moet er in kunnen (en heb niet zo'n sony xs)
-moet hem makkelijk in trein kunnen meenemen (rugzak?).
-liefst achter me en geen aanhangsel (aerodinges)
-veel inhoud

Ik kwam toevallig bij mijn fietsenmaker jokapi rugzakken en beugels
tegen (www.jokapi.com):
je zet een beugel op je bagagedrager, daar overheen schuif je een lus
die aan je rugzak zit, eventueel kan je hem met een eenvoudig
drukknoopje beveiligen, zodat ie er niet makkelijk afgetrokken wordt. Je
kan evt nog zo'n flutrood lampje eraan bevestigen en zijn ook
regenhoesen voor.

Mijn vrouw had daar vlak voor de grootse elan toptassen gekocht enne die
baalde een beetje.... (ik kan meer frisdrank meenemen)...

Kosten, aj.... daar ben ik zo slecht in.... goedkoper dan die elans in
ieder geval...

Groets,

Jaap-Andre

Quesjer

to Ligfiets
Hoi Jaap-Andre,

Waar heb je die tassen kunnen zien? Op hun site kom ik niet verder dan
hun importeur in Antwerpen.
Radical komt op Cycle Vision met een ligfietstas speciaal voor laptops
trouwens. Het door Radical gebruikte materiaal, Cordura, is wel veel
sterker dan nylon, dus dat zal op de langere termijn wel beter
blijven. Mijn banaantassenset gaat al vele jaren mee zonder dat ie
zichtbaar achteruit gaat. In die tijd nog leverbaar in alle kleuren
zolang het maar zwart was....... (plm. 10 jaar oud nu)
Groet van Quesjer

Tiham?r

to Ligfiets
> Het door Radical gebruikte materiaal, Cordura, is wel veel
> sterker dan nylon, dus dat zal op de langere termijn wel beter
> blijven.
Het cordura dat Radical gebruikt is ook duurder, maar niet waterdicht.
Iets wat je voor die prijs toch wel zou mogen verwachten ! Of is dat
intussen verbeterd ?

Tihamér -komt met zijn AGU tassen mét regenhoezen gemakkelijk toe op
z'n XP

Rode Pioneer

to ligf...@googlegroups.com
> Het cordura dat Radical gebruikt is ook duurder, maar niet waterdicht.
> Iets wat je voor die prijs toch wel zou mogen verwachten ! Of is dat
> intussen verbeterd ?

Dat is niet waar. Het curdura dat Radical gebruikt is wel degelijk
waterdicht. Het is echter zo dat de tassen bij de naden en de ritsen
niet waterdicht zijn.

Het waarom kan je hier lezen:
http://www.radicaldesign.nl/nl/informatie/veelgestelde_vragen.php#water

> Tihamér -komt met zijn AGU tassen mét regenhoezen gemakkelijk toe op
> z'n XP

Grrz
Rode -gaten door vallen en tegen de ketting aan hangen maken het niet
waterdichter....- Pioneer

Jack Dekker

to Ligfiets

On 16 mei, 07:35, Rode Pioneer <RodePion...@gmail.com> wrote:
knip
> Dat is niet waar. Het curdura dat Radical gebruikt is wel degelijk
> waterdicht. Het is echter zo dat de tassen bij de naden en de ritsen
> niet waterdicht zijn.

lijstleden,
in het stuk op http://www.ligfiets.net/nieuws/bericht.php3?id=2562&volledig=1
ligfiets.net staat dat de laptoptas standaard met regenhoes wordt
geleverd. Het lijkt mij dus niet dat Radical zelf beweert dat de
tassen waterdicht zijn.
Groeten,
Jack

Maas

to Ligfiets
> Dat is niet waar. Het curdura dat Radical gebruikt is wel degelijk
> waterdicht. Het is echter zo dat de tassen bij de naden en de ritsen
> niet waterdicht zijn.

Vanochtend heb ik de waterdichtheid van de Radical (Elan?) lowracer
tas getest. Na 50 minuten door de regen fietsen heb je dan wat natte
plekken onderin de tas. Valt allemaal wel mee. Het water komt door de
naden aan de binnekant bij het wiel naar binnen. Niet zo heel gek. M'n
spullen heb ik in losse plastic zakken zitten, en zijn dus droog
gebleven. Losse zakjes pakt en zoekt trouwens ook makkelijker.

Maas - auto -> apk keuring - Zeeman

MartinV

to Ligfiets
On May 16, 1:12 am, Quesjer <Quest...@gmail.com> wrote:

> Waar heb je die tassen kunnen zien? Op hun site kom ik niet verder dan
> hun importeur in Antwerpen.
> Groet van Quesjer

Hoi,

Bij het zoeken naar verkooppunten op de jokapi site staat Nederland
natuurlijk ;) onder "The Netherlands", zie dus:
http://www.jokapi.com/Where-to-buy7/_NL-bicycle7.htm
Daar staat dat Bikeright de importeur is en die hebben weer dealers:
http://www.bikeright.nl/dealers_nederland.htm
waaronder Nowak in Zwolle.

--
Martin -ook uit Zwolle, net als P.-

Tiham?r

to Ligfiets
JOKAPI beweert dan tassen van waterdicht nylon met waterdichte ritsen
te hebben, maar over de naden wordt nergens iets vermeld. Zal dus nog
uitgetest moeten worden ;-)

Als het over verkooppunten gaat : gisteren was ik nog in een Profile
fietswinkel in Bladel (N-Brabant) en daar hadden ze ook tassen van
JOKAPI. Aangezien Profile over heel Nederland (en België) winkels
heeft, lijkt me niet moeilijk om aan te geraken ....

Tihamér -de AW bleek ook niet helemaal waterdicht gisteravond in een
hoosbui

Maas

to Ligfiets
> JOKAPI beweert dan tassen van waterdicht nylon met waterdichte ritsen
> te hebben, maar over de naden wordt nergens iets vermeld. Zal dus nog
> uitgetest moeten worden ;-)

Tja, naden. Nylon en in mindere mate polyester, doek rekt als het nat
wordt. Hierdoor worden de stikgaatjes dus groter. Polyester of nylon
tentjes hebben dan ook meestal lekkende naden. Je moet in die gevallen
zelf SEAM-SEAL op de naden smeren om ze waterdicht te krijgen. Bij
Radical tassen lukt echter niet. Je kunt nl. niet van binnenuit bij de
stikgaatjes komen vanwege de mooie en sterke afwerking.

Maas