jouta weer in productie

Reinout van Rees

Feb 15, 2010, 4:55:09 PM2/15/10
to ligf...@googlegroups.com
Ik zag vanmiddag een advertentie op marktplaats
(http://tinyurl.com/y9wlybq) die suggereerde dat de jouta ligfietsen
weer in productie werden genomen. Maar er stond geen link bij. Even
nagemaild:

http://www.joutaligfietsen.nl

"De nieuwe Jouta serie gaat per 1 februari van start. Volgens de
planning zal half april het eerste prototype gereed zijn voor de eerste
belangstellende Trike liefhebbers." Wat ik zo snel las: ze hebben het
laatste prototype genomen en er wat verbeteringen aan aangebracht.

Benieuwd wat er komt!

Reinout

--
Reinout van Rees - rei...@vanrees.org - http://reinout.vanrees.org
Programmer at http://www.nelen-schuurmans.nl

Marco Roepers

Feb 16, 2010, 3:30:04 PM2/16/10
to ligf...@googlegroups.com
Op 15 februari 2010 22:55 heeft Reinout van Rees <rei...@vanrees.org>
het volgende geschreven:

> [...]
> belangstellende Trike liefhebbers."  Wat ik zo snel las: ze hebben het
> laatste prototype genomen en er wat verbeteringen aan aangebracht.

Dat is goed nieuws. De Jouta is een heel leuk concept. Het plaatje op
de site doet denken aan een een velomobiel. Maar die fiets met houten
zitje, bagagerek en spatborden, ziet er nog mooier uit. Idd benieuwd
wat we te zien krijgen.

Marco -heet Jouta welkom terug in Ligfietsland-Roepers

Mark van Gorkom

Feb 17, 2010, 3:13:28 PM2/17/10
to ligf...@googlegroups.com

> [...]
> wat we te zien krijgen.
>
> Marco -heet Jouta welkom terug in Ligfietsland-Roepers

Die "velomobiel"versie had ik vroeger (ze hebben zelfs een foto van mijn
fiets op de site). maar reed meestal zonder kap. Met kap wordt ie nogal
topzwaar, dus hopelijk wordt de nieuwe kap veeel lichter. Verder een erg
leuk fietsje, en enorm wendbaar. Ze schijnen ook iets aan het omkiepen
in snelle bochten gedaan te hebben.

Mark - dit lijkt me nou een geschikte kandidaat voor 3x24 - van Gorkom.

Niels

Feb 17, 2010, 3:33:22 PM2/17/10
to Ligfiets
Ik moet zeggen dat de fiets er prachtig uitziet; zeker in hout maakt
het indruk.
Hopelijk zijn ze op cycle vision met hun nieuwe model, kan ik een paar
rondjes proefrijden. Zeker het sturen met de achterwielen maakt
nieuwsgierig naar de rij-eigenschappen.

Het enige wat ik niet mooi vind, is de "stuurstok". Ik zou mij handen
hoger willen houden. Benieuwd of het nieuwe model hier anders in
is....

Niels, heeft al veel fietsen, van der Wal

Raymond van Vugt

Feb 17, 2010, 4:36:48 PM2/17/10
to ligf...@googlegroups.com
Niels schreef:
het gaat wel erg moeilijk worden zo met al die mooie fietsen!
Een jouta zou ik ook wel willen hebben, lijkt me prachtig rijden. maar
ook raymond heeft er op dit moment teveel.
Wat ik gelezen had is dat vroeger de joutas alleen voorremmen hadden, ik
zou het liefste 3 geremde wielen hebben.
Verder een prachtige fiets om te zien, ziet er heul snel uit, en dat zal
ie ook vast wel zijn :)

op naar cyclevision!

Raymond - zoekt een nieuwe tourfiets en racer - van vugt

Piet

Feb 18, 2010, 1:51:36 PM2/18/10
to Ligfiets

On 17 feb, 21:13, Mark van Gorkom <mv...@xs4all.nl> wrote:
> Mark - dit lijkt me nou een geschikte kandidaat voor 3x24 - van Gorkom.

Laat Youta nou zoiets al een keer hebben geproduceerd... Uit eigen
ervaring kan ik zeggen dat die lekker reed. Vanwege tekort ruimte
verkocht, momenteel rijdt ie rond in belgie.

Voordeel van het stuurgedrag is dat een ander er niet ver mee komt.
Het sstuurgedrag is in het begin even wennen. Maar daarnba is er goed
mee te fietsen. In tegenstelling tot de flevobike kon ik hier wel mee
wegkomen.

Groet

Piet- teveel ligfietsen gehad- Kaagman

cont...@kpnplanet.nl

Feb 18, 2010, 5:50:40 PM2/18/10
to Ligfiets
Goed nieuws, het nieuwe model van Jouta heeft drie geremde wielen en
op het voorwiel nog een extra rem dus vier remmen!

On 17 feb, 22:36, Raymond van Vugt <ligfietsraym...@gmail.com> wrote:
> [...]

> namelijk ook vast wel zijn:)
>
> Op naar CycleVision!
>
> Raymond - zoekt een nieuwe tourfiets nl racer - van Vugt

cont...@kpnplanet.nl

Feb 18, 2010, 5:48:14 PM2/18/10
to Ligfiets
Goed nieuws het nieuwe model van Jouta heeft de stuurhendels hoger
zitten.

> [...]

> Wat ik gelezen had is dat vroeger de joutas Alleen voorremmen hadden, ik

> zou het liefste 3 geremde wielen hebben.

Reinout van Rees

Feb 19, 2010, 5:09:50 AM2/19/10
to ligf...@googlegroups.com
On 02/18/2010 11:50 PM, cont...@kpnplanet.nl wrote:
> Goed nieuws, het nieuwe model van Jouta heeft drie geremde wielen en
> op het voorwiel nog een extra rem dus vier remmen!

Klinkt als "en als reserve kan je achteraan nog een ankerketting
uitwerpen" :-)

Reinout - leuk voor het asfalt - van Rees