Fotos herfsttreffen 2006

1 view

Oct 8, 2006, 11:36:17 AM10/8/06
to ligf...@googlegroups.com
De eerste selectie van fotos staat online.

http://www.scintilla.utwente.nl/users/gert/Herfsttreffen/

De kwaliteit van de 2 filmpjes laat helaas wel erg te wensen over.

Grrz
Rode -ik sta er niet op maar mijn fiets wel een paar keer- Pioneer

Wim Schermer

Oct 8, 2006, 2:43:11 PM10/8/06
to ligf...@googlegroups.com

Leuke foto's, leuke rit, leuk treffen.
Kon er dit jaar niet bij zijn.
Tip vwb de foto's. Publiceer ze iets kleiner, je hebt ze nu op 1280 x
960, en dat betekent dat er op veel schermen bij iedere foto moet
worden gescrolled om ze helemaal te zien. Een formaat van bijv 900 x
675 krijgt vrijwel iedereen helemaal op zijn scherm. Je moet er
namelijk ook rekening mee houden dat er voor de navigatie nog veel
pixels benodigd zijn.
Wim - fotograaf - Schermer

Oct 8, 2006, 2:57:32 PM10/8/06
to ligf...@googlegroups.com
Als ik het niet vergeet zal ik dat morgen even doen :)

Grrz
Rode -Geen aandelen 20"+ schermen- Pioneer

mavrie

Oct 8, 2006, 3:42:46 PM10/8/06
to ligf...@googlegroups.com
Rode Pioneer schreef:
Ondanks de slechte weersvooruitzichten is het toch weer een mooi
Herfsttreffen geworden.
Iedereen bedankt voor het gezellige weekeinde.
Mijn foto's zijn hier te vinden:
http://www.vriezekolk.net/herfsttreffen06/

Marcel, ZebraQuest, Vriezekolk

Oct 9, 2006, 2:17:22 AM10/9/06
to ligf...@googlegroups.com

> Als ik het niet vergeet zal ik dat morgen even doen :)
Done!

m.he...@zonnet.nl

Oct 9, 2006, 5:14:25 AM10/9/06
to ligf...@googlegroups.com
Citeren Rode Pioneer <ge...@scintilla.utwente.nl>:

Als je je browser goed instelt, hoef je helemaal niet te scrollen als
de foto's te groot zijn, dan maakt de browser ze automatisch passend.

Firefox: Tools, Options, Advanced, Multimedia, Resize large images to
fit in the browser window

IE: Tools, Internet Options, Advanced, Multimedia, Enable Automatic
Image Resizing.

Maarten - tis maar een weet - Heckman

Zwaluw

Oct 9, 2006, 10:33:30 AM10/9/06
to Ligfiets
m.he...@zonnet.nl schreef:

> [...]
> de foto's te groot zijn, dan maakt de browser ze automatisch passend.
>
> Firefox: Tools, Options, Advanced, Multimedia, Resize large images to

Dit heb ik zo ingesteld maar ik houdt het zelfde probleem. Kan wel elke
foto individueel gaan aanklikken maar dan zijn ze weer eerst te klein
en bij lange na niet schermvullend. Komt bij dat ik weer minimaal drie
keer meer moet klikken wat nog irritanter is. Je kan ook niet lekker
vlot naar de volgende foto.

> IE: Tools, Internet Options, Advanced, Multimedia, Enable Automatic
> Image Resizing.

Het zelfde verhaal alleen nog irritanter omdat je telkens moet wachten
op dat irritante icoontje om te verschijnen rechts onder het plaatje.
Één van de redenen voor mij om geen IE te gebruiken.

> Maarten - tis maar een weet - Heckman

Koendert- 't is maar dat je het weet- Pl@nken

Bastiaan Welmers

Oct 9, 2006, 10:36:58 AM10/9/06
to ligf...@googlegroups.com
On Mon, Oct 09, 2006 at 11:14:25AM +0200, m.he...@zonnet.nl wrote:

> Als je je browser goed instelt, hoef je helemaal niet te scrollen als
> de foto's te groot zijn, dan maakt de browser ze automatisch passend.

Volgens mij geldt dit alleen voor losse afbeeldingen en niet voor
afbeeldingen ge-embed in een html bestand.

/Bastiaan

Wim Schermer

Oct 9, 2006, 12:15:04 PM10/9/06
to ligf...@googlegroups.com

Gert,
Prima zo. Nog leuker om te kijken.
Wim - verwend met iPhoto - Schermer

Oct 9, 2006, 1:46:24 PM10/9/06
to ligf...@googlegroups.com
Je wilt niet weten hoe hard ik onlangs nog iemand hoorde schelden op
iPhoto :)

Grrz
Rode -Album, statisch maar makkelijk- Pioneer

Oct 9, 2006, 2:33:36 PM10/9/06
to Ligfiets

mavrie schreef:

> [...]
> Herfsttreffen geworden.
> Iedereen bedankt voor het gezellige weekeinde.

Het was een super HERFSTtreffen !!!
Het weer was perfekt en het was weer perfect.
Bedankt Marcel en Nico (en ook Wendy) voor de vlekkeloze organisatie en
jullie immer goede spirit.

Theo - Rode brandweerQuest - van Goor

(PS. Zag ik daar een UFO waarneming tussen de foto's?)

V/

Oct 9, 2006, 5:12:27 PM10/9/06
to Ligfiets
hoihoi,

'kheb ook alvast wat foto's online gezet:
http://fotoalbum.dds.nl/ligfiets/herfsttreffen

als je een grotere resolutie wilt, meel dan even.

grtjs, walter - aan de website wordt gewerkt...

Gele Quest

Oct 10, 2006, 3:08:20 AM10/10/06
to ligf...@googlegroups.com

Mooi Naafje! Van wie is het? Zijn die rechte spaken van merk Sapim? Het ziet
er namelijk zo uit. Heb jij ook een groter foto van de wiel?

Groet,

Gele - met spaakelende - Quest

V/

Oct 10, 2006, 4:51:02 AM10/10/06
to Ligfiets
hoihoi,

Gele Quest wrote:
> Mooi Naafje! Van wie is het? Zijn die rechte spaken van merk Sapim? Het ziet
> er namelijk zo uit. Heb jij ook een groter foto van de wiel?

Naaf is voornaaf van de nieuwe (prototype) Challenge-trike, waar Haico
op aan het testrijden was. Heb wel een filmpje van het wiel NA
testrijden door Haico en Guus vS... Zal het vanavond wel online zetten.

grtjs, walter - denkt dat zijn eigen fietsen niet, herhaal, niet getest
hoeven te worden

Gele Quest

Oct 10, 2006, 4:57:55 AM10/10/06
to ligf...@googlegroups.com
On Tuesday 10 October 2006 10:51, V/ wrote:

> grtjs, walter - denkt dat zijn eigen fietsen niet, herhaal, niet getest
> hoeven te worden

Dan heb jij het zeker over die testpiloten.

Gele Quest

Bert Bom

Oct 10, 2006, 11:07:23 AM10/10/06
to Ligfiets
Gele Quest schreef:

> Heb jij ook een groter foto van de wiel?

<http://tinyurl.com/l37ww>
<http://tinyurl.com/jgl6y >

Mooi naafje, benieuwd naar het filmpje van de destructie van het wiel.

Bert - was het een slooptreffen ?? - Bom.

Blauw-rood

Oct 10, 2006, 11:35:54 AM10/10/06
to Ligfiets
Gele Quest wrote:

> Mooi Naafje! Van wie is het? Zijn die rechte spaken van merk Sapim? Het ziet
> er namelijk zo uit. Heb jij ook een groter foto van de wiel?

Dat is de naaf van de nieuwe trike van Challenge.

Die heeft trouwens hetzelfde principe als wat jij in je Quest hebt:
radiaal aan de buitenkant en gekruisd aan de binnenkant.

Wilfred -vindt die nieuwe trike er best gaaf uit zien- van Norel

Gele Quest

Oct 10, 2006, 11:42:19 AM10/10/06
to ligf...@googlegroups.com
On Tuesday 10 October 2006 17:35, Blauw-rood wrote:

> Dat is de naaf van de nieuwe trike van Challenge.
>
> Die heeft trouwens hetzelfde principe als wat jij in je Quest hebt:
> radiaal aan de buitenkant en gekruisd aan de binnenkant.

Interessant!! Dit is echt nieuw voor me.

Mijn Quest heeft al zijn 2de set voorwielen. De wielen hebben Sturmey-Archer
naven. Deze zijn driekruis aan allebei kanden gespaakd. Dat met trommeltjes
en spaken met gebogen kopjes bij de naaf. Vlgs mij verschilt het hemelsbreed
met wat Challenge hier hebben toegepast, maar ik was meer dan 3 maanden in
Dronten geweest, zo het kan zijn dat zij inmiddels het anders doen.

Gele - Geinteresseerd, aangezien ik bezig ben met soortgelijke ontwerpjes (nu
nog in mijn hoofd)- Quest

Gele Quest

Oct 10, 2006, 11:49:20 AM10/10/06
to ligf...@googlegroups.com
On Tuesday 10 October 2006 17:42, Gele Quest wrote:
> maar ik was meer dan 3 maanden in Dronten geweest,
edit: 3 maanden geleden...

Gele Quest

Bert Bom

Oct 10, 2006, 11:52:07 AM10/10/06
to Ligfiets

Blauw-rood schreef:

Misverstandje Wilfred, Gele Quest heeft dit niet in z'n gele quest. Ik
heb standaard SA naven maar wel met een soortgelijk spaakpatroon in Q
166.

Bert - zal in hierover een nieuw onderwerp in een nieuwe draad starten
- Bom.

V/

Oct 10, 2006, 4:02:15 PM10/10/06
to Ligfiets
Het filmpje staat (tijdelijk) op
http://www.fietsersafstappen.nl/thiswheelhasceasedtobe.mov

In Quicktime, excuses daarvoor, ik ben nog niet zo thuis in
beeldbewerking en m'n camera doet nu eenmaal geen andere formaten.

groet, walter - heeft al wel Kino laten downloaden