Dag Robert,
> Heeft er iemand ervaringen met Hope schijfremmen. Ik ben aan het
> kijken naar de Hope Tech V2 met 203 rotor voor op onze tandem.
Wij rijden op de tandem met Hope. Achter mono mini 160, voor M4 183.
Beiden floating disc en braided hose. Intussen plusminus 13K, inc 20%
vies weer en/of slecht wegdek.
Ik schat de remmen in als bijzonder betrouwbaar. Nog niet ontlucht/
bijgevuld, nog dezelfde reach/aangrijppunt en niet sponzig. Voor zijn
de blokken bij 9K vervangen, achter nog niet. De voorrem is wel wat
'ruw': niet geruisloos, niet subtiel. Maar remmen doet 'ie, no
probleem bij vies of nat. Is in Limburg een keer gaan stinken bij hard
afremmen in een afdaling, bij die keer bleef het. Ik vertrouw er op
als het echt nodig is.
Achter is mooi in balans: veel gevoel, overdreven krachtig als
'bijrem', geen geluid, mogelijk te min als hoofdrem op een tandem (met
bepakking?). Dus is 2x 203 nodig? Ik denk dat ik nu zou gaan voor 2x
enkele zuigers met 183 schijf en zeker stalen leidingen. (als
asfaltrijders, 'relatief' vlak).
G -stop- O