Bentwaters revisited

Dec 21, 2008, 5:31:44 PM12/21/08
to ligfietslijst
Ik had eigenlijk begrepen dat de engelsen nog een film zouden maken
van het filmmateriaal van diverse mensen (waaronder dat van mij) van
de wereldkampioenschappen in Bentwaters Parks, UK. Aangezien dat er
nog niet is of nog niet gepubliceerd en het jaar bijna om is, heb ik
mezelf maar weer met iMovie vermaakt en het resulterende filmpje op
YouTube gedumpt: http://www.youtube.com/watch?v=UH9AwQEc2Nw
Twee van de lowracerrijders in dit groepje zijn Hans Wessels en Niels
van der Wal, chapeau.

H@rry, had een Quest nodig voor dat tempo, Lieben.

Bob Vroegh

Dec 21, 2008, 5:47:45 PM12/21/08
to ligf...@googlegroups.com
Heee leuk filmpje Harry! Ook leuk dat ik zelf te zien ben (de witte
RazzFazz punt) Hans wessels reed met de zwarte RazzFazz punt.
Bedankt Harry dit bracht me weer leuk in de sfeer!

Groeten, Bob

Niels

Dec 21, 2008, 5:57:01 PM12/21/08
to Ligfiets
Hee H@rry,

Leuk, zo vlak voor kerst, om dit nog even terug te zien.
Bob had ik al herkend en de 4e man is Robert Carlier. Wat ik overigens
niet wist, is dat ik zo heen en weer aan het slingeren was. Merk je op
de fiets niets van. Wel dat er met het dichte voorwiel een stuk
slechter door de bochten te komen was......

Voor het verdere verhaal: Ook Charles Henry sloot nog bij de groep
aan, maar brak zijn voorvork in een niet afgezette sleuf. Ik reed
bovenop hem ging onderuit, en heb 20 minuten vol moeten achtervolgen,
om weer bij de kop te komen. Bob is uitgevallen met een lekke band,
Robert heeft bij een tempoversnelling van Hans Moeten lossen en ik zat
een half uur voor het eind te stuk om nog tempo te kunnen maken.....
Hans won de race.

Het was wel prachtig parcours.

Weer filpjes in Tilburg deze zomer???

Groet,

Niels

Dec 21, 2008, 6:48:26 PM12/21/08
to ligf...@googlegroups.com
Op 21-12-08 heeft Niels<nvand...@gmail.com> het volgende geschreven:

Bedankt voor de correcties Bob en Niels. Ik zag Charles Henry en Niels
onderuit gaan, maar helaas stond de camera net uit.
In Tilburg wordt er weer gefilmd door mij (en ook in de competitie).
Wsl. sleep ik dan zelfs drie camera's mee, ben ietwat bezeten aan het
raken, heh. Gezien de parcoursen zal ik wel minder met de Quest
rijden, wsl. alleen de 20km tijdrit en de rest met de highracer.

H@rry.

Mark Rullens

Dec 22, 2008, 7:09:15 AM12/22/08
to Ligfiets

Harry,

Mooi filmpje! (moest ff kijken maar ik sta er ook ergenz op in een
bocht, ook te fotograferen)
er zou inderdaad nog een film komen, ook ik heb materiaal opgestuurd
(en een bevestiging gekregen dat het aangekomen was)naar Alan Braley
van Wyndrake Films, zijn Email adres is wyndrake...@btconnect.com
(en nu niet iedereen gaan vragen waar die film blijft SVP!!)
Hij had in ieder geval genoeg materiaal binnengekregen!

Mijn filmpje (met Thomas van Schaijk als rijder) staat nog steeds op:
http://www.youtube.com/watch?v=O5_f4C0EuOA
Dit is het snelle criterium, Alan heeft daar in de chicane ook
gefilmd.

Fijne feestdagen en een gezond 2009,

Groetjes en tot ergenz,

Mark

Dec 22, 2008, 1:54:26 PM12/22/08
to ligf...@googlegroups.com
Op 22-12-08 heeft Mark Rullens<mark.r...@gmail.com> het volgende geschreven:

> [...]
> van Wyndrake Films, zijn Email adres is wyndrake...@btconnect.com
> (en nu niet iedereen gaan vragen waar die film blijft SVP!!)

Alan heeft zojuist gereageerd op het BHPC forum
http://www.bhpc.org.uk/forum/forum_posts.asp?TID=2530. Er is een
8minuten versie gebruikt voor vertoning op de London Cycle Show.
Kopieen (beperkt aantal, op is op) kun je bij hem aanvragen. Hij heeft
het voornemen over een paar maanden een lange versie op het web te
zetten. Of deze ook op dvd leverbaar wordt is nog niet zeker.

Theo Mol

Dec 22, 2008, 2:50:49 PM12/22/08
to ligf...@googlegroups.com
Harry Lieben schreef:
www.youtube.com/watch?v=UH9AwQEc2Nw
Twee van de lowracerrijders in dit groepje zijn Hans Wessels en Niels
van der Wal,
Dit zijn natuurlijk een paar lowracerrijders met talent, maar het valt op dat er geen highracers tussen zitten.
 chapeau.

Jij ook. Nou ja, "casque" past er meer bij als je toch in de Franse hoofddeksels wilt.
Met de goede filmpjes van de afgelopen dagen en de links naar nog meer films wordt het zo langzaamaan tijd voor een ligfietsfilmpjeswebsite. Of loop ik achter en bestaat dat allang?
--
Groet van Theo, niet te beroerd om het wiel nog eens uit te vinden, Mol.

Dec 22, 2008, 3:35:21 PM12/22/08
to ligf...@googlegroups.com
Op 22-12-08 heeft Theo Mol<th...@nixin.nl> het volgende geschreven:

> Met de goede filmpjes van de afgelopen dagen en de links naar nog meer
> films wordt het zo langzaamaan tijd voor een ligfietsfilmpjeswebsite. Of
> loop ik achter en bestaat dat allang?

Ja ;-) Ik ben lid van deze internationale YouTube Groep:
http://www.youtube.com/group/bent Er kan natuurlijk ook een puur
Nederlandstalige groep opgericht worden, ik zou er lid van worden.
Toen ik ruim 2 jaar geleden m'n eerste filmpjes op YouTube begon te
plaatsen deed ik dat omdat ik vond dat er te weinig gefilmd werd van
de ligfietsevenementen. Dat is inmiddels wel veranderd, haha.

Verder is er op BentRiderOnline tot 25januari een
ligfietsfilmpjescompetitie:
http://www.bentrideronline.com/messageboard/showthread.php?t=44866
Vervelen is er dus niet bij met de feestdagen.

H@rry.

Dec 22, 2008, 7:05:15 PM12/22/08
to ligf...@googlegroups.com
Theo Mol wrote:
> Dit zijn natuurlijk een paar lowracerrijders met talent, maar het valt
> op dat er geen highracers tussen zitten.

Het zou pas opvallen als er wel highracers tussen zitten. Een hoge
windvanger in een treintje van lowracers met staartpunt dat werkt niet
lekker. Zelfs achter een lowracer zonder staartpunt heb je niet veel
voordeel met je high racer zoals Gert Jan heeft kunnen vaststellen in
Keulen.

Er reden wel high racers rond in Engeland. De snelste was die met
Frederick van der Walle die dit jaar op een M5 High racer weer liet zien
dat hij nog steeds hard kan fietsen. Maar hij deed dat wel gewoon met
snelheden die vergelijkbaar zijn met de andere ongestroomlijnde
lowracers. In de 3 uur race won ik met een gemiddelde snelheid van 43.7
km/h, Eric Beaten was de snelste ongestroomlijnde fiets met 40.1 km/h en
Frederik werd tweede ongestroomlijnd met 38.9 km/h.

Hans Wessels

wije...@zonnet.nl

Dec 23, 2008, 4:24:59 AM12/23/08
to Ligfiets

Theo,

Wat Hans zeg klopt heel redelijk. Met een Highracer heb ik ervaren dat
er in een peletonnetje ongestroomlijnde lowracers weinig windschaduw
is. Als je in een groter groepje wat achterin zit wordt het beter. Ook
wordt het weer een ander verhaal wanneer je vier of meer highracer
piloten hebt die even sterk zijn (of sterker zijn dan mij dan kunnen
ze lekker veel kopwerk doen :-) en goed georganiseerd in een groepje
kunnen rijden. Goed georganiseerd kop over kop rijden is iets waar de
meeste ligfietsers niet zo veel kaas van gegeten hebben (of vaak zijn
de krachtsverschillen zo groot dat de kop niet overgenomen kan
worden). Het zou best eens leuk kunnen zijn dit toch wat beter te
oefenen / onder de knie te krijgen. Bij UCI fietsen wordt melding
gemaakt van 10% snelheids winst. Het zal bij ligfietsen misschien iets
minder zijn maar waarschijnlijk helemaal niet zo veel.

Wat een leuke filmpjes trouwens. Ik had al wel het idee dat ik wat
gemist had in Bentwaters....

Groet Gert-Jan

Dec 23, 2008, 5:28:42 AM12/23/08
to ligf...@googlegroups.com
Op 23-12-08 heeft wije...@zonnet.nl<wije...@zonnet.nl> het volgende
geschreven:

> [...]
> piloten hebt die even sterk zijn (of sterker zijn dan mij dan kunnen
> ze lekker veel kopwerk doen :-) en goed georganiseerd in een groepje

Achteraf jammer dat Niels voor de lowracer heeft gekozen he. Jullie
zouden een geweldig highracer-koppel vormen.

> [...]
> minder zijn maar waarschijnlijk helemaal niet zo veel.
>
> Wat een leuke filmpjes trouwens. Ik had al wel het idee dat ik wat

((-: Dat had nog leuk kunnen worden, samen met Frederik van der Walle.
Die was ongetraind al zeer snel. Serieus, ongestroomlijnde lowracers
kunnen de borst natmaken, zodra de aantallen wedstrijd-highracers
groot genoeg zijn. Nu zijn ze nog als los zand dat uit het
lowracerpeleton valt.

H@rry