foto's apeldoorn

Oct 17, 2009, 3:47:56 PM10/17/09
to ligf...@googlegroups.com
Ik heb geweldig genoten. Alle recordhouders gefeliciteerd. Ben
benieuwd naar de verslagen (ook van de niet gelukte pogingen).

Daan was pissig want de trommel en fluit en ander lawaai spul was
vergeten. Maar toch vond hij het geweldig (zegt een bevooroordeeld
vader).

Hier wat foto's. Moeilijk met die snelheid en licht. Een compact
camera schiet dan tekort. Dus veel stilstaande beelden. Het mag
duidelijk zijn dat ik die velokraft? van Sean ea erg mooi vind.
http://fali.nl/wordpress/?p=610
Hans -die echt geen klap van derny wedstrijden begrijpt.
http://kali.fali.nl

Martenjn

Oct 17, 2009, 5:19:49 PM10/17/09
to Ligfiets
On 17 okt, 21:47, Hans Huijgen <ligh...@gmail.com> wrote:
> Ik heb geweldig genoten. Alle recordhouders gefeliciteerd. Ben
> benieuwd naar de verslagen (ook van de niet gelukte pogingen).

Ik heb ook genoten en zal dat morgen waarschijnlijk ook wel weer doen.

> Hier wat foto's. Moeilijk met die snelheid en licht. Een compact
> camera schiet dan tekort. Dus veel stilstaande beelden. Het mag
> [...]

Het licht was inderdaad uitdagend, maar ik vind de foto's van je goed
gelukt.

Zelf heb ik uiteraard ook foto's gemaakt, deze staan op
http://picasaweb.google.com/martenjn/RecordweekendDag1#

> --
> Groetjes
> Hans -die echt geen klap van derny wedstrijden begrijpt.http://kali.fali.nl
geen van de aanwezige ligfietsers leek het te begrijpen en ik kreeg
van Jos de indruk dat zelfs de organisatie vanuit de Adelaar het niet
leek te begrijpen

Grts, Marten - moet toch echt eens namen van de rijders leren

Richard Bremmer

Oct 17, 2009, 5:32:18 PM10/17/09
to ligf...@googlegroups.com
Op 17 oktober 2009 21:47 schreef Hans Huijgen <lig...@gmail.com> het volgende:
http://fali.nl/wordpress/?p=610
Hans -die echt geen klap van derny wedstrijden begrijpt.
http://kali.fali.nl

Kijk, dat doet een mens goed, als je dan direct op de eerste foto je eigen fiets ziet staan.

Inderdaad, die racefietswedstrijden... het gaat niet meer om wat je fysiek kan, maar om je strategie. En dan vinden ze ons raar, terwijl de beste strategie met snel fietsen toch nog altijd iets te maken heeft met weerstanden verkleinen.

Ik moet wel toegeven, meer dan één fietser op de baan is wel leuker om te zien, dan, nou ja, wat zal ik zeggen... een uurrecordpoging. Overigens mijn felicitaties voor Gert-Jan Wijers met zijn 51,378 (toch?) in een uur fietsen, of moet ik zeggen: afzien.

Richard - ChristenUnieQuest - Bremmer

grollie

Oct 18, 2009, 5:59:13 AM10/18/09
to Ligfiets

> Groetjes
> Hans -die echt geen klap van derny wedstrijden begrijpt.http://kali.fali.nl

Kijk aan. het inzicht dat bukkerts best slimmer dan liggerts kunnen
zijn, op deze lijst! Met beide benen op de grond is wel zo stabiel.

Iemand die ergens uitslagen kan terugvinden voor de geïnteresseerde-
thuis-aan-een-kopje-koffie? Ik heb intussen wel door dat ze hard aan
het rijden zijn, veel succes voor de rijders van vandaag!

Gerold -buiten is het ook mooi fietsen- Ormel

Oct 18, 2009, 9:45:38 AM10/18/09
to ligf...@googlegroups.com
2009/10/18 grollie <gerol...@gmail.com>:

> Kijk aan. het inzicht dat bukkerts best slimmer dan liggerts kunnen
> zijn, op deze lijst! Met beide benen op de grond is wel zo stabiel.
Oh nee, mijn domheid moet je niet laten uitsmeren over alle
ligfietsers. Netzoals de paar slimme fietsers die het derny rijden wel
begrijpen een maatstaaf zijn voor de bukkers iha.

Sterker. Hoe dom moet je zijn om achter zo'n lawaai en luchtvervuilend
ding aan te rijden? Maar dan wel weer zo slim zijn te kunnen winnen.
De wereld is soms erg verwarrend. :)
http://kali.fali.nl

Martenjn

Oct 18, 2009, 4:08:13 PM10/18/09
to Ligfiets
On 18 okt, 11:59, grollie <geroldor...@gmail.com> wrote:
> Iemand die ergens uitslagen kan terugvinden voor de geïnteresseerde-
> thuis-aan-een-kopje-koffie? Ik heb intussen wel door dat ze hard aan
> het rijden zijn, veel succes voor de rijders van vandaag!

er is totaal 11 keer een record gereden, Niels van der Wal nam het
Wereld-uur-record-houder zijn wel heel letterlijk, iets meer dan een
uur nadat hij het record haalde reed Aurélien alweer sneller.

En vandaag heb ik nog meer foto's gemaakt, deze staan op
http://picasaweb.google.com/martenjn/RecordweekendDag2#

Marten - soms toch maar een album voor elke dag maken

Niels

Oct 19, 2009, 4:00:41 AM10/19/09
to Ligfiets
Hmmm, ja,

Dat was de grap van de dag..... :-(
Ook leuk; het sprintrecord deed zijn naam ook eer aan.
2 minuten nadat ik het record op 64,695 gezet had, ging Sean Costin er
flink overheen. Dat is een minuut per 100m..... of toch sneller...

Niels, ging wel 10 keer dood op het uur, van der Wal

On 18 okt, 22:08, Martenjn <marte...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Wereld-uur-record-houder zijn wel heel letterlijk, iets meer dan een
> uur nadat hij het record haalde reed Aurélien alweer sneller.

Roelof de Vries

Oct 19, 2009, 10:37:07 AM10/19/09
to Ligfiets
Ook ik heb zaterdag genoten van de recordpogingen in Apeldoorn (ik kon
er zondag helaas niet bij zijn). Mooie accomodatie ook (ik was er nog
nooit geweest).

Misschien is het al wel eerder genoemd op de lijst en heb ik het
gemist maar ik heb me verbaasd over de rijstijl van de Franse
deelnemer/ster. Levert dat nou echt zoveel op om met een hand in de
nek te rijden? Is dat ook getest? (In een windtunnel of zo?). En zijn
er nog (Nederlandse) rijders die overwegen deze stijl over te nemen?

Ik heb het op mijn eigen fiets even geprobeerd maar ik vind het lastig
rijden. Is misschien ook een kwestie van gewenning.

Wanneer er weer een degelijk weekend wordt georganiseerd ben ik er
weer bij (en dan in ieder geval beide dagen om niks te missen).

Groeten,

Roelof

thomas...@quicknet.nl

Oct 19, 2009, 10:56:05 AM10/19/09
to ligf...@googlegroups.com

Hans schreef:

Mooie foto's Hans, jammer dat ik je niet meer heb gesproken...

Mijn foto's zijn eindelijk op internet;

http://community.webshots.com/user/dvelopment

Groet,

thomas - ook heel erg genoten - van Schaik

Mango54

Oct 19, 2009, 1:44:04 PM10/19/09
to Ligfiets

On 19 okt, 16:56, thomasenli...@quicknet.nl wrote:
> [...]

Ook namens ons hier in Putten!

Niet alleen een compactcamera hoor, ik had spijt dat ik geen statief
meegenomen had...

> Mooie foto's Hans,

Helemaal mee eens, zeker gezien de omstandigheden
En ook de ander fotografen hebben weer mooie foto's geproduceerd.

> Mijn foto's zijn eindelijk op internet;
> http://community.webshots.com/user/dvelopment
> Groet,
> thomas - ook heel erg genoten - van Schaik

En bij mij duurde het nog iets langer en het zijn er dit keer niet zo
veel, maar ze staan er nu ook op:

http://picasaweb.google.com/mldries2/OmnisportApeldoorn18102009?feat=directlink

Marloes -hoopt op een vervolg volgend jaar en dan meer tijd- Dries

Oct 20, 2009, 5:01:05 AM10/20/09
to ligf...@googlegroups.com
2009/10/19 <thomas...@quicknet.nl>:

> Mooie foto's Hans, jammer dat ik je niet meer heb gesproken...

Geheel wederzijds. Ik liep nog achter Jos Hendriks langs, maar om nu
te zeggen: "ik ben Hans Huijgen aka lighans jij bent Jos" vond ik ook
weer zo wat.

De volgende keer onze avatar groot op een shirt plakken, met internet
naam zodat we herkenbaar zijn.
Waarom reed jij eigenlijk niet? Of is dat geheim. ;)

>Marloes -hoopt op een vervolg volgend jaar en dan meer tijd- Dries

Was jij degene met een laptop bij de ingang/uitgang van de "kantine"?

Jos Hendriks

Oct 20, 2009, 6:38:00 AM10/20/09
to ligf...@googlegroups.com
Darn,

Ik zit nu al de hele week te denken:
Hans was er dus ook.
Maar hoe hij er uit ziet weet ik nu nog niet.
Wel leren kennen:
Marten (wist eik echt wel hoor..)
Rianne

Maar hoe weet Hans dan wel hoe ik er uit zie?

> [...]
> weer zo wat.

> Waarom reed jij eigenlijk niet? Of is dat geheim. ;)

Ik ga niet hard genoeg. :-) of :-(

Jos, nooit te oud om te leren, Hendriks

Deel je favoriete foto's online met Windows Live Photos

Mango54

Oct 20, 2009, 7:05:16 AM10/20/09
to Ligfiets

On 20 okt, 11:01, Hans Huijgen <ligh...@gmail.com> wrote:

> Was jij degene met een laptop bij de ingang/uitgang van de "kantine"?

Nee, dat was ik niet. Ik ben alleen zondagmiddag geweest. Wel te zien
op de foto's van Thomas. Volgens mij de enige met jubileumshirt aan.

Grts. Marloes -laat laptop meestal thuis- Dries

Maarten Sneep

Oct 20, 2009, 7:30:06 AM10/20/09
to ligf...@googlegroups.com
On Tue, 20 Oct 2009 12:38:00 +0200, Jos Hendriks <lachf...@hotmail.com>
wrote:

> Maar hoe weet Hans dan wel hoe ik er uit zie?

Omdat je zelf nog een enkele keer op de foto staat?
Bijvoorbeeld op deze hier:
http://www.xs4all.nl/~msneep/CV2008/6uur/content/CycleVision2008_4256_large.html

Groet,

Maarten Sneep

Oct 20, 2009, 7:36:35 AM10/20/09
to ligf...@googlegroups.com
2009/10/20 Maarten Sneep <maarte...@xs4all.nl>:

> Omdat je zelf nog een enkele keer op de foto staat?
> Bijvoorbeeld op deze hier:
> http://www.xs4all.nl/~msneep/CV2008/6uur/content/CycleVision2008_4256_large.html

10 punten :)
En je had ooit een winkeltje en je hebt wel eens een wedstrijdje
gereden, waar het nummer overeenkwam met jouw persoon. Iemand zat dan
via de speakers iets over je te vertellen, wat je zelf dus niet
gehoord hebt. <kleine bescheiden letters>dat was ik</kleine bescheiden
letters>

Hans -de vraag over met de wedstrijden meedoen was voor Thomas bedoeld.
http://www.fali.nl

thomas...@quicknet.nl

Oct 20, 2009, 9:14:24 AM10/20/09
to ligf...@googlegroups.com
Hans Huijgen vroeg zich af:

> Hans -de vraag over met de wedstrijden meedoen was voor Thomas bedoeld.

Hoi Hans,

Nou, komt ie dan; Tijdens de 4 uursrace in Tilburg had ik jan-Marcel als haas voor me werken. De bedoeling was om Eric Baeten het leven zuur te maken door samen te werken.
In de 17e minuut echter maakte ik een remfout en kwam aan de verkeerde kant van JM uit waardoor ik de eerste bocht na start-finish niet meer haalde en met 40 km/h op een houten paaltje klapte.
Gelukkig mankeert mijn fiets niks, maar de klap zorgde ervoor dat ik naar voren vloog en mijn linker enkel alle gewicht moest opvangen...

Gevolg? Drie gescheurde en opgerekte enkelbanden, en gekneusd kraakbeen.

De grootste reden dat ik niet kon rijden dit weekend was echter dat ik twee weken na Tilburg toch een uurspoging deed in Detroit... Misschien niet helemaal slim maar blij dat ik het heb gedaan, dan weet ik wat mogelijk is met een goede enkel en zonder medicatie.

Groet,

Thomas - Kijkt uit naar volgend jaar en een betere enkel - van Schaik

grollie

Oct 20, 2009, 11:50:58 AM10/20/09
to Ligfiets
in de aankondigingen heb ik ook de naam van ene B. Vroegh zien staan.
Volgens mij kan die kerel ook behoorlijk doortrappen, iemand die weet
waar hij mankement aan had?

Gerold -volgend jaar nog meer boven de 50 dus? Gaaf! (maar ikke niet)-
Ormel

Wim Ganseij

Oct 20, 2009, 1:27:13 PM10/20/09
to Ligfiets
Er is ook een filmpje gemaakt door Omroep Gelderland . Te vinden op de
volgende url en het start bij 4.57
http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/openclip.asp?file=/omroepgelderland/wmv/091019%20192%20Sparren.wmv

Wim

Oct 21, 2009, 8:48:03 AM10/21/09
to ligf...@googlegroups.com
2009/10/20 <thomas...@quicknet.nl>:
> [...]

> De grootste reden dat ik niet kon rijden dit weekend was echter dat ik twee weken na Tilburg toch een uurspoging deed in Detroit... Misschien niet helemaal slim maar blij dat ik het heb gedaan, dan weet ik wat mogelijk is met een goede enkel en zonder medicatie.

Niet slim maar blij, dat benadert topsport wel heel dicht. :)

> Thomas - Kijkt uit naar volgend jaar en een betere enkel - van Schaik

Ik ook. Ben erg benieuwd of dit initiatief een nog beter vervolg
krijgt. Ik miste snelle Duitsers, Tjechen, misschien ook wat italianen
volgend jaar?