Gaat Iran een velomobiel maken?

Piet

May 17, 2007, 7:50:46 AM5/17/07
to Ligfiets
TEHERAN - Iran wil 'islamitische fietsen' gaan produceren, die
speciaal zijn bedoeld om de lichaamsvormen van vrouwen te verhullen.

"De fiets krijgt een kabine die de helft van het lichaam van de
fietser verbergt", meldde de Iraanse staatskrant donderdag.

Doel van het project is de Iraanse vrouwen meer te laten bewegen

bron nu.nl
http://www.nu.nl/news/1080481/122/Iran_gaat_verhullende_damesfiets_maken.html

Groet,

Piet

KvH

May 17, 2007, 9:15:38 AM5/17/07
to Ligfiets

> bron nu.nlhttp://www.nu.nl/news/1080481/122/Iran_gaat_verhullende_damesfiets_ma...
>
> Groet,
>
> Piet

De 'Womango' of 'Quest for Heaven'? Al een hele vooruitgang ten
opzichte van de gristelijke fiets (hoog, rechtop, zwart,
terugtraprem).

Groeten,

Kees

Robert Lammerts

May 17, 2007, 9:28:05 AM5/17/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 17-05-07 heeft Piet <pga.k...@quicknet.nl> het volgende geschreven:
[...]

We kunnen het niet spannender maken :-) Als het kapje van een VM dicht is weet je echt niet wat daar onder ligt te zweten (met of zonder kleren). Waarschijnlijk komen er ook speciale overdekte en afgesloten parkeerterreinen, om het in en uitstappen te vergemakkelijken.

--
Robert

   /|Q...---
   -(-)--(-)-'

http://www.lammerts.net
http://www.snelfietsroute.nl

KvH

May 17, 2007, 9:34:28 AM5/17/07
to Ligfiets

Kees,

Je moet oppassen dat je geen grote groepen mensen discrimineert. En
dat op Hemelvaartsdag. Bedenk eens hoe belangrijk een fiets kan zijn
voor mensen uit de Derde Wereld. Ten aanzien van Iran zou de 'wet van
de remmende voorsprong' kunnen opgaan: door massaproduktie van
velomobielen zou Iran zijn achterstanden op de gebieden van transport,
milieu en emancipatie kunnen omzetten in een voorsprong.

Nog een prettige Hemelvaartsdag,

Kees

WFvN

May 17, 2007, 9:57:43 AM5/17/07
to Ligfiets
On 17 mei, 15:34, KvH <kvh...@xs4all.nl> wrote:

> Nog een prettige Hemelvaartsdag,

Als je het niet erg vindt, blijf ik nog even met beide benen op de
grond.

Wilfred -is benieuwd wie als eerste de opmerking 'burkafiets' naar z'n
hoofd krijgt- van Norel

Marco Roepers

May 17, 2007, 12:50:36 PM5/17/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 17-05-07 heeft KvH<kvh...@xs4all.nl> het volgende geschreven:

> De 'Womango' of 'Quest for Heaven'? Al een hele vooruitgang ten
> opzichte van de gristelijke fiets (hoog, rechtop, zwart,
> terugtraprem).

De enige christelijke fiets is de Sinner

Groeten,

Marco

May 18, 2007, 5:00:15 AM5/18/07
to Ligfiets

On 17 mei, 18:50, "Marco Roepers" <roep...@gmail.com> wrote:

> De enige christelijke fiets is de Sinner

Dacht het niet!
Mijn eerste liggert was een Sinner Demon..... ;-)

Theo - van bukfiets naar burkafiets....die houden we erin - van Goor

Marrianne

May 18, 2007, 7:40:58 AM5/18/07
to Ligfiets

Tsss... dat is nog eens een onchristelijke fiets inderdaad ;)

Ik denk trouwens dat de heren voorbijgaan aan het feit dat in Iran de
geleerden over het algemeen al voorlopen/-liepen op ons landje voor
wat betreft de exacte wetenschappen... heb op studiedagen vaak mooie
dingen mogen zien afkomstig uit Iran. Het zou mooi zijn als inderdaad
dit een voorzet is om weer heel wat jaren van evolutie over te slaan
voor hun land (hebben wij al mooi voor hen gedaan ;) ) en dat daar een
voorbeeld aan ons land gegeven wordt voor wat betreft het vervoer op
een positieve manier: minder milieu-onvriendelijk, zodat wij weer een
paar jaar over kunnen slaan in onze evolutie...

Marrianne - kreeg ook een 'fijne hemelvaart, mevrouw' naar haar hoofd
afgelopen woensdag van haar leerlingen en heeft dat ook maar even
geprobeerd recht te trekken - van Norel-Haanskorf