Eigenaar gezocht van onbeheerd achter gelaten ligfiets in amersfoort

peter.irisbrouwer

to Ligfiets
Hallo allen.

Bij een filiaal van mijn werkgever in Amersfoort staat al geruime tijd (aantal maanden) deze (zelfbouw) ligger .
Staat wel op slot maar wordt niet meer naar omgekeken.
 Er is navraag gedaan bij de politie en gemeente maar de fiets is niet bekend als gestolen of vermist.

Wat we inmiddels weten is dat de fiets in 2006 vaak is waargenomen aan de Bohortplaats in Amersfoort met vermoeden dat daar de eigenaar woonde.
Geschatte leeftijd van fietser toen in 2006 ca 60 .

Inmiddels is fiets zeker gesteld in het magazijn van het filiaal.
In de fietstassen zitten kledingstukken maar die geven geen aanknopingspunt.

Is iemand bekend met deze fiets en weet wie de eigenaar is ?

Groetjes
Peter en Iris

IMG_0380.JPG

Thomas Ribbrock

to Ligfiets
On Mon, Jan 28, 2019 at 12:06:25PM -0800, peter.irisbrouwer wrote:
> Bij een filiaal van mijn werkgever in Amersfoort staat al geruime tijd
> (aantal maanden) deze (zelfbouw) ligger .
[...]
> Is iemand bekend met deze fiets en weet wie de eigenaar is ?

Helaas niet, maar is het een idee om dit ook als advertentie op
ligfiets.net te zetten? En mogelijk ook op het ligfietsforum
(https://ligfietsers.nl/)? Dan vergroot je het bereik aanzienlijk, denk
ik.

Groeten,

Thomas
Thomas Ribbrock http://www.ribbrock.org
"You have to live on the edge of reality - to make your dreams come true!"

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com
Ik ken de fiets. Heb fiets met eigenaar rond 2008 bij toertocht gezien. Kwam dacht ik uit Hoevelaken. Naam van de eigenaar moet ik je schuldig blijven. Leeftijd komt overeen.

Groet,

Maarten

A.J. bonnema

to ligf...@googlegroups.com

Ligfietsers laten hun fiets niet zomaar slingeren, zeker niet een zelfbouwer.

Klinkt als een plotseling gebeuren van iemand die alleen is: ziekenhuis of overlijden. Als er familie is die niet weet van de fiets dan zullen ze er ook niet naar talen. Misschien weten ze van de fiets, alleen niet hoe het er uit ziet. Als vermist opgeven kan alleen als je enige indicatie hebt hoe het er uit ziet.

Waarschijnlijk is je clou de plek waar de fiets stond, je zou bij de aanliggende werkgevers kunnen informeren.

Kind regards, Guus.

Peter & Iris Brouwer

to ligf...@googlegroups.com, Thomas Ribbrock
Inmiddels ook geplaatst op ligfietsers.nl !
Bedankt voor de tip.

Peter & Iris Brouwer

to ligf...@googlegroups.com

Klopt, ook wij hebben dit vermoeden.

Echter de aangrenzende winkels weten alleen te melden dat de fiets al geruime tijd daar afgesloten staat.

Vandaar ook de vraag bij gemeente als politie . Echter ook die hebben geen melding .

groet,

Peter

Op 29 januari 2019 om 9:40 schreef "A.J. bonnema" <abonn...@gmail.com>:

Victor R.

to Ligfiets
Bij afdeling "zelfbouw-> complede fietsen" staat de volgende van Peter Roelofs:

Denk dat deze van hem is.

Groet, Victor.

Peter & Iris Brouwer

to ligf...@googlegroups.com

Hoi Victor.

Ik heb een antwoord bij jouw reactie op ligfietser.nl geplaatst.

Groetjes

Peter

Peter & Iris

to Ligfiets
Hallo allen.
Hierbij een goed bericht !
De eigenaar is gevonden , hoewel de best man een beetje vergeetachtig is en het wat moeite heeft gekost om contact met hem te krijgen is na een bezoek aan het huisadres en het achterlaten van een briefje door 1 van onze vla leden het raadsel opgelost.
De fiets is idd vermist en volgens de eigenaar al 3 maanden kwijt op de plek waar de fiets ook gevonden is. Hij zou tot laat in de nacht gezocht hebben maar te vergeefs.
Volgens zeggen zou er aangifte zijn gedaan maar die was bij navraag bij de politie door onze collega niet bekend.
Hoe dan ook as maandag ga ik de beste man met de auto ophalen en hem bij zijn geliefde fiets afleveren zodat hij hem weer naar zijn eigen huis kan fietsen.
Allen super bedankt voor meedenken en uitzoeken !

Groetjes
Peter en Iris

Peter & Iris