Oliebollentocht: equipe uit Arnhem e.o.

Diquest

Dec 24, 2006, 3:26:27 PM12/24/06
to ligf...@googlegroups.com
Vanuit Arnhem e.o. zal een groep van ong. 6 personen om 9 uur vertrekken vanaf de Zypse Poort (onder het spoorviaduct op de hoek van de Zypendaalseweg en de Jansbuitensingel). Om 9.05 zullen we langs de Berenkuil (aan de voet van de oude Rijnbrug = John Frostbrug) rijden en om ong. 9.15 verwachten we bij het begin van de Hamersweg in Westervoort (direct na de IJsselbrug) aan te komen.

Wie mee wil rijden is welkom.

Roel (026-3515811)

Bas Fotografie

Dec 25, 2006, 5:13:51 AM12/25/06
to ligf...@googlegroups.com

Ik heb weliswaar geen velomobiel, maar mijn ouders wonen wel erg in
de buurt (Zevenaar) en daar staat ook nog steeds mijn Hurricane. Dus
eigenlijk wil ik wel wat meefietsen, met camera uiteraard :) Maar
hoed hard wordt er gereden? Mijn fietsconditie is volgens mij knap
belabberd.

grt

Bas

-------------------
Bas Fotografie
portfolio: http://ic4u2.net
weblog: http://roodpetje.nl
archief: http://fotograaf.defotojournalist.nl/basfotografie

Diquest

Dec 25, 2006, 3:08:06 PM12/25/06
to ligf...@googlegroups.com

Op 25-12-06 heeft Bas Fotografie <b...@ic4u2.net> het volgende geschreven:

[...]

Beste Bas,

Zie voor info in Ligfietsplaza:
Ik wil je niet ontmoedigen, maar het is wel een echte velomobielen-tour-tocht. En je had je vóór 20 december moeten inschrijven ivm de inkopen en reserveringen.

De tocht zal ongeveer 65 km zijn exclusief de rit naar en van Didam. Het tempo zal zoals gewoonlijk wel niet zo hoog liggen, maar voor een open fiets zal het nog een hele toer zijn om 30 km/u of iets meer vol te houden, zeker als je zoals je schrijft een belabberde conditie hebt.

Met groet,

Roel

PS Je maakt hele mooie foto's van voor mij bekend terrein: Utrecht.

Toni Cornelissen

Dec 25, 2006, 3:55:32 PM12/25/06
to ligf...@googlegroups.com
Bas schreef:

> [...]

Ik neem een vriend mee met ook een belabberde fietsconditie, en
eigenbelang, ik wil mooie foto's van de tocht.

> velomobielen-tour-tocht. En je had je vóór 20 december moeten inschrijven
> ivm de inkopen en reserveringen.

Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat er voldoende is ingekocht.

p.s. Betrouwbare bron: Ik slaap in Doetinchem, kunnen we afspreken dat
we samen naar Didam fietsen?

Toni
--
Toni Cornelissen
http://autopond.technetium.be

Dec 25, 2006, 4:17:36 PM12/25/06
to Ligfiets

Diquest schreef:

> [...]
> (aan de voet van de oude Rijnbrug = John Frostbrug) rijden en om ong.

> 9.15verwachten we bij het begin van de Hamersweg in Westervoort

Ik verwacht ook omstreeks die tijd door de berekuil te rijden,
misschien haak ik aan.
Maar wacht niet speciaal op mij.
Het is helaas geen mobielnummer maar je telefoonummer zit alvast in
mijn telefoon voor de zekerheid.

Voor degene die mee wil rijden maar geen velomobiel bezit, heb ik een
Alligt Alleweder te leen. (lengte rijder(ster) tussen 175-185) Wel zelf
ophalen in Nijkerk. Of met mij meefietsen....

Theo - rode Quest - van Goor

betrouwbare bron

Dec 25, 2006, 5:08:13 PM12/25/06
to Ligfiets
Bas,
Als je de alleweder van Theo leent mag je zeker meerijden maar als je
een slechte fietsconditie hebt ben je misschien wel sneller met de
hurricane. 30 km/u op de vlakke stukken is denk ik wel het maximum
tijdens deze tocht, vooral door de grootte van de groep. Er zijn ook
een paar heel smalle paadjes en steile klimmen waar je met de hurri
zeker sneller bent dan een velomobiel. Voor wat betreft de
sluitingsdatum, er kunnen nog een paar mensen bij. Als je besluit mee
te fietsen stuur dan even een berichtje. Er zijn onderweg in ieder
geval een paar mooie fotolokatie's en een meefietsende fotograaf is
altijd mooi meegenomen.

Toni,
Ik kom op weg naar Didam niet door Doetinchem. De route via Doetinchem
duurt een kwartier langer dan de route via Etten, Zeddam en Beek en is
veel vermoeiender. Je kan eventueel aanhaken in Zeddam maar dat is voor
jou een stukje om.

BB

Dec 26, 2006, 4:57:29 AM12/26/06
to Ligfiets

betrouwbare bron schreef:

> Er zijn onderweg in ieder
> geval een paar mooie fotolokatie's en een meefietsende fotograaf is
> altijd mooi meegenomen.

Voor wie de Alleweder wil lenen en een 'slechte' fietskonditie heeft.
Als je beschikt over een auto met trekhaak kan je de fiets beter
ophalen.
Ik kan ook voorzien in een (lichte) aanhanger.
Als je alleen de tocht van 65 km hoeft te fietsen scheelt dat weer.

En wees niet bang voor die konditie. Als je goed voorin blijft fietsen
gaat het niet zo hard.
Volgens mij hooguit 20-25 km/uur op vlakke stukken. Als je het niet kan
bijbenen geef je dat aan.
Dan vinden we een oplossing of passen de snelheid aan.
Niemand is er bij gebaat dat iemand zich in de puinpoeier fietst.

Enige waarschuwinging is op zijn plaats.
Als je nog geen velomobiel hebt, dan kan het zijn dat je er een wilt
hebben na deze tocht.....;-p

Theo - helemaal in de ban van de OBT - van Goor

Kees van Malssen

Dec 26, 2006, 8:31:01 AM12/26/06
to Ligfiets
Toni wil foto's
> Bas schreef:
[...]

> Ik neem een vriend mee met ook een belabberde fietsconditie, en
> eigenbelang, ik wil mooie foto's van de tocht.

De redactie van ons mooie blad Ligfiets& looft een T-shirt uit voor de
mooiste/creatiefste/spannendste/boeiendste foto van de oliebollentocht
2006.

Voorwaarden: goede kwaliteit (veel puntjes, weinig compressie) en
_niet_ vooraf online zetten.
Stuur je foto op aan hoofdredacteur op ligfiets punt net.

Ook leuke verslagen, impressies en (korte) opmerkingen zijn welkom.
Wacht niet te lang met insturen.

Groeten,

Kees - die er dit jaar helaas niet bij zal zijn - van Malssen

Bas Fotografie

Dec 26, 2006, 9:13:14 AM12/26/06
to ligf...@googlegroups.com

On 26-dec-2006, at 10:57, Theo van Goor wrote:

> [...]
> hebben na deze tocht.....;-p
>
> Theo - helemaal in de ban van de OBT - van Goor

Het is helemaal geregeld, ik mag morgen een Mango ophalen in
Zaltbommel, rijd naar Zevenaar om een nachtje bij mn ouders door te
brengen en dan rijd ik meer met de oliebollentocht. Helemaal
geweldig! Wat een leuke mensen zijn ligfietsers toch :))

En wat betreft de aanschaf van een velomobiel, ik kijk altijd al
verlekkerd na die fietsen, na het zien van de velomobielen in
Nijmegen vorig jaar helemaal. Maar kopen? Denk het niet, niet echt
praktisch in de stad (kan nu mijn Hurricane al niet kwijt...) en om
mijn baan als freelancer in te ruilen voor een kantoorbaan op
afstand, dat gaat me net wat te ver.

grt

Bas - al vol van de voorpret

Diquest

Dec 26, 2006, 12:21:11 PM12/26/06
to ligf...@googlegroups.com

Op 26-12-06 heeft Bas Fotografie <b...@ic4u2.net> het volgende geschreven:

[...]

En zo gaat toch nog alles goed komen! Helemaal geweldig.
Vanuit het Arnhemse gaan er stemmen op om na Westervoort een stukje langs de IJssel te fietsen, dus niet via Zevenaar. .
Maar vanuit Zevenaar is het maar een kippeneindje naar Didam, dus ik neem aan dat je het zelf wel vindt?

Met groet,

Roel

Bas Fotografie

Dec 26, 2006, 12:38:08 PM12/26/06
to ligf...@googlegroups.com

On 26-dec-2006, at 18:21, Diquest wrote:

> [...]
> langs de IJssel te fietsen, dus niet via Zevenaar. .
> Maar vanuit Zevenaar is het maar een kippeneindje naar Didam, dus

Kheb bijna 30 jaar in Zevenaar gewoond, de omgeving ken ik
ondertussen. Gaat dus helemaal goed komen inderdaad.

grt

Bas - ging normaal met de bukker over Montferland

Frank Cornelese

Dec 26, 2006, 1:25:48 PM12/26/06
to ligf...@googlegroups.com
Diquest schreef:

> Vanuit het Arnhemse gaan er stemmen op om na Westervoort een stukje
> langs de IJssel te fietsen, dus niet via Zevenaar. .
Die route is inderdaad aan te bevelen tov de route door duiven en
zevenaar. Als je dan van de Tatelaar of Loil komt gewoon dwars door het
centrum van Didam en je bent er zo. Als je wel via zevenaar fietst kan
je nog het fietspad langs de snelweg kiezen, je komt dan op
industrieterrein Hengelder uit, scheelt een aantal verkeerslichten.

Kortste route om de dorpen heen:

In de afdaling van de Westervoortse brug rechtsaf, 180° (1x steken voor
quests)
Onderaan weer rechts.
Voor de verkeerslichten (McDonalds) linksaf het fietspad op.
Bij rotonde oversteken en fietspad aan rechterkant vervolgen.
Eerste rechts, Kievitstraat.
Eerste rechts, Galstraat, later Kerkstraat, Oortslag
Einde weg links, Oudesteeg
Bij Y-splitsing rechts, Zweekhorstweg.
Einde weg rechts, Doesburgseweg, fietspad
Eerste links, Greffelkampseweg later Foxheuvelstraat
Eerste rechts, Luijnhorststraat.
Einde weg links, Tatelaarweg.
Rotonde rechtdoor, dorp in.
Na kerk rechts, is eigenlijk rechtdoor, winkelstraat in, Wilhelminastraat.
Eerste rechts, Spoorstraat later Dijksestraat.

Tot donderdag,
Frank