mango ophalen

Dec 24, 2007, 3:10:22 PM12/24/07
to ligf...@googlegroups.com
ik heb al eens eerder dingetjes gevraagd over een mango en vandaag was
het zover. We konden de Mango ophalen. Niet van mij (zoals wellicht
gedacht kan worden). Maar voor een vriend van me.

Het plan was om ons naar Dronten te laten brengen (inclusief Kali op
het dak). Mijn vader rijdt dan de auto weer terug (waarvoor dank). Wij
zouden getweeen naar huis rijden.

Bij vm.nl heerste rust en veel ijver. De mannen lopen relaxed door hun
zaak heen en doen ondertussen meerdere dingen tegelijkertijd. De mango
werd uitgebreid voorgesteld aan Edwin. Daarna ingesteld.

Ik doe wat inkopen en vraag of ze de uitlijning van Kali willen
bekijken. Die blijkt goed, als je de afwijkingen die in de fiets
zitten meetelt (het gaat om de stand van de wielen (niet horizontaal
en niet helemaal recht tov elkaar). Dat is een geruststelling.

En natuurlijk wordt er nog beleefd wat dingetjes over Kali gezegd (hij
is oud maar vast nog snel). Buiten zie ik dat Edwin vrolijk alles in
zijn fiets pleurt. Dat kan ik niet. Zorgvuldig alles in zakken
stoppen, want anders verlies ik het in de diverse gaten in de bodem.
Ook het even vastzetten van de handrem is opvallend makkelijk. En zijn
knipperlichten werken echt..... Onderweg komen er nog vele dingetjes
voorbij die laten zien dat er in 23 jaar veel veranderd is. En dat
mijn eigenbouwdingen toch andere koek is, dan nieuwbouw. Gelukkig maar
:)

En dan fietsen. En dat kunnen Kali en de Mango beiden geweldig. We
hebben er een lange vogelweg op zitten met vele buizerds, een reehert
die voor ons oversteekt, een overtocht met de pont, Hobbelweggetjes
waar Edwin vrolijk overheen hobbelt, zonder problemen. Zonder vering
gaat dat duidelijk langzamer. Ik kom vaak niet boven de 25, waar Ed
zijn snelheid kan behouden. Een tochtje door Amsterdam, want Edwin
dacht het korter te kunnen doen. En het afscheid bij de
Schellingwouderbrug. Edwin gaat naar Lisse. Ik naar Zaandam. Ruim 4
uur rijden en 95 km en ik ben thuis. Edwin belt een uurtje later en
120 km verder op zijn teller.

Dat hij erg moe is lijkt me niet vreemd. Je eerste km met een vm en
dan achter elkaar zo'n afstand bewonder ik zeer.
Voor mezelf ben ik erg trots dat knieeen en de rest het goed gehouden
hebben. Eigenlijk denk ik dat conditie en knieen in tijden niet zo
goed zijn. Ik overweeg na deze trip mijn frequentie woonwerk op te
voeren. Ook de lamp is weliswaar niet zo mooi als die splinternieuwe
B&M led lamp van Edwin, maar geeft genoeg licht op het moment dat het
echt donker wordt. Als deze ooit stuk gaat wordt het nog moeilijk
kiezen welke nieuwe ledlamp deze gaat vervangen.

Ik heb foto's gemaakt, Enerzijds misschien interessant omdat je kan
zien dat deze mango (als eerste voor zover ik het begrijp) Sinner
stickers heeft ipv velomobiel.nl. Daarnaast een foto met de B&M
ledlamp. Verder vooral egospul.
oh ja link: http://wiki.fali.nl/index.php/Kali/07edenikmangoophalen

Hans -gaat lekker slapen.
http://kali.fali.nl

Jaap P.

Dec 24, 2007, 5:38:12 PM12/24/07
to Ligfiets
Hans,
Kan me voorstellen dat je met enige jalouzie naar de eerste Sinner
Mango hebt gekeken. Dat heb ik zeker gedaan afgelopen vrijdag tijdens
mijn bezoek aan Velomobiel.nl. Edwin heeft zich een hele moooie fiets
aangeschaft, zeker met zijn keuze van versnellingen (derailleur en
naaf).
Jaap - had bijna ook een mango besteld- P.