velomedia

Theo Mol

to ligfiets mailinglijst
Medeliggers,

Een loflied op de ligfiets, wie ontkomt eraan? Vaak hum of mompel ik wat voor me uit onder het fietsen en dat is echt niet geschikt voor publicatie. Sommigen brengen het er beter vanaf, de eerste link (filmpje op youtube) is hier al eens langsgekomen en de t
weede (mp3) vond ik bij Leiba.

http://www.youtube.com/watch?v=rN7W1I7YsMY

http://www.leiba.de/media/mp3/Leiba.mp3

Even doorkoekelen en je weet dat en een lied is geschreven voor Sinner. Het staat op een cd die daar te koop is.
http://www.sinnerligfietsen.nl/ en dan doorklikken op "radiocommercial", een fragment is te horen als je explorer gebruikt.

Het oer-ligfietslied is natuurlijk van Knar de Gakker, nu te lezen bij Bloem: http://bloem.technetium.be/lied/knardgak.htm
De inspiratie vond Knar duidelijk in een poeem van de Markies de Canteclaer. Ik noem het omdat hier ook een mooi gedicht over fietsen in de regen bij staat. Wij weten natuurlijk niet waarover het gaat, maar rechtopfietssters zullen het herkennen. http://www.nhvsite.info/pdf_stromingen/2001-2/2001-2_SCAN09.pdf

En omdat-ie nooit verveelt en niet te onthouden is deze klassieker, www.vocalweb.nl/flash/fietsvanpa.swf

--
Groet van Theo - die vandaag in de zon heeft gefietst en er gaat NIETS boven een ligfiets, tralala - Mol.

Jan sr

On 2 nov, 17:57, Theo Mol <t...@nixin.nl> wrote:
> Medeliggers,
>
> Een loflied op de ligfiets, wie ontkomt eraan? Vaak hum of mompel ik wat
> voor me uit onder het fietsen en dat is echt niet geschikt voor
> publicatie.
Theo - een ligfiets, tralala - Mol.

Na alle -soms nogal heftige - discussies over recordsnelheden, banden,
politiek (in)correct beschikbaar gestelde prijzen, centrifugale
krachten, low- en highracers, al dan niet van carbon, verwachtte ik
eigenlijk een nieuwe draad over de invloed van het merk tandpasta, de
soort scheerzeep en het epileren van de wenkbrauwen op de snelheid bij
het ligfietsen, uiteraard in relatie tot de luchtvochtigheid en de
maanstand. En dan is daar ineens iemand die gewoon in jubelende
toonaarden zijn PLEZIER IN HET LIGFIETSEN bezingt. Je zou het
inderdaad bijna vergeten...

Jan sr

grollie

Nov 3, 2008, 1:34:14 PM11/3/08
to Ligfiets

(Je moet je wenkbrauwen helemaal niet epileren. Gelijk de ribbelstrips
op schaatspakken (waar zijn ze gebleven?) breken wenkbrwauwen de
luchtstroom omtrent den schedel en plakt de lucht niet aan de huid
aldus. Vandaar dat staartpunten ook altijd met zand afgelakt moeten
worden natuurlijk. Een gegarandeerde mislukte recordpoging is dat, je
wenkbrwouwwen epileren! Amen.)
Buiten dat zit je er inderdaad bovenop, 8-) geniet!

http://www.youtube.com/watch?v=P71bbUYDFpQ , toch maar even!

Gerold -een vouwfiets heeft ook zo zijn voordelen- Ormel

Wilfred Ketelaar

Nov 3, 2008, 2:58:03 PM11/3/08
to Ligfiets
> http://www.youtube.com/watch?v=P71bbUYDFpQ, toch maar even!

Haha, hier (dat over die fietser over z'n stuur gebogen tegen de wind)
dacht ik afgelopen weekend ook nog aan tijdens mijn Megaligfietstocht.

http://blog.xl-network.com/2008/11/megaligfietstocht-bijbelstudieweekend.html

Groeten
Wilfred - au, au, deden de knieën, maar nu gelukkig niet meer -
Ketelaar