Ligfietsers in het nieuws van Zwolle

Fujinfietser

Sep 13, 2010, 8:29:19 AM9/13/10
to Ligfiets
De ligfiets tijdrit in Zwolle was spectaculair genoeg voor het zwolse
dagblad De Stentor
hier de link http://www.destentor.nl/regio/zwolle/7276216/Eigenlijk-is-ligfietsen-niet-eens-zo-bijzonder.ece
en ik heb me ook wel vermaakt.

Jan van Steeg

Sep 13, 2010, 1:27:43 PM9/13/10
to Ligfiets
Ik ben benieuwd of er nog foto's zijn gemaakt bij die drempels in de
eerste ronde

groeten,
Jan, vliegen is niet het probleem, van Steeg

Mango54

Sep 13, 2010, 1:34:35 PM9/13/10
to Ligfiets
Nee, landen is denk ik veel moeilijker ;-)
Door mij zijn er in elk geval dit keer geen foto's gemaakt. Had de
camera wel bij me, maar tijdens de race regende het zo hard dat ik hem
niet uit z'n waterdichte jasje gehaald heb. Hij is me toch iets te
kostbaar om zo nat te laten worden.
Wel heb ik een mij onbekende man gezien die volgens mij best veel
foto's gemaakt heeft zowel van de race als bij het kinderparcours.
Misschien weet Paulus wie dat was en waar we zijn foto's kunnen zien?

Marloes -voordeel is dat er nu ook geen foto's uitgezocht hoeven te
worden- Dries

Fujinfietser

Sep 13, 2010, 2:19:09 PM9/13/10
to Ligfiets
Ja die man heb ik ook gezien , iedere keer op z,n knieen voor een
foto , lol
Hoop dat die foto,s terechtkomen.

gerrit , die bijna laatste was.

Ruud Steeman - questaround

Sep 13, 2010, 2:22:38 PM9/13/10
to Ligfiets

> Misschien weet Paulus wie dat was en waar we zijn foto's kunnen zien?
>
> Marloes

Als meerijder heb ik alle mooie sprongen gemist en ben dus ook wel
benieuwd naar de foto's.
Petra had wel een camera bij zich, maar heeft zelfs mij niet
geschoten.
En nu er toch een verzoekrondje gemaakt wordt... misschien weet ook
iemand (Paulus?) waar ik de uitslagen van de race kan nalezen.

Ruud - moe en voldaan ge(st)reden - Steeman

Quemo

Sep 13, 2010, 2:34:29 PM9/13/10
to Ligfiets
On 13 sep, 19:34, Mango54 <mldr...@kpnplanet.nl> wrote:

> Nee, landen is denk ik veel moeilijker ;-)

Valt reuze mee. Zolang je de drempels maar rechtuit neemt en het stuur
ook gewoon rechtuit houdt in de lucht. De Quest gedraagt zich in ieder
geval voorbeeldig zo in volle vlucht :D

Qeumo -zou ook wel zo'n actieshot van zichzelf willen zien-

Wim

Sep 13, 2010, 2:55:12 PM9/13/10
to ligf...@googlegroups.com
Op 13 september 2010 20:22 heeft Ruud Steeman - questaround
<quest...@kabelfoon.net> het volgende geschreven:

> En nu er toch een verzoekrondje gemaakt wordt... misschien weet ook
> iemand (Paulus?) waar ik de uitslagen van de race kan nalezen.

Of ze staan op ligfiets.net weet ik niet maar hier staan ze al wel

http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1685531

gr

Wim

Jaap-Andre de Hoop

Sep 13, 2010, 4:11:11 PM9/13/10
to ligf...@googlegroups.com
On 09/13/2010 08:22 PM, Ruud Steeman - questaround wrote:

> Als meerijder heb ik alle mooie sprongen gemist en ben dus ook wel
> benieuwd naar de foto's.

Als meerijder heb ik er wel, in ieder geval, eentje mee mogen maken. Die
hopte best wel scheef erop, twee wielen los, maar kwam wel goed neer. Ik
vermoed dat ik er wel meer heb gezien, maar die maakte niet zo'n indruk.
Die drempels waren trouwens best steil.

> En nu er toch een verzoekrondje gemaakt wordt... misschien weet ook
> iemand (Paulus?) waar ik de uitslagen van de race kan nalezen.

Staan inderdaad op mylaps, maar ik hoop dat ze ook op ligfiets.net
komen, daar staan ze met rondetijden en ben best wel benieuwd wat Wendy
gedaan heeft exclusief haar pechrondje (zegt natuurlijk niet alles,
maar toch). Hmmm Wim had haar daar (vlak) voor nog ingehaald, heb je
iets tussen haar spaken gedaan;-)?

Ik kijk trouwens terug op een leuke wedstrijd. Natuurlijk startte ik te
snel, maar wat wil je als iedereen er hard vandoor gaat. Na twee rondjes
ben ik iets rustiger aan gaan doen en toen kwam Roelf langszij met het
voorstel treintje te gaan rijden, was eerst onwennig en voelde als
valsspelen (zelluf doen), maar na een ronde kregen we ritme steeds beter
te pakken. Aan het eind was het wel raar, we zouden nog twee rondjes
mogen, maar Ymte lapte ons nog net en was het plotseling over. Dat
voorkwam wel het dilemma hoe je in zo'n geval het einde doet: ieder voor
zich? vanaf wanneer?

Groets,

Jaap-Andre

Jaap-Andre de Hoop

Sep 13, 2010, 4:31:46 PM9/13/10
to ligf...@googlegroups.com
On 09/13/2010 08:19 PM, Fujinfietser wrote:
> Ja die man heb ik ook gezien , iedere keer op z,n knieen voor een
> foto , lol
> Hoop dat die foto,s terechtkomen.
>
> gerrit , die bijna laatste was.

Ik ben bang dat ik je toch wil nomineren voor de rode lantaarn. Wendy
had weliswaar meer tijd voor de 8 rondjes nodig, maar had wel te kampen
met materiaalpech. En om nou degene te nomineren die eerste was
geworden, is ook zo raar. De overige drie heren (waaronder een step)
hebben het uur niet volgereden. Dus die zijn het niet waardig om de rode
lantaarn te dragen.

Jaap-Andre, heeft veel rode lantaarns gezien en sommigen meerdere keren.

Maarten Sneep

Sep 13, 2010, 4:37:27 PM9/13/10
to ligf...@googlegroups.com

ligfiets.net linkt vanaf http://www.ligfiets.net/wedstrijden.html naar deze site. Helaas kan je daar niet je eigen (of andermans) verloop in de wedstrijd zien. Nu weet ik al dat ik te hard gestart ben, maar ik wil m'n eigen verval wel even zien.

Maarten - 33,4 km/uu gemiddeld - Sneep

Quesjer

Sep 13, 2010, 8:17:07 PM9/13/10
to Ligfiets

> ligfiets.net linkt vanafhttp://www.ligfiets.net/wedstrijden.htmlnaar deze site. Helaas kan je daar niet je eigen (of andermans) verloop in de wedstrijd zien. Nu weet ik al dat ik te hard gestart ben, maar ik wil m'n eigen verval wel even zien.

Ik heb het vermoeden dat de module voor wedstrijdtijden op de nieuwe
site nog niet werkt, en op de oude niet meer omdat dit deel is
"kaltgestelt". (Kan vast een der webmasters wel bevestigen danwel
ontkrachten) en dat daarom tijdelijk die mylaps-optie is gekozen. Hoop
wel dat op termijn de oude gegevens en de huidige "mylaps"gegevens
samengevoegd gaan worden op de nieuwe site. Dan kun je vergelijken,
bijvoorbeeld tussen vorig jaar en dit jaar.

Wat de mysterieuze fotograaf betreft tasten we hier in Zwolle nog in
het duister helaas. Hoop zelf ook dat we die nog kunnen opsporen.
Zodra dat gebeurt komt er beslist een linkje op deze lijst.

Groet van Quesjer

Quemo

Sep 14, 2010, 3:29:17 AM9/14/10
to Ligfiets
Jaap-Andre de Hoop schreef:

> [...]
> komen, daar staan ze met rondetijden en ben best wel benieuwd wat Wendy
> gedaan heeft exclusief haar pechrondje (zegt natuurlijk niet alles,

In mijn geval heeft hun pechrondje mij toch 5 minuten gekost. Wendy
heeft daar dus minimaal 5 minuten gestaan. Ze had vast een compleet
rondje meer kunnen rijden als ze niet met afgelopen ketting had
gestaan.

In mijn geval is m'n gemiddelde, door het helpen van de twee
pechvogels, gezakt van 36,4 naar 33,77 km/h. Dus dat heeft er fors
ingehakt. Vermoedelijk was ik één plaatsje hoger uitgekomen als ik
doorgereden was.

Maar goed, ik deed voor de fun mee dus voor het totaalklassement maakt
het voor mij totaal niets uit. Ik heb een aardig idee gekregen van m'n
eigen kunnen. En dat gemiddelde is vrij vlot omgerekend naar de waarde
die het was geweest als ik dus niet gestopt was.

Quemo -reed harder dan hij gebruikelijk doet maar wordt alsnog bruut
snel voorbij gestoken door heren als Ymte-

Quemo

Sep 14, 2010, 4:02:38 AM9/14/10
to Ligfiets
Fujinfietser schreef:
En ook een verslag is hier te vinden:

http://www.zwolsnieuws.nl/

Nu staat het nog op de voorpagina met een foto van de fiets van Ymte
(met vast Ymte erin). Directe link maar zonder foto:

http://www.zwolsnieuws.nl/smartsite.net?id=11861

Quemo -nog altijd op zoek naar fraaie actiefoto's en hoopt dat Pedro
S. de gezochte fotograaf is-

André Vrielink

Sep 14, 2010, 4:25:16 AM9/14/10
to ligf...@googlegroups.com
Ik heb een paar plaatjes geschoten van o.a. ymte die net met drie wielen los van de grond komt. De plaatjes staan nog op mijn camera, ik zal zien dat ik ze van de week even ergens online zet. Dan horen jullie het wel.

André

Wim

Sep 14, 2010, 4:58:31 AM9/14/10
to ligf...@googlegroups.com
Op 14 september 2010 10:02 heeft Quemo <qu...@ziggo.nl> het volgende geschreven:
> Quemo -nog altijd op zoek naar fraaie actiefoto's en hoopt dat Pedro
> S. de gezochte fotograaf is-

Hij heeft zijn site nog niet bijgewerkt

Wim

Wim

Sep 14, 2010, 6:26:11 AM9/14/10
to ligf...@googlegroups.com
Er staan wel foto's op http://www.ejfotografie.nl/

gr.

Wim

Fujinfietser

Sep 14, 2010, 7:11:33 AM9/14/10
to Ligfiets
En Peter Haan (Pjotr) heeft een filmpje en verhaal online staan.
http://pjotr320.blogspot.com/2010/09/back-again-starting-with-race-zwolle.html

Sep 14, 2010, 7:58:02 AM9/14/10
to ligf...@googlegroups.com
2010/9/14 Wim <ganseij....@gmail.com>:

> Er staan wel foto's op http://www.ejfotografie.nl/

way to go: een van de mooiste foto's ooit.
http://www.ejfotografie.nl/archives/292

Sep 14, 2010, 10:07:21 AM9/14/10
to ligf...@googlegroups.com
2010/9/14 Hans Huijgen <lig...@gmail.com>:

> way to go: een van de mooiste foto's ooit.
> http://www.ejfotografie.nl/archives/292

Nog even en redbull gaat ons sponseren! :)

grtz
Henk

Jan van Steeg

Sep 14, 2010, 12:44:57 PM9/14/10
to Ligfiets

On 14 sep, 13:58, Hans Huijgen <ligh...@gmail.com> wrote:

> way to go: een van de mooiste foto's ooit.http://www.ejfotografie.nl/archives/292
>
> --
> Groetjes
> Hanshttp://www.fali.nl

Ik geloof dat mijn stoeltje op dat moment even geen functie had in de
fiets :)

Groeten,
Jan, shortcut gevonden:) , van Steeg

grollie

Sep 14, 2010, 1:07:18 PM9/14/10
to Ligfiets
Pfff, luchtfietserij...

> Ik geloof dat mijn stoeltje op dat moment even geen functie had in de
> fiets :)

> Jan, shortcut gevonden:) , van Steeg

Voorzitter, roept deze man tot de orde, de vereniging heeft al haar
handen vol aan het bevorderen van ligfietsen! ligvaren en ligvliegen
moesten niet gestimuleerd worden! 't Is een Groote Schaande!

G -met 4 stoelpoten op de grond- O

Sep 14, 2010, 2:08:57 PM9/14/10
to ligf...@googlegroups.com
2010/9/14 grollie <gerol...@gmail.com>:

> Voorzitter, roept deze man tot de orde, de vereniging heeft al haar
> handen vol aan het bevorderen van ligfietsen! ligvaren en ligvliegen
> moesten niet gestimuleerd worden! 't Is een Groote Schaande!

Ja, ik ben ook jaloers.....

André Vrielink

Sep 14, 2010, 4:13:00 PM9/14/10
to ligf...@googlegroups.com
Het zijn maar een paar plaatjes, meer heb ik er niet gemaakt. Maar ik zal ze toch even met jullie delen.
http://picasaweb.google.nl/117847284699727878872/20100912LigfietswedstrijdZwolle#

André

Quemo

Sep 14, 2010, 4:19:41 PM9/14/10
to Ligfiets
On 14 sep, 22:13, André Vrielink <andre.vriel...@gmail.com> wrote:
> Het zijn maar een paar plaatjes, meer heb ik er niet gemaakt. Maar ik zal ze
> toch even met jullie delen.http://picasaweb.google.nl/117847284699727878872/20100912Ligfietsweds...

Dank je :) Helaas zie ik mezelf niet in volle vlucht maar evengoed wel
een fraai shot. Aan de stand van de staart te zien ben ik net met m'n
achterwiel geland.

Ymte heb je trouwens wel mooi zwevend vastgelegd. En dan die andere
foto van Ymte. Zo te zien heeft hij daar nog heel wat hoger boven het
wegdek gehangen.

Quemo -woont in Stadshagen en is drempels dus wel gewend-

André Vrielink

Sep 15, 2010, 2:31:07 AM9/15/10
to ligf...@googlegroups.com
Ik heb inderdaad maar een paar foto's gemaakt en heb jou er niet in volle vlucht op staan. Ik was met mijn vrouw en zoontje en kan dan natuurlijk niet de hele tijd foto's liggen maken, nou ja kan wel maar dat vind mijn vrouw minder leuk. Bovendien had ik niet echt de geschikte camera bij me om dit soort foto's te maken.
Volgende keer beter :-)
Toen ik net aan kwam stuiterde Jan behoorlijk hoog en gevaarlijk over de drempel, maar toen zat mijn camera natuurlijk nog in de tas :-(

André

Op 14 september 2010 22:19 schreef Quemo <qu...@ziggo.nl> het volgende:

ligfries

Sep 15, 2010, 3:03:09 AM9/15/10
to Ligfiets
Gerold roept hogere machten aan:
Gerold, je weet wel beter!
Ligfietsen stimuleren (in al haar facetten) is prima en een
prioriteit. Maar varen en vliegen heeft zeker ook een plek. Dus Jan,
laat je niet tegenhouden en vlieg rustig verder, zolang je maar wel
veilig neerkomt.

Groeten,

Kees - heeft een voorkeur voor wielen aan de grond - van Malssen

Jan van Steeg

Sep 15, 2010, 1:15:09 PM9/15/10
to Ligfiets

On 15 sep, 09:03, ligfries <ligfr...@gmail.com> wrote:
> [...]
> veilig neerkomt.
>
> Groeten,
>
> Kees - heeft een voorkeur voor wielen aan de grond - van Malssen

Ik twijfel sterk of ik nog wel een keer met de Quest mee ga doen op
een parcours met drempels. Nu was het duidelijk wie er ging winnen en
hoefde er in de laatste rondes niet voor het podium geraced te worden.
Is dat wel het geval dan gaan er fietsen sneuvelen op die drempels.
Bochten kunnen ook gevaarlijk zijn, maar dan heb je voor iedereen de
natuurkudige wetten waar je binnen moet blijven om de bocht te halen.
Drempels hebben niets met natuurkundige wetten te maken, meer met je
budget en hoeveel waarde je hecht aan je fiets. De eerste ronde ben ik
me echt rot geschrokken van die drempels.

De bochten waren trouwens geweldig in de regen:) synchroon driften met
Stefan in de eerste ronde ging lekker.

De organisatie was trouwens erg goed voor elkaar in Zwolle!!. Volgende
keer maar met de Raptobike denk ik. Ook een heerlijke machine:)

groeten,
Jan, blijft voorlopig ook weer aan de grond, van Steeg

Fujinfietser

Sep 15, 2010, 3:12:19 PM9/15/10
to Ligfiets
Hoewel ik vind dat je materiaal in orde moet zijn voor een wedstrijd ,
wil ik toch de nominatie wel accepteren want ik heb respect voor wendy
en draag graag die lantaarn voor haar.
het zal wel niet de laatste keer zijn. lol
Ik heb haar niet zien staan anders had ik wel geholpen.
Als ik het me goed herinner had ik bij de LEL vorig jaar ook alleen
wendy achter me.
Ben benieuwd wat er dit jaar gaat gebeuren.

Quemo

Sep 15, 2010, 3:39:42 PM9/15/10
to Ligfiets
On 15 sep, 21:12, Fujinfietser <gerritscho...@orange.nl> wrote:

> Ik heb haar niet zien staan anders had ik wel geholpen.

Geen zorgen, ze is weer op weg geholpen.

Quemo -volgend jaar met ANWB op de zijkant van de fiets-

Koen Van den Bergh

Sep 16, 2010, 4:07:17 AM9/16/10
to ligf...@googlegroups.com
Op 15 september 2010 19:15 heeft Jan van Steeg <jan...@hotmail.com>
het volgende geschreven:

> [...]
> budget en hoeveel waarde je hecht aan je fiets. De eerste ronde ben ik
> me echt rot geschrokken van die drempels.

Een paar opmerkingen..
Een wedstrijd rijden zonder het parcours te verkennen of minimaal te
weten wat je mag verwachten vind ik niet heel slim. Je weet dan immers
wat je kan verwachten en je wint gewoon al veel tijd t.o.v. mensen die
dat niet gedaan hebben..
Het is maar best dat je zelf weet wat je fiets kan en wat niet, ik zie
geen enkele reden waarom er geen drempels in een circuit zouden mogen
liggen. Op zich hoeven die niet gevaarlijk te zijn, dat is gewoon
afhankelijk van hoe de deelnemers rijden. Wel is het best dat het
duidelijk aangegeven is voor de start dat er zijn, net zoals dat best
gedaan wordt voor alle gevaarlijke punten.
Bochten nemen is een belangrijk onderdeel van wedstrijden. Het is me
op cyclevision in Tilburg opgevallen hoe veel moeite veel mensen ermee
hebben. Ga erop trainen en kijk heel kritisch hoe anderen hun bocht
aansnijden e.d. Zoek desnoods iemand die je het kan leren. Kan je
fiets minder snel door de bocht, dan is dat gewoon een nadeel van je
fiets, dat heeft niets met de omloop te maken.
Hecht je veel waarde aan je fiets, hou daar dan rekening mee tijdens
de wedstrijd, maar het is wel zo dat je zonder een beetje risico nooit
het beste van jezelf kan tonen.

Koen -een uitdagend circuit maakt een wedstrijd gewoon interessanter-

Jan van Steeg

Sep 16, 2010, 10:01:29 AM9/16/10
to Ligfiets
Een drempel maakt een parcours niet uitdagender. Gewoon gas geven en
hopen dat je fiets het uithoudt en alvast wat budget opzij zetten voor
de volgende fiets en incalculeren dat je naar huis moet lopen. Niet
mijn idee van een wedstrijd. Met een velomobiel liggen de snelheden
gewoonweg te hoog voor drempels.

On 16 sep, 10:07, Koen Van den Bergh <koen.ligfi...@gmail.com> wrote:
> [...]
> weten wat je mag verwachten vind ik niet heel slim. Je weet dan immers
> wat je kan verwachten en je wint gewoon al veel tijd t.o.v. mensen die

Helemaal mee eens en dat was 1 van de redenen dat ik in de eerste
rondes een mooi gat kon slaan met Stefan en Wim. De bochten had ik al
een paar keer op racesnelheid genomen. De drempels had ik andere
plannen mee, maar dat mocht helaas niet van de organisatie.

groeten,
Jan, die wel van bochten houdt, van Steeg

Jaap-Andre de Hoop

Sep 16, 2010, 10:31:05 AM9/16/10
to ligf...@googlegroups.com
On 09/16/2010 04:01 PM, Jan van Steeg wrote:

> [...]
> een paar keer op racesnelheid genomen. De drempels had ik andere
> plannen mee, maar dat mocht helaas niet van de organisatie.

stoep of uitgraven?
Zelfs met mijn 30-laag waren deze drempels een uitdaging voor mijn open
ligger. Heb zelf de stoep overwogen, uiteindelijk niet gedaan, maar ik
ga wel oefenen op mijn zigzag, zodat ik hem schuin kan aansnijden.

Jaap-Andre

pjotr320

Sep 16, 2010, 10:44:26 AM9/16/10
to Ligfiets

On 16 sep, 16:31, Jaap-Andre de Hoop <j.deh...@data-assist.nl> wrote:

> [...]
> ligger. Heb zelf de stoep overwogen, uiteindelijk niet gedaan, maar ik
> ga wel oefenen op mijn zigzag, zodat ik hem schuin kan aansnijden.

30 laag? Deze Fuego rijder vond 40 geen probleem ;-) Dat dan wel met
een beetje schuin oprijden.

Peter - Leuk, zo'n 'real life' parcours - Pjotr320

Jaap-Andre de Hoop

Sep 16, 2010, 12:20:05 PM9/16/10
to ligf...@googlegroups.com
On 09/16/2010 04:44 PM, pjotr320 wrote:

> 30 laag? Deze Fuego rijder vond 40 geen probleem ;-) Dat dan wel met
> een beetje schuin oprijden.

tsja hetzelfde verschil als wat Jan al aanstipte, denk ik: wat wil je
jezelf en je lichaam (knieen in mijn geval) aandoen, maar inderdaad ik
kan nog wat winnen met schuin aansnijden.

Groets,

Wim

Sep 16, 2010, 12:42:00 PM9/16/10
to ligf...@googlegroups.com
Op 16 september 2010 18:20 heeft Jaap-Andre de Hoop
<j.de...@data-assist.nl> het volgende geschreven:

Welke route namen jullie hier dan....., een stap terug staat hier
trouwens nog een bord verplicht fietspad

http://preview.tinyurl.com/26x5tg4

of

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Werkerlaan,+Zwolle&sll=52.469397,5.509644&sspn=2.549874,7.03125&ie=UTF8&hq=&hnear=Werkerlaan,+Zwolle,+Overijssel&ll=52.555064,6.071877&spn=0,0.027466&z=15&layer=c&cbll=52.555,6.071706&panoid=t03KyjzNoAxh_B9z-eA_8Q&cbp=12,57.56,,0,22.96

Wim

Jaap-Andre de Hoop

Sep 16, 2010, 1:51:39 PM9/16/10
to ligf...@googlegroups.com

wat mij betreft ging het om de drempels op de goudplevierstraat. Die
drempel in jouw link was prima op snelheid te nemen. Maar die combi daar
(drempel met bocht) is nog een leuke om te oefenen/discussieren: hoe
rijd je zoiets het beste.

Jaap-Andre, iedere parcours heeft zo zijn eigenschappen.

Jan van Steeg

Sep 17, 2010, 3:25:17 AM9/17/10
to Ligfiets

On 16 sep, 18:42, Wim <ganseij.ligfi...@gmail.com> wrote:

> Welke route namen jullie hier dan....., een stap terug staat hier
> trouwens nog een bord verplicht fietspad

links over het fietspad(we volgde natuurlijk wel het verplichte
fietspad:)), zodat je de volgende bocht beter aan kunt snijden. Die
bocht moest ik trouwens meerdere keren tegen sturen, omdat de
achterkant begon weg te glijden.

Jan van Steeg

Sep 17, 2010, 3:29:43 AM9/17/10
> [...]

> ligger. Heb zelf de stoep overwogen, uiteindelijk niet gedaan, maar ik
> ga wel oefenen op mijn zigzag, zodat ik hem schuin kan aansnijden.

Stoep.

Vanaf het fietspad kon je zo rechtuit de stoep op en tussen de
lantarenpalen door(paste net) de eerste drempel op rijden. De
organisatie vond het, begrijpelijk, te gevaarlijk en heeft er een hek
geplaatst nadat ik het geprobeerd had tijdens mijn trainingsrondje.

groeten,
Jan van Steeg

Koen Van den Bergh

Sep 17, 2010, 3:48:59 AM9/17/10
to ligf...@googlegroups.com
Op 16 september 2010 16:01 heeft Jan van Steeg <jan...@hotmail.com>
het volgende geschreven:

> Een drempel maakt een parcours niet uitdagender. Gewoon gas geven en
> hopen dat je fiets het uithoudt en alvast wat budget opzij zetten voor
> de volgende fiets en incalculeren dat je naar huis moet lopen

Je kan ook gewoon remmen hoor, niemand verplicht je om met je wielen
van de grond te gaan. Weten hoever je kan gaan bij welke drempels is
deel van de verkenning van het parcours. Daarvoor moet je wel weten
wat je fiets wel en niet kan, maar dat hoor je vooraf gedaan te hebben
en nooit tijdens een wedstrijd!

Koen -gewoon gas geven en hopen is gewoon dom-

Quemo

Sep 17, 2010, 6:06:46 AM9/17/10
to Ligfiets
On 17 sep, 09:25, Jan van Steeg <jan8...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> fietspad:)), zodat je de volgende bocht beter aan kunt snijden. Die
> bocht moest ik trouwens meerdere keren tegen sturen, omdat de

Wat voor banden heb jij onder je Quest liggen? Ik had met mijn Kojaks
totaal geen last van glijden.

Quemo -heeft hem in de bewuste bocht ook al op 2 wielen gehad-

Quesjer

Sep 17, 2010, 6:17:56 AM9/17/10
to Ligfiets
Hoi Jan,

Inderdaad was jouw oplossing creatief. Maar omdat wij als organisatie
vorig jaar al gevaar zagen vanwege publiek wat juist op de door jou
gewenste stoep plaats nam wilden we dit niet hebben. Daarom ook hadden
we dit jaar veel meer hekken staan aan de kant van het grasveld. De
plaats van entree is na een lastig knikje in de weg op een minder
overzichtelijk punt. (Je komt achter een flat vandaan, terwijl er
mogelijk een auto vanuit die kant kan komen), samen met enkele palen,
nog een reden om hier de route eenduidig te willen hebben. Verder
omdat de stoep er erg smal is, dus voor een voller raceparcours alleen
voor enkelen de mogelijkheid zou bieden. Maar veiligheid voor zowel de
deelnemers als het publiek was toch wel de hoofdmoot. Velomobielen
hebben op deze plaats duidelijk meer moeite dan open liggers, aan de
andere kant heeft het parcours weer lange rechte stukken. De bovenste
plaatsen worden dan ook ingenomen door velomobielen, waarmee maar
duidelijk wordt dat t.o.v. de andere deelnemers een prima concurrentie-
positie wordt ingenomen.

Natuurlijk hopen wij als organisatie op begrip voor die keuze. En dat
we je volgend jaar, met je velomobiel, roei, low of high racer te
mogen verwelkomen.

Groet van Quesjer

grollie

Sep 17, 2010, 8:04:53 AM9/17/10
to Ligfiets

> Natuurlijk hopen wij als organisatie op begrip voor die keuze. En dat
> we je volgend jaar, met je velomobiel, roei, low of high racer te
> mogen verwelkomen.

Of tandem, toch?

Gerold -hoop er volgend jaar ook bij te zijn, positieve reacties
ondanks de nattegeit!- O