Weer een winkel minder..................

Gabri van Kaam

Aug 23, 2007, 2:19:48 PM8/23/07
to ligf...@googlegroups.com
Lijstleden,

Ik kreeg zojuist een nieuwsbrief van Ligfietser.nl
Daarin maken zij bekent, dat zij gaan stoppen met hun winkel.
Dat is op een paar manden tijd al de 2e die zijn sluiting aankondigt.
Eerst was er de winkel in Alkmaar, nu de winkel in de Bilt die aankondigen te stoppen.
Er blijven so wel erg weinig speciaalzaken over.
Hopelijk komen er in de toekomst toch weer mensen, die het aandurven om een ligfietszaak te beginnen.

Gabri van Kaam

René Voorburg

Aug 23, 2007, 2:59:47 PM8/23/07
to Ligfiets
Jammer. Ik kwam er graag. Het enthousiasme van Jos was aanstekelijk en
ik ben er goed geholpen. Goed dat Jos het geprobeerd heeft. Ik wens 'm
veel succes verder!

Ik denk wel eens dat de ligfiets het aura van de belofte van het
slimme vervoermiddel van de toekomst heeft verloren. De groei is
daarom grotendeels weg. Als winkel moet je dan ook nog eens opboksen
tegen de grote hoeveelheid fietsen die tweedehands aangeboden worden.

De belofte voor de toekomst is er wat mij betreft nog wel, maar die
ligt dan met name bij de Velomobiel. De markt voor velomobielen is
echter volkomen ziek. Wachtlijsten van vele jaren, tweedehands fietsen
die net zo veel kosten als een nieuwe, geen rol meer voor de gewone
winkel....

René - het wachten ook zat -

Aug 23, 2007, 3:08:42 PM8/23/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 23-08-07 heeft Gabri van Kaam<g.f.m.v...@planet.nl> het
volgende geschreven:

> Er blijven so wel erg weinig speciaalzaken over.
> Hopelijk komen er in de toekomst toch weer mensen, die het aandurven om een
> ligfietszaak te beginnen.
>
> Gabri van Kaam

Klinkt als een tegenstrijdigheid. Blijkbaar kun je met een
speciaalzaak niet (meer) goed rondkomen, dus zullen anderen zich wel
bedenken voor ze beginnen.

Ligfietsers zijn de linuxgebruikers van het fietsen. Zelf overtuigd,
maar niet in staat de massa te overtuigen.
Hans -linux is net zo leuk als ligfietsen
http://kali.fali.nl

Aug 23, 2007, 3:11:55 PM8/23/07
to ligf...@googlegroups.com
> [...]
> echter volkomen ziek. Wachtlijsten van vele jaren, tweedehands fietsen
> die net zo veel kosten als een nieuwe, geen rol meer voor de gewone
Dat valt nog te bezien. Heb je de nieuwe wachtlijsten van
Go-mango/Sinner al gezien? Nu bestellen binnen een jaar in huis.

Er word dus wel gezocht en gewerkt aan dat gat in de markt hoor. Het is
alleen gokken hoe hard die markt kan groeien.

Grrz
Rode -Zo sta je redelijk hoog op de lijst, zo sta je onderaan- Pioneer

Wout Ruijter

Aug 23, 2007, 3:32:23 PM8/23/07
to ligf...@googlegroups.com
> [...]
> --
> Groetjes
> Hans -linux is net zo leuk als ligfietsen

het verschil is waarschijnlijk dat er voor linux geen wachttijd is, en
dat het gratis omlaag te laden is.
maar qua snelheid en comfort gaat je vergelijking op

Koen Van den bergh

Aug 24, 2007, 2:51:56 AM8/24/07
to ligf...@googlegroups.com
On Thu, 23 Aug 2007 21:11:55 +0200, Rode Pioneer
<ge...@scintilla.utwente.nl> wrote:

> Dat valt nog te bezien. Heb je de nieuwe wachtlijsten van
> Go-mango/Sinner al gezien? Nu bestellen binnen een jaar in huis.

Toen ik mijn versatile bestelde ging ik hem na ong. een half jaar
hebben... dat is ook niet echt gelukt.

Koen -kan nu toch al rondrijden in de versatile-

Aug 24, 2007, 3:07:44 AM8/24/07
to ligf...@googlegroups.com

> Toen ik mijn versatile bestelde ging ik hem na ong. een half jaar
> hebben... dat is ook niet echt gelukt.
>
> Koen -kan nu toch al rondrijden in de versatile-
Voor alles geld idd "eerst zien dan geloven" maar toch is het zo dat
het vergroten van bestaande productie iets minder risico loopt op
vertraging dan het opstarten ben productie van een nieuw en
technologisch exotisch product.

Gele Quest

Aug 24, 2007, 3:12:35 AM8/24/07
to ligf...@googlegroups.com

Wiskundig is 1+1 wel 2, maar vaak met logistiek/productie/proces is het vaak
(1+1+een beetje -nog een beetje)*(1en een beetje ellende). Daarom is het
beter om niet te snel te groeien.

--
Binnenkort nieuwe Gele Quest

Merijn

Aug 24, 2007, 4:51:24 AM8/24/07
to Ligfiets
Erg jammer dat ook deligfietser ermee stopt. Aan Elan in Nijmegen merk
ik dat zij er veel andere dingen bij zijn gaan doen naast de verkoop
van ligfietsen. Onderhoud aan alle fietsen van de regio (er was in dat
winkelcentrum nog geen fietsenmaker). Verder ook de verkoop van meer
reguliere fietsen, verkoop van allehande kleine zaken, en een
postagentschap. Daarnaast is er de sportshop in Mill, die hetzelfde
merk draagt en dezelfde eigenaars heeft, maar relatief weinig van doen
met ligfietsen.

Een nadeel van de verkoop van een ligfiets is dat je dan je marge pakt
en de klant een jaar niet ziet. Je neemt je marge voor die fiets, en
een jaar later komt diezelfde klant (ik in dit geval) een keer langs
voor een paar binnenbanden. De kwaliteit en duurzaamheid van in elk
geval mijn hurricane is zo hoog dat ik daarmee minder vaak bij een
(lig)fietsenmaker langs hoef dan met mn nieuwe auto bij de garage.

Het verbaast mij toch een beetje dat er in de regio Utrecht zo weinig
markt is voor ligfietsen, in de wijde omtrek zal door het wegvallen
dan deligfietser nauwelijks een ligfiets-verkooppunt overblijven.
Hopelijk duikt er nog iemand in dat gat?

Ik ken meerdere mensen die een fiets hebben gekocht bij de Ligfietser,
en aan de eigenaars van de winkel ligt het zeker niet. Minstens een
van de fietsen die de afgelopen 4 maanden verkocht zijn, heeft als
aanleiding dat ik iemand meenam op de dat dat ik mn hurricane
ophaalde, en waarschuwde 'je kunt er aan wennen' ;)

Eigenaars van de Ligfietser: het ga u goed!

groet,
Merijn

B.J. Zwaan

Aug 24, 2007, 5:20:57 AM8/24/07
to ligf...@googlegroups.com

> Ik ken meerdere mensen die een fiets hebben gekocht bij de Ligfietser,
> en aan de eigenaars van de winkel ligt het zeker niet.

Helemaal mee eens. Prima service, fijne mensen. Ik zal ze missen. Je
hebt gelijk ook als het gaat om onderhoud. Twee jaar geleden een fiets
bij ze gekocht, maar ben nog niet geweest voor beurt of zo. Het product
is goed, en het meeste onderhoud kun je zelf doen.

Groet,

Bas