Weer terug

Marlous Vogel

to Ligfiets
Hoi Ligfietsers,

Na een lange tijd niet meer de lml gelezen te hebben, lees ik weer
mee. De Mistral komt weer wat vaker uit de schuur en ondertussen nog
een keer lelijk gevallen. Voordeel is wel, mijn knieën zijn nu gelijk
van dikte, dat waren ze nooit :D

Groeten,

Marlous - fietst vandaag alleen - Vogel

Jack Dekker

to Ligfiets

On 25 mrt, 09:53, "Marlous Vogel" <marlousvo...@gmail.com> wrote:
> Hoi Ligfietsers,
>
> Na een lange tijd niet meer de lml gelezen te hebben, lees ik weer

> mee. knip

> Marlous - fietst vandaag alleen - Vogel

Marlous,
Ik had je Blog al gelezen en jawel, je hebt jezelf in het ligfiets.net
nieuws geschreven.
De schrijfstijl vond ik leuk en het paste goed (vond ik) bij het
ligfiets Haiku.
http://www.ligfiets.net/nieuws/bericht.php3?id=2134&volledig=1
Vandaag nog geopperd om erop uit te gaan met kinderkar en ligfiets,
maar Marita wil liever met de mountainbike...
Groeten,
Jack, 3 vrijdag berichten in 1 week is wel veel, Dekker

Wim Schermer

to ligf...@googlegroups.com
Op 25 mrt 2007, om 11:30 heeft Jack Dekker het volgende geschreven:

> Vandaag nog geopperd om erop uit te gaan met kinderkar en ligfiets,
> maar Marita wil liever met de mountainbike...

Jack,
Wat lees ik nou? Moreel verval binnen de familie Dekker? Als Marita
met de mountainbike de stevige wind om de roodblonde lokken voelt zal
ze, hoop ik, wel spijt krijgen van de mountainbike. Als deze
verkeerde grondhouding aanhoudt, kun je haar Quest beter verkopen.
Nog wel even wachten, mijn Quest 153 is nu te koop. Teveel
Velomobielen in de markt drukt de prijs :).
Wim - straks onderweg met keramische wiellagers en Luxeon clignoteurs
- Schermer.

Martin de Jong

to ligf...@googlegroups.com

Wim Schermer schreef:
[...]

En dat ook nog op de landelijke ligfietsdag, het moet niet gekker worden.....

Martin, die drie dagen spierpijn krijgt nu hij eindelijk eens echt gefietst heeft, de Jong

Jack Dekker

to Ligfiets

Lijstleden,

Ik ben met de quest en kinderkar gegaan, Marita met de mountainbike.
Gestraft was ze wel, zadelpijn en ingehaald door een wielrenner. En
ook nog een die helemaal niet snel ging. Voortaan gaat ze weer met de
quest, zelf reed ik lijdzaam mee,
Groeten,
Jack, dit soort opvliegingen is van zeer tijdelijke aard, maar zoals
velen weten is het soms beter niet in discussie te gaan met je
geliefde, Dekker

Marlous Vogel

to ligf...@googlegroups.com
Jack Dekker schreef:

> [...]
> maar Marita wil liever met de mountainbike...
> Groeten,
> Jack, 3 vrijdag berichten in 1 week is wel veel, Dekker

Dank voor de vermelding, vandaag toch iets meer gereden dan aanvankelijk
het plan was, twee keer zoveel ongeveer. Maar het was een prachtige dag,
dus wat maakt het uit. Het verslag met foto's staat op mijn blog.

Groeten,
Marlous -met zware benen- Vogel

Bas Fotografie

to ligf...@googlegroups.com

On 25-mrt-2007, at 20:29, Jack Dekker wrote:

> Jack, dit soort opvliegingen is van zeer tijdelijke aard, maar zoals
> velen weten is het soms beter niet in discussie te gaan met je
> geliefde, Dekker

Mijn geliefde heeft vandaag voor het eerst op een ligfiets gezeten en
ze vond het wel leuk (eerst laten bezinken voor ze het echt leuk kan
vinden)

grt

Bas - erg genoten vandaag van de tocht en van de prima organisatie in
De Bilt

-------------------
Bas Fotografie
portfolio: http://ic4u2.net
weblog: http://roodpetje.nl
archief: http://fotograaf.defotojournalist.nl/basfotografie

Rode Pioneer

to ligf...@googlegroups.com

Ook in Winterswijk was het leuk vandaag. Op goed advies waren er ruim
voldoende koeken aanwezig (Mark: volgend jaar komen we misschien wel
weer!) dus was het tijd om een goede groep nieuwe liggers te chaperonen
door het Achterhoekse landschap. Een leuke maar niet zo heel lange
tocht (37 km).

Grrz
Rode Pioneer

Jurjen

to ligf...@googlegroups.com
On [DATE], "[Marloes]" <[ADDRESS]> wrote:

> [...]
> mee. De Mistral komt weer wat vaker uit de schuur en ondertussen nog
> een keer lelijk gevallen. Voordeel is wel, mijn knieën zijn nu gelijk

Ha Marloes,
Leuk dat je ook weer in Delft rijdt, je plaatjes van van't weekend komen me
bekend voor. Mijn ritje van 60 km is via Schipluiden, Maassluis Hoek van
Holland, door de duinen naar Kijkduin en dan over de Lozerlaan via
Wateringen weer op huis aan. Jij hebt t net iets anders gedaan geloof ik.

Door Delft scheuren is leuk, ben gisteravond nog even bij de roeivereniging
langsgeweesst, maar ook link zoals je hebt gemerkt;-)

Jurjen, de buurman, vandaag ww verkeer Delft Den Haag 23 km.

Theo van Goor

to Ligfiets
Als we dan toch de ligfietsdag in het winderige zonnetje zetten.

In Dronten werden we ook gastvrij ontvangen bij Tempelman.
Koffie, cake, paaseitjes dat gaat er wel in na een lekker gevecht met
de wind.
's Morgen ben ik tegen de wind in laverend door de polder naar het
noorden gefietst vanaf de Veluwe.
Normaal zo'n 60 km, nu werden het er 75. Ik kruiste met deze taktiek
nog net rond de 30 km/u met 2,5 uur reistijd.

De Almereliggers waren behoorlijk uitgedunt. Er waren overlopers naar
Den Bilt.
PlatZwols waren daarintegen goed vertegenwoordigd ondanks een
clubtoertocht naar Deventer.
Voor het eerst bij mijn weten waren de Versatiles veruit in de
meerderheid bij een evenement.
's Middags stonden ze allemaal mooi in het gelid voor de winkel.
Eerlijk is eerlijk, het was een bijzonder fraai gezicht.
Aan het begin van de tocht was er ook een fotgraaf van de plaatselijke
krant. Ik meende hem te herkenen van de Oliebollentocht van 2004. Ik
hoop dat we het artikel nog ergens tegen komen.

Ik weet niet precies hoeveel liggers er verhuurt werden die dag, maar
we hadden een behoorlijk grote groep mee.
Een bijzonder lang lint trokken we door de polder. Soms door door de
wind die vrij spel heeft op de vlakte. Soms omdat het voor sommige een
te mooie ervaring was liggend door het landschap te peddelen. Daar
moet je rustig van genieten.
Samen uit samen thuis. Onderweg een beetje winderige stop aangedaan
bij Lands End in Biddinghuizen.

Er was een buitenlandse gast bij uit China die bij Allewederbouwer Leo
'Alligt' Visser logeerde. Hij had een speciale 'ligfiets' gemaakt met
nogal opmerkelijke opties.
Het laat zich moeilijk omschrijven. Hopelijk komen er nog foto's op
het net.(Wilfred?)
Een dubbeldeks hoedje met ingebouwde airco en een opvallende
'drakenkraag' van een paraplu tegen de regen waren op zijn minst
opvallend. De man was zijn product serieus aan het promoten en was erg
benieuwd naar de reacties van ons hollanders omdat hij ons als
maatgevend vond als fietsnatie.
Het bagagerek met koffer, uitvouwtas en fietsenstandaard acht ik
levensvatbaar. Ook als los product.
De fiets zelf zou minstens opvouwbaar moeten zijn wil er het ergens
aansluiten op een markt. Maar je wie ben ik om te oordelen?

Het viel mij op dat de open driewielers erg in trek waren. Hase maar
ook de nieuwe Chalange trike. Sommige details zijn dan ook kleine
kunstwerkjes. De hele fiets oogt vloeiend zonder ook maar iets te veel
of overbodigs. Een meesterwerkje.

Toet slot een informeel gezellig samen zijn en afsluitend een
overheerlijk Warm en koud buffet. Er was bijzonder lekker er was veel
keus en was meer dan voldoende.
Dus liggers hier moet je zijn volgend jaar!

De terugreis was met wind mee natuurlijk.
Nu wel langs de dijk via Biddinghuizen gegaan en even door geschoten
over Zeewolde via Nijkerk terug naar Putten.
Met hulp van de wind meeste stukken zonder moeite 40+ gereden
Thuis aangekomen stonden er 170 km meer op de teller.

Theo - de volgend morgen lag de ketting er af, weer muurvast tussen de
tandwielen :-( - van Goor

Peter Raadschelders

to Ligfiets
Wij hebben zondag in vol ornaat "gefamilieligfietst"; m'n dochter Ande
(van 7) heeft voor het eerst een tocht meegefietst op haar kleine
Alligt. Vorig jaar heeft ze wel eens van Utrecht naar neef en nichtje
in Zeist gefietst, gisteren wilde ze dolgraag naar de Bilt en vandaar
wel een "stukje" fietsen...het werden er uiteindelijk 40 ("...komma
zes!", zoals ze zelf aanvult).
Annelies had een Trice driewieler gehuurd, die ze (toch wel een beetje
jammer) al snel afstond aan een oudere heer die moeite had om op tijd
z'n landingsgestel uit te klappen. Dat ging toch beter op een
driewieler.
Bart (van 4) vond de driewieler ook leuk, vooral om voorruit geduwd te
worden en dan flink in te sturen en hard te remmen.

On 25 mrt, 21:24, Bas Fotografie <b...@ic4u2.net> wrote:
knipknip

> [...]
> vinden)

> Bas - erg genoten vandaag van de tocht en van de prima organisatie in

Peter -ook erg genoten, zowel van weer als van gastvrijheid van Jos en
Hankie-

Bert Rook

to Ligfiets

On 26 mrt, 21:12, "Peter Raadschelders"

<peter.raadscheld...@planet.nl> wrote:
> [...]
> in Zeist gefietst, gisteren wilde ze dolgraag naar de Bilt en vandaar
> wel een "stukje" fietsen...het werden er uiteindelijk 40 ("...komma

Nou Peter, dan kunnen jullie volgend jaar best met z'n allen de lange
tocht doen... Wij hebben 66 (komma 5....)km gereden in een ontspannen
tempo en met een uitgebreide pauze halverwege in Wijk bij Duurstede.
Als je je dochter vertelt dat we daar met appeltaart en warme
chocolademelk (beide met slagroom..) in de zon op een terras hebben
gezeten dan kan ze waarschijnlijk nauwelijks wachten tot volgend
jaar!

> Peter -ook erg genoten, zowel van weer als van gastvrijheid van Jos en
> Hankie-

Bert -het wordt ééntonig: genoten van een lekker onstspannen dagje
fietsen met prachtig weer- Rook

Klaas Verzijl

to Ligfiets

> [...]
> Jack, dit soort opvliegingen is van zeer tijdelijke aard, maar zoals
> velen weten is het soms beter niet in discussie te gaan met je

Het is juist heel goed om af en toe weer eens op de bukkert te gaan.
Ik merk zelf, dat comfort en snelheid snel went. je fietst in de quest
en denkt: dat schiet niet erg op.
je rijdt dan toch gewoon 38 of zo op die teller.
Dan wordt het weer eens tijd om de bukkert te nemen. En liefst eentje
met een kilometerteller. Vervolgens moet er een straffe zuidwester
staan met af en toe een lullig regenbuitje. Zoek een lege polder op en
rijd 10 kilometer heen (windje mee) en daarna weer terug. (windje
tegen).

neem daarna, (als je nog puf hebt en wanneer je k*nt weer enigszins
gevoel begint terug te krijgen) je liggert. En het grote genieten kan
beginnen....

Groeten, Klaas (morgen mag ik weer naar mijn werk liggen.... Hoera!)
Verzijl.