muziek onderweg

Kees Filius

to Ligfiets
Ik fiets altijd met muziek/radio. Ik gebruik daarvoor oortjes (in-ear). Vooral bij wat hogere snelheid is het geruis van de wind aan je oren erg storend. Ik moet het volume hoog zetten om het geluid goed te horen. In de winter los ik dat op door een muts o.i.d. over mijn oren te trekken. In de rest van het jaar is dat uiteraard geen optie.
Weet iemand daar een oplossing voor?

Groeten,
Kees

F.Lateralis

to ligf...@googlegroups.com
Hi,
Koptelefoon met noise canceling werkt. Maar daar betaal je natuurlijk voor.
Ik heb zelf de helmbandjes vlak voor mijn oren verdikt met neopreen (met klittenband dat gebruikt wordt om delen van fiets te beschermen). Dat reduceerde de ruis ook behoorlijk. Houdt maar eens twee vingers voor je oren (tegen je hoofd) tijdens het fietsen. Dat scheelt best veel.
Succes met de zoektocht.
Geert-Jan

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Maurice de Laat

to ligf...@googlegroups.com
Dag kees,
Mijn ervaring is dat er veel verschil zit tussen de diverse inears als het gaat om windgeruis. Het lijkt te maken te hebben met de vorm en grootte van het gedeelte dat buiten het oor zit, en dat is ook weer afhankelijk van de vorm en diepte van je persoonlijk gehooringang.

Bij mij bv zijn de standaard Apple oortjes een ramp op het gebied van windgeruis.

Experimenteren loont.

Succes!

Op 21 feb. 2019 om 19:08 heeft Kees Filius <cmfi...@gmail.com> het volgende geschreven:

C Wit

to ligf...@googlegroups.com
Hoi Kees,

Oa slipstreamz heeft hier producten voor ontwikkeld, maar er bestaan er zeker meer. Vooral de over-ear schelpen moeten aërodynamisch het beste resultaat geven.

Voor hun producten the spoiler (vergelijkbaar met wat Geert-Jan oppert) en the slip.

Ik heb ooit begrepen dat Bram Mens van M5 ligfietsen in de jonge jaren zelf ook zoiets had bedacht. Daar is niets meer over te vinden maar je kunt hem wel proberen te vragen naar zijn ervaring/idee.

Succes met de zoektocht.
We horen graag over je ervaringen.

Groeten,
Christopher

john bailey

to Ligfiets
Pardon my Dutch, I sewed two fabric tubes to cover the wires to the earbuds, and that worked to prevent wind vibration noise from traveling up the wires to the ears.  John

Kees Filius

to Ligfiets
Bedankt voor alle reacties.
Voor een helmdrager zijn er dus wel oplossingen, maar je raadt het al, ik draag geen helm.
Ik wacht nog even op helmloze suggesties.

Groeten,
Kees

Hans Huijgen

to ligf...@googlegroups.com
Ik gebruik een overear koptelefoon.

Begonnen met gebruiken omdat windgeruis best hoog is in een velomobiel.

Overigens staat de muziek zo laag dat ik omringend verkeer goed hoor.

Op vr 22 feb. 2019 om 19:51 schreef Kees Filius <cmfi...@gmail.com>:

a.t.d...@gmail.com

to Ligfiets
Dag Kees
in heb ook naar alles en nogwat zitten zoeken. Op allerlei rommelmarkten (koningsdag, etc)/bij allerlei tweedehandsartikelenzaken heb ik telkens gekeken naar eenvoudige radiootjes op batterijen met een stevige luidspreker. Al eens een heel klein 'midi-setje' gekocht voor 6 euro, die ik aan de binnenkant van de wielkast v.d. Quest lijmde (mbv klitteband), waarbij ik de twee luidsprekertjes ongeveer op schouderhoogte onder de rand kon klemmen. Probleem: gaf niet genoeg geluid, dat kwam pas op voldoende sterkte als de luidsprekertjes gingen vervormen. Voor 4 euro een alternatiefje gekocht. Die werkte ook niet goed en heb ik weer aan een goede-doelen-tweedehandsshop gegeven, waar ik 'm een paar dagen later voor 5 euro zag staan... (en zag het daarmee als een donatie voor die organisatie). Maar ik heb nu los (!) in mijn Quest een jaren 80 transistorradio liggen op, draaiend op 3 LR20 batterijen (je weet wel, die grote, die ook in staaf'zak'lantaarns zitten). Werkt zelfs op oplaadbare variant daarvan, dus 3,6 ipv 4,5 V. Werkt goed. Heb heen en terug naar mijn werk radio1, BNR of wat dan ook op. Met file-informatie, dus ik hoor altijd heerlijk waar ik NIET in vast sta.

Windgeruis: een goede voorruit haalt vrijwel alles weg: wind, mugjes, geruis. Ik wil niet meer zonder. Als je een paar foto's wilt, stuur dan een mailje naar "dit" email-adres, maar vervang het deel achter de apestaart door  ... versatel.nl ... . Groet - André

Op donderdag 21 februari 2019 19:08:33 UTC+1 schreef Kees Filius:
Ik fiets altijd met muziek/radio...............[knip]