Parijs-Delft

sjef...@gmail.com

Feb 23, 2007, 5:24:50 AM2/23/07
to Ligfiets
Ik had het al eens in een bericht met ander onderwerp tussen neus en
lippen genoemd: er wordt een poging gedaan om binnen 13 uur Parijs-
Delft te verrijden.
Het is een mooie rar trike, met aparte besturing.

http://www.paris-delft.nl/

Sjef -eerst kijken hoe Trondheim-Oslo verloopt- Buiks

Quest106

Feb 23, 2007, 7:35:56 AM2/23/07
to Ligfiets
Hoi Sjef,

Wat betreft de styrkeproven, is het niet bij die wedstrijd dat je niet
mee mag doen als kigfietser, en dat je gewoon van de weg gehaald wordt
als je toch meerijdt? Of vergis ik me nu?
Als het gerucht klopt, dan is dit misschien niet geschikt als
krachtproef, maar kun je beter iets anders kiezen.

Gabri van Kaam

Feb 23, 2007, 7:38:53 AM2/23/07
to ligf...@googlegroups.com
Mooie fiets en uitdaging!
Misschien te bewonderen op Cycle Vision?
Prachtig voor bij de zelfbouw-hoek, en vast prachtig om in actie te zien bij
de wedstrijden.....

Gabri .

jan van osch

Feb 23, 2007, 7:57:51 AM2/23/07

Feb 23, 2007, 8:16:19 AM2/23/07
to ligf...@googlegroups.com

> [...]
> dat anti-ligfiets-idee daar in Noorwegen inmiddels weer teruggebracht tot
> normale proporties d.w.z. helemaal verdwenen?
http://www.styrkeproven.no/styrk2003/toreglementspesielle_en.shtml

Equipments
The riders should use ordinary bicycles and a fully covered
helmet.(White light at the head and red light for the tail) on each
bicycle must work and are necessary for those who ride after it gets
dark.Lights will be inspected before the start in Trondheim.Triathlon
handlebars and recumbent are not allowed.

Ze zijn dus nog steeds erg bang voor echte fietsen :)

Grrz
Gert

sjef...@gmail.com

Feb 23, 2007, 10:07:29 AM2/23/07
to Ligfiets
Ik weet ook niet meer dan wat er op de site staat.
Wel had ik aan de makers al aangegeven dat sinds Bram Moens'
overwinning er geen ligfietsen meer mee mogen doen aan Tr-Oslo, dus ik
ben benieuwd wat ze daar aan gaan doen.

Het idee spreekt me aan: eerst voor de leut op en neer fietsen naar
Parijs, dan jezelf verwonderen hoe snel dat kan en naar andere
prestaties kijken en zelf een complete fiets ontwerpen en bouwen, los
van de heersende ideeen hoe een snelle tandem eruit moet zien.

Sjef -ooit nog eens een cursusje CAD/CAM en lassen volgen?- Buiks

Feb 25, 2007, 1:43:49 PM2/25/07
to Ligfiets
Misschien ben ik wat simpel, maar volgens mij is Parijs toch zeker 600
km ver.
Ik 13 uur maakt een gemiddelde snelheid van ruim 45 km/uur.
Er liggen nog wat bultjes tussen.
We hebben het toch wel over fietsen he?

Theo - vind 115 km in 3 uur 3 kwartier met regen mooi zat - van Goor

Toni Cornelissen

Feb 25, 2007, 2:53:38 PM2/25/07
to ligf...@googlegroups.com
Theo schreef:

> Theo - vind 115 km in 3 uur 3 kwartier met regen mooi zat - van Goor

Heel mooi, ik had vier en een half uu nodig voor 130 km.

Toni

--
Toni Cornelissen
http://autopond.technetium.be

jan van osch

Feb 25, 2007, 4:51:33 PM2/25/07

Feb 27, 2007, 2:15:07 AM2/27/07
to Ligfiets
> [...]

> fiets zul je daar niet zo ver vanaf (misschien wel onder) zitten

> Ymte Sybrandy en Hans Wessels op een tandem halen dat misschien.

Ah, het muntje valt nu bij mij!
Die iemand op een ligfiets die in de pdf folder genoemd wordt IS
volgens mij Ymte Sybrandy.
Ik herinner mij dat hij eens dat verhaal aan mij vertelde dat hij van
Parijs naar het, ik meen, het Hilton hotel gefietst is. De tijd waarin
hij dat gedaan heeft is kennelijk niet goed tot me doorgedrongen.
Dit is een ongelofelijke prestatie geweest omdat Amsterdam nog verder
dan Delft is.

Kennelijk is die 13 uur dus niet zo'n vreemde tijd om als doel te
stellen.
Ik doe het ze zeker niet na. Sterker nog, het gaat zelfs mijn
voorstellingsvermogen te boven.
Hier past slechts een respectvol stilzwijgen...

Feb 27, 2007, 2:57:58 AM2/27/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 27-02-07 heeft Theo van Goor<tvan...@kpnplanet.nl> het volgende geschreven:

> [...]
> hij dat gedaan heeft is kennelijk niet goed tot me doorgedrongen.
> Dit is een ongelofelijke prestatie geweest omdat Amsterdam nog verder
Maar dat was wel een overdekte fiets en geen open tandem (zegt mijn geheugen)

ymte

Feb 27, 2007, 3:21:48 AM2/27/07
to Ligfiets
Hallo,

HPV nieuws 5-1998 kopt met "Parijs-Amsterdam 2 maal nieuw record in 8
dagen.

De 540 km van disneyland parijs naar Amsterdam Hilton werden door Derk
Thijs op de roeifiets met tentstroomlijn in 13 uur 53 minuten
afgelegd. Daarmee verbeterde hij het oude rekord van Theo van Andel
(2 wieler met kuip) van 15.30 uur gereden tijdens de 3e en laatste
editie van de "legendarische" parijs amsterdam race.

Uitgedaagd door Derk heb ik meteen het volgende weekend ook een poging
gedaan en het record op 12.43 gezet. De fiets was een door Allert
Jacobs gebouwde lage racer met een schuimstoormlijn met glasvezel
neus. het record is in september gereden op de nacht van zaterdag op
zondag (relatief rustig) op de weg en in inclusief pontoversteek in
schoonhoven. Zonder voorrijmotor voor de route en volgauto voor
bijlichten was deze tijd niet mogelijk geweest, in september rijdt je
het grootste deel van de rit in het donker.

Groeten, Ymte (wat niet op het web staat wordt vergeten)

jackd...@hetnet.nl

Feb 27, 2007, 4:11:19 AM2/27/07
to Ligfiets

On 27 feb, 09:21, "ymte" <y...@velomobiel.nl> wrote:
> Hallo,
>
> HPV nieuws 5-1998 kopt met "Parijs-Amsterdam 2 maal nieuw record in 8
> dagen.

Knip

Ymte,
in het diepste geheim wordt al jarenlang gewerkt aan het digitaliseren
van de hpv nieuws bladen voor het verschijnen op dvd. Het lijkt dat er
ooit een dvd gaat komen met de 20 jaargangen die ons blad inmiddels
telt voor de leden.
In de bestanden is 1998 al wel digitaal beschikbaar en voor de
liefhebbers
http://www.ligfiets.net/redactie/199805amsterdam.pdf
Groeten,
Jack, de dvd is meer een langeduurwedstrijd dan een korte sprint,
Dekker

herki...@yahoo.dk

Feb 27, 2007, 4:43:12 AM2/27/07
> [...]
> (2 wieler met kuip) van 15.30 uur gereden tijdens de 3e en laatste
> editie van de "legendarische" parijs amsterdam race.

Heeft Theo deze kuip nog, en wil hij hem kwijt?
Ik rijd nog steeds regelmatig op zijn oude fiets, zou wel geinig
zijn om dat tentje er omheen te plaatsen.

Groeten,

Rembrandt

sjef...@gmail.com

Feb 27, 2007, 1:00:52 PM2/27/07
to Ligfiets
Er staat me iets van bij dat een van de records ook gereden was op een
flevobike basic (!!) met stroomlijn...

Sjef -had ik toch ook een poging kunnen wagen op mn cc gimmick- Buiks

Frank Cornelese

Feb 27, 2007, 6:18:52 PM2/27/07
to ligf...@googlegroups.com
sjef...@gmail.com schreef:

> Er staat me iets van bij dat een van de records ook gereden was op een
> flevobike basic (!!) met stroomlijn...

Volgens mij heeft Mark Burgers een tijdje met stroomlijn op een basic
gereden. Hij heeft ook parijs-amsterdam gereden maar of dat in een
recordtijd was weet ik niet.

Frank