fietsen op de snelweg?

97 views
Skip to first unread message

marcel

unread,
May 2, 2012, 4:40:48 AM5/2/12
to ligf...@googlegroups.com
Leuke topic voor de doorrijders onder ons.
http://www.verkeerinbeeld.nl/artikelen/nieuws/linkedin-fietsen-op-de-snelweg.html
en ... je mag mee discussieren

-----------------------------------------------
Groet,
Marcel Vriezekolk
geregistreerd Linux gebruiker #529117

Niels van der Wal

unread,
May 2, 2012, 5:18:37 AM5/2/12
to ligf...@googlegroups.com
Qua wegennet is dit bijna ideaal. Helaas is de wens van de fietsersbond om fietsbeleid landelijk te maken weggestemd. Nu moet je als je fiets bij iedere gemeentegrens weer kijken wat ze bedacht hebben, en dat is niet altijd in het voordeel van fietsers.

Gelukkig is de fietsersbond wel bezig met een alternatief: fietssnelwegen. De voordelen zijn legio, maar de besluitvorming heel traag. Mijn angst daarbij is wel, dat deze snelwegen bevolkt zullen worden door brommers en scooters, waardoor je alsnog in de uitlaatgassen en de herrie fietst. Gelukkig zijn er ligfietsers, die vaak lange afstand en flinke snelheid halen. (En hopelijk haal Jan Bos het wereldrecord snelfietsen te Battle Mountain en kunnen fietssnelwegen daar hun voordeel mee doen.)

Niels, zoef, van der Wal

Mark vd Wijden

unread,
May 2, 2012, 10:11:17 AM5/2/12
to ligf...@googlegroups.com
Dat idee roep ik al jaren, lijkt me ideaal. Gewoon 1 baan voor fietsers en je hebt overal direct prachtige rechtstreekse fietspaden. Ik ben vóór :)



Op woensdag 2 mei 2012 10:40:48 UTC+2 schreef Marcel Vriezekolk het volgende:

Toni Cornelissen

unread,
May 4, 2012, 5:05:25 AM5/4/12
to ligf...@googlegroups.com
> Dat idee roep ik al jaren, lijkt me ideaal. Gewoon 1 baan voor fietsers en
> je hebt overal direct prachtige rechtstreekse fietspaden. Ik ben vóór :)

Snelweg asfalt is wel erg grof. En je zit ook nog met het fijnstof van
de auto's die naast je rijden. Langs ieder spoorbaanvak een goed
onderhouden fietspad.

Toni "De overeenkomst van voormalige fietssteden van het jaar is dat
ze goede fietspaden HADDEN" Cornelissen
--
Toni Cornelissen
http://toni.technetium.be

Maarten Sneep

unread,
May 4, 2012, 1:54:55 PM5/4/12
to ligf...@googlegroups.com

On 4 mei 2012, at 11:05, Toni Cornelissen wrote:

>> Dat idee roep ik al jaren, lijkt me ideaal. Gewoon 1 baan voor fietsers en
>> je hebt overal direct prachtige rechtstreekse fietspaden. Ik ben vóór :)
>
> Snelweg asfalt is wel erg grof. En je zit ook nog met het fijnstof van
> de auto's die naast je rijden. Langs ieder spoorbaanvak een goed
> onderhouden fietspad.

Beter idee. Als toegangsweg om bij ongevallen op het spoor snel te kunnen
reageren. Komt zelden voor, en in dat geval wil ik best ruimte maken. Is
bij bruggen al min of meer een eis.

Maarten - mooi treintje ligfietsen - Sneep

Reinier

unread,
May 6, 2012, 7:18:15 PM5/6/12
to ligf...@googlegroups.com
Langs spoor lijkt me ideaal, centrum van een stad vinden en vooral de weg er weer uit aan de kant die je wil wordt dan ook kinderspel.

Reinier , fietst nog steeds zonder navigatie , van Rij

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages