Parkeren Velomobiel

62 views
Skip to first unread message

Joepiet

unread,
Dec 17, 2007, 2:15:16 PM12/17/07
to Ligfiets
Sinds kort de trotse eigenaar van een Versatile,
Gebruik hem voor woonwerk-verkeer. De eerste maand nog wat rustig aan.
Thuis parkeren geen probleem, past net in ons tuinschuurtje. Alleen op
het werk is het wat lastiger.
Toen ik de huur-versatil meehad heb ik hem geparkeerd in de garage op
mijn werk. Mij werd toen de tip gegeven dat niet vaker te doen vanwege
langslopende mensen met attributen in de handen. Daar kan ik bij in
komen.
Nu heb ik een plek buiten gevonden (op een parkeerplaats voor auto's)
Helaas komen hier bijna agresieve reacties van collega's op. Op mijn
weerwoord van dan kom ik de volgende keer wel met de auto, dan is het
probleem opgelost, krijg ik geen reactie. Nu is een optie om hem
achter het gebouw neer te zetten waar niemand van mijn collega's er
zicht op heb,hier sta ik ook niet om te springen. Voorkant van het
gebouw is wel een optie. Maar de directeur wil geen fiesten voor het
gebouw (wel gemotoriseerd blik). Blijkbaar heb ik nog wat
zendelingwerk te doen op mijn werk.

Maar hoe parkeren andere velomobiel/ligfietsers op hun werk? En heb je
er veel strijd voor moeten leveren?
Komisch is wel dat ze het een mooie fiest vinden. En collega zie na
het horen van de prijs van mijn velomobiel; daar zou ik niet in durven
rijden. Op mijn reactie dat ziin leaseauto duurder is (Renault
Espace). Wist hij ook niets te zeggen.

Peter Hoogmoed

unread,
Dec 17, 2007, 2:46:54 PM12/17/07
to Ligfiets
knip/plak
> Maar hoe parkeren andere velomobiel/ligfietsers op hun werk? En heb je
> er veel strijd voor moeten leveren?

Op het werk zet ik m'n alleweder gewoon tussen de ander auto's in de
parkeer garage onder het gebouw, een enkeling vindt het wel bizar of
moet lachen, maar de meeste zijn er nu wel aan gewend. Een vroegere
collega schijnt met een FAW naar het werk te zijn gekomen, dus de
velomobiel was niet geheel onbekend bij sommigen. Een aantal
amerikaanse collega's die op bezoek waren wisten niet wat ze zagen :-)

Kortom geen probleem,

mvg,

Peter - morgen weer met muts en fietsbril de kou in - Hoogmoed

WFvN

unread,
Dec 17, 2007, 2:48:47 PM12/17/07
to Ligfiets
On 17 dec, 20:15, Joepiet <pga.kaag...@quicknet.nl> wrote:

> Nu heb ik een plek buiten gevonden (op een parkeerplaats voor auto's)
> Helaas komen hier bijna agresieve reacties van collega's op. Op mijn
> weerwoord van dan kom ik de volgende keer wel met de auto, dan is het
> probleem opgelost, krijg ik geen reactie.

Klinkt enigszins bekend. Hoewel het bij mij niet zozeer agressieve
collega's zijn maar 1 collega die het de conciërge liet opknappen om
het mij te melden. Ik heb hem ook wel voor het secretariaat gezet maar
dat neemt teveel licht weg. Ik kan hem ook voor een lokaal plaatsen
maar dat geeft weer onrust tijdens de les als ik in/uitstap zo pal
voor de ramen. Dus ook geen optie.

Nu is er een stukje verder (redelijk uit het zicht) een stuk tegels
aangelegd en een route er naartoe die wat verbreed is zodat ik er
naartoe zou kunnen rijden. Maar 1) niet echt lekker in het zicht en 2)
er ligt een hoop zand op. Mijn fiets staat dus prinsheerlijk in een
autovak (tot groot genot van leerlingen overigens). Maar inderdaad,
als ik dan zeg dat ik dan wel met de auto kom, dan komt er geen
reactie. Maar ik ben dus gewoon eigenwijs. Fiets staat op het alarm
dus valt het direct op als er iemand aan zit te frummelen.

Mooie is dat inmiddels het achterste vak (vlak voor de voordeur)
nagenoeg altijd leeg is als ik aankom. Op maandag en vrijdag ben ik
meestal als 1 van de eersten maar de andere 3 dagen ben ik bijna een
uur later dan de meeste collega's. Maar m'n plekkie is dus meestal nog
vrij :o)

> Nu is een optie om hem
> achter het gebouw neer te zetten waar niemand van mijn collega's er
> zicht op heb,hier sta ik ook niet om te springen. Voorkant van het
> gebouw is wel een optie. Maar de directeur wil geen fiesten voor het
> gebouw (wel gemotoriseerd blik). Blijkbaar heb ik nog wat
> zendelingwerk te doen op mijn werk.
>
> Maar hoe parkeren andere velomobiel/ligfietsers op hun werk? En heb je
> er veel strijd voor moeten leveren?
> Komisch is wel dat ze het een mooie fiest vinden. En collega zie na
> het horen van de prijs van mijn velomobiel; daar zou ik niet in durven
> rijden. Op mijn reactie dat ziin leaseauto duurder is (Renault
> Espace). Wist hij ook niets te zeggen.

Tja, moeilijk verhaal. Het gros van de mensheid is nog niet toe aan de
velomobiel, op welke manier dan ook.

Wilfred -steeds vaker sch**t aan dingen- van Norel

H. Wessels

unread,
Dec 17, 2007, 2:56:23 PM12/17/07
to ligf...@googlegroups.com
Joepiet wrote:
> Maar hoe parkeren andere velomobiel/ligfietsers op hun werk? En heb je
> er veel strijd voor moeten leveren?

Ik parkeer mijn trapauto meestal op een auto parkeerplaats. Op m'n werk
heb ik weinig problemen. De directeur is een groot voorstander van
fietsen en ligfietsen in het bijzonder. ;-)

Hans Wessels
--
As sugar dissolves, it spreads happiness.
/from a SAS sugar packet/

Rode Pioneer

unread,
Dec 17, 2007, 3:03:13 PM12/17/07
to ligf...@googlegroups.com
> > Maar hoe parkeren andere velomobiel/ligfietsers op hun werk? En heb je
> > er veel strijd voor moeten leveren?
>
> Ik parkeer mijn trapauto meestal op een auto parkeerplaats. Op m'n werk
> heb ik weinig problemen. De directeur is een groot voorstander van
> fietsen en ligfietsen in het bijzonder. ;-)

Is zijn favorite kleur voor een fiets Oranje?

Grrz
Rode Pioneer

Pinker Perl

unread,
Dec 17, 2007, 3:14:47 PM12/17/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 17-12-07 heeft Joepiet<pga.k...@quicknet.nl> het volgende geschreven:

> Nu heb ik een plek buiten gevonden (op een parkeerplaats voor auto's)
> Helaas komen hier bijna agresieve reacties van collega's op. Op mijn
> weerwoord van dan kom ik de volgende keer wel met de auto, dan is het
> probleem opgelost, krijg ik geen reactie. Nu is een optie om hem
> achter het gebouw neer te zetten waar niemand van mijn collega's er
> zicht op heb,hier sta ik ook niet om te springen. Voorkant van het
> gebouw is wel een optie. Maar de directeur wil geen fiesten voor het
> gebouw (wel gemotoriseerd blik). Blijkbaar heb ik nog wat
> zendelingwerk te doen op mijn werk.

Pinker denkt dat de directeur wel eens opgevoed mag worden. Pinker
heeft geen idee van de grootte van het bedrijf waar je werkt, maar als
het groot genoeg is, zou Pinker via de OR aandringen op een
fietsenstalling. Bij een kleiner bedrijf is de oplossing de baas zijn
vreemde houding te laten inzien en dagelijks de fiets voor het gebouw
te parkeren.

/Pinker

Gerrit Schotman

unread,
Dec 17, 2007, 3:30:41 PM12/17/07
to ligf...@googlegroups.com
--- Peter Hoogmoed <pc_ho...@planet.nl> wrote:

>
> knip/plak
> Maar hoe parkeren andere velomobiel/ligfietsers op hun werk?
> En heb je er veel strijd voor moeten leveren?
>

Een deel van de autoparkeerplaats (circa 400 auto's) is
afgebakend als motorparkeerplaats. Vlak bij de ingang van de het
hoofdgebouw. Daar zet ik de Quest gewoon tussen. Door de
motorrijders wordt dit volledig geaccepteerd.
Binnenkort komt er nog een Versatile bij.

Auto's kunnen er overigens niet parkeren. Daar is de toegang te
smal voor.

Een en ander is gerealiseerd zonder overleg of strijd (overigens
naar volle tevredenheid).

Groeten,
ook douchen kan in de nabijheid,
Gerrit


____________________________________________________________________________________
Never miss a thing. Make Yahoo your home page.
http://www.yahoo.com/r/hs

ErikEngerd

unread,
Dec 17, 2007, 3:37:19 PM12/17/07
to Ligfiets
On Dec 17, 8:15 pm, Joepiet <pga.kaag...@quicknet.nl> wrote:
> Nu heb ik een plek buiten gevonden (op een parkeerplaats voor auto's)
> Helaas komen hier bijna agresieve reacties van collega's op. Op mijn
> weerwoord van dan kom ik de volgende keer wel met de auto, dan is het
> probleem opgelost, krijg ik geen reactie.

Dat is vervelend. Hier wat suggesties:
1. toestemming vragen van de baas: Kan je gelijk terugverwijzen naar
de baas.
(not my problem)
2. coalities vormen met collega's: Laat ze je fiets zien, hoe cool het
is en
als ze het leuk vinden laat ze er een stukje in rijden. Veel van je
collega's
zullen zo'n fiets enorm cool vinden en zullen het begrijpen dat je
kostbare
bezit op een goeie plek neer wilt zetten. In no time worden die
agressieve
collega's van je gecorrigeerd door jouw andere collega's.
3. het vuurtje opstoken: Niet op argumenten werken want die agressieve
collega's
van je zijn niet rationeel in hun reacties (nooit proberen te
redeneren met
iemand die niet rationeel is).
- Zeg gewoon dat ze niet moeten zeiken. "Get-a-life"
- Vraag waarom hij denkt met die afgeragde bak van hem uberhaupt
een parkeerplaats
te verdienen.
- Zeg dat die versatile het algemene image van het bedrijf omhoog
haalt
(onderstrepen van het innovatieve karakter etc.), in
tegenstelling tot zijn auto.
Ga in elk geval niet in de verdediging.

Joepiet

unread,
Dec 17, 2007, 3:41:01 PM12/17/07
to Ligfiets


On 17 dec, 21:14, "Pinker Perl" <pinker...@gmail.com> wrote:
> Op 17-12-07 heeft Joepiet<pga.kaag...@quicknet.nl> het volgende geschreven:
>
> > Nu heb ik een plek buiten gevonden (op een parkeerplaats voor auto's)
> > Helaas komen hier bijna agresieve reacties van collega's op. Op mijn
> > weerwoord van dan kom ik de volgende keer wel met de auto, dan is het
> > probleem opgelost, krijg ik geen reactie. Nu is een optie om hem

>
> /Pinker
Pinker,

Bedrijf is te klein voor een OR Er is wel een fietsenstalling, maar
die is vol met bukfietsen. Er is geregeld maar een beugel over. Itt
parkeerplaatsen voor auto's Vaak is er ruimte voor nog meerdere. Ook
"leuk" is dat de helft van de fietsenstalling overdekt is. Er is
gevraagd om de andere helft ook te overdekken. Maar dat vindt de
directeur geen gezicht.

Maar we gaan gewoon lekker door. Heb tegen gezegd dat ik zou kijken
naar een andere plaats. Dit heb ik vandaag gedaan en ben tot de
conclusie gekomen dat de huidige plek de beste is.

groet,

Piet

Peter Hoogmoed

unread,
Dec 17, 2007, 3:49:37 PM12/17/07
to Ligfiets


On 17 dec, 21:37, ErikEngerd <erik.brak...@gmail.com> wrote:
> On Dec 17, 8:15 pm, Joepiet <pga.kaag...@quicknet.nl> wrote:
>
> > Nu heb ik een plek buiten gevonden (op een parkeerplaats voor auto's)
> > Helaas komen hier bijna agresieve reacties van collega's op. Op mijn
> > weerwoord van dan kom ik de volgende keer wel met de auto, dan is het
> > probleem opgelost, krijg ik geen reactie.

Vrees dat het eerder elementaire psychologie is.. de groepsnorm is dat
je met een auto (alias leasebak) naar het werk komt, zelfs al woon je
om de hoek. Als je daartegen "zondigt" wekt dat irritatie op en dus
aggresiviteit, in ieder geval bij de minder verlichte geesten, die
zich dus alszodanig bewijzen met zulk gedrag.

Peter - denk altijd "zit toch maar mooi jouw CO2 uitstoot te
compenseren :-)" Hoogmoed

H. Wessels Picardi

unread,
Dec 17, 2007, 3:55:32 PM12/17/07
to ligf...@googlegroups.com
Rode Pioneer wrote:
>> Ik parkeer mijn trapauto meestal op een auto parkeerplaats. Op m'n werk
>> heb ik weinig problemen. De directeur is een groot voorstander van
>> fietsen en ligfietsen in het bijzonder. ;-)
>
> Is zijn favorite kleur voor een fiets Oranje?


Ja! Hoe weet jij dat?

Hans Wessels

Rode Pioneer

unread,
Dec 17, 2007, 4:05:15 PM12/17/07
to ligf...@googlegroups.com
> >> Ik parkeer mijn trapauto meestal op een auto parkeerplaats. Op m'n werk
> >> heb ik weinig problemen. De directeur is een groot voorstander van
> >> fietsen en ligfietsen in het bijzonder. ;-)
> > Is zijn favorite kleur voor een fiets Oranje?
>
> Ja! Hoe weet jij dat?
>
Karma en het 3de oog....

Grrz
Rode Pioneer

H. Wessels Picardi

unread,
Dec 17, 2007, 4:07:11 PM12/17/07
to ligf...@googlegroups.com
Rode Pioneer wrote:
>> Ik parkeer mijn trapauto meestal op een auto parkeerplaats. Op m'n werk
>> heb ik weinig problemen. De directeur is een groot voorstander van
>> fietsen en ligfietsen in het bijzonder. ;-)
>
> Is zijn favorite kleur voor een fiets Oranje?

Ja! Hoe weet jij dat?

Hans Wessels

Gert Jan Schipper

unread,
Dec 17, 2007, 4:19:06 PM12/17/07
to ligf...@googlegroups.com

> Maar hoe parkeren andere velomobiel/ligfietsers op hun werk? En heb je
> er veel strijd voor moeten leveren?

Tja, gewoon binnen pal naast de douche. Luxer kan m.i. niet.

http://www.cordys.com

groet,
Gert Jan

Quesjer

unread,
Dec 17, 2007, 4:21:01 PM12/17/07
to Ligfiets
Hoi,

>
> Maar hoe parkeren andere velomobiel/ligfietsers op hun werk? En heb je
> er veel strijd voor moeten leveren?

Ik heb het supermakkelijk: mijn Quest zet ik binnen in de bedrijfshal.
Veilig beschermd tegen weer en (vooral) wind staat ie naast de
oldtimer van mijn baas. Hij zegt het niet echt hardop, maar ik weet
dat ie best wel trots is op mijn fiets, en dat ik het hele jaar ermee
op mijn werk kom. En de nieuwste fiets vind ie in elk geval heel erg
mooi maar daar staat hij niet alleen in ;-)

Groet van Quesjer

WFvN

unread,
Dec 17, 2007, 4:26:56 PM12/17/07
to Ligfiets
On 17 dec, 21:55, "H. Wessels Picardi" <H.Wess...@Picardi.nl> wrote:

> Ja! Hoe weet jij dat?

Euhm... offtopic maar wat heb je voor bedrijf?

Wat betreft de situatie bij ons. Ik had al gezegd dat ik eigenwijs
ben. Gelukkig deel ik ook redelijk wat keren een vak met een collega
die met de motor komt. Dus dat zijn 2 voertuigen op één vak. Maar
goed, vaak genoeg ook niet.

De nieuwe baas bij ons heeft bewust een nieuwe baan gezocht op
fietsafstand. Het gaat in zijn geval om zo'n 14 kilometer fietsen,
geen _om_de_hoek_fietser_ dus (hoewel ik genoeg collega's heb die
_om_de_hoek_automobilisten_ zijn overigens). Van de nieuwe baas
verwacht ik dan ook niet echt veel problemen op dat vlak.
Bovendien is men binnen organisatie druk doende met gezondheidszingen.
Vorig jaar een 'gezondheidskerstpakket' gehad met daarin allerhande
gezonde dingetjes zoals een gratis abonnement voor een maandje ofzo
voor de sportschool, een powerball, fruit'gereedschap' zoals
appelboor, schilmesje, een bidon, een hartslagmeter etc. Verder kunnen
we gratis de griepprik krijgen (ook weer om minder ziekteverzuim te
hebben). Nja, fietsen past daar toch netjes binnen? Dus laat de
automobilisten niet zeuren, zeker niet diegenen die van even ver of
minder ver komen. Laat ze ook met de fiets komen (al dan niet ligfiets/
velomobiel). Daarvan passen er zeker 2 in een vak.

Gezondheid is voor een bedrijf toch ook veel waard? Daar past de fiets
gewoon perfect bij.

Wilfred -fietst stug door en is dit jaar nog maar één keer met de auto
geweest omdat hij de Versatile direct na het werk wilde wegbrengen
voor reparatie- van Norel

Kees Schouten

unread,
Dec 17, 2007, 4:28:28 PM12/17/07
to Ligfiets
On 17 dec, 20:15, Joepiet <pga.kaag...@quicknet.nl> wrote:

> Maar hoe parkeren andere velomobiel/ligfietsers op hun werk? En heb je
> er veel strijd voor moeten leveren?

Gewoon op de binnenplaats (zie
http://home.hetnet.nl/~keessch/Ligfiets/Fotoalbum/thumbs/050%20mango%20en%20alleweder.jpg),
vlak bij de ingang van het bedrijfsrestaurant en de vergaderzalen. We
hebben wel een fietsenstalling, maar die ligt achter twee gebouwen met
een smalle poort waar ik niet doorheen kom.
Er komen elke dag bezoekers bij ons (ook toeristen) dus hij staat
behoorlijk in de belangstelling. Tot een jaar geleden kon ik hem
vanuit mijn werkkamer in de gaten houden, nu niet meer. Maar ik word
wel eens gewaarschuwd door collega's: "Ze zitten aan je fiets".
Het valt mij eerlijk gezegd mee dat ik in 4 jaar nooit iemand heb
horen zeggen dat hij daar niet staan mag. Als er koninklijk bezoek
komt zal er wel commentaar komen denk ik.

Kees

H. Wessels Picardi

unread,
Dec 17, 2007, 5:52:50 PM12/17/07
to ligf...@googlegroups.com
WFvN wrote:
> On 17 dec, 21:55, "H. Wessels Picardi" <H.Wess...@Picardi.nl> wrote:
>
>> Ja! Hoe weet jij dat?
>
> Euhm... offtopic maar wat heb je voor bedrijf?

Bij Picardi b.v. maken we hoogspanningstransformatoren. En dan
laagvermogenuitvoeringen die van 230 V weer naar een paar kV gaan. Dus
geen transformatoren voor het distributienet. Onze trafo's worden o.a.
gebruikt voor het aanbrengen of juist opheffen van statische ladingen,
in b.v. copieermachines, plastic industrie, chipindustrie,
electrostatisch spuiten, electrostatische luchtfilters. Verder allerlei
raar spul dat met hoogspanning te maken heeft voor onderzoeks instituten
en universiteiten. Zoveel hoogspanningsboeren zijn er in Nederland niet
te vinden.

Picardi b.v. stimuleerd fietsgebruik en een gezonde levensstijl bij haar
werknemers. De directeur geeft zelf het goede voorbeeld door elke dag 16
km naar z'n werk te fietsen en de auto nauwelijks aan te raken. Helaas
komen nog niet alle werknemers op de fiets maar de meerderheid wel.

Hans Wessels

H. Wessels Picardi

unread,
Dec 17, 2007, 5:55:11 PM12/17/07
to ligf...@googlegroups.com
Kees Schouten wrote:
> horen zeggen dat hij daar niet staan mag. Als er koninklijk bezoek
> komt zal er wel commentaar komen denk ik.


Ja, voor koningklijk bezoek zul je hem een keertje extra moeten
oppoetsen zodat hij trots kan staan te glimmen. :-)

Hans Wessels

hyz

unread,
Dec 18, 2007, 1:57:18 AM12/18/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 17-12-07 heeft Joepiet<pga.k...@quicknet.nl> het volgende geschreven:
> Maar hoe parkeren andere velomobiel/ligfietsers op hun werk? En heb je
> er veel strijd voor moeten leveren?

Hij staat achter de fietsenstalling. Toevallig is dit onder m'n raam.
Inrijden kan ik de krappe bochtjes net halen, eruit moet ik hem
handmatig omdraaien.

Eerst stond ie net iets anders, maar dat gaf wat zonreflectieklachten.
Dus heb hem in de eeuwige schaduw gezet...

grtz
Henk

Arjen Haayman

unread,
Dec 18, 2007, 2:41:49 AM12/18/07
to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

> Maar hoe parkeren andere velomobiel/ligfietsers op hun werk? En heb je
> er veel strijd voor moeten leveren?

Ik heb tegenwoordig zelfs een privé garage :-) De auto's staan op de
parkeerplaats, alle andere fietsen in de ene garagebox en mijn Quest
staat achter slot en grendel in de andere garagebox. Prettig geregeld.

Arjen -heeft nu helaas geen douche meer- Haayman

Hans Huijgen

unread,
Dec 18, 2007, 3:13:02 AM12/18/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 17-12-07 heeft Joepiet<pga.k...@quicknet.nl> het volgende geschreven:
> Maar hoe parkeren andere velomobiel/ligfietsers op hun werk? En heb je
> er veel strijd voor moeten leveren?

Itt Wilfred zet ik hem juist expliciet voor de lokalen van de school
waar ik werk. Okay, je hebt wat aandacht van leerlingen (maar meestal
kom ik om 8:00 uur aan en dan zijn er nog geen lessen). Daarbij ben ik
2 keer gewaarschuwd voor opkomend vandalisme. 1 keer een collega (die
in onze werkplaats vlakbij werkt) en de andere keer door leerlingen.
En dan helpt het geweldig als je tegen de potentiele vandalistjes
meldt dat er 5 en 6 Havo cq vwo in het lokaal naast de fiets zitten
die erg goed opletten. :)

Ik heb al de suggestie gekregen om de fiets in de fietsenstalling te
zetten, echter deze is niet geschikt voor velomobielen. Daarbij ook
niet overdekt en zonder toezicht.

Op een parkeerplaats voor auto's heb ik niet overwogen. Aan de weg dus
vandalisme gevoeliger. Nu kan ik de fiets evt 's nachts laten staan
binnen de hekken van de school.

Overigens is het fietsbeleid op school belabberd. Bij het ontwerp van
de nieuwe gebouwen is in eerste instantie geen rekening gehouden met
personeel dat fietst (wel parkeerplaatsen voor auto's een stalling
voor fietsen en brommers van leerlingen)......... Of dat aangepast is,
hebben wij gepeupel nog niet te horen gekregen (nu volgt in mijn hoofd
een rant over irritante politieke spelletjes op de psg, ik laat dat
maar even buiten de lijst).

De houding van personeel en leerlingen tov de velomobiel is zeer
gevarieerd. Sommige stom en afwijzend tot zeer geinteresseerd. Leuke
discussies met leerlingen die wielrennen en de onsportiviteit van de
velomobiel tov hun eigen fiets.
--
Groetjes
Hans
http://www.fali.nl

Wetering, K. van de

unread,
Dec 18, 2007, 5:45:09 AM12/18/07
to ligf...@googlegroups.com
Joepiet schreef:

>
>Maar hoe parkeren andere velomobiel/ligfietsers op hun werk?
>En heb je er veel strijd voor moeten leveren?


Zo bijvoorbeeld:
http://www.ligfiets.net/fotoboek/fotoboek.php3?id=652

Collega Jaap zet hem zelfs beschut:
http://www.ligfiets.net/fotoboek/fotoboek.php3?id=2834

Groeten,
Kees

Ligfietsend Bakkertje

unread,
Dec 18, 2007, 11:29:42 AM12/18/07
to ligf...@googlegroups.com
Wetering, K. van de schreef:

> Collega Jaap zet hem zelfs beschut:
> http://www.ligfiets.net/fotoboek/fotoboek.php3?id=2834
>
> Groeten,
> Kees
>
goh. NLR. vlak naast de windtunnel?

Ik zelf parkeer 'm in de fietsen kelder onder het stadhuis (almelo), op
40m lopen van de douches. Na douchen + omkleden moet ik nog zo'n 400 m
lopen door de openlucht naar mijn werkplek. Zelfs nu nog fiets ik in
korte broek en t-shirt; wanneer de temp. beneden 5 graden C ligt heb ik
de eerste 5km een fleece shirt over m'n t-shirt. Na die 5 km gaat die
uit; veel te warm.
ik doe idd 's winters geen 32km/u gemiddeld maar 28-29. Veel energie
gaat in het warm stoken van het lichaam zitten. Veel kleding heeft geen
zin, dan gaat er weer mee energie zitten in het meebewegen van al die
lagen kleren. Trouwens: je hoofd koelt het meeste (je bloed wordt vrnl
door je hoofd gekoeld) en met die koude rijwind een bezweette muts op
zetten lijkt me niet zo fijn voor mijn sinusholten. Ik gebruik dus een
buff, die wordt nauwelijks nat, en bij regen een pet. Door de goede
doorbloeding zijn mijn vingers binnen 5 minuten lekker warm zonder
handschoenen, zelfs bij min 3. :)

Wouter - nu nog even een uurtje studeren en dan door de koude weer
lekker warm naar huis fietsen - Bakker.

Theo Mol

unread,
Dec 18, 2007, 12:18:41 PM12/18/07
to ligf...@googlegroups.com
H. Wessels Picardi schreef:
Of die van Hans lenen natuurlijk.

-- 
Groet van Theo, houdt meer van rood, Mol.

Theo Mol

unread,
Dec 18, 2007, 12:22:45 PM12/18/07
to ligf...@googlegroups.com
Joepiet schreef:
Sinds kort de trotse eigenaar van een Versatile,

  
Mag je zeggen.

[...] hoe parkeren andere velomobiel/ligfietsers op hun werk? En heb je
er veel strijd voor moeten leveren?
  
In de parkeergarage/fietsenstalling.
Omdat de auto's schuin moeten parkeren zijn er hier en daar driehoekige vlakken op de vloer geschilderd waarop geen auto mag komen. Die vlakken worden gebruikt door motorfietsers en ik heb er ook eentje in gebruik. Vroeger stond daar wel eens een motor, maar sinds een jaar of twee is het "mijn" plaats en hoef ik niet meer tien fietsenrekken te blokkeren.
Geen reacties van collega's. De portier vindt het wel best, weet ik sinds gisteren. Hoe dan? Wel, ik reed halverwege de morgen onder de slagboom door en  meteen ging de deur van de stalling omhoog. Dan begint de week goed, hoor.

-- 
Groet van Theo, die vindt dat er weinig lange-afstandfietsers zijn voor een bedrijf met goede voorzieningen, Mol.

Fred

unread,
Dec 18, 2007, 1:51:29 PM12/18/07
to Ligfiets



Een knip of wat,

Mag de Mango gewoon in het stookhok zetten op school en de directie
geeft werkelijk alle medewerking op al het denkbare wat je maar kan
bedenken zoals een rentelose lening om de mango in 3 jaar af te
betalen(niet slecht).

Groet Van Fred die altijd droog staat de Blok.

Hans Huijgen

unread,
Dec 19, 2007, 2:58:32 AM12/19/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 18-12-07 heeft Fred<fredd...@hotmail.com> het volgende geschreven:
Hè, een school die je mango beleend? Ben je docent duits of zo?
Mijn school is zacht gezegd niet echt commercieel ingesteld. Mijn
collega docenten (toch Ben?) zijn wel erg aardig en innovatief.
--
Groetjes
Hans -ik overweeg nog steeds om stukjes reflectie te verzamelen en een
gaudi achtige print op kali te plaatsen, eerst de reclame voor
rvsservice.nl erop plakken. Dat doe ik omdat hij superenthousiast
alles weer vastlast wat op het oude beestje lostrilt of scheurt. Maar
ik ga OT (zie mijn log)
http://kali.fali.nl

WFvN

unread,
Dec 19, 2007, 4:22:17 AM12/19/07
to Ligfiets
On 17 dec, 23:52, "H. Wessels Picardi" <H.Wess...@Picardi.nl> wrote:

> Picardi b.v. stimuleerd fietsgebruik en een gezonde levensstijl bij haar
> werknemers. De directeur geeft zelf het goede voorbeeld door elke dag 16
> km naar z'n werk te fietsen en de auto nauwelijks aan te raken. Helaas
> komen nog niet alle werknemers op de fiets maar de meerderheid wel.

Klasse!

Wilfred -ziet dat hier op het werk nog niet zo heel snel gebeuren- van
Norel

Reinier

unread,
Dec 21, 2007, 8:39:45 AM12/21/07
to Ligfiets


On 17 dec, 20:15, Joepiet <pga.kaag...@quicknet.nl> wrote:

> Maar hoe parkeren andere velomobiel/ligfietsers op hun werk?

Pal naast de voordeur.
Achter het gebouw is een nieuwe fietsenstalling, met gesloten en open
gedeelte. Het gesloten gedeelte vind ik te onhandig, met vanzelf
dichtvallende deur. Leuk voor bukfietsers.
Het open gedeelt gebruik ik alleen met slecht weer, want het is wél
overdekt. Ik kan er zo onder fietsen en droog in en uit stappen. Een
soort velomobielcarport.
Maar om iets meer zicht op mijn fiets te hebben parkeer ik hem
doorgaans dus naast de voordeur, waar collega's ook geregeld een
peukje roken en dan dus tegelijk mooi mijn fiets kunnen bewaken.
Leuk is wel dat het fietsenhok onderandere vernieuwd werd omdat er
teveel fietsen bij de hoofdingang kwamen te staan.
Dat de mijne er nu als enige nog steeds staat op een soort van
privéplekje vlak bij de deur, daar heeft nooit iemand over gepraat.

Reinier - velomobilisten behoren bepaalde privileges te hebben - van
Rij
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages