Foto`s Oliebollentocht

HC

Dec 28, 2007, 1:59:06 PM12/28/07
to ligf...@googlegroups.com

Hallo mede velomobilisten,

Weer thuis na een heerlijke tocht door het noord veluwse land, heb ik mijn foto`s op navolgende pagina geplaatst.

http://picasaweb.googlecom/hawkexplorer

Organisatie bedankt en graag tot volgend jaar.

Weet iemand al waar?

Groet Henri, Quest 201

Checked by AVG Free Edition.

Bas Fotografie

Dec 28, 2007, 2:18:54 PM12/28/07
to ligf...@googlegroups.com
Leuk Henri!

grt

Bas - helaas geen velomobiel, dus gewoon gewerkt

-------------------
Bas Fotografie
portfolio: http://ic4u2.net
weblog: http://roodpetje.nl
archief: http://fotograaf.defotojournalist.nl/basfotografie

marcel

Dec 28, 2007, 5:28:27 PM12/28/07
to ligf...@googlegroups.com
HC schreef:

> [...]
>
> http://picasaweb.googlecom/hawkexplorer
> <http://picasaweb.google.com/hawkexplorer>

> Organisatie bedankt en graag tot volgend jaar.

Ook mijn foto's staan online
http://picasaweb.google.nl/quest109

--

Groetjes,
Marcel Vriezekolk

webpagina: http://www.vriezekolk.net
fotopagina: http://picasaweb.google.nl/quest109

Dec 28, 2007, 5:58:13 PM12/28/07
to Ligfiets
Alles ging zo soepel en relaxed dat ik tijd had voor zelf ook wat
plaatjes te schieten.

http://tvangoor1.hyves.nl/album/20990416/Oliebollentocht_2007/OQ1g/

Ik wil vanaf deze plek iedereen bedanken voor hun geweldige
gedisiplineerde manier van rijden.
Mede daardoor is deze tocht fantastisch verlopen. Ik ben trots op
julie!
Iedereen bleef voorbeeldig dicht bij elkaar en konden we de stoet van
zo'n 81 velomobielen veilig door het Veluwse loodsen.

Slechts 3 lekken banden was ons deel.
Ook de weergoden deden hun best voor heel lekker fietsweer.
Niet te koud en een lekker zonnetje gaven net dat vriendelijke
kleurtje aan het landschap waar ik op gehoopt had.
Een toefje sneeuw zou helemaal perfect geweest zijn. Maarje kan niet
alles hebben.

Ook de dames van de catering Marloes en Aline hebben geweldig veel
werk verzet om alle hongerige (maar niet veeleisende) magen te vullen.
Er is 52 liter erwten-, bruinebonen- en champignonsoep opgelepeld.
150 oliebollen vermalen door de kiezen.
10-tallen liters kofie, thee, chocomel opgeslurpt.
Kilo's koek, cake en bolletjes opgepeuzeld.

Ook op onze buren in Koudhoorn zijn we apentrots.
Zij hebben belangenloos een deel van hun huis beschikbaar gesteld voor
overnachters.
Ook de keuken en enorme pannen konden we gebruiken.
Vele adviezen en hulp kregen we van hun voor dit buitenmaats kokswerk.

Dan nog Nico van Laar en Marcel Vriezenkolk voor het begeleiden van de
meute aan de voor en achterkant.
Ook de hulp van spontane hulp onderweg werd zeer gewaardeerd.
o.a. Hans Wessels en Georg waren onmisbaar voorde goede doorstroming
en veiligheid van de stoet.

Rest mij nog een ding onofficieel mee te delen.
Voor volgend jaar staan de vrijwilligers in de rij.
Purmerend is genoemd, Apeldoorn was bereid. Tilburg heb ik horen
noemen.
Alleen Ymte weet het zeker, maar Almere maakt een de meeste kans.

Bedankt vrienden, het was de moeite waard, heel dankbaar werk en met
veel plezier gedaan.
Ik ben er trots op bij deze familie te horen.

Dec 28, 2007, 7:12:07 PM12/28/07
to Ligfiets

On Dec 28, 7:59 pm, "HC" <hawkexplo...@hotmail.com> wrote:
> Hallo mede velomobilisten,
>
> Weer thuis na een heerlijke tocht door het noord veluwse land, heb ik mijn
> foto`s op navolgende pagina geplaatst.

Allereerst wil ik Theo bedanken voor de mooie tocht die hij
georganiseerd heeft. Organisatie en begeleiding van de tocht waren erg
goed!

Ik heb ook een paar foto's gemaakt en online gezet. Uitzoeken wat een
mooie foto is en wat niet laat ik aan je eigen smaak over.

http://community.webshots.com/album/561922760JItMjz?vhost=community

Hans Wessels

herma...@gmail.com

Dec 29, 2007, 4:45:24 AM12/29/07
to Ligfiets

Dat ziet er harstikke leuk uit met al die mooie fietsjes bij elkaar.
Helaas on ik niet om merdere redenen, misschien ben ik er volgend jaar
bij, ahankelijk van waar het gehouden zal worden. Apeldoorn is voor
mij verschrikkelijk dichtbij dus dat zie ik zeker wel zitten. :)

Mooie foto's!!!!!

groeten,
Herman

Dec 29, 2007, 7:12:26 AM12/29/07
to Ligfiets
Nog wat statistiek voor de cijferaars onder ons.

Ik heb 74 voorinschrijvingen binnen gekregen via Ligfiets.net en
enkele via e-mail (vooral de overnachters)
Op de dag zelf waren nog 10 na inschrijvers.
Er kwamen 7 afmeldingen binnen waarvan 2 die gewoon niet kwamen
opdagen.
In totaal deden 77 deelnemers daadwerkelijk mee.
6 bleven bij ons slapen op donderdag avond.
5 bleven bleven gezellig na keuvelen op vrijdagavond.
De oudste deelnemer was Bram van de Veen uit Giethen met 74 jaar in
een Alleweder
Verst weggekomen deelnemer op de fiets was Jonathan Alearts uit
Messelbroek (Belgie) met 220 km in een schitterende handpainted Flevo
Alleweder.
Er deden 5 Belgen mee.
Ik tel 11 Alleweders
Er waren 5 Versatiles
Slecht 1 Cab-bike
14 Mango's
2 Limits
Samen reden we ongeveer 5700 km met 3 lekke banden en 1 kop/staart
botsing.
Ontelbaar veel glunderende blije gezichten en geen klachten.

Theo van Goor

F. van Schoot

Dec 29, 2007, 7:52:44 AM12/29/07
to ligf...@googlegroups.com
Hoi Theo en team,

Bedankt
Het was een opmerkelijk mooie dag we hebben genoten.
De bonte karavaan die over de Veluwe was een prachtig mooi lint.
De techniek van oversteken Bij kruisingen en rotondes super georganiseerd.
Vooral door jullie hesjes met verkeersregelaar maar ook door de
groepsdiscipline.
Experts zijn aan het rekenen geweest de wachttijd voor auto's bij de
rotondes moet soms meer dan twee minuten geweest zijn.
Ik heb wat video opnames op de PC gezet en ga deze dagen aan de slag om er
een filmpje van te maken.

Groeten Marjolein Frans Hans Guus

Dec 29, 2007, 9:16:14 AM12/29/07
to Ligfiets
On 29 dec, 13:12, Theo van Goor <tvang...@kpnplanet.nl> wrote:

> Er waren 5 Versatiles

6 stuks

2 rode Versatiles, een lichtblauwe, een groene, een donkerder blauw en
mijn rood-blauwe.

Wilfred -wie was je vergeten?- van Norel

Wim

Dec 29, 2007, 9:29:36 AM12/29/07
to ligf...@googlegroups.com
On 12/29/07, Theo van Goor <tvan...@kpnplanet.nl> wrote:
> De oudste deelnemer was Bram van de Veen uit Giethen met 74 jaar in
> een Alleweder

Bram rijdt tegenwoordig in een witte Quest.

gr.

Wim

Toni Cornelissen

Dec 30, 2007, 9:00:08 AM12/30/07
to ligf...@googlegroups.com

pjotr320

Dec 30, 2007, 3:51:54 PM12/30/07
to Ligfiets

2 dagen,360km, lekkere pasta maaltijd, heerlijk slapen, lang leve
seoul p4's, gave terugrit (thnx Gerrit), jummy Yavixa, 77 vm's, stoere
faw's, geen spierpijn, en een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=2qBFGN2GdWs

Peter - met optisch getunede motor - Haan

Johannes Hulshof

Dec 30, 2007, 5:36:42 PM12/30/07
to ligf...@googlegroups.com
't Was weer een erg leuke Oliebollentocht. Opgegroeid in Nijkerk kwamen vele
plekken me bekend voor, als een herinnering van "vroeger" (zo oud ben ik
toch nog niet?). Bedankt voor de organisatie. Ik heb zelf nog 20 foto's
gemaakt, ze zijn te bezichtigen op picasaweb van Google;
http://picasaweb.google.nl/versatile047/Oliebollentocht200702.

Groeten Johannes - verbaast zich over de afstanden die worden gereden op
zo'n dag - Hulshof

Henk Naaktgeboren

Dec 31, 2007, 12:34:14 PM12/31/07
> [...]

>toch nog niet?). Bedankt voor de organisatie. Ik heb zelf nog 20 foto's
>gemaakt, ze zijn te bezichtigen op picasaweb van Google;

Ik heb ook nog een paar foto's geschoten en die zijn te zien op:

http://novus.xs4all.nl/gallery/view_album.php?set_albumName=oliebollentocht2007

Henk - geniet nog even na bij het zien van alle foto's - Naaktgeboren

mango62

Jan 1, 2008, 5:25:25 AM1/1/08
to Ligfiets
Ook ik heb genoten van deze editie van de Oliebollentocht. Bij deze
nogmaals mijn hartelijk dank aan de organisatoren Theo en Nico voor de
voortreffelijke organisatie en alle anderen die dit mogelijk hebben
gemaakt.

Een klein aantal van mijn foto's zijn te zien op:

http://www.mijnalbum.nl/Album=7HQNOXFT

Aan allen een goed 2008 met vele sterke rugwinden toegewenst!

Jaap Laméris
Emmeloord

Bob Vroegh

Jan 1, 2008, 10:53:19 AM1/1/08
to ligf...@googlegroups.com
Hierbij ook mijn foto's.
Ik had wat vertraging, maar nu staan ze toch op internet, veel plezier.

Zie: http://gallery.welmers.net/v/bob/Oliebol/

Groeten, Bob

On Fri, Dec 28, 2007 at 07:59:06PM +0100, HC wrote:
> Hallo mede velomobilisten,
>

> Weer thuis na een heerlijke tocht door het noord veluwse land, heb ik mijn
> foto`s op navolgende pagina geplaatst.
>

> HYPERLINK
> "http://picasaweb.google.com/hawkexplorer"http://picasaweb.google.com/hawkex
> plorer

> Organisatie bedankt en graag tot volgend jaar.
>
> Weet iemand al waar?
>

> Groet Henri, Quest 201

Theo Mol

Jan 1, 2008, 11:58:36 AM1/1/08
to ligf...@googlegroups.com
Medeliggers,

Met een paar oliebollen achter de kiezen is het gelukt (-; ook mijn foto's staan online.
Let op de Onmogelijke Bocht, de Ligfietskinderen, de Grote Regelaar en de Mysterieuze Kimonoman... en zal de Doffe Blauwe binnenkort weer glanzen?

Bekijk 't maar op http://picasaweb.google.nl/quest224/Oliebollentocht2007

--
Groet van Theo, gelukkig nieuwjaar, Mol.

marcel

Jan 1, 2008, 2:43:53 PM1/1/08
to ligf...@googlegroups.com
Ik heb nog een serie foto's van de Oliebollentocht online gezet.
http://picasaweb.google.nl/quest109/200712Oliebollentocht2eSerie

marcel

Jan 1, 2008, 3:11:11 PM1/1/08
to ligf...@googlegroups.com

Het is me gelukt om van de groepsfoto bij het kasteel een panorama te maken.
Met dank aan de fotograaf Theo

Reinier

Jan 6, 2008, 4:40:03 AM1/6/08
to Ligfiets

On 1 jan, 21:11, marcel <mav...@hetnet.nl> wrote:
> Het is me gelukt om van de groepsfoto bij het kasteel een panorama te maken.
> Met dank aan de fotograaf Theo

Mooie foto's, en filmpjes, van iedereen trouwens.
Heb het een hele leuke tocht gevonden, complimenten voor de
organisatoren.
Mijn oorspronkelijke plan om Leiden - Putten - oliebollentocht -
Putten - Leiden op een dag te fietsen heb ik maar niet uitgevoerd.
Kreeg halverwege de tocht last van mijn knieën en achillespezen, dus
ben na de tocht naar Apeldoorn gereden naar mijn zus. Zo'n tocht is
door het steeds stoppen en weer optrekken, door de grote groep, toch
heel anders, en veel vermoeiender, dan je eigen tempo lekker
aanhouden. Viel nog vies tegen om in het stikdonker de Garderenseweg
op te klimmen, had in het donker ook niet door dat ik omhoog reed,
wilde zelfs uitstappen om te kijken of ik een lekke band had, toen het
ineens weer even bergaf ging en het vermeende lek dus weer verdwenen
was. Had in Apeldoorn 195 km op de teller staan en dat was wel
welletjes voor die dag. De dag erna helaas nog steeds pijn, voelde
niet goed, dus de trein genomen naar Leiden en zondag wegens
tijdgebrek voor oud en nieuw maar met de auto de fiets opgehaald.

Reinier - wenst iedereen veel gelukkige kilometers in 2008 - van Rij

Quesjer

Jan 6, 2008, 5:16:15 AM1/6/08
to Ligfiets
En om ook nog mijn duitje (vast de laatste) te bekijken kun je gaan
naar:

http://picasaweb.google.com/Quest212/Oliebollentocht2007Putten

Groet van Quesjer

(en voor wie wil weten wie Quesjer is, die moet dat maar intikken bij
Google of in het nieuwste nummer van Ligfiets& gaan kijken.)