Virtueel meedoen met de Tour de France

Arjen Haayman

Jul 12, 2007, 11:59:04 AM7/12/07
to ligf...@googlegroups.com
Ik heb gisteren een heel diep respect gekregen voor die jongetjes van
de Tour (als ik dat al niet had :-))

Ik was nog 15 km van mijn huis verwijderd, toen ik op de radio hoorde
dat hun finish nog 33 km ver weg was. Ik dacht dus dat ik de finish
niet meer zou meemaken. Maar bij elke tussenstand bleek weer dat zij
stelselmatig 2x zo hard reden als ik, terwijl ik toch met een
kruissnelheid tussen 40 en 45 reed, met een uitschieter naar 50.
Weliswaar ligt mijn gemiddelde beduidend meer richting 30, dus
kennelijk weten zij een gemiddelde van 60 aan te houden!

In ieder geval: een kilometer voor mijn huis werd ik door de kopgroep
ingehaald en reden ze massaal met een ongelofelijke rotgang over de
finish. Chapeau!

Arjen -vandaag maar niet weer meegeraced, zij gingen met 110 van de
berg af- Haayman

P.S. In mijn dagelijkse praktijk hebben racefietsertjes geen kans!

goochelsake

Jul 13, 2007, 3:49:13 AM7/13/07
to Ligfiets
On 12 jul, 17:59, "Arjen Haayman" <arjen.haay...@gmail.com> wrote:
> Ik heb gisteren een heel diep respect gekregen voor die jongetjes van
> de Tour (als ik dat al niet had :-))

Ik zag gisteren wat gegevens over hoe zij zomaar een helling oprijden:
dit was een helling van 12,9km met 3,7% stijging gemiddeld.
Met mijn Sauerland ervaring zou ik denken dat ik daar 1u4min over zou
doen.
De kopgroep en de kop van het peloton deden het respectievelijk
in 26 en 25 minuten. Da's meer dan 2 keer zo hard!
Zonder meer indrukwekkend.

Sake -dat haal ik in de afdaling niet in- Bloemhof

Schaik, TR van - SPLCC

Jul 13, 2007, 7:47:25 AM7/13/07
to ligf...@googlegroups.com
Sake en Arjen Schreven over virtueel meedoen met de tour:

A:
> Ik heb gisteren een heel diep respect gekregen voor die jongetjes van
> de Tour (als ik dat al niet had :-))

S:
> Ik zag gisteren wat gegevens over hoe zij zomaar een helling oprijden:
> dit was een helling van 12,9km met 3,7% stijging gemiddeld.

Hoi Sake en Arjen,

Kijk ook eens op
http://www.polarfrance.fr/Live_Race_Data/Polar_Live_NETH_V.DU.php?IdAthl
ete=195

Dan zie je met welke hartslag ze omhoog rijden....

Groet,

Thomas - Met verhoogde hartslag vanwege het WK, nog 13 dagen!! - van
Schaik
For information, services and offers, please visit our web site:
http://www.klm.com. This e-mail and any attachment may contain
confidential and privileged material intended for the addressee
only. If you are not the addressee, you are notified that no part
of the e-mail or any attachment may be disclosed, copied or
distributed, and that any other action related to this e-mail or
attachment is strictly prohibited, and may be unlawful. If you have
received this e-mail by error, please notify the sender immediately
by return e-mail, and delete this message. Koninklijke Luchtvaart
Maatschappij NV (KLM), its subsidiaries and/or its employees shall
not be liable for the incorrect or incomplete transmission of this
e-mail or any attachments, nor responsible for any delay in
receipt.
Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V. (also known as KLM Royal
Dutch Airlines) is registered in Amstelveen, The Netherlands, with
registered number 33014286

Jul 14, 2007, 3:55:11 AM7/14/07
to Ligfiets
Moet je nu van respect of gekkenwerk spreken?
De snelheden en klimprestatie neem ik mijn petje diep voor af.
Maar ja het zijn tenslotte ook beroepsrenners met alle denkbare
ondersteuning en tijd om te trainen.

Dan heb je een Andreas Klöder die klaagt dat hij straks in de alpen
geen kracht kan zetten omdat hij rondfietst met een barst in zijn
staartbeen.....en toch tweede in het klassement.
Vinokourov komt net uit het ziekenhuis en met anderhalf uur slaap en
nauwelijk te eten, fietst hij daar weer bijna 200 km. De wond aan zijn
knie is ontstoken en hij heeft last van koortsaanvallen. Maar dit is
geen reden om uit te stappen. Wel nee!
Lijkt wel zo'n KGB agent uit een James Bond film. Verrot geslagen,
gemangeld maar komt steeds weer terug en weet van geen ophouden.
Gaat Oscar Friere naar huis omdat hij een beetje pijn aan zijn bips
heeft. Slappe hap.

Alle renners hebben getekent geen doping gebruikt te hebben en te
zullen gebruiken.
Wat moeilijk te geloven voor mij.
Als ze nou maar geen paddo's gaan likken anders springen ze straks in
de ravijn omdat ze denken dat ze kunnen vliegen.

Hoe groot moet die pot met goud aan de finish in Parijs wel niet zijn
om zulke roofbouw op je lichaam te plegen?

Theo - Waarom schrijf ik dit eigenlijk? van Goor

Reinier

Jul 14, 2007, 8:30:21 AM7/14/07
to Ligfiets

On 14 jul, 09:55, Theo van Goor <tvang...@kpnplanet.nl> wrote:

> Theo - Waarom schrijf ik dit eigenlijk? van Goor

Reinier - omdat je gelijk hebt? - van Rij

Jul 14, 2007, 1:49:56 PM7/14/07
to Ligfiets

Ik doe het niet om mijn gelijk te krijgen.
Maar als ik gelijk zou hebben is het dus droevig gesteld met de Tour.
Dat doet meer pijn dan de renners zelf lijden.

Theo