Achterbrug Alleweder A2

Gerrit Polder

to Ligfiets
Mijn alleweder A2 (dubbele) achterbrug begint toch wel erg slecht te worden.
Helaas is deze achterbrug al jaren niet meer te koop.
Acht jaar geleden heeft hij nog een flinke opknapbeurt gehad, maar nu is er weinig eer meer aan te behalen.
Aangezien er nog steeds een levendige handel in opknap alleweders te zien is op Marktplaats vermoed ik dat er meer mensen zijn met dit probleem. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.

Gerrit.

Thomas Ribbrock

to Ligfiets
On Thu, Jul 19, 2018 at 03:49:19AM -0700, Gerrit Polder wrote:
> Mijn alleweder A2 (dubbele) achterbrug begint toch wel erg slecht te worden.
[...]
> Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.

Ik heb helaas geen directe oplossing voor je in de zin van "daar kun je
een kopen", maar in de wiki van het Duitse Velomobilforum staat in elk
geval het eea over de afmetingen e.d. van de achterbrug:
https://www.velomobilforum.de/wiki/doku.php?id=velomobil:technik:selbstbau:faw:spezialteilefaw
Daar staat onder meer ook een kopie van de originele tekening van Theo
van Andel.

Als je iemand (of en bedrijf) vindt die goed met metaal bewerken is zou
je wellicht zo'n achterbrug kunnen laten maken.

Groeten,

Thomas
Thomas Ribbrock http://www.ribbrock.org
"You have to live on the edge of reality - to make your dreams come true!"

Gerrit Polder

to Ligfiets
Thomas,

dank, ik moet inderdaad op zoek naar iemand die kan lassen.
Die tekening had ik nog niet, dat helpt idd wel.

Gerrit.

Frank Cornelese

to ligf...@googlegroups.com
Je kan natuurlijk ook naar een van de ligfiets bedrijven gaan. ACE of velomobiel.nl bijvoorbeeld. Zij hebben  veel ervaring met alleweders en kunnen lassen.

--
Bicycle Repairs Boonah
Repairs and parts

Gerrit Polder

to Ligfiets
Frank,

acht jaar geleden gaf Ymte van Velomobiel aan dat ik beter de brug kon proberen te reviseren omdat hij niet meer leverbaar was.
Ik zal het nog eens vragen. Reden om de vraag hier te stellen is dat ik regelmatig opknap Alleweders op Marktplaast zie en ik me zo kan voorstellen dat van deze exemplaren de brug ook niet zo goed meer is.
Nietemin bedankt voor de tip.

Gerrit.