Velomobiltreffen Giessen, 24-9-'10

H@rry

Aug 3, 2010, 4:22:12 PM8/3/10
to Ligfiets
Jawel, dit jaar is het vermaarde velomobieltreffen weer in Giessen en
fietst er ook dit jaar een Nederlands delegatie heen? Tenslotte is de
tocht in het heuvelige terrein welhaast de grootste attractie. Opgave
via: bea(at)cab-bike.com (ehm. waarschijnlijk het liefst in het
duits). Kosten 85euro +evt. 6euro voor beddegoed, vooraf over te
maken.

Belangrijke links:

Discussie op het Velomobilforum: http://www.velomobilforum.de/forum/showthread.php?t=22605

GoogleMaps, de burcht/jeugdherberg waar de deelnemers overnachten:
http://maps.google.de/maps?hl=de&source=hp&ie=UTF8&q=Evangelische+Jugendburg+Hohensolms&fb=1&gl=de&hq=Evangelische+Jugendburg&hnear=Hohensolms&cid=0,0,3970754892553464699&ei=_uWVS5ajJY-QmAPZ8IDICw&ved=0CAcQnwIwAA&z=16

Homepage van de jeugdherberg: http://www.jugendburg.de/

H@rry, heeft zich definitief opgegeven, Lieben.

Aug 5, 2010, 3:21:33 PM8/5/10
to Ligfiets
> H@rry, heeft zich definitief opgegeven, Lieben.

Klinkt ernstig, wil je er over praten?

Ik ben bang dat 'Giessen' aan mij voorbij gaat. Mijn collega heeft
zichzelf, zonder overleg, al vrij gegeven voor die week. Dan moet ik
op de zaak passen helaas.
Als het het nou heel rustig blijft kan ik heel misschien last minute
nog mee.
Paderborn is om dezelfde reden ook al niet mogelijk.

Blijven nog andere leuke dingen over, Rutenbrock, Texel, Neeltje
Jans.....en daarna Herfsttreffen, LEL en de OBT.

Brandweer- heeft zich nog niet opgegeven - Quest

pootjesQuest/bully

Aug 6, 2010, 6:06:41 AM8/6/10
to Ligfiets
beekie ging graag mee rijden, maar denk dat hyet niet lukken gaat qua
financiële
gebeuren, na de onverwachte verhuizing en huidige vakantie te
paderborn aardig in de min gekomen, neem aan dat er op de heenweg en
terugweg op campings enz overnacht woord,
gaat denk ik moeilijk worden, en zal dan de kar mee moeten nemen en
dat is best aardig de bergen op, de heuveltjes in België en Frankrijk
gingen dan wel, maar vergeleken met giezen woord het denk ik andere
koek....

groet marcel-in paderborn-beekmans

Driewieler Hoorn

Aug 7, 2010, 4:26:57 AM8/7/10
to Ligfiets

Beekie gaat niet ?? Kan 'ie eindelijk weer eens een net afstandje
rijden, zit íe op zwart zaad. Tragisch !! Ik zit er nog over te
twijfelen, ben niet zo'n liefhebber van slapen in herbergen en zo.
Geef mij maar een tentje. Is die mogelijkheid er eigenlijk ook ?
Wie heeft er ervaring met deze afstand ? Is het in twee dagen te
doen ?

Groet'n,
Arnold 'EHBO Alleweder'Stokkel

Aug 8, 2010, 5:49:40 AM8/8/10
to Ligfiets
Als het goed is valt de organisatie weer onder Velomobiel.nl dit jaar.
Meestal is Ymte een van de voorrijders maar beslist geen reisleider!
Het regiem is redelijk strak. De zwaarte van de reis en de omvang van
de groep(en) vereist dat ook.
Iedereen moet in principe selfsuporting zijn, maar het is wel samen
uit samen thuis.

Het rijden is goed te doen, maar moet niet onderschat worden.
Ken jezelf en je krachten. Ga er zuinig mee om en gebruik ze op het
juiste moment. Geen spielerei.
De groep beschermt je maar kan je ook uitdagen tot daden die je
misschien nooit eerder gedaan hebt, of je wil of niet.
Een uur omhoog kruipen met 5-8 km/uur in 25 graden zon moet je mentaal
en fysiek aankunnen. Daarna is de dag nog niet om.
Afdalingen op hoge snelheden kunnen ook nieuw voor je zijn. Zorg dat
je spullen in orde zijn en stressbestendigheid is een must.
De dagafstanden en rijsnelheden zijn aangepast aan de hoeveelheid
hoogteverschillen die overwonnen moet worden.

Als je wilt kamperen en je wilt je eigen potje koken is dat mogelijk.
Bedenk wel dat je al die spullen ook zelf de berg(en) op moet zeulen.
Als je kampeert ben je toch wel wat afgezonderd van de groep.
Het samenzijn en enkele dagen reizen met zo'n groep ervaren rijders is
juist voor mij de charme van de trip.

Ook al wordt er van je verwacht als individu mee te rijden, dus niet
als een kipkuiken achter moederkloek Ymte aan te fietsen, moet je ook
bewust zijn de groep niet te belasten met jou problemen.
Gebrek aan (klim) conditie, te weinig (drink)voorraden, verkeerde
eetgewoonte, slecht geprepareerd materiaal, geen navigatie middelen
bij je om jezelf te redden.
Je moet je ook aanpassen aan de wil, ritme en gewoontes van de groep.
Kunnen neerleggen bij de leiding van Velomobiel.nl.
Het zal je beslist niet in dank afgenomen worden door je mede
reizigers en m.n. door Ymte die zich toch verantwoordelijk voelt. Ik
heb hem nog nooit iemand in de steek zien laten maar: don't press your
luck!

Belangrijk vind ik dat vooral de 'langzame' groep zo moet zijn
samengesteld dat daar meer ervaren lange afstandfietsers in moeten
zitten dan minder ervaren rijders.
Om het bot uit te drukken: als de langzame groep een vergaarbak is van
kneuzen dat is dit een potentieel zeer risicovolle groep.
Het is een misvatting dat de 'langzame' groep voor kneuzen is. Het
reisschema en tempo van die groep is wat relaxter, maar dat maakt de
zwaarte van de tocht er niet minder om.
De 'snelle groep' fietst in het algemeen niet harder maar stopt
minder. Het tempo is straffer. Pauzes korter en daarmee zijn ze soms
een uur of zo eerder op de plaats van bestemming. E.e.a. afhankelijk
van pech onder weg. Voor no-nonses doorrijders dus.

Neem het in overweging en neem een verstandig besluit.

Nog een aparte goedbedoelde opmerking.
Bij mijn weten zijn er tot nu toe 3 Alleweders mee geweest die de
tocht hebben volbracht.
Bastiaan, onze duitse vriend Peter V. en ondergetekende.
Ik kan je verzekeren dat het met een Quest of Mango veel makkelijker
gaat.
C-alleweders en Limits zijn zelfs stilzwijgend uitgesloten...........

Brandweer - Goed bedoeld advies, geen belediging tegen personen of aan
merken - Quest

Aug 8, 2010, 6:08:21 AM8/8/10
to Ligfiets
Vergeet ik nog de alternatieven te noemen.

De meeste duitse deelnemers komen met de auto.
Om kompleet te zijn wil ik ook de groep noemen van Martin, Peter V.,
Hans S., Blacky enz. die speciaal naar Nederland kwamen om met onze
groep Hollanders mee te kunnen reizen.
Laat ik onze engelse vriend Lee W. vooral niet vergeten.

Er gaan ook wel eens Nederlanders met de auto naar Giessen.
Mark v.G fietst meestal over de grens, pakt daar een fietsvriendelijk
Duitse trein.

Het is ook mogelijk dat je op eigen gelegenheid in je eigen tempo er
naartoe fietst.
Alleen of met mensen die je zelf uitkiest.
Alternatieve routes is via Limburg afzakken en de Moesel/Rijn te
fietsen.
De weg langs de Rijn is ook goed te doen.

Het is een velomobiel treffen, een internationaal gezellig samenzijn
van velomobiel rijders.
De tocht ernaartoe is historisch zo gegroeid maar geen verplichting.

Brandweer - het moet vooral leuk en prettig zijn voor iedereen - Quest

Driewieler Hoorn

Aug 8, 2010, 7:53:05 AM8/8/10
to Ligfiets

> Het is ook mogelijk dat je op eigen gelegenheid in je eigen tempo er
> naartoe fietst.

Dat lijkt mij een uitstekende optie. Dan kan ik zelf het tempo bepalen
en zo verder mijn eigen kunnen leren kennen (voor volgend jaar?)
> Alleen of met mensen die je zelf uitkiest.
> Alternatieve routes is via Limburg afzakken en de Moesel/Rijn te
> fietsen.
Dat is een heel mooie route die ik zeker zal bekijken.
> [...]
> De tocht ernaartoe is historisch zo gegroeid maar geen verplichting.
>
> Brandweer - het moet vooral leuk en prettig zijn voor iedereen - Quest

bedankt voor alle tips,Theo, enneh..............wellicht tot ziens in
Giessen ?? Ik weet het nog steeds niet zeker, maar ben wel een stuk
wijzer zo geworden.

Jan van Steeg

Aug 8, 2010, 11:34:06 AM8/8/10
to Ligfiets
Wanneer vertrekt de groep uit nederland en wanneer zijn we weer terug?
Dit ivm vrij nemen op het werk. Hoe gaan de overnachtingen halverwege?
ik neem aan camping met tent?

Het lijkt me mooi om mee te gaan met de groep, dat is voor mij weer
eens iets anders dan de brevetten die je eigenlijk alleen rijdt.

groeten,
Jan, vandaag weer het spiegeltje op de Quest gezet, van Steeg

Aug 8, 2010, 12:36:19 PM8/8/10
to ligf...@googlegroups.com
> C-alleweders en Limits zijn zelfs stilzwijgend uitgesloten...........

Huh, waarom dan?
Hans -heeft geen van beide, maar noemt zichzelf en de fiets niet goed
geprepareerd, laat staan dat ik zelf een goede navigator ben. Met
recht een blok aan het been van Ymte.
http://www.fali.nl

Mark van Gorkom

Aug 8, 2010, 3:27:39 PM8/8/10
to ligf...@googlegroups.com
Theo van Goor wrote:
> Er gaan ook wel eens Nederlanders met de auto naar Giessen.
> Mark v.G fietst meestal over de grens, pakt daar een fietsvriendelijk
> Duitse trein.

Grotendeels of stukjes met de de trein, of achterin het autootje, of
relaxst langs Rijn en Lahn er heen gefietst. Maar dit jaar niet; had ik
het eerder moeten weten.
Kamperen gaat er prima op het veldje achter de herberg, heb dat daar
altijd zo gedaan. In Borkum (waar dat niet kon) wist ik gelijk weer waarom.

Mark - in Wetzlar werd toch minder luid gesnurkt - van Gorkom.

Aug 9, 2010, 1:58:09 AM8/9/10
to Ligfiets
On 8 aug, 18:36, Hans Huijgen <ligh...@gmail.com> wrote:

> Huh, waarom dan?

Tja, dat was te verwachten.
Uiteraard zijn ze niet echt uitgesloten.
Laat ik toch even duidelijk stellen dat er met Alleweders, C-
Alleweders of Limits niks mis is.
Ik heb er ook beslist niks op tegen.
Weer vrienden?

Het sleutelen aan de ketting van deze fietsen gaf in het verleden naar
Giessen nog al eens hilariteit en/of frustratie. Maar dit terzijde.

Het gaat erom dat je de juiste beslissing neemt of je een tocht als
Giessen kan volbrengen.
Maar ook dat je de, meestal tamelijke grote, groepen niet onnodig
ophoudt.
Dit kan tot gevaarlijk situaties leiden. Ook het geduld van je
medereizigers kan je op de proef stellen is slecht voor het moreel.
Neemt niet weg natuurlijk dat dit ook zo geldt voor elke
velomobielrijder met slechte voorbereiding of onderhouden fiets.

Het is niet mijn bedoeling hier een discussie te starten over wat mag
en niet mag, of wie wel mee mag of niet. Ik ben niet de organisator en
ga misschien zelfs helemaal niet mee. (snif)
Ik wil alleen goed bedoeld waarschuwen.
Ik heb in het verleden ook 3 meisjes van 18 de Nijmeegse 4-daagse
(ongetraind, onvoorbereid, onwetend) zien beginnen op leren
teenslippers....die mag je dan naar een EHBO post dragen.

Welk recht van spreken heb ik dan?
Zelf was ik met mijn Alleweder ook de rode lantaarn. En over rood
gesproken. Mijn eerste moeizame rit met de toen nog streeploze
Brandweerquest is zelfs op film vast gelegd door H@rry. "Heet leed dat
Theo heet"

Ik hoop dat we elkaar begrijpen.

Theo van Goor

Koen Van den Bergh

Aug 9, 2010, 2:31:54 AM8/9/10
to ligf...@googlegroups.com
Op 9 augustus 2010 07:58 heeft Theo van Goor <tvan...@kpnplanet.nl>
het volgende geschreven:

> Maar ook dat je de, meestal tamelijke grote, groepen niet onnodig
> ophoudt.

Laat dan iemand zeggen over welke snelheden en afstanden je het hebt.

Koen -nog niets gelezen over snelheid-

Quest 273

Aug 9, 2010, 3:19:30 AM8/9/10
to ligf...@googlegroups.com
Op 9 August 2010, tikte Koen Van den Bergh glashard:

> Op 9 augustus 2010 07:58 heeft Theo van Goor <tvan...@kpnplanet.nl>
> het volgende geschreven:
>
> Laat dan iemand zeggen over welke snelheden en afstanden je het hebt.

Voorgaande jaren ben ik voorrijder geweest op de reis naar Giessen. Ik
heb daar als kruissnelheid 30 km/h aangehouden. Op de terugweg ging de
laatste etappe meestal wel sneller, omdat dan veel mensen na Winterswijk
nog door wilden rijden naar huis (ikzelf ook). Mijn groep op de terugweg
bestond dan uit de wat snellere rijders.

Vorig jaar ging de tocht naar Borkum. Omdat er toen geen heuvels in
zaten, reden er ook wel wat rijders mee met een mindere conditie en werd
30 km/h door sommigen als extreem gezien. Die mensen kan ik aanraden
niet naar Giessen te gaan, aangezien de heuvels dan gegarandeerd parten
gaan spelen. Als je normaal een dagje kunt toeren met 30 km/h dan zou
het echter geen probleem moeten zijn; let wel op het gewicht van je
bagage :-)

/Mars

--
ga toch fietsen, dat is pas stil ...

Aug 9, 2010, 8:39:30 AM8/9/10
to Ligfiets
> Laat dan iemand zeggen over welke snelheden en afstanden je het hebt.
>
> Koen -nog niets gelezen over snelheid-

Mijn laatste reactie op dit onderwerp.

Snelheid zegt niks. Afstand ook niet.
Zoals Mars al noemt de 'snelle' groep ging 30 km/uur. Maar vast niet
tegen de berg op!
Deze groep fiets over het algemeen wel stug door en WIL dat ook.

Iemand die elke dag 30 km/uur woon-werk fiets kan dat ook niet
automatisch bv 150 of 200 km op een dag volhouden. Na verloop van tijd
misschien wel maar niet voor de eerste keer.
Dan kan je 150-200 km per dag in Nederland rijden maar in heuvelachtig
gebied is dat weer ander koek.
Misschien 1 dag gaat nog wel maar je moet nu minstens 4 dagreizen met
die afstand afleggen. (vanaf Winterwijk)
Bovendien bepaal je niet zelf het fietstempo.
Dat doet de groep of voorrijder.
Het kan te hard zijn maar ook zelfs te langzaam. Dat kan ook vervelend
zijn voor sommige.
Ook het onregelmatige optrekken en afremmen is erg vermoeiend.

Kan je het niet (meer) volgen dan is afhaken lastig in het buitenland.
Knieproblemen, een peesontsteking, misselijk noem het maar. Hoe krijg
je die Qu....velomobiel weer thuis?
Of verwacht je dat de groep op je wacht? Of dat Velomobiel.nl een
bezemwagen meeneemt? Of een oplossing voor je regelt?
Blijf dromen.
Andere plakken jou lekke band en voorzien je van eten en drinken?
Als je geluk hebt.
Denk je dat er iemand vast wel jou zware tent en kooktoestel over wil
nemen zodat jij het wat makkelijker hebt met boven komen.?
Je kan het proberen. Wie weet.

Nogmaals overweeg of je het aankan. Neem een wijze beslissing.

Ik hou van rustig en bewust reizen. Plezier staat voorop.
Daarom kies ik altijd voor de langzame groep of achteraanrijden.
Mijn (spaarzaam) teveel aan energie verdeel ik onder de rijders die
het op dat moment het beste kunnen gebruiken.
Maar een groep als vorig jaar naar Borkum kan ik niet de berg
opslepen.

Oh ja, Koen probeer eens Winterswijk - Sorpenzee - Giessen dan krijg
je een aardig idee van de afstand en terreingesteldheid.
Dat bedoel ik met zelfstandigheid en voorbereiden.
Iedereen heeft een kaart of GPS, googlemaps etc. Probeer eens wat.
(Bij jou vandaan is het natuurlijk een andere afstand)

Brandweer - gaat liever fietsen dan er over praten - Quest

(Sorry, ik schiet wat uit mijn slof, maar ik krijg zelfs persoonlijk
mails van beledigde personen)

Koen Van den Bergh

Aug 9, 2010, 9:03:24 AM8/9/10
to ligf...@googlegroups.com
Op 9 augustus 2010 14:39 heeft Theo van Goor <tvan...@kpnplanet.nl>
het volgende geschreven:

> [...]
>
> Brandweer - gaat liever fietsen dan er over praten - Quest
>
> (Sorry, ik schiet wat uit mijn slof, maar ik krijg zelfs persoonlijk

Zeg jij me dan maar hoeveel km het is van hier tot Harskamp en hoe
snel ik fiets als ik zo'n afstand afleg.

Koen -krijgt de indruk dat je tot het 'juiste' groepje moet behoren-

Quest 273

Aug 9, 2010, 9:40:48 AM8/9/10
> [...]

> snel ik fiets als ik zo'n afstand afleg.
>
> Koen -krijgt de indruk dat je tot het 'juiste' groepje moet behoren-

De voorgaande edities van de reis naar het velomobieltreffen in Giessen
waren bedoeld voor doorrijders. Per slot van rekening wil je 200 km
afleggen en voor het donker binnen zijn (19 uur). Het is geen
georganiseerde toertocht voor iedereen, dus in die zin heb je gelijk dat
je tot het juiste groepje moet behoren. Echter, het treffen zelf is voor
iedereen en je kunt een groep mensen uitzoeken om erheen te rijden op je
eigen tempo met bijvoorveeld 125 km per dag. Eigen verantwoordelijkheid
staat voorop!

Kees van de Wetering

Aug 9, 2010, 4:20:18 PM8/9/10
to Ligfiets

On 3 aug, 22:22, "H@rry" <harrylie...@gmail.com> wrote:
> Jawel, dit jaar is het vermaarde velomobieltreffen weer in Giessen en

Bedankt voor de tip, ik heb me opgegeven. Altijd leuk om naar
Sauerland te rijden.

Kees van de Wetering

Quest 273

Aug 9, 2010, 4:42:53 PM8/9/10
to Ligfiets

De meesten in deze draad gaan er vanuit dat velomobiel.nl de trip naar en van Giessen wel zal organiseren. Andere jaren waren Ymte en ik de navigatoren van de twee groepen en regelde Ymte de overnachtingen. Dit jaar zijn Ymte en ik elders aan het fietsen tijdens het velomobieltreffen, dus het zit er niet in dat wij Giessen zullen regelen.

/Mars

Peter de Rond

Aug 10, 2010, 11:54:54 AM8/10/10
to Ligfiets
He. leuk dat het weer georganiseerd wordt.
Vorig jaar was niet zo'n succes met de veerboot.
Zal gelijk vakantiedagen regelen op het werk.
P. de Rond

Jan van Steeg

Aug 10, 2010, 12:42:29 PM8/10/10
[...]

Wie zijn er van plan om richting Giessen te gaan?

Quest 273

Aug 10, 2010, 1:28:47 PM8/10/10
to Ligfiets
Jan van Steeg citeerde mij nogal onduidelijk:

> [...]
> Dit jaar zijn Ymte en ik elders aan het fietsen tijdens het
> velomobieltreffen, dus het zit er niet in dat wij Giessen zullen

Bovenstaande tekst is dus van mij, de tekst hieronder van Jan.

> Wie zijn er van plan om richting Giessen te gaan?

/Mars

Christian Adler

Aug 10, 2010, 1:34:16 PM8/10/10
to ligf...@googlegroups.com

> Wie zijn er van plan om richting Giessen te gaan?

het dreigde al wat off-topic te raken, maar ik ben ook van plan om naar
Giessen te gaan, het liefst natuurlijk in groepsverband.

Groetjes,
Christian

pootjesQuest/bully

Aug 10, 2010, 2:20:09 PM8/10/10
to Ligfiets
zo het beekiewezen is weer in Amsterdam. gisteren weer terug gereden
in een dag van paderborn naar Amsterdam. a fin daar gaat het ff niet
om nu...

ik heb net de mail van de brandweerquest even gelezen over het wel en
wee van de tocht der tochten....

en het likt mij best wel leuk om er heen te rijden. ik heb net de
quest met een volgeladen cyclone car omhoog gezeuld in de heuvels van
België en Frankrijk... de hoogste heuvel was "slechts " 150 meter
volgens de gps..... en een dag klimmen is best zwaar met een zware
fiets.. maar wel te doen.... wil het naar giessen best proberen, mits
er in van die blokhutten overnacht woord.. scheelt een helehoop
gewicht..... en een clubbie "berg geiten" zal ook wel handig wezen...
ga het niet alleen rijden zowizo... heb het nog nooit gereden en
totaal geen berg ervaring.... en het helpt dan wel als je met een
clubje rijd die dat wel hebben.

start te Winterswijk lijkt me een strak plan, als ik dat zo zie op
maps....

ik wacht de boel hier ff af....

groet Marcel-zeer moe-beekmans

Peter de Rond

Aug 10, 2010, 3:29:39 PM8/10/10
to Ligfiets
Hallo,

Theo had het over 3 Alleweders die naar Giessen getrapt waren, maar er
is nog een vierde die dit kunsje als eerste gedaan heeft, hij had een
achterwiel wat dubbelzijdig opgehangen was,
Wie o wie was dit.
P. de Rond

H@rry

Aug 10, 2010, 4:22:41 PM8/10/10
to Ligfiets
De interesse is dus zeker aanwezig, mooi.

Ik heb me vandaag wat verdiept in de materie en lees dat de Appelweide
bij Winterswijk brand in het boerderijgedeelte heeft gehad waar we
doorgaans verzamelden en sliepen. Ik wacht nog op een mailtje of het
wel mogelijk is daar te overnachten of dat we naar iets anders op zoek
moeten.

We hebben natuurlijk een route nodig, tracks met liefst maximaal 7%
steiging. Misschien kunnen we een track van de beginjaren herhalen.

Overnachten wat mij betreft idd. in gedeelde trekkershutten. Minimaal
gewicht in de velomobielen scheelt een slok op een borrel. Dus GEEN
standpomp met gietijzeren voet meenemen! ;-) naar Theo.

H@rry.

H@rry

Aug 10, 2010, 4:49:16 PM8/10/10
to Ligfiets
En voor wie 'm niet kon vinden, het filmpje met o.a. "het leed van
Theo": http://www.youtube.com/watch?v=D7TY7_gpZAA&feature=related Maar
daarin ook het afstellen van remmen onderweg en een afwaaiende pet van
Peter M (Alleweder). Die hebben we niet weer terruggevonden, die pet
dus.

Lango M heeft het mooiste Giessen filmpje gemaakt. Een uittreksel van
zijn half uur durende film staat op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=BmmWUzsnbhk&playnext=1&videos=jji5KAsQA5U

H@rry.

Peter de Rond

Aug 11, 2010, 4:17:44 AM8/11/10
to Ligfiets
Ik weet het weer, Rudi Engeltjes fietste met die Alleweder, hij had
achterop een steuntje waar zijn helm op vastzat.

P. de Rond

Kees van de Wetering

Aug 11, 2010, 7:16:47 AM8/11/10
to Ligfiets

On 11 aug, 10:17, Peter de Rond <pgdr...@gmail.com> wrote:
> Ik weet het weer, Rudi Engeltjes fietste met die Alleweder, hij had
> achterop een steuntje waar zijn helm op vastzat.
>
> P. de Rond

Je bedoelt dat witte pluimpje achterop?
http://wetering.filternet.nl/quest/g2003/img036.htm

Kees vdW.

H@rry

Aug 11, 2010, 4:58:00 PM8/11/10
to Ligfiets
Hoera, Mark van ACE Winterswijk heeft zijn volle medewerking
toegezegd. Hij stelt een route samen (zonder al te steile onverharde
wegen deze keer en zonder kanaalroute) en fungeert de eerste dag als
achterrijder. Ik wil voor 1 of 2 dagen wel voorrijder zijn, maar mijn
hobby is het niet echt dus dat moeten we maar afwisselen.
Er kan desgewenst op de terugweg op maandagnacht ook weer overnacht
worden bij Mark thuis. De Appelweide in Kotten (bij Winterswijk) heeft
woensdagnacht waarschijnlijk een ruimte beschikbaar voor ons, maar
definitief is dit nog niet. Voor halfweg (donderdagnacht en
zondagnacht) ga ik informeren of de huisjes bij Sorpesee weer gehuurd
kunnen worden en of het restaurant open kan voor ons.

Om een en ander centraal te houden lijkt het me handig dat de
deelnemers zich aanmelden bij mij (harrylieben(at)gmail.com). Opgave
OOK BIJ CABBIKE zie http://www.info-cab-bike.de.tl/Velomobiltreffen-2010.htm
met een mailtje aan bea(at)cabbike.com Bea laat dan weten naar welke
rekening het geld overgemaakt kan worden.

H@rry.

Aug 12, 2010, 12:00:52 PM8/12/10
to Ligfiets
On 11 aug, 22:58, "H@rry" <harrylie...@gmail.com> wrote:
> [...]
> toegezegd. Hij stelt een route samen (zonder al te steile onverharde
> wegen deze keer en zonder kanaalroute) en fungeert de eerste dag als

Lieve Mark toch.
Verdient hij hier wel even een push-reclame voor zijn tocht a.s.
zondag.
http://www.ligfiets.net/event/2556/tourtocht.html
Leuk om te trainen voor Giessen. 75 km en 1000 hoogtemeters.
IK ZEG DOEN!

Brandweer - zit in Rutenbrock - Quest

pootjesQuest/bully

Aug 14, 2010, 12:49:49 PM8/14/10
to Ligfiets
.
> IK ZEG DOEN!
>
> Brandweer - zit in Rutenbrock - Quest

ikke ook:P

Peter de Rond

Aug 14, 2010, 3:05:30 PM8/14/10
to Ligfiets
Ja, Kees,

Die bedoel ik, alleen heeft hij zijn helm nu op zijn hoofd zitten, het
was de eerste keer dat ik mee was.
Heb foto's nog even bekeken van die vrieskist van een tent waar we
hebben liggen klappertanden.

Gr. Peter de Rond.

H@rry

Aug 15, 2010, 4:45:43 PM8/15/10
to Ligfiets
Het Velomobiltreffen Giessen is nu een agendabericht op Ligfiets.net
met mogelijkheid om je op te geven. (stil, Theo)

http://www.ligfiets.net/event/2593/velomobieltreffen-giessen.html

H@rry

Wilfred Ketelaar

Aug 15, 2010, 4:58:30 PM8/15/10
to Ligfiets
Ik heb me zojuist bij Bea opgegeven... nu alleen nog even 'akkoord'
voor de vrije dagen van m'n werk. 'k Ga er vanuit dat het moet lukken.

Giessen, here we come!!!

Wilfred - hoop dat ik tijdens m'n Ronde van Nederland (1,5 eerder)
geen blessures oploop - Ketelaar

H@rry

Aug 17, 2010, 9:05:04 AM8/17/10
to Ligfiets

11 aanmeldingen tot dusver en plek voor 18 bij Frank in Varsseveld.
Appelweide Winterswijk is niet beschikbaar.

H@rry.

pootjesQuest/bully

Aug 18, 2010, 10:32:43 AM8/18/10
to Ligfiets
ik heb me net op gegeven via plaza,

moet het mailtje naar bea in het engels, Duits of Nederlands?

knip:

Kosten van jeugdherberg en maaltijden 85euro, 91euro inclusief
beddegoed (minder gewicht de heuvels op te slepen)
plak"

als ik het goed begrijp is het dus 91 euro incl bedden goed?

en de overnachting in giessen zelf? is dat in blokhutten ofzoiets?

groetjes Marcel-eerste keer naar giessen-Beekmans

Aug 18, 2010, 3:14:03 PM8/18/10
to ligf...@googlegroups.com

Op 18 augustus 2010 16:32 schreef pootjesQuest/bully <super...@gmail.com> het volgende:

ik heb me net op gegeven via plaza,

moet het mailtje naar  bea in het engels, Duits of Nederlands?

In het Duits bij voorkeur.

Kosten van jeugdherberg en maaltijden 85euro, 91euro inclusief
beddegoed (minder gewicht de heuvels op te slepen)
plak"

als ik het goed begrijp is het dus 91 euro incl bedden goed?

Klopt

In plaats van een mailtje naar Bea kun je overigens ook gewoon het geld overmaken naar

Beatrice Krieger
Konto 566 572 608
BLZ 500 100 60

Postbank Frankfurt

IBAN: DE87 500 100 60 566 572 608
BIC: PBNKDEFF

Met beddegoed: 91 €
zonder beddegoed: 85 €

Onder vermelding van: VMT2010 + je naam

en de overnachting in giessen zelf? is dat in blokhutten ofzoiets?

We overnachten niet in Giessen zelf, jeugdherberg Burg Hohensolm ligt bij het dorpje Hohenahr, een 15km van Giessen. De kosten van de andere overnachtingsplekken zijn nog niet duidelijk, ik verwacht vrijdag een mailtje van de Jugendcamping Sorpesee.

H@rry.

Christian Adler

Aug 18, 2010, 3:47:54 PM8/18/10
to ligf...@googlegroups.com

Ø  IBAN: DE87 500 100 60 566 572 608

één nulletje te weinig. Het moet zijn:

IBAN: DE87 500 100 60 0566 572 608

groeten,

Christian

pootjesQuest/bully

Aug 18, 2010, 4:00:58 PM8/18/10
to Ligfiets
gaat beekie morgen vroeg regelen

beekie

pootjesQuest/bully

Aug 19, 2010, 3:33:15 AM8/19/10
to Ligfiets

> Beatrice Krieger
> Konto 566 572 608
> BLZ 500 100 60

is de woonplaats konto?????

moet een woonplaats ofzo in voeren bij het over maken

Wilfred Ketelaar

Aug 19, 2010, 3:45:55 AM8/19/10
to Ligfiets
Woonplaats: Giessen
Konto = rekeningnummer
BLZ = Bankleitzahlen = Internationale bankcode

Wilfred - heeft het geld inmiddels overgemaakt en had idd. ook een 0
te weinig in het IBAN nummer staan - Ketelaar

pootjesQuest/bully

Aug 19, 2010, 10:36:31 AM8/19/10
to Ligfiets
ik heb het adres gebruikt ( knippen en plakken, zoals op de
kleutelschool )
zoals hier onder ff geknipt en geplakt ( wel die extra 0 gebruikt )

Beatrice Krieger

Konto 566 572 608
BLZ 500 100 60

Postbank Frankfurt
IBAN: DE87 500 100 60 566 572 608
BIC: PBNKDEFF

en het is geaccepteerd... mocht het niet goed zijn, dan komt het wel
weer terug denk ik.. de codes zijn iig goed.

ga bea ff mailtje turen ff voor de form

groet Marcel-uhh... tja.. - Beekmans

Frank Cornelese

Aug 19, 2010, 8:10:01 PM8/19/10
to ligf...@googlegroups.com

Op 17 augustus 2010 15:05 schreef H@rry <harry...@gmail.com> het volgende:

11 aanmeldingen tot dusver en plek voor 18 bij Frank in Varsseveld.

Daarvan moeten er wel een aantal op de grond slapen. Ik heb:
4 eenpersoonsbedden
1 tweepersoonsbed
1 tweepersoonsmatras
1 tweepersoonsluchtbed
4 selfinflating matjes
en 1 tweepersoonsbed in de caravan

Uitgaande van enkele bezetting van de tweepersoons opties kunnen er dus 7 op een echte matras/bed liggen en 5 op een matje/luchtbed, de rest zal zelf een matje moeten meenemen. De fietsen kunnen in de garage staan. Het adres staat op: http://www.vakantieverblijf-achterhoek.nl/accommodatie/1597. Mensen die liever in hun eigen tent slapen kunnen deze achter het huis in de tuin opzetten maar dan moet het wel een klein tentje zijn i.v.m. de afmetingen van het gazon. Ik zal zorgen voor een diner en een ontbijt.
Stuur even een PB als je op de heenweg in Varsseveld wilt overnachten. Overnachten op de terugweg kan bij Mark en als het te veel mensen zijn natuurlijk ook weer in Varsseveld. Aan de overnachting zijn geen kosten verbonden, over het eten moet ik nog even nadenken.

Frank

pootjesQuest/bully

Aug 25, 2010, 6:03:50 AM8/25/10
to Ligfiets

> [...]
> het dorpje Hohenahr, een 15km van Giessen. De kosten van de andere
> overnachtingsplekken zijn nog niet duidelijk, ik verwacht vrijdag een

weet je er al meer over?

groet Marcel

H@rry

Aug 25, 2010, 2:25:42 PM8/25/10
to Ligfiets, Frank Cornelese, Mark Burgers
Min of meer. Ik heb slechts 1 huisje toegezegd gekregen en moet nog
even afwachten of ik een tweede kan krijgen. Twee huisjes hebben we
toch wel nodig, anders moeten wel erg veel mensen op de grond slapen/
in een tentje. Moet ik misschien naar andere opties uit gaan kijken?

H@rry.

H@rry

Aug 25, 2010, 4:56:21 PM8/25/10
to Ligfiets
Deelnemeraantal: 17

Rob Hebbes

Aug 28, 2010, 3:37:23 PM8/28/10
to Ligfiets
Ik zou best graag mee willen maar heb het schema van de reis niet
helemaal helder.
Voor de heenreis is mij duidelijk dat er op donderdag vanuit een
plaats in Gelderland vertrokken wordt.

Maar welke dag zijn we daar weer terug?

Rob - moet nog wat klim trainingen doen voor ROAM - Hebbes

Aug 28, 2010, 4:40:21 PM8/28/10
to ligf...@googlegroups.com

Op 28 augustus 2010 21:37 schreef Rob Hebbes <robh...@hotmail.com> het volgende:

[...]

We gaan niet weer naar diezelfde plek terug (Varsseveld), maar je kunt evt. maandagnacht overnachten in Winterswijk bij ACE. Sommige deelnemers gaan dan echter in 1 ruk terug naar huis.

H@rry.

Frank Cornelese

Aug 28, 2010, 7:53:09 PM8/28/10
to ligf...@googlegroups.com
Op 28 augustus 2010 22:40 schreef Harry Lieben <harry...@gmail.com> het volgende:
[...]

Er zijn bij ACE volgens mij twee logeermatrassen, de rest moet zijn slaapmatje meenemen. Er kan maandag ook nog overnacht worden in Varsseveld, plek zat.

Ik ben gisteren even bezig geweest met de track die Mark ooit heeft gemaakt. Mark vertelde dat de jaagpaden nog niet goed begaanbaar zijn. Combineren met de routes die we de laatste twee keren op de terugweg hebben gereden gaf een route van 162km voor het traject Varsseveld-Winterswijk-Sorpesee. De route gaat vanaf Varsseveld binnendoor naar Winterswijk waar we Mark oppikken en eventuele anderen uit het oosten. Vervolgens langs Haltern, Waltrop, Unna en Menden naar de Sorpesee waar we hopelijk een paar huisjes kunnen gebruiken. Anders toch maar tenten meenemen. Geen jaagpaden dus maar meer doorgaande wegen. Omdat we dit jaar vanuit Varsseveld fietsen zullen we een uurtje langer onderweg zijn dus kan een beetje meer doorrijden geen kwaad.

De route vanaf de Sorpesee is deels gelijk aan die van de vorige keren, dus inclusief het spoorlijntje en de klim na Schmallenberg naar 730m. Dit keer niet via Schanze maar over de B236, maar blijft een stevige klim. De laatste 35 km wijkt weer af van de vorige keer. Hohensolms ligt namelijk in een ander dal. Of beter gezegd bij een ander dal, niet ìn een ander dal. We eindigen weer eens met een klimmetje. Lengte van de etappe: 135km

Frank

pootjesQuest/bully

Aug 29, 2010, 4:46:07 AM8/29/10
to Ligfiets

zal wel gezellig wezen als het ventje mee rijd...

> [...]
> maandagnacht overnachten in Winterswijk bij ACE. Sommige deelnemers gaan dan

uhh... welke dag vertrekken wij dan weer vanuit Giessen?

greest marcel

Aug 29, 2010, 4:49:22 AM8/29/10
to ligf...@googlegroups.com

Op 29 augustus 2010 10:46 schreef pootjesQuest/bully <super...@gmail.com> het volgende:
Zondagmorgen vertrek uit Giessen. Zondagnacht in Sorpesee, maandag weer in Nederland.

H@rry.

pootjesQuest/bully

Sep 1, 2010, 2:57:05 PM9/1/10
to Ligfiets
is het al bekend of we tenten enz mee moeten nemen?

groet Marcel-ff de nazca op stal zetten-Beekmans

Sep 1, 2010, 3:50:20 PM9/1/10
to ligf...@googlegroups.com

Op 1 september 2010 20:57 schreef pootjesQuest/bully <super...@gmail.com> het volgende:

is het al bekend of we tenten enz mee moeten nemen?

Nog niet definitief, maar ik zou er rekening mee houden dat sommigen in een tent moeten of op de vloer. Ik heb een heel comfortabel luchtmatrasje van Exped, dus heb geen probleem met een plek op de vloer.

H@rry, lichte snurker.

pootjesQuest/bully

Sep 1, 2010, 4:15:11 PM9/1/10
to Ligfiets

On 1 sep, 21:50, Harry Lieben <harrylie...@gmail.com> wrote:
> [...]
> tent moeten of op de vloer. Ik heb een heel comfortabel luchtmatrasje van
> Exped, dus heb geen probleem met een plek op de vloer.

dat vind ik ook geen wereldramp... met paastreffen een simpel matje..
die is heeeel snel vervangen voor een dikke.
ik heb enkel een voubare tent... die past wel in de quest, maar dan is
het bageruimte zeer beperk en zou de kar dan mee moeten nemen...
en met zo veel klimmen doe ik dat liever niet, maar is geen wereldramp
als het wel moet....

"horen"we een beetje bijtijds?

groet Marcel-gaat slapen-Beekmans

Sep 1, 2010, 4:22:00 PM9/1/10
to ligf...@googlegroups.com

Op 1 september 2010 22:15 schreef pootjesQuest/bully <super...@gmail.com> het volgende:

[...]

Ik heb net weer een berichtje naar Sorpesee gestuurd, want het duurt wel erg lang voor ik antwoord krijg of het tweede huisje beschikbaar is. Ik meld me weer zodra er nieuws is.

H@rry

Bob Vroegh

Sep 2, 2010, 6:19:15 PM9/2/10
to ligf...@googlegroups.com
Bob heeft zich ook weer eens opgegeven, geloof dat het drie jaar geleden is dat ik ook mee was en heb het zo naar mijn zin gehad dat ik niet zou weten waarom niet te gaan. Hopelijk wordt het gezellig!

Groeten, Bob

On Tue, Aug 03, 2010 at 01:22:12PM -0700, H@rry wrote:
> [...]
> http://maps.google.de/maps?hl=de&source=hp&ie=UTF8&q=Evangelische+Jugendburg+Hohensolms&fb=1&gl=de&hq=Evangelische+Jugendburg&hnear=Hohensolms&cid=0,0,3970754892553464699&ei=_uWVS5ajJY-QmAPZ8IDICw&ved=0CAcQnwIwAA&z=16

pootjesQuest/bully

Sep 3, 2010, 7:34:55 AM9/3/10
to Ligfiets
leuk bob!

groet marcel- zo Woord het en lange vm-sliert naar giessen-Beekmans

Jan van Steeg

Sep 7, 2010, 4:32:36 PM9/7/10
to Ligfiets
Ik heb een 2 persoonstent mee en kan eventueel ook een 900 gram 1
persoonstentje meenemen voor de liefhebber. Als iemand er belang bij
heeft hoor ik het wel via de mail.

groeten,
Jan van Steeg

pootjesQuest/bully

Sep 9, 2010, 8:49:40 AM9/9/10
to Ligfiets
Rob en ik rijden de 22e samen richting Amersfoort om johann op te
halen bij z'n werk,
en vervolgens rijden we naar varsseveld, als er mensen zijn die willen
aanhaken, zie voor de route enz

http://www.ligfiets.net/event/2606/vertrek-amsterdam-varsseveld-i-v-b-giesen.html

groet Marcel-even koffie zetten-Beekmans

Beekie

Sep 18, 2010, 11:33:50 AM9/18/10
to Ligfiets
is er ergens bijgehouden hoeveel liggers er naar giessen gaan?

groet Marcel- heeft er zin aan!- Beekmans

Sep 18, 2010, 11:40:42 AM9/18/10
to ligf...@googlegroups.com
Op 18 september 2010 17:33 heeft Beekie <super...@gmail.com> het
volgende geschreven:

> is er ergens bijgehouden hoeveel liggers er naar giessen gaan?

Ik heb 21 op de lijst Marcel. 3 daarvan gaan mee tot Sorpesee.

Vanavond stuur ik een laatste mailtje aan de deelnemers met alle info.

H@rry.

Beekie

Sep 21, 2010, 9:44:29 AM9/21/10
to Ligfiets

iedereen er beetje klaar voor dé tocht der tochten?
ik heb de bandjes op zes en 5 barr gezet, steentjes er uit
gepulkt .... slaapmatje en slaapzak , fietskaarten enz in de fiets
liggen, redy for take off!

moet je trouwens en beker, bestek enz mee nemen? mot dat dan evt nog
op halen...

groet Marcel-ff de zon in!-Beekmans

Sep 21, 2010, 9:50:53 AM9/21/10
to ligf...@googlegroups.com
Op 21 september 2010 15:44 heeft Beekie <super...@gmail.com> het
volgende geschreven:

> [...]
> liggen, redy for take off!
>
> moet je trouwens en beker, bestek enz mee nemen? mot dat dan evt nog

Ik ben de spullen ook bij elkaar aan het zoeken. Bestek is niet echt
nodig om mee te nemen, het is beschikbaar op de plaatsen waar we
slapen.

H@rry.

Jan van Steeg

Sep 27, 2010, 2:49:39 PM9/27/10
to Ligfiets
Helaas maar 1 fietsdag mooi weer gehad, maar het was evengoed erg
gezellig en leuk.

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

Jan, nu even geen energie voor een tussenzin, van Steeg

Jan van Steeg

Sep 28, 2010, 3:36:59 AM9/28/10
to Ligfiets
een paar foto's van afgelopen weeken voor de geintresseerde:

http://picasaweb.google.nl/Jvsteeg8901/Giessen2010#

Beekie

Sep 28, 2010, 1:22:26 PM9/28/10