Leegte

KvH

Mar 13, 2007, 12:48:28 PM3/13/07
to Ligfiets
Vandaag moest ik van Amsterdam naar Dronten voor onderhoud een een
aanpassing van mijn Versatile.

Van het Cirkelbos ten oosten van Almere-Haven naar Dronten is het 40
kilometer goed fietspad. Ik ben daar 0 (nul) fietsers tegengekomen.

Ik had dus alle gelegenheid om te genieten van de grote leegte, van de
zon die geleidelijk de mist verdreef, van grote zwermen vogels die pas
op het laatste moment opvlogen, van bizarre schaduwen van
windmolenrotorbladen op kale boomstammen, van lanen met witte
berkenbomen, van de eerste opkomende gewassen, van eendere boerderijen
die toch allemaal iets persoonlijks hadden enzovoort.

En bij het zien van wuivend, lang, bleekgeel riet aan de waterkant
moest ik onwillekeurig denken aan de politicus met wuivend, lang,
bleekgeel haar, die niet houdt van donkere kleuren haar. En ik wenste
me dat hij even (vooral niet te lang) meefietste om te zien hoe leeg
Nederland is.

't Is een soort dagsluiting geworden, terwijl de avond nog moet
beginnen.

Groeten,

Kees

Bert Rook

Mar 13, 2007, 1:34:23 PM3/13/07
to Ligfiets

On 13 mrt, 17:48, "KvH" <kvh...@xs4all.nl> wrote:
> [...]
> bleekgeel haar, die niet houdt van donkere kleuren haar. En ik wenste
> me dat hij even (vooral niet te lang) meefietste om te zien hoe leeg

vandaag genoot ik op de bukfiets van het mooie zonlicht en de natuur,
morgen doe ik dat weer op de ligger.
En ineens slaat dan de twijfel toe: mag dat wel? Moet ik niet kiezen
voor de één of voor de ander? Wordt er nu getwijfeld aan mijn
loyaliteit?

> 't Is een soort dagsluiting geworden, terwijl de avond nog moet beginnen.

Kees, ook mijn dag is nog niet om maar je dagsluiting heeft hem nu al
goed gemaakt.

Bert - de beste dromen heb je overdag - Rook

herki...@yahoo.dk

Mar 14, 2007, 7:06:46 AM3/14/07
to Ligfiets
> [...]
> En ineens slaat dan de twijfel toe: mag dat wel? Moet ik niet kiezen
> voor de één of voor de ander? Wordt er nu getwijfeld aan mijn

Maak je geen zorgen, het gaat die Partij voor Vriendschap en
Verzoening
alleen maar om papieren loyaliteit. Je moet dus kiezen: of Ligfiets&,
of het blad Fiets.

RB

Ful Valstar

Mar 14, 2007, 8:11:06 AM3/14/07
to Ligfiets
On 14 mrt, 12:06, herkimer...@yahoo.dk wrote:
>Je moet dus kiezen: of Ligfiets&, of het blad Fiets.
Waarom ?
Ful

Gele Quest

Mar 14, 2007, 8:25:55 AM3/14/07
to ligf...@googlegroups.com

Vlgs mij was het niet serieus bedoelt...

--
Gele Quest

Mar 14, 2007, 9:06:46 AM3/14/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 14-03-07 heeft Ful Valstar<ful_v...@hotmail.com> het volgende geschreven:
Wilders zou nu zeggen:
Omdat ik dat vind en als je mij storende opmerkingen vind maken,
morgen doe ik dat weer. (-;

Persoonlijk heb ik wel gekozen maar kan me goed voorstellen dat
anderen niet kunnen kiezen.

Bert Rook

Mar 14, 2007, 9:09:40 AM3/14/07
to Ligfiets

> Maak je geen zorgen, het gaat die Partij voor Vriendschap en
> Verzoening
> alleen maar om papieren loyaliteit. Je moet dus kiezen: of Ligfiets&,
> of het blad Fiets.

Dat wordt dan nog lastig: ik heb Ligfiets& , de Vogelvrije Fietser en
Fiets Actief..... (ennuhh, de Kampioen...)

Bert - fietst gelukkig meer dan dat hij leest - Rook

Klaas Verzijl

Mar 14, 2007, 11:29:57 AM3/14/07
to Ligfiets

***knip***

> [...]
> En ineens slaat dan de twijfel toe: mag dat wel? Moet ik niet kiezen
> voor de één of voor de ander? Wordt er nu getwijfeld aan mijn
***knip***

Ik zal ook eens iets opbiechten. gisteren had ik de kinders per
(kleine, beschaamde lettertjes) bakfiets (weer normaal lettertype)
gehaald.
Inderdaad, er zat zo'n gewoon zadel op....
En nog iets. Ik rij ook zelfs (nog veel kleiner lettertype) auto......

Groeten, Klaas (en ook nog schaatsen, onbetrouwbaar type) Verzijl

Blauwe Roets

Mar 14, 2007, 1:52:04 PM3/14/07
to ligf...@googlegroups.com

Op 14-03-07 heeft Bert Rook <rook...@planet.nl > het volgende geschreven:

Bert Rook

Mar 14, 2007, 2:30:51 PM3/14/07
to Ligfiets

On 14 mrt, 18:52, "Blauwe Roets" <bicipin...@gmail.com> wrote:
> [...]

Pas maar op: straks kom je vanwege al die stempels het land niet meer
in!
Moet je als een echte "Vliegende Hollander" eeuwig bljven fietsen...

Bert - vindt fietsen werelds maar wereldfietsen te hoog gegrepen - Rook

Ful Valstar

Mar 14, 2007, 4:48:51 PM3/14/07
to Ligfiets
On 14 mrt, 14:06, "Hans Huijgen" <ligh...@gmail.com> wrote:
> Wilders zou nu zeggen: > Omdat ik dat vind en als je mij storende opmerkingen vind maken,
> morgen doe ik dat weer. (-;

Wilders is vooral tegen uitheemse fundamentalisten.

> Persoonlijk heb ik wel gekozen maar kan me goed voorstellen dat > anderen niet kunnen kiezen.

Zou Wilders ook tegen ligfietsfunda's(Hans?) zijn? Is een ligfiets
inheems of uitheems? Zou Wilders ook tegen een lekkere bak Chinees-
eten zijn, of een doek over de parkieten-kooi van zn schoonmoeder
gooien? Dat wil je toch niet weten. Hans, van mij mag je Wilders er
buiten laten.

On 14 mrt, 12:06, herkimer...@yahoo.dk wrote:>Je moet dus kiezen: of
Ligfiets&, of het blad Fiets.

Ligfiets& betreft ook gewone fietsen (NVHPV= alle mens-aangedreven
vtgn etc), iedereen weer blij en dat komt goed uit want het weer is er
ook naar, morgen weer zo'n mooie fietsdag.

Ful

B.Je...@gmail.com

Mar 14, 2007, 1:53:08 PM3/14/07
to Ligfiets
dan zal ik wel helemaal een onbetrouwbaar type zijn met mijn 3 auto's
en maar 1 fiets (een ligger, natuurlijk) :P

;)

Mar 15, 2007, 3:00:53 AM3/15/07
to Ligfiets

Klaas Verzijl wrote:
> [...]
> En nog iets. Ik rij ook zelfs (nog veel kleiner lettertype) auto......
>
> Groeten, Klaas (en ook nog schaatsen, onbetrouwbaar type) Verzijl

Daar doe ik niet moeilijk over.
Wij hebben twee auto's, vroeger zelfs een vrachtwagen gehad.
Helemaal fout is natuurlijk de paardentrailer voor de deur.
Ergens achter in de tuin staat nog een motor met zijspan.
Samen goed voor 5000 km per jaar.

Ze slapen natuurlijk allemaal wel buiten.
In de garage staan 2 bukkers met trekhaak voor de honden/
boodschappenkar.
1 open ligger en 2 velomobielen die in totaal 35000 km onder de wielen
laten lopen per jaar.

Toch is het soms best handig dat die 4-wielers er zijn. Al was het
maar om de fiets ergens heen te brengen.

Theo - krijgt al een rood hoofd van de zon - van Goor

Mar 15, 2007, 3:08:12 AM3/15/07
to Ligfiets

Theo van Goor wrote:

> In de garage staan 2 bukkers met trekhaak voor de honden/
> boodschappenkar.
> 1 open ligger en 2 velomobielen die in totaal 35000 km onder de wielen
> laten lopen per jaar.

Sorry, dat moet zijn 25000 km per jaar, ticvoud.....sgaam.....

Theo

Mar 15, 2007, 7:26:32 AM3/15/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 14-03-07 heeft Ful Valstar<ful_v...@hotmail.com> het volgende geschreven:
> Wilders is vooral tegen uitheemse fundamentalisten.
Tja, alles wat een hoofddoek heeft.

> [...]
> eten zijn, of een doek over de parkieten-kooi van zn schoonmoeder
> gooien? Dat wil je toch niet weten. Hans, van mij mag je Wilders er

Er zijn dingen die ik niet wil weten, dat klopt.
Maar ik denk inderdaad dat als we beginnen met intolerantie, die
vreemde velomobielen best wel eens op die manier onder de aandacht
zouden kunnen komen.

Overigens zie ik mezelf niet als een ligfietsfunda, daarvoor ben ik te
weinig op een ligfiets te zien. Ik ben gewoon erg enthousiast. De een
verzameld nationaliteiten, de ander .... Nou ja, laten we maar
ophouden. Je begreep toch wel dat ik niet geheel serieus was, eerder
ironisch of sarcastisch?

Ful Valstar

Mar 15, 2007, 10:21:46 AM3/15/07
to Ligfiets
On 15 mrt, 12:26, "Hans Huijgen" <ligh...@gmail.com> wrote:
> Overigens zie ik mezelf niet als een ligfietsfunda
In de auto ben ik automobilist(of gewoon lui).Op de carpoolfiets was
ik werknemer.Op de ligfiets ben ik ligfietsfunda.Op de hybride-fiets
ben ik fietser.En ik heb ook nog een vrouw.
>Je begreep toch wel dat ik niet geheel serieus was, eerder ironisch of sarcastisch?Groetjes Hans.
En altijd serieus.Prettig weekend,Ful.