PR

1 view

Erik Riensema

Apr 26, 2006, 10:44:17 AM4/26/06
to Ligfiets
Ik heb met belangstelling het artikel over Anouk van Wechem in de
Ligfiets& gelezen en vind het een goede zaak dat hier op een of andere
manier een follow-up op komt.

Ik ben nog geen ligfietser, ik heb een velomobiel in bestelling. Het
wordt een knalrode Go-One (www.go-one.de) en ik verwacht 'm in oktober.
Ik heb absoluut niet op technische details gelet, maar op vormgeving en
gevoel tijdens een proefrit. Ik laat de techniek graag aan de bouwer en
in de toekomst de fietsenmaker over.

Ik denk dat zo'n -noem het vrouwelijke- houding bij kan dragen aan de
emancipatie van de ligfiets. Dat die emancipatie er moet komen vind ik
als toekomstige ligfietser van belang, want ik wil graag letterlijk en
figuurlijk ruim baan (snelle obstakelvrije voorrangs-fietspaden). De
gedeputeerde in Drenthe hebben we nog niet mee, hij beschouwt
ligfietsen (-ers) als wereldvreemd en eng, zo liet hij onlangs in het
openbaar weten.

Ik denk dat een goede PR hier nodig is en vast niet alleen in Drenthe.
En wel het soort PR waar Anouk het over heeft. Positieve publieke
acties. Zo'n gedeputeerde verleiden om eens in een mooie velomobiel te
stappen, bijvoorbeeld. Ik weet zeker dat iemand als Anouk -met haar
uitstraling en haar medianetwerk- dat voor elkaar krijgt. Of wellicht
is er in elke provincie wel 'zo'n Anouk'.

Ik ben benieuwd of meer mensen er zo over denken, wellicht kunnen we
gezamenlijk iets ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Erik Riensema.

Mark-Jan Bastian

Apr 26, 2006, 4:00:02 PM4/26/06
to ligf...@googlegroups.com
> [...]
> gedeputeerde in Drenthe hebben we nog niet mee, hij beschouwt
> ligfietsen (-ers) als wereldvreemd en eng, zo liet hij onlangs in het

Dan moet deze politicus eens een voorbeeld aan Balkenende nemen. Deze
heeft al eens op een ligtandem gereden:

http://www.ligfiets.net/nieuws/bericht.php3?id=312
http://www.klaaswilting.nl/aktiviteiten/12eprovincie_02.html

Maar, het zou goed zijn als de ligfiets van zijn 'leuk, even wat
anders'-imago afkwam. De mountainbike is stoer. De racefiets is
voor het meten van jezelf tegen andere mannen (of vrouwen), groepsgevoel.
De BMX bike is stoer en heeft iets hiphop-achtigs.
En de ligfiets ? Die is vooral snel, efficient, pragmatisch, berekenend.
Niet echt iets waar je stoere verhalen over kunt vertellen. Of wel misschien ?

Mark-Jan

jackd...@hetnet.nl

Apr 27, 2006, 2:42:07 AM4/27/06
to Ligfiets
Beste heren,

tijdens cycle vision wordt een mediagenieke afsluiting gemaakt voor de
fietsmaand. Een team van politici, bekende nederlanders, sportmensen op
een hase treintje.
Pr wordt dus aan gewerkt.
Verder is waarschijnlijk goede pr het gebruiken van het persbericht als
je zelf deelneemt aan het evenement.
http://www.ligfiets.net/nieuws/bericht.php3?id=1718&volledig=1

En uiteraard ben je zelf als ligfietser pr.
http://www.ligfiets.net/fietsforens/Handleiding84.htm

En uiteraard lid worden van de vereniging. Hiermee ontvang je dus dat
blad wat de promotie van de ligfiets is en kunnen www.ligfiets.net en
andere zaken "in de lucht" worden gehouden. Dat is met name van belang,
niet alleen voor de fabrikanten, maar ook voor onszelf. Daarmee komen
er meer mensen die besmet zijn met het ligfietsvirus..
Jack, vanmorgen voelde dat virus koud aan trouwens, Dekker

Herman

Apr 28, 2006, 1:00:10 PM4/28/06
to Ligfiets

> [...]
> er meer mensen die besmet zijn met het ligfietsvirus..
> Jack, vanmorgen voelde dat virus koud aan trouwens, Dekker

Beste Jack,
het gebruik van de term ligfietsvirus vind ik nu juist een voorbeeld
van foute PR.
Een virus veroorzaakt een ziekte, dus ligfietsen is een ziekte. Een
ziekte is niet gezond. Misschien veroorzaakt het wel een neurologische
aandoening, wat direct verklaart waarom veel mensen ligfietsers vreemd
of gek vinden. Het lijkt me een term die de incrowd wel begrijpt, maar
die extern vragen oproept.
Bovendien, waarom moet je ziek worden om te willen ligfietsen. Ik zou
ligfietsen eerder willen associeren met een staat van euforie, een
roes, een kick, dat klinkt voor velen al wat aantrekkelijker. Bovendien
is er meestal geen enkel bezwaar om veel geld uit te geven om in een
roes te komen :)

groeten, Herman

Kees Schouten

Apr 29, 2006, 9:00:44 AM4/29/06
to Ligfiets
Herman schrijft:

> [...]
> ligfietsen eerder willen associeren met een staat van euforie, een
> roes, een kick, dat klinkt voor velen al wat aantrekkelijker. Bovendien

een staat van euforie, een roes, een kick ..... net zoiets als na
drank- of drugsgebruik?

Kees