Mijn eerste ligfiets filmpje

Wilfred Ketelaar

Dec 20, 2008, 4:39:18 PM12/20/08
to Ligfiets
Hoi ligfietsliefhebbers,

Ik heb sinds zo'n 3 maanden een ligfiets (Nazca Fuego) en heb er al
bijna 1400 km op zitten. Tijd om dit te vieren met een filmpje van mij
en m'n ligfiets.

Lees het verhaal en bekijk het filmpje op onderstaand url.

Link: http://blog.xl-network.com/2008/12/kijk-mij-eens-gaan.html
Grote versie van het filmpje: http://vimeo.com/2585020

Groeten
Wilfred - is heeeeel blij met z'n ligfiets - Ketelaar

Maarten Sneep

Dec 20, 2008, 4:51:24 PM12/20/08
to ligf...@googlegroups.com
On 20 dec 2008, at 22:39, Wilfred Ketelaar wrote:

> Ik heb sinds zo'n 3 maanden een ligfiets (Nazca Fuego) en heb er al
> bijna 1400 km op zitten. Tijd om dit te vieren met een filmpje van mij
> en m'n ligfiets.

Leuk filmpje. Heb jij geen last van wind in je ogen? Ik heb een
vergelijkbaar smal brilletje, en heb al vrij snel een sport/zonnebril
op sterkte aangeschaft om de wind beter uit m'n ogen te houden. Zonder
die bril fietst het boven de 30 km/uur niet comfortabel meer, met is
het geen enkel probleem om harder te gaan.

Groet,

Maarten - ook Fuego, maar dan zwart - Sneep

ErikEngerd

Dec 20, 2008, 4:56:34 PM12/20/08
to Ligfiets
Mooi filmpje, Goeie kwaliteit en ziet er snel uit allemaal en lekker
pittig muziekje eronder!
Hoe heb je trouwens de camera gemonteerd? Hoe film je jezelf bijv. en
hoe film je je achterwiel tijdens het fietsen?

Groeten
Erik

On Dec 20, 10:39 pm, Wilfred Ketelaar <w.ketel...@xl-network.com>

Wilfred Ketelaar

Dec 20, 2008, 4:58:08 PM12/20/08
to Ligfiets
On 20 dec, 22:51, Maarten Sneep <maarten.sn...@xs4all.nl> wrote:
> [...]
> die bril fietst het boven de 30 km/uur niet comfortabel meer, met is
> het geen enkel probleem om harder te gaan.

30 km/h is geen probleem... zelfs (vandaag) met 40 km/h (eventjes,
want ik had wind mee), geen probleem. Wel ben ik ong. 1,5 maand
geleden van Noordhorn naar Maasbommel (zo'n 218 km) gefietst, toen ik
downhill ging a 48 km/h, was de wind in m'n ogen wel lastig.

Wilfred

Wilfred Ketelaar

Dec 20, 2008, 5:01:37 PM12/20/08
to Ligfiets
On 20 dec, 22:56, ErikEngerd <erik.brak...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Hoe heb je trouwens de camera gemonteerd? Hoe film je jezelf bijv. en
> hoe film je je achterwiel tijdens het fietsen?

Ik heb de camera (fotocamera met HD 720p30 opneem functie) de hele
tijd los in m'n hand. Dat het beeld even naar links en rechts gaat (om
te kijken of er wat aan komt) doe ik met de camera. Simpelweg om de
indruk te wekken dat het op de helm zit (of zo), terwijl het in feite
gewoon met 't handje gedaan is.

Mezelf filmen is gewoon een kwestie van camera in de hand, hand
uitsteken en filmen maar. In het 2e shot zie je ook de schaduw van m'n
hand en de camera.

PS. de camera (Panasonic DMC-TZ5) is een heel fijn dingetje.

Wilfred - ben ik in beeld? - Ketelaar

Reinier

Dec 20, 2008, 9:58:59 PM12/20/08
to Ligfiets

On 20 dec, 23:01, Wilfred Ketelaar <w.ketel...@xl-network.com> wrote:

> Ik heb de camera (fotocamera met HD 720p30 opneem functie) de hele
> tijd los in m'n hand.

Geeft een mooi trillingsvrij beeld en je kan leuk alle kanten laten
zien.
Leuk filmpje geworden!

> Wilfred - ben ik in beeld? - Ketelaar

Reinier - ja hoor, je staat er goed op zo! - van Rij

Dec 21, 2008, 5:58:26 AM12/21/08
to Ligfiets
> Geeft een mooi trillingsvrij beeld en je kan leuk alle kanten laten
> zien.
> Leuk filmpje geworden!

Dat kan je wel zeggen ja.
Ik ben onder de indruk van de kwaliteit.

In HD nog wel.

Maar haal je echt 40 km/h?
Ik kruis met moeite ronde de 30 op dit moment.
De Fuego is behoorlijk snel maar onder deze weer- en wegdek
omstandigheden?
Maar het kan best zo zijn hoor.
Is het wat voor jou om Peter de H. het vuur aan de schenen te leggen
deze winter op de binnenbanen?
Volgens mij heb je racetalent.

Brandweer - uitgeblust bij het warme vuur - Quest

Wilfred Ketelaar

Dec 21, 2008, 6:20:24 AM12/21/08
to Ligfiets
On 21 dec, 11:58, Theo van Goor <tvang...@kpnplanet.nl> wrote:
> Maar haal je echt 40 km/h?

Ja... maar nu had ik gisteren ook wind mee, dat scheelt ook. Ik was
zelf wel verbaasd dat het zo hard ging, ik keek op m'n teller en d'r
stond in 1 keer 40, wow!

> Ik kruis met moeite ronde de 30 op dit moment.

M'n kruissnelheid (als ik naar m'n werk fiets bv.) lig ook rond de 30,
ik moet natuurlijk niet als een bezweete maloot aankomen, dan fiets ik
redelijk rustig tot stevig. Als ik flink doortrap dan zit de
kruissnelheid denk ik op 33 a 35. Een paar weken geleden ben ik van
Leeuwarden naar huis (Noordhorn) gefiets en toen had ik een gem.
snelheid van 30 km/h (over 1,5 uur a ong. 45 km.)

> De Fuego is behoorlijk snel maar onder deze weer- en wegdek
> omstandigheden?

Bij droog, schoon, glad asfalt rijd hij uiteraard beter. Nu is het
probleem dat m'n achterlicht + toptas helemaal vies wordt. Ik heb
gister dan ook een spatlap gekocht die ik er nog een keer op moet
zetten (hopen dat het past, want bij m'n achterspatbord is het nogal
krap).

> Maar het kan best zo zijn hoor.
> Is het wat voor jou om Peter de H. het vuur aan de schenen te leggen
> deze winter op de binnenbanen?

Ik ken Peter de H. niet (of bedoel je Peter Haan uit Assen)... ik denk
dat hij mij er momenteel nog wel uitfietst (hij doet het volgens mij
al wat langer, ik nog maar zo'n 3 maanden).

> Volgens mij heb je racetalent.

We gaan het zien... als er begin volgend jaar een race in de buurt is
(Groningen bv.) dan ga ik zeker een keer meedoen, gewoon kijken of het
wat is. Buitenbanen lijken me wat leuker dan rondjes binnen fietsen.

Wilfred - vroem vroem - Ketelaar

pjotr320

Dec 21, 2008, 8:22:16 AM12/21/08
to Ligfiets

On 21 dec, 12:20, Wilfred Ketelaar <w.ketel...@xl-network.com> wrote:

> [...]

> (Groningen bv.) dan ga ik zeker een keer meedoen, gewoon kijken of het
> wat is. Buitenbanen lijken me wat leuker dan rondjes binnen fietsen.

Ook binnen is het erg leuk, maar wel heel anders. Met een Fuego kun je
op bijna alle banen lekker meeracen. Oefenen en trainen helpt wel
natuurlijk... De hairpins van wielercircuit Trias met krap 40 :)
(impressie: www.youtube.com/pjotr320)

Terug naar de filmpjes, dit is mijn 40e op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=lfauUOyst0M

De muziek van jouw film komt me heel bekend voor. Die 1e track zit ook
bij een heel mooi filmpje over battle mountain uit 2004 (?) Jouw
filmpie zelf is het kijken zeker waard. Verschillende camera
standpunten, daar houd ik wel van.

Peter - ik geloof dat ik de snelheid terug gevonden heb - Haan

Dec 21, 2008, 8:56:32 AM12/21/08
to ligf...@googlegroups.com
Op 21-12-08 heeft pjotr320<pjot...@hotmail.com> het volgende geschreven:

> [...]
> op bijna alle banen lekker meeracen. Oefenen en trainen helpt wel
> natuurlijk... De hairpins van wielercircuit Trias met krap 40 :)

Effe repareren: http://www.youtube.com/watch?v=wSw9-Pe8_yg is een van
de meest opwindende ligfietsvideo's. Peter geeft les in
bochtentechniek, met de camera in de hand nog wel.

H@rry, leuk al die filmende ligfietsers, Lieben.

Wilfred Ketelaar

Dec 21, 2008, 9:32:25 AM12/21/08
to Ligfiets
On 21 dec, 14:22, pjotr320 <pjotr...@hotmail.com> wrote:
> De muziek van jouw film komt me heel bekend voor.

Het is Kenny Loggins met Danger Zone, komt uit de film Top Gun.

Ik kwam op het idee voor dit liedje via onderstaand filmpje. Kijk wat
er gebeurt vanaf 5:15.
http://www.youtube.com/watch?v=-gBGXS5ZC58

Wilfred - liedje zit nog steeds in m'n hoofd - Ketelaar

Dec 21, 2008, 10:27:21 AM12/21/08
to ligf...@googlegroups.com
Op 21-12-08 heeft Wilfred Ketelaar<w.ket...@xl-network.com> het
volgende geschreven:

> Ik kwam op het idee voor dit liedje via onderstaand filmpje. Kijk wat
> er gebeurt vanaf 5:15.
> http://www.youtube.com/watch?v=-gBGXS5ZC58

Kompleet maf die fietskoeriers, maar wat een beheersing van hun
vervoermiddel. De filmpjes van Lucas Brunelle kun je ook via z'n site
bekijken: http://www.digave.com/videos/index.htm

H@rry.

Gerard

Dec 21, 2008, 12:47:11 PM12/21/08
to ligf...@googlegroups.com
Op 20 dec 2008, om 22:39 heeft Wilfred Ketelaar het volgende geschreven:

> Ik heb sinds zo'n 3 maanden een ligfiets (Nazca Fuego) en heb er al
> bijna 1400 km op zitten. Tijd om dit te vieren met een filmpje van mij
> en m'n ligfiets.

Prachig filmpje Wilfred, (en wat ga je Hard!)

> Wilfred - is heeeeel blij met z'n ligfiets - Ketelaar

Ja, dat meende ik de afgelopen tijd al door te hebben :-)

- - -
Gerard Poels
[ www.knurft.net ]
[ www.hetregentbijnanooit.nl ]

Theo Mol

Dec 21, 2008, 3:27:35 PM12/21/08
to ligf...@googlegroups.com
Wilfred Ketelaar schreef:
Dat is een erg goed filmpje. Mooi die afgewisselde "stand"punten.

Wilfred - is heeeeel blij met z'n ligfiets - Ketelaar

Ik niet minder, maar nu rijd ik lekker door in mijn coconnetje. Wel een idee om eens te proberen een filmpje  te maken.

--
Groet van Theo, in 1988 op de TV met zijn M5 maar niet zelf gefilmd, Mol.

F. van Schoot

Dec 21, 2008, 5:03:21 PM12/21/08
to ligf...@googlegroups.com
Leuk dit is gaaf..

Grote versie van het filmpje: http://vimeo.com/2585020

Groeten Frans

Dec 22, 2008, 8:56:14 AM12/22/08
to Ligfiets
Echt heel goed gemaakt. Een gestrekte arm dempt heel goed schokken...
maar het blijft vaak lastig om "in de blind" een redelijke uitsnede te
maken - en de horizon level te houden. Echt goed gedaan - jammer van
het wat beperkte aantal FPS, maar dat is gewoon Internet denk ik. (Ik
heb wel de hi res versie gezien hoor)
Bart -40 jaar TV cameraman geweest- Doets

Wilfred Ketelaar

Dec 22, 2008, 9:05:07 AM12/22/08
to Ligfiets
On 22 dec, 14:56, Bart <bart.do...@zonnet.nl> wrote:
> Echt heel goed gemaakt. Een gestrekte arm dempt heel goed schokken...

Ik heb thuis (net als H@rry) een Canon HV20 (klein wondertje), ook heb
ik een Steadicam Merlin (zie filmpje van 'De Heerdstee' (ook op
vimeo.com). Werkt ook heel goed (iig. beter dan uit de losse hand),
maar idd. een gestrekte hand is ook goed. Soms is het gewoon niet goed
stil te houden (bv. op klinkerweggetjes en zo), maar over het algemeen
ben ik goed tevreden. 't Komt ook omdat m'n camera een vrij goede
wideangle heeft (28mm als ik me niet vergis).

> [...]
> maken - en de horizon level te houden. Echt goed gedaan - jammer van
> het wat beperkte aantal FPS, maar dat is gewoon Internet denk ik. (Ik

De originele opname is 720p30 (dus 30 fps), maar Vimeo maakt daar 25
van. Ook de kleur kan/moet nog beter, als ik de originele render
bekijk zijn de kleuren veel beter (de render is wat flets), maar het
filmpje is dan ook 1,3 GB uncompressed (ipv. 281 MB met H.264). Ik heb
van een collega nog een tip gekregen over 'Gamma Shift', daar ga ik
vanavond nog even naar kijken en dan zou het beter moeten zijn (zo ja,
dan wordt 't opnieuw uploaden).

> Bart -40 jaar TV cameraman geweest- Doets

Cameraman lijkt me een leuk beroep? Iemand nog openstaande
vacatures? :-)

Wilfred - een ECHTE ligfietsfilm (met verhaal) maken lijkt me wel wat,
ideeën? - Ketelaar

F. van Schoot

Dec 24, 2008, 5:18:37 PM12/24/08
to ligf...@googlegroups.com

Gaan we het halen of niet

Tel ik iedereen op die zich gemeld heeft, via de min of meer gangbare media dab zitten we nu op 93 deelnemers.
Reken daarbij de fietsers die vaak erbij zijn maar gewoon aanwezig zijn dan kom ik op 99 deelnemers.

Er zijn genoeg Ligfietsers die er bij willen zijn…maar het gaat om de Velomobielen.

Dus het wordt spannend Omroep Flevoland (Regionet) heeft aangeven een item te willen maken.

Dus iedereen die zich sterk genoeg voelt kom op.

Laten we zien dat er zeker 100 Velomobielen in Almere passen.

Aanmelden mag  nog steeds …..

Groeten Frans

marcel

Dec 25, 2008, 5:24:08 AM12/25/08
to Ligfiets
coooooooolllllll!!!!!! almere here we comms