Ir al primer mensaje no leído

Wim Schermer

no leída,
8 ago 2007, 5:09:27 p.m.8/8/2007
para ligf...@googlegroups.com
Vanmiddag heb ik, wederom op niet-wetenschappelijke manier, het
verschil in rolweerstand getest van drie 20" banden. De banden zijn
Schwalbe Marathon Racer, Avocet Freestyle en Tioga Comp Pool. Hoewel
Bert Hoge met de goede meetapparatuur eea wetenschappelijk
verantwoord kan doen, kan ik de resultaten niet afwachten en bedenk
ik mijn eigen rolweerstand proeven. Gezien de spectaculair overeen
komende waarden per band, is het resultaat m.i. zeer betrouwbaar.
Wil je het hele verhaal lezen, ga dan nog een keer naar mijn blog op:
http://wimschermer.blogspot.com/
Wim - wil nu graag de Greenspeed Scorcherer testen - Schermer

WFvN

no leída,
8 ago 2007, 5:48:04 p.m.8/8/2007
para Ligfiets

Waarom plaats je het bericht niet gewoon even met een copy/paste hier
op de mailinglist?

Wilfred -bezig met spammen?- van Norel

Wim Schermer

no leída,
8 ago 2007, 6:18:02 p.m.8/8/2007
para ligf...@googlegroups.com
Ik heb een hekel aan copy/paste van heel grote verhalen. Dit verhaal
is 658 woorden lang en domweg ongeschikt voor een nieuwsgroep. De
grootste gemene deler is niet geïnteresseerd in dit soort verhalen.
Degenen die wel geïnteresseerd zijn, zijn maar één klik verwijderd
van het verhaal, inclusief alle foto's die niet op deze lijst te zien
zijn.

> Wilfred -bezig met spammen?- van Norel

Ik mis de smiley, nu is het een wat lullige opmerking.

Wim - je hoeft niet door te klikken - Schermer

Ful Valstar

no leída,
9 ago 2007, 3:16:32 a.m.9/8/2007
para Ligfiets
On 9 aug, 00:18, Wim Schermer <aero...@xs4all.nl> wrote:
> [...]
> grootste gemene deler is niet geïnteresseerd in dit soort verhalen.
> Degenen die wel geïnteresseerd zijn, zijn maar één klik verwijderd

(Dat viel niet mee '1 klik ', neuroten kunnen hun hand niet zo goed
stilhouden.) Mooi initiatief Wim !!! Waarom gekozen voor die 6 bar ?
Jouw achterband, Schwalbe Kojak en ook op 6 bar, bevalt nog 100 % ? Ik
rij overigens op mn 20(primo 37mm)/26(sportcontact 32mm) Speedliner
ook altijd op 6 bar . Gisteren voor de gein beiden eens op 7 bar gezet
maar op slecht wegdek/wat ruwer asfalt is dit wel bar onconfortabel.

Ful

KvH

no leída,
9 ago 2007, 3:16:56 a.m.9/8/2007
para Ligfiets

On 8 aug, 23:09, Wim Schermer <aero...@xs4all.nl> wrote:

> Vanmiddag heb ik, wederom op niet-wetenschappelijke manier, het
> verschil in rolweerstand getest van drie 20" banden.

Je verwart wetenschappelijk met nauwkeurig/uitgebreid/
kwantitatief.

Je hebt het namelijk aardig wetenschappelijk gedaan:
De omstandigheden die constant zijn gemeld, en daarnaast de
onzekerheid over de wind. Je schrijft ook hoe je aan de getallen
komt, en dat je bij elke set van drie één afwijkende meting
hebt weggelaten. Op zich prima dat je dit zo doet.
Het enige dat ontbreekt is een tabel met voor elke band de drie
gemeten waarden, evt. voorzien van commentaar m.b.t. tegenliggers.
Daarmee geef je een ander de kans geven om zijn eigen rekenmethode
toe te passen op jouw meetgegevens.

Verder zou je met één band een aantal extra runs kunnen doen
waarbij je steeds de twee voorbanden opnieuw oppompt
(ietsje lucht eruit en weer op 6 bar zetten). Dan meet je het
effect van de pomponnauwkeurigheid op de meting.

Uiteindelijk hebben we toch Bert's apparatuur nodig om
de rolweerstandscoefficient te bepalen, en daarmee het verschil
in Watts bij een gegeven snelheid.

Groeten,

RB

herki...@yahoo.dk

no leída,
9 ago 2007, 3:20:05 a.m.9/8/2007
para Ligfiets
Nog een vraag:
waren de banden allen nieuw?
Dit heeft een flinke (negatieve) invloed op het resultaat.
De beste meting krijg je als elke band evenveel, en minstens
100km, is ingereden.

Groeten,

RB

On 8 aug, 23:09, Wim Schermer <aero...@xs4all.nl> wrote:

Ful Valstar

no leída,
9 ago 2007, 3:28:27 a.m.9/8/2007
para Ligfiets
On 9 aug, 09:16, KvH <redactieligfiet...@gmail.com> wrote:
> Uiteindelijk hebben we toch Bert's apparatuur nodig om de rolweerstandscoefficient te bepalen, en >daarmee het verschil in Watts bij een gegeven snelheid. Groeten, RB

KVH RB(?), je hebt Wim's verhaal niet 'wetenschappelijk' genoeg
gelezen want Wim schreef zelf al: 'Bert Hoge heeft een fraaie meter om
dit uit te zoeken, maar ik kan het geduld om daarop te wachten niet
opbrengen'. Ofwel, hij was slechts uit op een indicatie en dat is hem
gelukt.

Ful

Harry Lieben

no leída,
9 ago 2007, 5:29:11 a.m.9/8/2007
para ligf...@googlegroups.com

Op 09-08-07 heeft KvH <redactiel...@gmail.com> het volgende geschreven:

Uiteindelijk hebben we toch Bert's apparatuur nodig om
de rolweerstandscoefficient te bepalen, en daarmee het verschil
in Watts bij een gegeven snelheid.

Ik heb Bert  ongeveer een maand geleden benadert om alle wannabee velomobiel- en enige oudgediende banden ter vergelijking te testen. Na zijn vakantie kan er een datum vastgesteld worden, maar eerst hebben we nog een plek nodig. Het moet in ieder geval overdekt zijn om weersinvloeden uit te sluiten en  het  liefst met een asfalt vloer om de werkelijkheid zo dicht mogelijk te benaderen. Een vlak stuk van 20m is al voldoende. Centraal in het land is wel leuk zodat de vrijwillige bandenleggers en -oppompers niet teveel hoeven reizen.

Wie o wie kent zo'n locatie?

Als te testen 406 banden heb ik op mijn verlanglijstje:

Marathon Plus beide maten
VredesteinPerfect Moiree alle 3 maten.
Avocet Freestyle
Greenspeed Scorcher TR
Marathon Racer
Marathon
Continental Contact

en ter vergelijking wat oudere of al uit de roulatie:
Monte Carlo of Primo Black Comet
Marathon Slick
Comp Pools (zowel de "imitatie" met 5 naden als de Filipijnse waar ik nog een aantal behoorlijk versleten exemplaren van heb)
Stelvio

H@rry, kan aardig wat testbanden leveren, Lieben.

Hans Huijgen

no leída,
9 ago 2007, 12:43:05 p.m.9/8/2007
para ligf...@googlegroups.com
Op 09-08-07 heeft Harry Lieben<harry...@gmail.com> het volgende geschreven:

> Als te testen 406 banden heb ik op mijn verlanglijstje:
hier volgt een lijstje interessante banden>

En de Big apples nieuwe stijl. Ik dacht dat de vorige keer het oude
type gemeten was. 50 en 60 mm graag :-)
En de kojaks. Wat een gave band om te zien zeg. Ik zou die wel willen
hebben..... Alleen net 3 BA's gekocht en het blijft geen feest.
Misschien voor op lara ipv de vredestein hpv (als die versleten zijn,
ja wonder dat zijn ze nog niet (-; )
--
Groetjes
Hans -die nu zoveel euro's heeft uitgegeven aan kali dat de

Wim Schermer

no leída,
9 ago 2007, 1:09:47 p.m.9/8/2007
para ligf...@googlegroups.com
Op 9 aug 2007, om 9:16 heeft Ful Valstar het volgende geschreven:

> (Dat viel niet mee '1 klik ', neuroten kunnen hun hand niet zo goed
> stilhouden.) Mooi initiatief Wim !!! Waarom gekozen voor die 6 bar ?

Da's maar een keuze. Wel pomp ik die druk er standaard in. Na een
week is meestal een halve bar weg en dat merk ik wel aan minder rammels.

> Jouw achterband, Schwalbe Kojak en ook op 6 bar, bevalt nog 100 %

Iets zachter is wel comfortabeler. Ik gebruik de Quest uitsluitend
voor mijn plezier, ik kan dus de beste fietspaden uitzoeken. Wel mag
gezegd dat de Quest in mijn uitvoering, met twee veerelementen in één
veerpoot, bestaande uit een deel stevig en een deel slapper, een erg
goed compromis is van comfort versus wegligging en stuur precisie.

> [...]
> ook altijd op 6 bar . Gisteren voor de gein beiden eens op 7 bar gezet
> maar op slecht wegdek/wat ruwer asfalt is dit wel bar onconfortabel.

7 bar pomp ik er uitsluitend tijdens wedstrijden op mooi vlak
parcours in. Normaal is dit inderdaad wel erg hard.

Wim - blij met H@rry die weet waar de Greenspeed banden te koop zijn
- Schermer

Wim Schermer

no leída,
9 ago 2007, 1:20:47 p.m.9/8/2007
para ligf...@googlegroups.com
Op 9 aug 2007, om 9:16 heeft KvH het volgende geschreven:

> [...]
> gemeten waarden, evt. voorzien van commentaar m.b.t. tegenliggers.
> Daarmee geef je een ander de kans geven om zijn eigen rekenmethode

Ik heb uitgelegd dat de verschillen zijn ontstaan doordat ik tijdens
de qua resultaten afwijkende runs, van mijn koers af moest door
tegenliggers. Daarbij heb ik licht de vegetatie aan de rand van het
fietspad geraakt. De runs waarbij geen tegenliggers in het spel
waren, leverden zo spectaculair gelijke resultaten op, dat ik hier
rustig op durf te vertrouwen.

> [...]
> (ietsje lucht eruit en weer op 6 bar zetten). Dan meet je het
> effect van de pomponnauwkeurigheid op de meting.

Ik heb het sterke gevoel dat ik uiterst nauwkeurig kan pompen. Ik
gebruik een BBB AirRaid waarvan de grote meter bovenaan de pompbuis
is gemonteerd en zeer nauwkeurig is af te lezen.

> Uiteindelijk hebben we toch Bert's apparatuur nodig om
> de rolweerstandscoefficient te bepalen, en daarmee het verschil
> in Watts bij een gegeven snelheid.

Ja, wat zouden we zijn zonder Bert. Ik begrijp van H@rry Lieben dat
er na de vakantie een uitgebreide set metingen zal worden gedaan.

Wim - toch weer die Tioga's - Schermer

Wim Schermer

no leída,
9 ago 2007, 1:30:36 p.m.9/8/2007
para ligf...@googlegroups.com
> [...]
> op:http://wimschermer.blogspot.com/
> Wim - wil nu graag de Greenspeed Scorcherer testen - Schermer

Op 9 aug 2007, om 9:20 heeft herki...@yahoo.dk het volgende
geschreven:

Terechte en vooral goede vraag. De Tioga Comp Pools zijn zeker half
versleten, zij hebben er 8000 km onder gezeten.
De Schwalbe Marathon Racers hebben er 2500 km onder gezeten en zijn
nog niet half versleten.
De Avocets zijn splinternieuw en hebben er nu 400 km onder gezeten.
Het vliesdunne gietbraampje midden op het loopvlak zit er nog
volledig op. De Avocets zullen als ze bijv. half zijn versleten, nog
betere resultaten te zien geven.
Wim - waar laat ik al die banden? - Schermer

wilm

no leída,
9 ago 2007, 3:29:15 p.m.9/8/2007
para Ligfiets
Waarschijnlijk kennen jullie 'em al, maar in dit oudere rapportje
(http://www.legslarry.beerdrinkers.co.uk/files/
495000_Soapbox_Tyres_TRS.pdf) vindt je wetenschappelijke metingen van
de rolweerstand van de volgende banden:

Tioga Comp Pools
Primo Comet
Continental GP
Stelvio

Groeten,

Wilm

André Vrielink

no leída,
10 ago 2007, 2:29:33 a.m.10/8/2007
para ligf...@googlegroups.com
Hans Huijgen schreef:

> [...]
> hebben..... Alleen net 3 BA's gekocht en het blijft geen feest.
> Misschien voor op lara ipv de vredestein hpv (als die versleten zijn,

De nieuwe HPV van Vredestein zijn dan ook verbeterd. Ik denk dat ze een
ander rubber compound gebruikt hebben of zo en de wangen zijn ook
soepeler. Ik heb een setje van de nieuwe HPV DD banden voor onder mijn
Versatile liggen en ze lijken soepeler te lopen en op klinkerwegen is de
fiets ook stiller dan voorheen (met de oude HPV DD). Nou hoef ik altijd
maar een klein stukje te fietsen dus dat snelheids verschil kan ik niet
onderbouwen.

André

Harry Lieben

no leída,
10 ago 2007, 4:26:02 a.m.10/8/2007
para ligf...@googlegroups.com

Op 10-08-07 heeft André Vrielink <and...@planet.nl> het volgende geschreven:

[...]

De HPV's zijn toch doorontwikkeld? Dat is Nieuws met een Hoofdletter N, want die liepen ook heel licht. Weer één voor het lijstje.

H@rry.

Bastiaan Welmers

no leída,
10 ago 2007, 7:16:20 a.m.10/8/2007
para ligf...@googlegroups.com

Zover ik het begrepen heb is het een test serie waarmee op het moment
proefgereden wordt. Als het kan/mag om ze op te nemen in een
rolweerstandtest is het natuurlijk leuk hoewel ze ws nog niet "af" zijn.

Groeten, Bastiaan

Bert B.

no leída,
10 ago 2007, 3:10:13 p.m.10/8/2007
para Ligfiets
> [...]

> Comp Pools (zowel de "imitatie" met 5 naden als de Filipijnse waar
> ik nog een aantal behoorlijk versleten exemplaren van heb)

De Marathon (40 & 47) en de Conti Contact (37 & 47) zijn er beide ook
in 2 (406) maten.

De Primo Comet (37 & 40-406, 100psi) & (50 & 54-406, 110psi) is er in
vele maten waarvan sommigen met of zonder kevlar antileksysteem.

En er zijn er nog veel meer te testen banden in deze draad geopperd.
Ter vergelijking met de BA's (50 & 60-406) zou het interssant zijn om
ook de dikke primo's (50 & 54), die veel meer druk mogen hebben, eens
te meten.

In de praktijk worden banden vaak op hun eigen maximale druk gebruikt.
Naast metingen op gelijke druk is het daarom interessant om de banden
ook op hun eigen maximale druk te testen op rolweerstand zodat ook die
gegevens vergeleken kunnen worden.

Manometers kunnen vaak wel goed worden afgelezen maar dat zegt niks
over de nauwkeurigheid van de manometer zelf en hoe goed de werkelijke
druk reproduceert bij een zelfde afgelezen waarde. Sommigge gemeten
rolweerstanden zullen zo dicht bij elkaar liggen dat een kleine
afwijking in de druk het beeld verdraaid. Het verdiend daarom
aanbeveling om een pomp te gebruiken met een goede terugslagklep en om
een geijkte manometer in de slang te zetten.

Verder is het gebruik van dezelfde biba's aan te bevelen. Ook de
(wand)dikte van de biba beïnvloed de rolweerstand.

Tevens is het misschien een ideetje om ook eens de invloed op de
rolweerstand te meten van dit 'lichte, zachte, soepele, wollig
aanvoelende, 100% aramide weefsel antileklint'. Neem de lichtst
lopende band, die zal het meeste invloed ondervinden van een extra
laag.
http://www.panaracer.com/eng/products/index_ac.html
en: http://www.panaracer.com/accessories.php
o.a. te koop bij Velomobiel.nl.

Wellicht is een lichtloper hiermee nog steeds een redelijke lichtloper
en qua antilek een beetje opgewaardeerd voor dagelijks gebruik.

Ik zag dat de Conti Contact (47-406, 180 tpi) 40 gram lichter is dan
de Marathon (47-406, 50 epi), beide kevlar antileksysteem. Ik ben
benieuwd of dat fijnere karkas en lagere gewicht ook een lagere
rolweerstand opleveren. (tpi=epi)

Ik ben beschikbaar om op te treden als bandenlegger en -oppomper.

Ik heb een aantal NIEUWE banden liggen die ik wel beschikbaar wil
stellen voor de metingen. O.a. een paar misschien niet meer
verkrijgbare 37-406 Monte Carlo's zonder refelctie (ter vergelijking
met de nieuwkomers).

Als alles gemeten wordt wat iedereen zou willen dan zal 't wel een
lange dag worden ;-)

Groeten,

Bert "een andere als bovenaan" B.

Jack Dekker

no leída,
11 ago 2007, 6:06:30 a.m.11/8/2007
para Ligfiets
On 9 aug, 00:18, Wim Schermer <aero...@xs4all.nl> wrote:
knip

> [...]
> zijn. knip

> Wim - je hoeft niet door te klikken - Schermer

Hallo Wilfred en Wim,

inderdaad lees ik ook in diverse blogs soms heel interessante stukken.
Volgens mij is in het geval van Wim de tekst ook goed te begrijpen
zonder fotos. Echter de discussie is niet te begrijpen zonder de
tekst. Het zou dus naar mijn idee beter zijn geweest de tekst op de
mailinglijst te plaatsen en geen algemene link te leggen naar de
weblog (voor de eventuele fotos) maar als het echt niet anders kan in
ieder geval te dieplinken. De lengte van de tekst valt volgens mij ook
reuze mee.
Op zich is het dan jammer dat deze verhalen niet op het ligfietsforum
worden gepost. Daar is makkelijk op te zoeken en er wordt ook volgens
mij moeite voor gedaan om het als archief te behouden. Maar het is een
keuze van de auteur. In dit geval vind ik zelf het linken dus niet
echt prettig gedaan als enthousiast lijstlezer.

Wat wel blijft is de ontwikkeling dat informatie meer versnipperd
wordt. En jullie hebben alletwee (dus Wim en Wilfred) mooie weblogs
met interessante info die dus in principe niet meer op de mailinglijst
verschijnt.
Gelukkig hebben we ligfiets.net, die dieplinkt alsof het een lieve
lust is en zo worden interessante verhalen vanzelf wereldkundig
gemaakt en weer wat op volgorde gezet.

Dus van mij mag je de verhalen zo ook op de mailinglijst zetten hoor
Wim! Graag zelfs...

Groeten,
Jack, zo weer wat sluikreclame....

WFvN

no leída,
11 ago 2007, 6:23:53 a.m.11/8/2007
para Ligfiets

Laat ik ook maar weer even reageren.

De reactie van mij is geplaatst op een moment dat ik
strontsjacherijnig was (ik ben al meerdere dagen aan het kloten
geweest met netwerk en 2 pc's die niet mee wilden werken.... echt niet
mijn favoriete bezigheid); dingen die al wat langer door m'n hoofd
spelen komen dan zonder pardon en ongezouten uit m'n vingers (of
mond).

@Wim: nee, geen smilie erachter omdat ik die op dat moment ook zeker
niet erachter wilde plaatsen.

Waarom zit het me dwars? Niet om een keer extra te klikken maar
eigenlijk iets heel kinderachtigs. Ik ben in het verleden een keer op
m'n vingers getikt door 1 van de beheerders omdat ik (net als Wim)
soms een beknopt stukje tekst plaatste met een verwijzing naar m'n
weblog. Dat werd als spam beschouwd en was niet gewenst. Goed, alles
goed en wel dus heb ik sindsdien ijverig lopen copy/pasten van weblog
naar de lijst.

Maar herhaaldelijk zie ik wel Wim de actie uitvoeren waarvoor ik dus
op m'n vingers getikt ben. Ach een keer.... boeie.... nog een keer...
ach wat zal het maar het blijft maar gebeuren.

Bij deze eigenlijk een verontschuldiging naar Wim Schermer want het is
niet zijn schuld. Eigenlijk had het ongezouten commentaar beter
richting de beheerders kunnen gaan want ik vind het erg vreemd dat er
met 2 maten gemeten wordt.

Wilfred -bij deze- van Norel

Wim Schermer

no leída,
11 ago 2007, 6:51:31 a.m.11/8/2007
para ligf...@googlegroups.com
Op 11 aug 2007, om 12:06 heeft Jack Dekker het volgende geschreven:

> [...]
> weblog (voor de eventuele fotos) maar als het echt niet anders kan in
> ieder geval te dieplinken. De lengte van de tekst valt volgens mij ook

Jack,
Ik begrijp je betoog. Ik hecht erg aan verduidelijkende foto's waar
ik dan ook intensief gebruik van maak. Dingen in de gehele context
bekijken is m.i. prettiger. De foto geeft bijv. aan op welke plek ik
de proeven heb gedaan. Het is daarmee een uitnodiging aan anderen dit
ook te doen.

> Op zich is het dan jammer dat deze verhalen niet op het ligfietsforum
> worden gepost. Daar is makkelijk op te zoeken en er wordt ook volgens
> mij moeite voor gedaan om het als archief te behouden.

Er is m.i geen verschil in zoeken op het ligfietsforum of in welke
blog dan ook. Hoewel het nu prima gaat, is de beschikbaarheid van
Blogger tot nu toe beter geweest dan ligfiets.net.

> [...]
> echt prettig gedaan als enthousiast lijstlezer.
> Wat wel blijft is de ontwikkeling dat informatie meer versnipperd

Dat snap ik niet. Mijn blog is toch een aardig afgerond geheel? Het
plaatsen van dit soort proeven op de lijst en de reacties die daarop
komen, versnipperen de informatie pas echt. Ik vind het heel vaak
ontaarden in chaos. Er wordt boven gepost, reacties gaan niet over
het onderwerp, het onderwerp wordt onterecht veranderd enz. enz.

> [...]
> gemaakt en weer wat op volgorde gezet.
>
> Dus van mij mag je de verhalen zo ook op de mailinglijst zetten hoor

Ok Jack, ik doe mijn best.

> Groeten,
> Jack, zo weer wat sluikreclame....

Ik heb geen advertenties op mijn blog hoor :)

Wim - niet blij met de reactie van WFvN - Schermer

Wim Schermer

no leída,
11 ago 2007, 6:57:17 a.m.11/8/2007
para ligf...@googlegroups.com

In mijn reactie had ik een tekst gezet in de trant van 'met het
verkeerde been uit bed gestapt?'. Dit toch weer weggehaald.

> [...]
> niet zijn schuld. Eigenlijk had het ongezouten commentaar beter
> richting de beheerders kunnen gaan want ik vind het erg vreemd dat er

Nu weer gelukkig met je reactie.

Ik zal ook meer copy-pasten, maar zou het jammer vinden dat de foto's
niet of minder gezien worden.

Wim - nu weer lekker fietsen - Schermer

Bert B.

no leída,
11 ago 2007, 7:51:41 a.m.11/8/2007
para Ligfiets
On 11 aug, 12:57, Wim Schermer wrote:

> Ik zal ook meer copy-pasten, maar zou het jammer vinden dat
> de foto's niet of minder gezien worden.

Copy-pasten is prima om de door Jack genoemde redenen. Maar zelf lees
ik de info liever op de bolg. Daar is de opmaak gewoon mooier dan op
deze lijst en de foto's zijn dierect bij de hand.

Dus mijn verzoek aan bloggers die ook op deze lijst posten, plaats een
copy-paste en zet er een link naar de bron bij. Dan kan iedereen zelf
kiezen wat ie waar leest of opzoekt.

We kunnnen op deze lijst (gelukkig!) naar van alles linken en elkaar
zo op informatie wijzen. Het zou vreemd zijn als er dan niet naar
informatie uit eigen werk gelinkt zou mogen worden. W.S. & WFvN posten/
linken/copy-pasten zonder comerciële bedoelingen, dus niets aan de
hand. Wat mij betreft kunnen zij, en anderen, zelf uitmaken hoe zij de
door hun vergaarde informatie met ons delen. Hierbij gaat mijn
voorkeur gaat uit naar een copy-paste (Jack noemde de voordelen) & een
link (Wim noemde de voordelen).

Groeten,

Bert "geeft hier de mening van maar 1 lijster weer" B.

P.S.
Wim, bedankt voor je onderzoek en dat je de info met ons deelt!

P.P.S.
(-; Nu weer terug naar "Rolweerstand banden" ? ;-)

de lijstbeheerders

no leída,
11 ago 2007, 1:03:19 p.m.11/8/2007
para ligf...@googlegroups.com
WFvN schreef:

> [...]
> niet zijn schuld. Eigenlijk had het ongezouten commentaar beter
> richting de beheerders kunnen gaan want ik vind het erg vreemd dat er

Het had inderdaad beter naar ons kunnen gaan, goed dat je het zelf opmerkt.
Misschien lijken we een beetje onzichtbaar maar we lezen alles en als je
vindt dat we met twee maten meten is dat serieus genoeg om een mail naar
ligma...@googlegroups.com te sturen. Kinderachtig vinden we iets niet
zo gauw.
Zoals je ons misschien kent bespreken we dit soort zaken onderling, we
vragen nu enig geduld want een deel van de managers is op vakantie.
Daarna hoor je van ons en misschien alle anderen ook wel als we vinden
dat het alle lijsters aangaat.

Het adres van de lijstbeheerders staat onder iedere e-mail van deze
lijst, schrijf ons als je klachten, wensen of ideeën hebt.

--
groet van de lijstbeheerders
Wim en - voor deze - Theo

Tiham?r

no leída,
12 ago 2007, 9:11:52 p.m.12/8/2007
para Ligfiets
> [...]
> fiets ook stiller dan voorheen (met de oude HPV DD). Nou hoef ik altijd
> maar een klein stukje te fietsen dus dat snelheids verschil kan ik niet

Hoe zit het nou eiglijk met die HPV band van Vredestein ? Als ik het
goed begrijp staat die nog steeds niet op punt en dus ook nog niet
gewoon verkrijgbaar, maar kennelijk zijn er wel fietsers die ermee
"proefrijden". Moet je dan bij Vredestein zelf een setje vragen of hoe
gaat dat dan precies ?

Tihamér -wil ook wel eens proberen ;-)

KvH

no leída,
13 ago 2007, 10:45:57 a.m.13/8/2007
para Ligfiets

On 9 aug, 09:16, KvH <redactieligfiet...@gmail.com> wrote:

Wat grappig: varend op de Atlantische Oceaan heb ik zonder het te
weten een bericht gestuurd en dat ondertekend met 'RB'. Of zou
Rembrandt Bakker hierachter zitten?

Groeten van de enige echte

KvH

Ful Valstar

no leída,
13 ago 2007, 11:32:47 a.m.13/8/2007
para Ligfiets
On 13 aug, 16:45, KvH <kvh...@xs4all.nl> wrote:
> Wat grappig: varend op de Atlantische Oceaan heb ik zonder het te weten een bericht gestuurd en >dat ondertekend met 'RB'. Of zou Rembrandt Bakker hierachter zitten? Groeten van de enige echte
> [...]

Ja, dat viel op. Maar er waren tijdens deze draad wel meer
geheimzinnige, zelfs onzichtbare, zaken:'.......Misschien lijken we
een beetje onzichtbaar maar we lezen alles........
ligma...@googlegroups.com '

De achterdochtigheid nam daardoor toe en er was opeens zelfs geen
vertrouwen meer in de bandenmeetmiddelen, kijk maar: '....en als je

vindt dat we met twee maten meten is dat serieus genoeg om een mail

naar.... '

En dat allemaal omdat iemand de moeite heeft genomen om wat bandjes te
testen op zijn manier en om de resulaten hiervan te vertellen, ook op
zijn manier.

Ful- hoe echt kan iemand zijn- Valstar

Responder a todos
Responder al autor