Knooppuntcalculator ANWB

beekie

Dec 3, 2009, 11:22:28 AM12/3/09
to Ligfiets
er kwam net een mailtje binnen via plaza over dat de ANWB weer een
nieuw "speeltje" heeft

ik heb net vast een besteld, eens kijken of het een beetje werkt,
altijd leuks uit proberen,

http://www.anwb.nl/fietsen/fietsroutes/soorten-routes,/knooppuntroutes/Knooppuntcalulator.html?utm_source=nbwandelenenfietsen&utm_medium=email&utm_campaign=calculator

groet marcel

Wim Schermer

Dec 3, 2009, 11:28:23 AM12/3/09
to ligf...@googlegroups.com

Stelt niks voor hoor Marcel, ook al kost het maar € 5,95. Is niks meer dan een houdertje waarin je de knooppunten kunt noteren.
Als je voortaan volle batterijen in je GPS doet heb je zo'n houdertje niet nodig.
Wim - als het een ANWB product op navigatie gebied betreft, dan is het in de regel niet fantastisch - Schermer

beekie

Dec 3, 2009, 12:09:29 PM12/3/09
to Ligfiets
had het ook niet anders van de anwb verwacht, maar lijkt me wel eens
leuk om via knooppunten te rijden,
maar verwacht geen wonderen

groet Marcel-tja batterijen vergeet ik wel eens op te laden-beekmans

Martenjn

Dec 3, 2009, 12:16:51 PM12/3/09
to ligf...@googlegroups.com
Als je via knooppunten wil rijden kan je ook de sterkste fietskaart van
Nederland kopen, op recente edities staan ook de meeste
knooppunt-netwerken, maar het is ook nog eens gewoon een kaart. En je
hebt 1 kaart waar half Nederland op staat al voor minder dan 10 euro.

Marten - gebruikt de knooppunten vrij vaak

Sake Bloemhof

Dec 4, 2009, 3:16:44 AM12/4/09
to ligf...@googlegroups.com
Beekie:

Het nieuwe speeltje staat online (gratis) en lijkt me best handig als je
eens via knooppunten fietst.
Marcel heeft vermoedelijk het oude speeltje gekocht, namelijk de houder
voor op het stuur.

Sake -vindt knooppuntenroutes regelmatig te zanderig- Bloemhof

Quest 273

Dec 4, 2009, 3:41:00 AM12/4/09
to ligf...@googlegroups.com
On 4 Dec 2009, at 09:16, Sake Bloemhof wrote:

> Het nieuwe speeltje staat online (gratis) en lijkt me best handig als je
> eens via knooppunten fietst.

Handig? Als de fietskaart nu online stond en je aan de hand daarvan een lijstje kon maken, was het nog een beetje handig. Nu kun je met een papieren kaart naast je pc een lijstje maken. Het enige wat je niet zelf hoeft te doen is de afstand uitrekenen.

Met de planner van de Fietsersbond kun je wel een knooppuntenroute plannen.

/Mars

Pieter Jan

Dec 4, 2009, 7:39:01 AM12/4/09
to Ligfiets
Ik vind het een geniale applicatie. Als ik het goed begrijp moet je
dus eerst aan een papieren kaart zien te komen en daar zelf een route
op uitstippelen.
Vervolgens tik je op de ANWB site het (niet-unieke) knooppunt nummer
in, waarna je kunt aangeven dat je van alle nummers 64 die ene in
Deventer bedoelt. Zo doe je dat punt voor punt, en dan eh.. eh.. dan
kun je eh.. eh..
O ja, dan heb je een lijstje dat je wederom op papier kunt afdrukken.
Het is inderdaad veel makkelijker dat je die nummers in pull-down
controls selecteert dan dat je ze meteen op papier noteert.

Ik hoop dat de ANWB ook snel met een versie voor de auto komt. Een
handige applicatie waarbij ik aangeef dat ik bij afrit 19 de snelweg
op wil, waarna ik kan zien dat er in Nederland tientallen snelwegen
met een afrit 19 zijn. Dan ik handig afrit voor afrit (met een
papieren kaart, of eventueel zelfs Google Maps ernaast) mijn route
plannen en op een papiertje noteren.
Dan moet er alleen nog iemand een handige houder voor op mijn
autostuur maken.

Pieter Jan - denkt alweer: wat voegt dit toe aan de fietsersbond
planners?

Wim Schermer

Dec 4, 2009, 8:44:15 AM12/4/09
to ligf...@googlegroups.com

Het gaat de ANWB helemaal niet om voor hun leden een efficiënte oplossing te bedenken, ze willen graag papieren kaarten verkopen.
De ANWB maakt verder een totaal onzinnige routeplanner. Ook kun je losliggende tegels en ander ongerief onderweg aan hen melden.
Allemaal zaken die de Fietsersbond vele malen beter kan en doet.
Overigens wil niet alleen de ANWB kaarten verkopen, Garmin kan er ook wat van. Ze bieden 4 digitale Topo kaarten van Ierland aan voor samen meer dan 700 euro.
Wim - heel blij met Open Source Map - Schermer

Sake Bloemhof

Dec 4, 2009, 8:45:44 AM12/4/09
to ligf...@googlegroups.com

Mars:

> [...]
een lijstje kon maken, was het nog een beetje handig. Nu kun je met een
papieren kaart naast je pc een lijstje maken. Het enige wat je niet zelf

Pieter Jan:

>Ik vind het een geniale applicatie.

Dan ben ik dus niet de enige.

>Als ik het goed begrijp moet je dus eerst aan een papieren kaart zien
te komen en daar zelf een route op uitstippelen.

Ja, je moet toch wat als je geen GPS hebt.

>Vervolgens tik je op de ANWB site het (niet-unieke) knooppunt nummer
in, waarna je kunt aangeven dat je van alle nummers 64 die ene in
Deventer bedoelt.

Ja, da's even lastig.

>Zo doe je dat punt voor punt,

Nee, hij geeft nu de 2 of 3 naastliggende punten en geeft op je lijstje
de tussenliggende afstand en de totaalafstand.

>dan heb je een lijstje dat je wederom op papier kunt afdrukken.

Handig, en de afstanden staan er ook nog bij. :-)

>Ik hoop dat de ANWB ook snel met een versie voor de auto komt.

Goed idee. Zonder GPS is het alternatief kaartlezen achter het stuur:
levensgevaarlijk.

Sake -positief ingesteld- Bloemhof

Riencumbent

Dec 5, 2009, 9:25:28 AM12/5/09
to Ligfiets
Je kan de on-line knoopuntenplanner ook gebruiken om jouw favoriete
knoopuntenroute in het Bikepointer-formaat op een internet site te
publiceren. In plaats van het kaartje op papier af te drukken, kies je
voor b.v. Microsoft Office Document Writer of PDF Writer en maak er
hiermee een .tif of .jpg plaatje van. Daarna openen in een Paint
programma, kaartje kopieren en plakken in een nieuw venster van 452 x
716 pixels (200 dpi). Opslaan als .jpg en een hyperlink aan toevoegen.
Hoeven belangstellenden niet zelf de knooppunten in te kloppen.
Misschien dat ik dit nog ga toevoegen op mijn gepubliceerde GPS routes
op http://www.routeyou.com/user/view/24722/riencumbent-gebruikersprofiel.nl

Overigens is de ANWB planner niet compleet. Ik mis het gehele
Rivierenland ten zuiden van de Lek vanaf Knooppunt 40 (Diefdijk) tot
aan Driel. Wie dit mooie gebied toch wil verkennen kan mijn GPS routes
downloaden in de groepen "RC Knooppunt 42" en "RC Langs de Lek". Veel
rijplezier!

Rien - fietst soms van knooppunt naar knooppunt op z'n GPS - cumbent

Mirjam van den Hout - van Vroonhoven

Dec 8, 2009, 4:14:34 PM12/8/09
to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

On 12/04/2009 02:45 PM, Sake Bloemhof wrote:

> Handig, en de afstanden staan er ook nog bij. :-)

En het heeft mooie zwartbonte koeien in een wei op de achtergrond!
Dat heb ik niet als ik knooppuntennummertjes op de rug van mijn hand
kalk. Maarja, ik bedenk zo'n route ook meestal pas als ik in het wild
zo'n knooppunt met een bord-met-kaart tegenkom.

> Goed idee. Zonder GPS is het alternatief kaartlezen achter het stuur:
> levensgevaarlijk.

De meeste automobilisten plakken hun tomtom ook meestal precies zo op
het raam dat ze fietsers van rechts niet meer zien aankomen....

Mirjam
--
Woman was taken out of man -- not out of his head, to rule over him; nor
out of his feet, to be trampled under by him; but out of his side, to be