Iemand ervaring met een Cruzbike?

Gerard

Jan 12, 2009, 1:43:05 PM1/12/09
to ligf...@googlegroups.com
Hallo samen,

Nu het ijs aan het smelten is en de meeste liggers weer op het land
verkeren heb ik een vraag aan jullie:
Heeft iemand ervaring met een Cruzbike? Er is een Nederlandse
importeur sinds 1 januari en de prijzen zijn behoorlijk interessant.
De modellen hebben 2 26" wielen en voorwielaandrijving.

Te koop op www.diewilikookwel.nl

Gerard -geen aandelen, wel nieuwsgierig- Poels
- - -
[ www.knurft.net ]
[ www.hetregentbijnanooit.nl ]

Koen Van den Bergh

Jan 12, 2009, 2:12:47 PM1/12/09
to ligf...@googlegroups.com
2009/1/12 Gerard <ger...@ergens-op-inter.net>:

> De modellen hebben 2 26" wielen en voorwielaandrijving.

Ik ben erg benieuwd hoe het fietst. Dan vooral van mensen die er
>1000km met zo'n fiets (van sturing) hebben gereden.

Koen -lijkt handig voor een rar-tandem-

Jack Dekker

Jan 12, 2009, 3:21:23 PM1/12/09
to Ligfiets

> Ik ben erg benieuwd hoe het fietst. Dan vooral van mensen die er

Knip

Er staat een Cruzbike te koop in Denemarken http://cruzbike.blogspot.com

op de blog staan echt heel veel links
zoals http://docs.google.com/View?docid=d5t5hkm_46g758q5

Groeten,
Jack

thomas...@quicknet.nl

Jan 13, 2009, 3:25:12 AM1/13/09
to ligf...@googlegroups.com
Gerard <ger...@ergens-op-inter.net> schreef:

> [...]
> De modellen hebben 2 26" wielen en voorwielaandrijving.
>
> Te koop op www.diewilikookwel.nl
>
> Gerard -geen aandelen, wel nieuwsgierig- Poels

Hoi Gerard,

Ik rij zelf al 12 jaar op een Flevoracer en heb alle andere mogelijke vormen van kantelknikbesturing mogen proberen. Heb zelf ook een 2x20" flevoracer, en 2x28" flevotandem gebouwd (zie flevofansite van Erik 1A).

Ik heb afgelopen jaar op de Cruzbike van Bill Bates uit Portland gereden in het Community centre in Battle Mountain (Hans W trouwens ook). Ik moet je eerlijk bekennen dat, hoewel het principe van de fiets aardig is (of koop je een conversie kit?), hij lang niet zo lekker stuurt als bv een Flevo.
Dit komt in mijn ogen voornamelijk door het feit dat de stuuras voor je heup gewricht zit. Dit zorgt ervoor dat als je gas geeft de fiets vanzelf die kant op wil sturen (gas met rechterbeen is linksaf), of slingert bij rechtuit. Ik vind het lekkerder sturen als de stuuras min of meer onder je kont zit.

Met vriendelijke groet,

Thomas van Schaik