Weer een weblog

Wim Ganseij

Apr 3, 2007, 11:44:38 AM4/3/07
to ligf...@googlegroups.com
Weer een weblog over "de banaan" , maar dit keer wel aardig.

http://pamitsha.web-log.nl/pamitsha/2007/04/banaan.html

Gr.

Wim
banaan

Elke week kwam hij wel een keer ter sprake.
Elke week zeiden we tegen elkaar: 'Zullen we hem nog zien vanavond?'
Elke week kwamen we hem tegen.
Elke week riepen we dan enthousiast: 'Daar is hij!'

Nu is het 1 april geweest.
De manege stopt met het lesgeven aan groepen.
Dochter gaat nu op de zaterdag lessen.
Nooit zullen wij meer die weg rijden op woensdag.
Nooit zullen we hem meer zien op de woensdagavond.

Jij rijdt nog steeds elke dag dezelfde weg.
Soms zie ik je als ik naar huis rijd vanuit de nachtdienst.
Dochter ziet je dan niet, maar ik vertel het haar wel.
'Ik heb hem weer gezien hoor vanmorgen!'
Op haar gezicht verschijnt dan een glimlach.

Ook al kennen we je niet.
We zullen je toch missen.
Misschien gaan we toch nog een keer op dezelfde tijd de route rijden.
Alleen om jou te zien...... onze favoriete fietser op zijn mooie ligfiets:

DE banaan!!

Apr 3, 2007, 1:03:39 PM4/3/07
to Ligfiets
Een paar vraagjes borrelen zo bij mij op:

Waar zag ze de fiets precies?
Wat voor een velomobiel was het (Mango?)
Wie was het. Iemand van deze lijst?
Moet er niet eens een rendez-vous gepland worden?

Theo - rode banaan - van Goor

WFvN

Apr 4, 2007, 4:05:35 AM4/4/07
to Ligfiets
On 3 apr, 19:03, "Theo van Goor" <tvang...@kpnplanet.nl> wrote:
> Een paar vraagjes borrelen zo bij mij op:
>
> Waar zag ze de fiets precies?
> Wat voor een velomobiel was het (Mango?)
> Wie was het. Iemand van deze lijst?
> Moet er niet eens een rendez-vous gepland worden?

Ik heb een berichtje achtergelaten op de blog. Naar aanleiding daarvan
heeft de schrijfster van die blog mijn blog bezocht en daar een
bericht geplaatst. Het blijkt hier in de buurt te zijn:

[Ik heb hier even wat rondgelezen n.a.v. jouw reactie op mijn web-log.
Erg leerzaam voor mij hier. Ik wist natuurlijk wel dat het een
velomobiel heette, maar dat je er nog zulke snelheden mee kunt
bereiken wist ik niet. En nee, jij bent niet degene die ik elke
woensdag tegenkwam. Degene die ik zag, rijdt 's morgens rond 6 uur
vanaf Deventer richting Zwolle en is rond half 6 's avonds weer bijna
in Deventer terug. Tja, het is een feit dat met zo'n opvallend
vervoersmiddel je gangen makkelijk zijn na te gaan. Mocht ik je ooit
tegenkomen, zal ik naar je zwaaien :)) ]

Zo te zien iemand die in Deventer woont of erdoor komt.
De velomobielrijderslijst van Velomobiel.nl laat geen 'Deventer' zien.
Gezien ik een geografisch wonder ben (Kopenhagen ligt toch vlak bij
Amsterdam?), zeggen lang niet alle plaatsen me iets.

Wilfred -vindt het verfrissend om ook eens een leuk stukje commentaar
te lezen over velomobielen op een niet-velomobiel-blog- van Norel

Arjen Haayman

Apr 6, 2007, 3:46:23 AM4/6/07
to Ligfiets
Hoi,

> Waar zag ze de fiets precies?
> Wat voor een velomobiel was het (Mango?)
> Wie was het. Iemand van deze lijst?
> Moet er niet eens een rendez-vous gepland worden?

Ik heb vandaag een mailtje gekregen van de maakster. En tot mijn
verrassing blijk ik de betreffende (Quest-)rijder te zijn. Ik ben zeer
vereerd met deze prachtige blog.

groet,
Arjen Haayman

--
www.haayman.nl

WFvN

Apr 6, 2007, 3:53:45 AM4/6/07
to Ligfiets
On 6 apr, 09:46, "Arjen Haayman" <arjen.haay...@gmail.com> wrote:

> Ik heb vandaag een mailtje gekregen van de maakster. En tot mijn
> verrassing blijk ik de betreffende (Quest-)rijder te zijn. Ik ben zeer
> vereerd met deze prachtige blog.

Ah, ze heeft jou dus ook een mailtje gestuurd.
Leuk om dit soort dingen te lezen ja. Het is weer eens wat anders dan
de Bril-imitators

Wilfred -gelukkig, niet bij iedereen geldt: "Onbekend maakt onbemind"-
van Norel

Wim Ganseij

Apr 8, 2007, 1:27:22 PM4/8/07
to ligf...@googlegroups.com
Nu weer een weblog, iets minder aardig maar hij blijft wel in de sfeer
van pasen, want hij vindt die velomobielen maar paareieren.
http://misstakensplace.spaces.live.com/Blog/cns!975BD89D7C2DBF2B!235.entry

Gr.

Wim

Gerrit Schotman

Apr 9, 2007, 3:34:03 AM4/9/07
to ligf...@googlegroups.com

--- Wim Ganseij <ganseij....@gmail.com> wrote:

> Nu weer een weblog, iets minder aardig maar hij blijft wel in
> de sfeer

Hmm,

Dat zouden wij geweest kunnen zijn toen we met het 200 km brevet
bezig waren.
Ik herinner me een aantal motoren die we bij Hoog Soeren
tegemoet kwamen. Wij hadden daar net een pauze gehad en een
stevige afdaling volgde waaar de snelheden in de buurt van de 60
lagen. Ik zal dan die gele geweest kunnen zijn, maar ook Ymte.

Ik heb trouwens niet gehoord dat een van ons de hei ingevlogen
is, maar dat kan ook grootspraak zijn.
Ik denk overigens dat zij meer schrokken van ons, want ook zij
hingen aardig in de bocht.

Trouwens zijn motorrijders in het algemeen erg vriendelijk naar
Velomobilisten. Regelmatig steken ze een hand op naar ons om te
groeten.

Groeten,
op 5 mei Duitsland in,
Gerrit

2007. het jaar van Parijs-Brest-Parijs.

Homepage: www.lowlands1000.nl

TV dinner still cooling?
Check out "Tonight's Picks" on Yahoo! TV.
http://tv.yahoo.com/

Robert Lammerts

Apr 9, 2007, 4:00:38 AM4/9/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 09-04-07 heeft Gerrit Schotman <ger...@yahoo.co.uk> het volgende geschreven:
[...]

Het brevet vanuit Delft (300km) ging over de Grebbeberg, via Oosterbeek naar Rozendaal, om daar een aantal flinke pukkels te nemen. In ons start veld ook een aantal ligfietsers, waar onder een gele Mango en een blauwe Quest en 4 roeiers op drie roeifietsen. Dus ik denk dat het jullie groep geweest is. Overigens ben ik zelf ook veel motorfietsen tegen gekomen, een met een zijspan moest vol in de remmen voor mij :-)

Overigens weet ik zeker dat de VM rijders beter de verkeersregels kennen dan de motorrijders.

--
Robert - op naar de 400

   /|Q...---
   -(-)--(-)-'

http://www.lammerts.net
http://www.snelfietsroute.nl

Reinier

Apr 9, 2007, 4:56:44 PM4/9/07
to Ligfiets

On 8 apr, 19:27, "Wim Ganseij" <ganseij.ligfi...@gmail.com> wrote:
> Nu weer een weblog, iets minder aardig .http://misstakensplace.spaces.live.com/Blog/cns!975BD89D7C2DBF2B!235....

"de banaan" was inderdaad sympathieker. Maar...hoe kom je nou dit
soort nonsens tegen?

Reinier - nooit te oud om iets te leren - van Rij

Wim Ganseij

Apr 10, 2007, 2:41:07 AM4/10/07
to Ligfiets

On Apr 9, 10:56 pm, "Reinier" <reiniervan...@hotmail.com> wrote:
> "de banaan" was inderdaad sympathieker.

Deze man op Hyves is onder de indruk, vooral toen ie van de week in
een file driemaal voorbij werd gereden door een rode quest tussen
Wormer en Alkmaar.

http://jr11.hyves.nl/index.php?l3=bl&l4=it&blogitem_id=1703101&blogitem_secret=ubgj

Maar...hoe kom je nou dit
> soort nonsens tegen?

rss feed van technorati of gb via Bloglines.com

GR.

Wim

Quest106

Apr 11, 2007, 1:21:19 PM4/11/07
to Ligfiets
Hoi,

Ik denk dat dit een ploegje deelnemers van het ligfiets-paastreffen is
geweest. Hierbij waren inderdaad een aantal gele questen, maar ook een
donkerblauwe Quest (Hayco) en een gifgroene Alleweder. Open liggers
genoeg.
Tegenwoordig is de vrijdag ook een aankomstdag, en dan heb je de
zaterdag om wat in de omgeving te gaan toeren. Een beetje stunten kan
zeker Hayco niet ontzegd worden......

Groet van paulus -deelnemer van zowel het brevet als het paastreffen-
den Boer