[Quesjer heeft vragen over driewielers en 75 cm]
> (Trice NT bijvoorbeeld zal wel smaller zijn)
Nee, 80 cm.
Maarten
Naar ik altijd begreep is een Velomobiel breder dan 75 cm. omdat dit
het recht geeft om te kiezen tussen fietspad en rijbaan. Maar het
wetsartikle RVV 1990 artikel 5 lid 4 nog eens lezend staat daar
letterlijk
Bestuurders van fietsen op meer dan twee wielen en fietsen met een
aanhangwagen, die met inbegripo van de lading breder zijn dan 0.75
meter, mogen de rijbaan gebruiken.
Dat zou ik dan lezen als: Er zijn twee categorieen gebruikers die
mogen kiezen. Bestuurders van fietsen op meer dan twee wielen,
en
bestuurders van fietsen met aanhangwagen die incl. lading breder zijn
dan 0.75 meter.
Nee, dat klopt niet. Let op de de komma na aanhangwagen.
/Mars
Hebben we dit niet eens eerder bij de kop gehad? Wat betekent die komma,
Jawel!
oftwel:
Het helde draadje (nou ja, "tje") is van belang, geloof ik.
Veel leesplezier!
Op 05-12-09 heeft Henk de Leeuw<cruisi...@gmail.com> het volgende geschreven:
> 2009/12/5 Quesjer <ques...@gmail.com>
> Aanhangers achter fietsen op 2 wielen:
> - mogen maximaal 1 meter breed met inbegrip van lading
> - mogen de rijbaan gebruiken
Ze mogen alleen van de rijbaan gebruik maken als ze breder zijn dan 75 cm.
/Mars
On 5 dec, 20:33, Quemo <qu...@ziggo.nl> wrote:Quemo -baalt-
Nou, volgens mij wil je best lukken maar het zit een beetje tegen. De samenvatting van je conclusies inclusief de nuancering van Marcel verdient wat mij betreft een mooie plaats op ligfiets.net, zodat we makkelijk kunnen terugvinden hoe het ook alweer zit. Onder de vvv? of als aparte rubriek misschien.Hoe dan ook: m'n samenvatting klopt dus op het commentaar van Quest 273 na. Quemo -wil niet lukken-
-- Groet van Theo, hoewel ik daar natuurlijk niet over ga, Mol.
> Ik vind het ook een duidelijk compleet geheel. Wat er wat mij betreft
> nog aan ontbreekt, zowel hier als in de vorige oudere draad over het
> artikel, is de totstandkoming van het artikel. Mocht het ooit tot een
> zaak hierover komen, dan zal die van belang zijn.
De soep wordt zelden zo heet gegeten als hij wordt opgediend; als een agent al een onterechte boete uitschrijft, wordt deze vrijwel altijd door de OvJ verworpen. En de toelichting op het artikel staat o.a. hier: http://www.tdekkers.nl/toelichting_rvv/Trvv5.htm
/Mars
Dan ga je er wel vanuit dat mensen daar eerst kijken voordat ze de vraag weer hier op de lml stellen. Ervaring leert dat dat niet het geval is. Ligfietsers zijn kennelijk lui ...
/Mars
On 5 Dec 2009, at 21:18, Theo Mol wrote:De samenvatting van je conclusies inclusief de nuancering van Marcel verdient wat mij betreft een mooie plaats op ligfiets.net, zodat we makkelijk kunnen terugvinden hoe het ook alweer zit.
Ik zal de eerste zijn om te zeggen dat je bij de ligfietslijst moet zijn als je wat wilt weten. (^8Dan ga je er wel vanuit dat mensen daar eerst kijken voordat ze de vraag weer hier op de lml stellen. Ervaring leert dat dat niet het geval is. Ligfietsers zijn kennelijk lui ...
-- Groet van Theo, overigens de goedmoedigheid zelve.
Die persoon is blijkbaar niet zo bedreven in Nederlands. Is het nu zo
raar om een argumentatie te verlangen in plaats van af te gaan op
zogenaamde authoriteit?
/Mars
--
ga toch fietsen, dat is pas stil ...
> Deze Deskundige mag verder niet genoemd worden maar naar het beroep
> van deze Deskundige laat zich gemakkelijk raden...
De naam heb ik al: Eric Cartman.
2009/12/6 Quest 273 <Q2...@xs4all.nl>:
> Dan ga je er wel vanuit dat mensen daar eerst kijken voordat ze de vraag weer hier op de lml stellen. Ervaring leert dat dat niet het geval is. Ligfietsers zijn kennelijk lui ...
>
> /Mars
--
Groetjes
Hans vvv heeft ook een tijdje in de footer van de berichten gestaan.
http://www.fali.nl
Waarom niet?
Groet, Arvid
>
> vandaag ben ik even naar marken geweest. even uit waaien.
> toen ik weer op de terug weg was,de eerste brig van de tweetal bruggen
> die de schellingwoudebrug kent gepasseerd had
> zag ik dat er bij de ingang van de pietheintunnel geen fiets-
> verbodsbord staat.... en op streetvieuw ook niet...
Maar er staat wel aangegeven dat het een autoweg is (Bord G3 (http://www.tdekkers.nl/bord-g3.htm)), kijk maar op het streetview plaatje.
> zie voor foto's
> http://ligfietslover.blogspot.com/2009/12/rondje-marken-en-even-voor-de-laadste_07.html
>
> mag je dan met de vm door de piethein rijden of niet?? beekie begint
> beetje te twijvellen namelijk
En als je dan op http://www.velomobiel.nl/wet/ kijkt, moet het allemaal duidelijk zijn: je mag niet door de Piet Hein Tunnel.
Groet,
Maarten