Verslag Sloten

1 view

Mar 24, 2007, 6:04:11 AM3/24/07
to ligfietslijst
Medeliggers,

Tijdens de wedstrijd in Sloten ging ik iets te diep liggen. Ik had eigenlijk geen tijd om een verslag te schrijven maar het zat eigenlijk al half in mijn hoofd en moest er toch uit. Ik heb het op Plaza gezet:

http://www.ligfiets.net/agenda/evenement.php3?id1=1738#id1412

Binnenkort volgt ook nog een video van het Slakkencriterium op YouTube, gemaakt en bewerkt door Peter "Gromylya" Haan.

H@rry.

Bloemhof Sake

Mar 26, 2007, 7:38:27 AM3/26/07
to ligf...@googlegroups.com
't Heeft even geduurd voordat ik het verslag las.
Ik heb nog nooit op zo'n baan gereden en moet dat misschien toch maar zo houden.

Raar trouwens dat dat hout zo splintert. Ik dacht altijd dat dat knetterhard was en onder 700 lagen lak was verstopt..

Beterschap,

Sake -straks wel op de buitenbaan- Bloemhof

[...]

Hallo Sake,

Ik hoop niet dat ik potentiële baanracers afgeschrikt heb, want het is wel een heel bijzondere ervaring. Een val op de baan is niet erger dan op asfalt heb ik gemerkt. De valhoogte is laag, dus heel weinig kans op blauwe plekken of frakturen. Die splintertjes had ik nare dingen van gehoord, maar is me enorm meegevallen. Ze waren zeer uniform, slechts ongeveer 5 mm lang en de meeste waren gemakkelijk met een pincet te verwijderen. Sommige zaten wat dieper en kreeg ik er niet direct uit, maar last had ik er niet van. De schaafwond had ik veel werk van, goed schoonhouden en telkens weer laten opdrogen met opgerolde mouw was mijn aanpak en dat lijkt goed te werken. 1 keer had ik er een gaasje op gedaan om de mouw erover te kunnen doen en zo de mensen in de supermarkt niet te confronteren met een open wond, maar dat ging promt vastplakken aan de wond en was knap pijnlijk om er weer af te halen. (hallo, leest er nog iemand?) Ik ben toen maar onder de douche gegaan om het los te weken en heb het met alcohol gedept. Het is nu na 2 weken al grotendeels van de korst af. In- en uitstappen uit de Quest was zolang een crime, omdat ik de ellebogen dan maximaal buig en ik kracht met de armen moet zetten. Regelmatiog de armen buigen en strekken was wel nodig.
Ik ben inmiddels in navolging van andere ongelukkigen op zoek naar elleboogbeschermers, want daar heb je denk ik weinig last van tijdens het racen en bijzonder veel plezier van bij een val. Jaja, als het kalf verdronken is, maar dan verdrinkt er in ieder geval niet nog een kalf, hè.

Overigens is er voor aanvang van de wedstrijd aandacht voor beginners om ze in te wijden in de geheimen van het baanracen en de regels voor inhalen en wordt er ingereden. Dat geeft de gelegenheid om te wennen.

H@rry.

Mar 26, 2007, 10:46:19 AM3/26/07
to ligf...@googlegroups.com
Harry Lieben wrote:
> [...]
> ging promt vastplakken aan de wond en was knap pijnlijk om er weer af te

Zakdoek goed insmeren met Sudocreme en dat op de wond doet. Met
Sudocreme geneest de wond mooi en de zoekdoek gaat niet plakken.

Hans Wessels
PS: ik heb het puntje er niet afgesloopt vanwege de rem maar om voor mij
de race wat spannender te maken. Met puntje was ik vrijwel zeker van de
overwinning. Het was voor mij nog maar de vraag of ik Ton kon
voorblijven zonder puntje. Dat is dus ook gelukt. Ik baal er wel wat van
dat het gemiddelde net geen 50 km/h is geworden.
--
As sugar dissolves, it spreads happiness.
/from a SAS sugar packet/