Naar het eerste ongelezen bericht

marcel

ongelezen,
26 sep 2011, 15:29:3226-09-2011
aan ligf...@googlegroups.com
Hallo,

Er zijn deze zomer weer bijzondere reizen gemaakt.
Op het herfsttreffen willen ze dit graag laten zien.
Een laptop en beamer zijn reeds geregeld maar we zijn nog op zoek naar een scherm.
Is er iemand die dit mee kan nemen naar het treffen??
Wellicht kan een wit laken ook .....

Groet,
Marcel, zonnebrand mee dit jaar

grollie

ongelezen,
27 sep 2011, 16:37:5827-09-2011
aan Ligfiets
vanwege het herfsttreffen heb ik laatst de winterbanden maar alvast op
de fiets gelegd. vanwege enorm meevallende vooruitzichten lijkt dit
overbodig en vraag ik mij af wat geschikte zomerbanden zijn. eisen:
grip vanaf 25 graden, geruisloos bij het passeren van paarden, bestand
tegen rondslingerende patatvorkjes en de rolweerstand is het liefst
zwart.

Iemand tips?

ten tweede ga ik vanwege dezelfde zomer (helaas, helaas) dit jaar
afzien van warme chocomelk met slagroom en nogwat als toetje. Daar mot
wat anders voor in de plaats.

Iemand tips?

ten derde heb ik er veel zin in, maar zie ik nogal op tegen het
gegarandeerde gebrek aan nachtrust.

Iemand tips?

G -tot vrijdag!- O

Raymond

ongelezen,
27 sep 2011, 16:53:5727-09-2011
aan ligf...@googlegroups.com
gaat het zulk goed weer worden dit jaar?
zoals iedereen weet ben ik zelf fan van kojaks, maar heb ook op durano's
gereden, ik had niet het idee dat durano's gauw lek gingen. kojaks:
presteren altijd goed, ook als het regent, durano's lijken mij smallere
kojaks te zijn, misschien een wat ander compount, maar zover ik kan
beoordelen hebben ze veel overeenkomsten. in ieder geval presteren ze
beiden altijd prima, ook als het vriest. de laatste keer dat ik moirees
probeerde ging het mis.

wat dacht je van koffie en appeltaart? misschien een beetje standaard,
maar wel lekker.

gebrek aan nachtrust: uitslapen?

grt, Raymond

Maarten Sneep

ongelezen,
27 sep 2011, 17:05:4427-09-2011
aan ligf...@googlegroups.com
Hoi,

On 27 sep. 2011, at 22:37, grollie wrote:

> [...]
> grip vanaf 25 graden, geruisloos bij het passeren van paarden, bestand
> tegen rondslingerende patatvorkjes en de rolweerstand is het liefst

Tandem, nietwaar? En dan toch pas grip bij temperaturen boven de 25 graden? En geruisloos? Dat bestaat niet. Ik zou het gewoon bij een Marathon houden, is er al een Marathon Duo?

> ten tweede ga ik vanwege dezelfde zomer (helaas, helaas) dit jaar
> afzien van warme chocomelk met slagroom en nogwat als toetje. Daar mot
> wat anders voor in de plaats.
>
> Iemand tips?

Moeilijk. Maar ik koos toch al een ander toetje vanwege de koffie. Niets persoonlijks, ik ga ervan uit dat je best weet hoe je koffie moet maken, maar koffie wil er bij mij niet in. Iets fruitigs, de 'nogwat' in een watermeloen?

> ten derde heb ik er veel zin in, maar zie ik nogal op tegen het
> gegarandeerde gebrek aan nachtrust.
>
> Iemand tips?

Ah, toch nog een makkelijke vraag. Geen koehandel, dat doen ze in Europa al genoeg. En oordopjes, heel belangrijk. En je kan natuurlijk ook van de 'en nogwat' snoepen, dat zou ook kunnen helpen, maar of het de volgende dag ook scheelt weet ik niet.

Maarten - tot vrijdag - Sneep

BrandweerQuest

ongelezen,
27 sep 2011, 18:21:0627-09-2011
aan Ligfiets
On 27 sep, 22:37, grollie <geroldor...@gmail.com> wrote:
> [...]
> grip vanaf 25 graden, geruisloos bij het passeren van paarden, bestand
> tegen rondslingerende patatvorkjes en de rolweerstand is het liefst

Enigszins gekleurd advies: F-lites...Naast zonnige zomerband ook een
veilige nazomer/ herfstband. Voldoende oppervlak voor grip bij
nattigheid en bladval op het wegdek.
Soepel, comfortabel, licht lopend- en gevend met reflectie op de wang.
Niet onbelangrijk in de korter wordende dagen.
Ze zijn zwart en zeer geruisloos, maar helaas
patatvorkjesbestendigheid is maar matig.
Niet in duo uitvoering te krijgen. Dus ongeschikt voor de tandem.
Massieve kruiwagen banden dan? O nee, die zijn geel. Jammer.

Ik adviseer sterk een helm met klep te dragen. Met de vallende eikels
in dit bosrijke gebied beperkt dit de schade aan je voorgevel.
Het is een goed mastjaar en de punten op m.n. de Amerikaanse eikels
zijn uiterst scherp. Ik zeg het maar even.
Het helpt ook tegen laag overvliegende wilde ganzen op wintertrek.
De zwaluwen zijn al vertrokken, dus daar valt niets van te duchten.
Zij hebben hun informatie zeker van Piet Paulusma gehad, die die zit
er geregeld naast. Anders waren ze nog wel even gebleven. Zeker nu de
beloofde muggeninvasie eindelijk een feit is. (Ze steken niet want het
is geen paringstijd meer!) Dan hadden ze nog even een vorkje kunnen
meeprikken.
Kieviten verzamelen zich reeds, houdt daarvoor zelf de waarschuwingen
van de overheid goed in de gaten.
Algemeen advies: Mijd fietspaden langs en door dichtbevolkte
weilanden. En kom zeker niet boven 30 meter boven NAP.

> ten tweede ga ik vanwege dezelfde zomer (helaas, helaas) dit jaar
> afzien van warme chocomelk met slagroom en nogwat als toetje. Daar mot
> wat anders voor in de plaats.

Mmmm....is koude chocolademelk met een bolletje ijs iets te gewaagd?
Ik kan mij ook nog een fust hefstbokbier herinneren.....

> ten derde heb ik er veel zin in, maar zie ik nogal op tegen het
> gegarandeerde gebrek aan nachtrust.

Geen probleem.
Gebrek aan nachtrust is bij de prijs inbegrepen en is een onderdeel
van het programma.
Voor een kussen gevecht springend op de stapelbedden liep de
organisatie tegen een gebrek aan springhoogte en kussens.....vandaar
dit alternatief.
Wij dragen dit lijdzaam samen en ondersteunen elkaar hierin.
Het maakt geen verschil of je door een overmaat aan Koehandel,
drankmisbruik, overmatig consumeren van ongezond en vet voedsel,
ronkend geluidoverlast in eigen slaapvertrek of uit een andere hut.
Het kan ook door zuurstofgebrek of ehh...'dikke lucht' komen.
Tip: Een fietsschoen tussen de deur doet wonderen.
Bijkomend grappig effect is het struikelen van een medebewoner over
dit voorwerp, die er niet van deze maatregel op de hoogte was of het
gewoon vergeten was.
Met wat geluk wordt de schoen met hevig kabaal de ruimte met slapers
in geschopt, zodat degene die ongezellig vroeg te kooi was gegaan
alsnog zijn verdiende slaapgebrek krijgt.
Om de nachtrust gegarandeerd te verstoren van die brave types, kun je
ook straps aan de deurkruk binden ter voorkoming dat de deur open
waait.
De late nachtbraker zal deze met veel misbaar in het donker moeten
zien te ontrafelen.

Een remedie: Vroeg opstaan (of niet naar bed gaan?) en een stukje gaan
fietsen.
Nachtelijke fietstocht langs het Eemmeer maken en de zon zien opkomen?
Ik weet inmiddels een beetje de weg in Huizen.

Brandweer - zie ik daar 3 Duitsers op bij de inschrijving? Wat leuk! -
Quest

Quesjer

ongelezen,
28 sep 2011, 16:20:5328-09-2011
aan Ligfiets

> ten derde heb ik er veel zin in, maar zie ik nogal op tegen het
> gegarandeerde gebrek aan nachtrust.
>
> Iemand tips?

Ik kan desgevraagd een houten hamer meenemen als toetje van de avond.
Heb drie smaken: de kleine tonvormige, de grotere rechthoekige, of de
sleg. Laat maar weten of en zo ja welke.......
Nachtrust gegarandeerd ;-)

Quesjer -quiet quit oui au-
Allen beantwoorden
Auteur beantwoorden