Achterbrug nazca losmaken

Tom Smid

to ligf...@googlegroups.com
Weet iemand of de imbusbout waarmee de achtervork van een pioneer aan het frame vast zit door en door geschroefd is? Lijkt mij niet, maar eruit tikken met een hamer lukt niet. Iemand een idee?
20200420_141453.jpg
Message has been deleted

Victor R.

to Ligfiets
Ziet de andere kant er óók zo uit, of zit daar een grotere imbus?
Als dat  laatste het geval is, zitten, hoogstwaarschijnlijk, de twee aan de binnenkant IN elkaar geschroefd?

Bij mijn Fiero heb ik een imbusbout die door de vork én het frame gaat met aan de andere kant een moer maatje M13 erop.
Als je die moer eraf draait en de bout blijft zitten, kan je hem er wrsch. draaiend uit trekken.
Succes!

rook...@planet.nl

to ligf...@googlegroups.com
dag Victor,

er lijkt het e.e.a. niet goed te gaan bij deze ligfiets-groep. Ik heb vanmiddag een reactie geschreven dat hij door de bout te draaien er toch achter moet kunnen komen of er schroefdraad op zit (als dat tenminste door het werken met de hamer niet is beschadigd..). Dat bericht is verwijderd (geen idee waarom, was een nette reactie van hooguit 2 zinnen, zou wel netjes zijn als even wordt gemeld waarom een bericht wordt verwijderd).
Nu komt jouw reactie echter rechtsreeks bij mij binnen...

groeten,

Bert Rook
Posten: ligf...@googlegroups.com
Website: https://groups.google.com/d/forum/ligfiets?hl=nl
Beheer: ligma...@gmail.com of https://groups.google.com/forum/#!contactowner/ligfiets
Afmelden: ligfiets+u...@googlegroups.com
---
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op een onderwerp in de groep 'Ligfiets' van Google Groepen.

marksje GL

to Ligfiets
Om het kettingwieltje van mijn Fuego te vervangen heb ik hetzelfde voorgehad. Een mailtje naar Nazca leerde mij dat die bouten met "locker" zijn vastgeschroeft en dat het dus volstaat met de bout gewoon even op te waren zodat de locker oplost en zo gemakkelijk te verwijderen is. Het ging inderdaad vanzelf.

[...]

Tom Smid

to ligf...@googlegroups.com
vanwege roestvorming in het gat in de achtervork kon de bout er niet zomaar uitgetikt worden.  Er had zich in de roest zelfs een schroefdraad patroon gevormd.
De lijnen in de lak blijken enkel cosmetisch te zijn, geen structurele problemen gelukkig!
Weet iemand of de frames van Nazca zijn gefosforiseerd? Ik twijfelnamelijk tussen kaalschuren of het oplossen van verf en roest met loog en zuur...

--
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op de groep 'Ligfiets' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar ligfiets+u...@googlegroups.com.