wat ze zeggen....

Verzijl, Klaas

Mar 19, 2007, 5:38:42 AM3/19/07
to ligf...@googlegroups.com
Dag liggers,

Iedereen krijgt al liggend wel eens wat naar zijn hoofd geslingerd. Maar
ik moet zeggen dat de frequentie tamelijk is gedaald, de laatste jaren.
Kennelijk is een ligfietser geen zelfzame verschijning meer in het
straatbeeld.

Gisteren was ik echter naar eindhoven gefietst voor de ALV en de
discussie-ochtend. Op de terugweg heb ik nog nooit zo veel
op/aanmerkingen gehad. De stad Helmond was zo'n beetje het tragisch
dieptepunt (zegt dit iets over Helmond?).

Het waren ZONDER UITZONDERING mannen met petjes in oudere golfjes. De
opmerkingen gingen als volgt:

1) Golf komt irritant naast me rijden. Raampje open. Petje steekt zijn
hoofd uit het raam en brult:
HOOOMOOOOOOO!!!!!!! . Een paar keer achter elkaar.

2) Even later komen andere petjes naast me rijden, raampje weer open.
HEEEEEEE! UNNE BANOAN! BAAAAANOOOAAAAAN!!!!! (keer of 5 of zo) HIJ
HEDDE UNNE GROATE BAAAANOAAAAAAN!!!!
Daarop antwoorde ik maar: "Heb jij dan maar een hele kleine banaan?
Nadenken. Na een 15-tal seconden zwijgen en nadenken wordt het petje
kwaad, waarop ik maak dat ik hem smeer.

3) Nog meer: EIKEL!!!! LUL!!!. Een keer of twee.

Eigenaardig toch. Is dit typerend voor "de grote stad" of is dit iets
regionaals/Helmonds? Was er een kudde voetbalsupporters losgelaten?

groeten, Klaas (banoaaaan!!!!) Verzijl.

This message and attachment(s) are intended solely for use by the addressee and may contain information that is privileged, confidential or otherwise exempt from disclosure under applicable law.

If you are not the intended recipient or agent thereof responsible for delivering this message to the intended recipient, you are hereby notified that any dissemination, distribution or copying of this communication is strictly prohibited.

If you have received this communication in error, please notify the sender immediately by telephone and with a 'reply' message.

Thank you for your co-operation.

Mar 19, 2007, 5:48:37 AM3/19/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 19-03-07 heeft Verzijl, Klaas<klaas....@oce.com> het volgende geschreven:

> [...]
> op/aanmerkingen gehad. De stad Helmond was zo'n beetje het tragisch
> dieptepunt (zegt dit iets over Helmond?).

Maar ehh, hoe wat het op de ALV?

> 1) Golf komt irritant naast me rijden. Raampje open. Petje steekt zijn
> hoofd uit het raam en brult:
> HOOOMOOOOOOO!!!!!!! . Een paar keer achter elkaar.

Dat ken ik, maar dan niet met de fiets. Van die mensen die blijven
hangen in een woord. Maar ik zit dan ook met de school vlak naast
Kwadijkerkoog een centrum voor verstandelijk gehandicapten. (-:

> [...]
> Daarop antwoorde ik maar: "Heb jij dan maar een hele kleine banaan?
> Nadenken. Na een 15-tal seconden zwijgen en nadenken wordt het petje

(-: Maar wel spelen met de kwaliteit van je fiets.

> groeten, Klaas (banoaaaan!!!!) Verzijl.
Vanochtend was het toch meer een rijdende sneeuwbal.

Toni Cornelissen

Mar 19, 2007, 6:02:05 AM3/19/07
to ligf...@googlegroups.com
Kees,

> op/aanmerkingen gehad. De stad Helmond was zo'n beetje het tragisch
> dieptepunt (zegt dit iets over Helmond?).

Ja.

> 1) Golf komt irritant naast me rijden. Raampje open. Petje steekt zijn
> hoofd uit het raam en brult:
> HOOOMOOOOOOO!!!!!!! . Een paar keer achter elkaar.

Primaat herkent ordegenoot en identificeerd de juiste familinaam (in
het Latijn nog wel!) complimenten.

> 2) Even later komen andere petjes naast me rijden, raampje weer open.
> HEEEEEEE! UNNE BANOAN! BAAAAANOOOAAAAAN!!!!! (keer of 5 of zo) HIJ
> HEDDE UNNE GROATE BAAAANOAAAAAAN!!!!

Primaat probeert mogelijke voedselbron te identificeren. Zoeken naar
voedsel is redelijk normaal gedrag voor de meeste diersoorten.
Oppassen dat je niet als prooi gezien wordt.

> Daarop antwoorde ik maar: "Heb jij dan maar een hele kleine banaan?

> 3) Nog meer: EIKEL!!!! LUL!!!. Een keer of twee.

Je rijd natuurlijk wel in een fallus symbool.

Toni

--
Toni Cornelissen
http://autopond.technetium.be

Bob Vroegh

Mar 19, 2007, 6:49:03 AM3/19/07
to ligf...@googlegroups.com
Wat een geweldige reactie Toni
Bij zoiets begin ik spontaan te lachen, waarop er flink STTTT geroepen
wordt hier in de school mediatheek.

Ik vind het ergens nog steeds wel zielig dat mensen zo reageren.
Zou dit er ergens mee te maken hebben dat ligfietsers zich wel van de
grote groep durven te scheiden en onze eigen gang te gaan.
En dat blijkbaar sommige mensen dat niet kunnen hebben en dat op
zo'groep durven te scheiden en onze eigen gang te gaan.
En dat blijkbaar sommige mensen dat niet kunnen hebben en er op zo'
'n manier afreageren.

Groeten,

Bob - die zich weinig aantrekt van dat soort mensen - Vroegh

Kees van Malssen

Mar 19, 2007, 8:16:48 AM3/19/07
to Ligfiets
Hoi Klaas,

> [...]
>
> Gisteren was ik echter naar eindhoven gefietst voor de ALV en de
> discussie-ochtend. Op de terugweg heb ik nog nooit zo veel

Maar, je had wind in de rug (die wij dus tegen hadden) dus toch wel
een prettige rit gehad?

> De stad Helmond was zo'n beetje het tragisch
> dieptepunt (zegt dit iets over Helmond?).
>
> Het waren ZONDER UITZONDERING mannen met petjes in oudere golfjes.
> De opmerkingen gingen als volgt:

[knip fonetische weergaven van dierengeluiden]

> Eigenaardig toch. Is dit typerend voor "de grote stad" of is dit
> iets regionaals/Helmonds? Was er een kudde voetbalsupporters
> losgelaten?

Daar zou je wel eens dicht bij de waarheid kunnen zitten. Ik lees net
dat gisteren Ajax (schijnt uit Amsterdam te komen) bij PSV (een grote
club uit Eindhoven, schijnt het) heeft gespeeld. De "Amsterdammers"
hebben de "Brabanders" afgedroogd (zo lees ik: 1-5) en aan de nuances
van de uitdrukkingen te horen, zou je wel met teleurgestelde PSV-fans
te maken gehad kunnen hebben.

In Tilburg heeft Willem II Feijenoord op gelijkspel gehouden, dus daar
hadden wij geen last toen we er door fietsten.

Groeten,

Kees - was ook op de ALV - van Malssen

KvH

Mar 19, 2007, 9:35:24 AM3/19/07
to Ligfiets

On 19 mrt, 10:38, "Verzijl, Klaas" <klaas.verz...@oce.com> wrote:

> HOOOMOOOOOOO!!!!!!! <knip>
> BAAAANOAAAAAAN!!!! <knip>
> EIKEL!!!! <knip>
> LUL!!! <knip>

> Is dit typerend voor "de grote stad"?

Ik woon in Amsterdam-Zuidoost te midden van vele nationaliteiten; mijn
buren zijn Koreaans, Indiaas, Surinaams, Dominicaans en Pools. Met of
zonder velomobiel word ik door iedereen met rust gelaten. Het meest
misschien wel door de moslims van de naburige moskee. Alleen in
metroritten met voetbalsupporters uit de Arena voel ik me
ongemakkelijk.

Groeten,

Kees

WFvN

Mar 19, 2007, 12:31:31 PM3/19/07
to Ligfiets
On 19 mrt, 11:02, "Toni Cornelissen" <tcornelis...@gmail.com> wrote:

> Je rijd natuurlijk wel in een fallus symbool.

Mijn gedachte lag redelijk in de richting. Alleen meende ik wat anders
te begrijpen van het eerste petje.
Boven het wind- en motorgeruis moest hij natuurlijk uitbrullen.
Complete conversaties voeren lukt dan niet dus zal je het kort en
bondig moeten doen.

Het woord 'homo' is waarschijnlijk een mededeling over hemzelf; het
was gewoon een versiertruc van man tot man als je het mij vraagt. Toni
haalde het ook al aan; je rijdt vermoedelijk in zijn ogen in een
rijdende dildo..... en wat voor maat nog wel!!!
Gewoon als een compliment opvatten. Of je er verder wat mee doet, laat
ik aan jou over.

Wilfred -niets ten nadele van de homosexuele medemens overigens die
hier volgens mij ook op de lijst zitten- van Norel

Johannes Hulshof

Mar 19, 2007, 6:50:17 PM3/19/07
to ligf...@googlegroups.com
> Wilfred -niets ten nadele van de homosexuele medemens overigens
> die hier volgens mij ook op de lijst zitten- van Norel

Ja, ja, een minderheid onder de minderheden, het leven zit vol verrassingen.

Groeten Johannes - met gewone liefde voor een bijzondere passie - Hulshof

WFvN

Mar 20, 2007, 4:05:39 AM3/20/07
to Ligfiets
On 19 mrt, 23:50, Johannes Hulshof <johannes.huls...@planet.nl> wrote:

> Ja, ja, een minderheid onder de minderheden, het leven zit vol verrassingen.

:-) Ach, buitenbeentjes zijn we allemaal en omdat de minderheid
(ligfietsers) niet zo gruwelijk groot is, valt het met 'jullie'
minderheid onder de minderheden ook wel mee ;-)

> Groeten Johannes - met gewone liefde voor een bijzondere passie - Hulshof

Wilfred -deelt in ieder geval één passie met de minderheid onder de
minderheden- van Norel

Kees van Malssen

Mar 21, 2007, 4:37:01 AM3/21/07
to Ligfiets
Hans vroeg zich af:

> Maar ehh, hoe wat het op de ALV?

Gezellig!
Je had er bij moeten zijn: zaterdag naar je broer fietsen, zondag net
als nogal wat anderen naar Eindhoven fietsen, fijn meepraten en
meedenken en dan 's avonds weer naar huis. Had prima gekund. Had je
met Klaas en mij mee kunnen fietsen naar Eindhoven.

Het verslag van de ALV komt in het komende nummer van Ligfiets&. Naar
mijn indruk was er een goede, positieve sfeer. De ALV is netjes
volgens verwachting verlopen en heeft (geen spectaculaire uitkomsten
opgeleverd. De instemming met het gevoerde en te voeren beleid is
natuurlijk erg prettig, al zou ik het zelf leuk hebben gevonden als de
opkomst nog wat hoger zou zijn volgende keer. Suggesties over hoe we
dat voor elkaar zouden kunnen krijgen zijn natuurlijk welkom.

Groeten,

Kees - weer een nieuwe pet erbij - van Malssen

Mar 21, 2007, 5:35:05 AM3/21/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 21-03-07 heeft Kees van Malssen<ke...@r-en-d.demon.nl> het volgende
geschreven:

> opkomst nog wat hoger zou zijn volgende keer. Suggesties over hoe we
> dat voor elkaar zouden kunnen krijgen zijn natuurlijk welkom.

Ik kan me vergissen, maar ik heb geen uitnodiging voorbij zien komen
over deze lijst?
Als dat inderdaad zo was, dan is de suggestie wel duidelijk toch?

grtz
henk

Mar 21, 2007, 5:24:44 PM3/21/07
to Ligfiets

Kees van Malssen vraagt zich af:

> [...]
> opkomst nog wat hoger zou zijn volgende keer. Suggesties over hoe we
> dat voor elkaar zouden kunnen krijgen zijn natuurlijk welkom.

Ik heb een mooi excuus voor mijn afwezigheid.
Mijn persoontje kwam na gedegen voorbereiding op een tocht van 230 km
door hevige wind niet verder dan 20 meter.
Ik kwam door stom toeval tot de ontdekking dat mijn middelste voorblad
voor 1/5 deel verbogen (!) was. Later bleek het zelfs gebroken.
Een wonder dat ik er de vorige dag nog mee kon fietsen. Het kraakte
wel wat.

Later (te laat)toch nog met de auto vertrokken. Met de fiets achterin
met de bedoeling vanaf Oss nog naar Eindhoven te fietsen op het grote
blad. Dat durfde ik nog wel met het oog op mijn knieen.
De binnendoor route koste zoveel tijd dat ik om 15:00 uur nog in
Nistelrode vast stond in een koopzondag festijn.
Een beetje sjacherijnig onverrichte zaken maar omgekeerd met de haven
in het zicht. Ik zou zelfs niet voor 16.00 uur kunnen verschijnen.
Op de Prins Willem Alexanderbrug bij BenedenLeeuwen zowat van de brug
geblazen door een onverwacht toegenomen wind. Achter een peiler kreeg
ik zo'n oplawaai dat ik met mij linker voorwiel los kwam en ik benauwd
dicht bij de leuning kwam.
Enerverend dagje maar niets van de ALV meegekregen helaas.

Volgend jaar dan maar.

Theo - prijs van allumium is duur - van Goor

Bas en Afke

Mar 22, 2007, 3:00:25 AM3/22/07
to ligf...@googlegroups.com
Theo - prijs van alumium is duur - van Goor maakte een enerverend maar ook
wat sneu fietsdagje mee.

Ajaj, na zo'n dag met tegenzitters was ik enthousiast met de wind mee de
brug af gereden en had ik de vangrail vervloekt vrees ik. En ik weet ook
precies wat ik allemaal uit zou kramen als ik in zo'n situatie in een
koopzondag terecht kwam, brrr, echte velomobilistenhorror.

Ik veronderstel dat je een nieuw middenblad bij de dorpsfietsenmaker hebt
gekocht in plaats van met Velomobiel.nl contact te zoeken? Niets mis mee
natuurlijk, leve de lokale middenstand die altijd voor je klaarstaat om de
hoek. Maar als je een hollandse vrek bent als ik haal je zelfs je
schoenplaatjes bij de jongens in Dronten.

Ik heb van Ymte eens door een bestelmap van een oosteuropese of
balkanistische kettingblad-leverancier mogen bladeren. Ik geloofde de
vermelde prijzen niet maar Ymte zei dat die echt zo laag zijn. Wel op
bestelling dacht ik. Misschien zijn de merkbladen van de fietsenboer
duurzamer, misschien ook niet. Ik heb zelf nooit de indruk gehad dat de
goedkopere Sugino kettingbladen waar ik vroeger veel mee reed eerder af
waren dan andere.

Bas - behoorlijk onder de indruk van de krachtige fietser die zonder het te
merken de tanden van zijn middenblad weet te trappen - Dekker

Mar 22, 2007, 3:51:45 PM3/22/07
to Ligfiets
On 22 mrt, 08:00, "Bas en Afke" <basena...@salix.demon.nl> wrote:
> [...]

> precies wat ik allemaal uit zou kramen als ik in zo'n situatie in een
> koopzondag terecht kwam, brrr, echte velomobilistenhorror.

Ik weet wat ik zei maar dat ga ik lekker niet herhalen.
Ik kon inderdaad van de opwinding 's avonds niet slapen.
Ik baal nog steeds als een enorm.

> Ik veronderstel dat je een nieuw middenblad bij de dorpsfietsenmaker hebt
> gekocht in plaats van met Velomobiel.nl contact te zoeken?

Ehhh..ja. maar met meer in gedachte dat ik snel weer op de fiets zou
zijn om mijn trauma te verwerken.

> Maar als je een hollandse vrek bent als ik haal je zelfs je
> schoenplaatjes bij de jongens in Dronten.

Geloof het of niet maar mijn/onze filosofie is ook liever
consuminderen dan consumeren.
Ik/wij (Marloes ook) zijn vrekken uit principe niet vanwegen het geld.
- Eerst kijken of je het zelf kan maken of kweken. (ons eten)
- Dan mag het uit de buurt komen (plaatselijke leveranciers mogen zich
wel aan ons verrijken)
- Niet uit chaufinisme, maar als het even kan moet het op zijn minst
een Hollands product zijn.
- Vervolgens liefst zo energiezuinig en schoon mogelijk
Het lukt niet altijd en dat hoeft ook niet, maar we proberen deze
principes op zo veel mogelijk dingen toe te passen.
Dat is makkelijker dan je denkt. Tevens blijkt het vaak het zuinigs te
zijn.

> [...]
> duurzamer, misschien ook niet. Ik heb zelf nooit de indruk gehad dat de
> goedkopere Sugino kettingbladen waar ik vroeger veel mee reed eerder af

Ik was meer benauwd dat een niet shimanoblad niet zou passen gezien
een andere discussie onlangs.
Zie ik bij demontage Alligt op de rand staan.......

> Bas - behoorlijk onder de indruk van de krachtige fietser die zonder het te
> merken de tanden van zijn middenblad weet te trappen - Dekker

Dat is teveel eer.
Ik kan slechts 360 watt trappen daar krijg je absoluut geen blad mee
krom.
Ik heb door een ruime ketting een paar keer de ketting tussen de
voorbladen gehad.
Dat gebeurt natuurlijk altijd net als je tegen een helling op moest
remmen en geen tijd hebt om terug te schakelen.
Wegkomen gaat dan niet altijd even soepel.

Die lange ketting is kort geleden nog opgelost door Ymte.
Voor die tijd maakte de fiets zoveel lawaai voor- en achterin dat ik
het niet merkte.
Het freeweel was vastgeroest en daarmee klapperde de ketting steeds
als ik stopte met trappen.
Daarmee is de ketting ook eens van het blad geschoten.
Nu hoor ik nog uitsluitend mijn banden zingen (vooral die Marathon
Supreme achter)

Theo - stilte kan een intense smile op mijn gezicht krijgen - van Goor