Benamingen voor een velomobiel

Wim Ganseij

Dec 4, 2006, 6:00:55 AM12/4/06
to Ligfiets
Op http://www.fietsersafstappen.nl/liglog.html staat een verslag van een
tocht met een Jester en 2 Questen.

Aardig is het aantal benamingen voor de Questen:
banaanpiloten
sigaarfietsen
rijdende kano's
zware plastieken kogelfietsen
luxe stroomlijnsjezen
grondzeppelinchauffeurs

Sommige kende ik nog niet :). Trapautotjes, raketfietsen, rijdende
sigaar hoor ik regelmatig.

Wie kent er nog meer :)

Wim

Dec 4, 2006, 6:37:10 AM12/4/06
to ligf...@googlegroups.com
weliswaar geen Quest maar voor de *leek* geen verschil te zien tussen
Kali en een (rode) Quest:

rode banaan
Snelle tomaat
Paasei

> Sommige kende ik nog niet :). Trapautotjes, raketfietsen, rijdende
> sigaar hoor ik regelmatig.
>
> Wie kent er nog meer :)
>
> Wim

b...@dietrich.demon.nl

Dec 4, 2006, 7:17:55 AM12/4/06
to Ligfiets
Mijn Alight Alleweder wordt door mijn collega's dildo voor een walvis
genoemd!
groeten,
Bob Dietrich

Toni Cornelissen

Dec 4, 2006, 7:22:30 AM12/4/06
to ligf...@googlegroups.com
En dan hebben we natuurlijk ook nog de tupperware bak en de sauna.

Toni "Vanochtend net zo nat als in een regenpak" Cornelissen
--
Toni Cornelissen
Web 3.14 == Everybody can get a piece of the Pi

bert gazendam

Dec 4, 2006, 8:31:21 AM12/4/06
to ligf...@googlegroups.com
Ach nu we toch bezig zijn:
de witte mango van Leonie werd door collega's uit de medische sector
aangezien voor een grote zetpil.

Waar het hoofd van vol is, daar loopt ....
(zie ook de reactie van Bob)

groet,

Bert -al 16 jaar in midlife crisis- Gazendam

Peter Huiberts

Dec 4, 2006, 9:55:35 AM12/4/06
to ligf...@googlegroups.com
Wim Ganseij schreef:

> Wie kent er nog meer :)

Een vriendelijke oude dame zei eens bij een stoplicht tegen mij over
mijn Mango: Ik dacht 'Wat komt er nou voor augurk naast mij staan?'

Peter Huiberts

WFvN

Dec 4, 2006, 10:00:14 AM12/4/06
to Ligfiets
Mijn Alleweder werd door mijn collega's ook wel een JSF genoemd.
M'n vorige baas ging voor koekblik (en ik was een dampend paard wat
eruit kwam)
Leerlingen hebben het gewaagd hem een rijdende dildo te noemen

Wilfred -vindt het wel vermakelijk- van Norel

Dec 4, 2006, 1:59:30 PM12/4/06
to Ligfiets
De witte Mango van Marloes werd door het buurmeisje een gebroken
Calimero-ei genoemd.

Theo - met de rode BrandweerQuest - van Goor

Theo Mol

Dec 4, 2006, 6:02:33 PM12/4/06
to ligf...@googlegroups.com
Wim Ganseij schreef:

> Aardig is het aantal benamingen voor de Questen:
>
> Wie kent er nog meer :)

Een van de leukste vind ik "caravan-auto", de vondst van een klein meisje.
Zelf heb ik het over mijn sportwagen.

--
Groet van Theo, wind en regen, nog 1 nachtje slapen, Mol.

lovelybunny

Dec 8, 2006, 8:43:40 AM12/8/06
to Ligfiets
Ik ben bezig met info verzamelen over ligfietsen. Als reactie daarop
zei mijn broer:"ooh, zo'n stretcher op wielen."

groet, Miranda

Reinier

Dec 10, 2006, 7:42:15 AM12/10/06
to Ligfiets

Wim Ganseij schreef:

> Aardig is het aantal benamingen voor de Questen:

> Wie kent er nog meer :)

Een collega noemde mijn Alleweder een "Lewinskymobiel" (ook verwijzend
naar de sigaarvorm natuurlijk...)
Ymte (met timmermansoog) : dít is écht een banaantje (wijzend op de
beetje krom in elkaar gezette carosserie, er overigens bijvertellend
dat het geen kwaad kan)
Verder gehoord:
"pas op...laagvlieger!" (achterste man van een kwartetje racefietsers,
die zijn maten voor me waarschuwde, zodat ze even rechts bleven) /
mam, kijk, vliegtuig! (peuter achterop de fiets bij moeder)
Over het regenzeiltje van de Alleweder (mijn zwager): "....je
beflapje..."

Mijn nieuwe witte Mango met dakje (vanaf donderdag 7-12 op de weg,
yesss!) is vooral nog (door scholieren) betiteld als: "Woeaauw, cool
man!" Daarna volgen ongetwijfeld nog een heleboel mooie namen, maar dan
ben ik al te ver weg om het nog te horen.
Een patiënt van de buurafdeling hier in het gebouw heeft het over een
"Beluga" (witte walvis/dolfijnensoort, met een dikke (sonarbult) ronde
kop)

Reinier - een Mango is ook geen banaan - van Rij

Diquest

Dec 10, 2006, 10:40:12 AM12/10/06
to ligf...@googlegroups.com

Op 10-12-06 heeft Reinier <reinie...@hotmail.com> het volgende geschreven:

Wim Ganseij schreef:
> Aardig is het aantal benamingen voor de Questen:
> Wie kent er nog meer :)

Laagvliegende klico.

Roel

mary in minneapolis

Dec 10, 2006, 1:51:42 PM12/10/06
to Ligfiets
Onze witte Cab-Bikes werden dinosaurus eieren genoemd

Mary

Peter

Dec 11, 2006, 2:53:42 AM12/11/06
to Ligfiets
Reactie van mijn collega's op mijn (gele) C-Alleweder :

"Het lijkt wel een Hollandse klomp"

Dec 13, 2006, 3:48:51 PM12/13/06
to Ligfiets

De topic is al weer wat oud, maar deze moet ik even kwijt.
Begin de dag met een lach.

Vanmorgen vroeg ging ik met Marloes mee naar de markt voor wat verse
inkopen.
In het donker tussen de nog stille in opbouw zijnde kraampjes kan je
natuurlijk wachten op lollige opmerkingen als je met een Quest en Mango
rond fietst.

Bij de groenteboer werd de vraag gesteld: Vr. Hoe kun je zien dat die
twee bij elkaar horen?
Antw. Ze
hebben allebei een klep met lampje aan hun helm.
(de fietsen
vallen kennelijk niet op)
Bij bakkerij het Stoepje aangekomen kwam spontaan de opmerking: He!
Daar heb je de kanoklub zonder peddels.
Waarop direct een opmerking kwam van de kraam aan de overkant: Nee Joh!
Het is de bobsleeklub zonder sneeuw!

Marloes bezoekt deze markt wekelijks dus zij is inmiddels een bekende
verschijning geworden.
Toen ik daar achteraan kwam rijden maakte dat de opmerking los: He kijk
nauw, hij heeft gejongt!

Theo - Ik heb zelf het hardste gelachen - van Goor