Bebop

Strada 13

Jun 27, 2011, 3:50:47 PM6/27/11
to Ligfiets
> [...]
>
>Misschien leuk voor volgend jaar iets te doen met trainingsopbouw? Ik overweeg iets te vertellen over knieleed... >Maar eerst die superg.., eh opwindende bebops testen. ;)
>
>Foto's en filmpjes komen later. Vanavond kiezen. Ga ik de bebops op de fiets en schoenen zetten of de foto's >doen.
>--
>Groetjes
>Hans
>http://questeen.wordpress.com
>
>Foto's en filmpjes komen later. Vanavond kiezen. Ga ik de bebops op de fiets en schoenen zetten of de foto's >doen.

Vandaag Bebop pedalen op mijn schoenen en fiets gemonteerd. Een stukje
gereden en WAUW!!!
Ik kreeg een filmpje van een Tell Sell reclame voor me: this is
AMAZING, Jack....

Maar ik vind ze echt geweldig. Het uitklikken gaat heel soepel.
Tijdens het rijden voelde ik dat mijn voeten de bewegingsvrijheid
gebruikten.

De laatste tijd had ik na een dagje fietsen last met uitklikken bij
mijn SPD SL. Zo erg dat ik zelfs een dikke enkel kreeg. Het leek of
mijn voet gekneusd was. Hierdoor was ik opzoek naar een ander
kliksysteem.
Deze lijk ik nu gevonden te hebben.
gelijk een tweede set besteld voor mijn andere fiets....

Hankie, Jos kwam de man met de hamer tegen en vind het geen fijn
gezelschap,

Wilfred Ketelaar

Jun 27, 2011, 3:54:47 PM6/27/11
to Ligfiets
On Jun 27, 9:50 pm, Strada 13 <hankie_...@hotmail.com> wrote:

> Hankie, Jos kwam de man met de hamer tegen en vind het geen fijn
> gezelschap,

Oh, als je hem nog ziet, vraag even of ik mijn hamer terug kan
krijgen. Ik heb hem vrijdagavond uitgeleend op de 'camping' aan iemand
zodat hij z'n tent ook op kon zetten. En nu is die man er met mijn
hamer vandoor (vast achter Jos aan).

Wilfred - wil Bebop vast ook wel een keer proberen - Ketelaar

Piet

On 27 jun, 21:50, Strada 13 <hankie_...@hotmail.com> wrote:
questeen.wordpress.com

> Vandaag Bebop pedalen op mijn schoenen en fiets gemonteerd. Een stukje
> gereden en WAUW!!!

Ergonomisch zonder twijfel top! Twee praktische vragen: kun je met
gewone schoenen (zonder plaatjes) fietsen met de Bebops? Kun je de
plaatjes kwijt onder fietsloopschoenen zonder dat je als een pinguin
moet lopen?

Piet

Maarten

Op 28-6-2011 11:23, Piet schreef:

> [...]

> Twee praktische vragen:

> kun je met
> gewone schoenen (zonder plaatjes) fietsen met de Bebops?

Ik denk alleen korte stukjes

> Kun je de
> plaatjes kwijt onder fietsloopschoenen zonder dat je als een pinguin
> moet lopen?

Nee, de plaatjes steken uit dus dat loopt inderdaad als een pinguin /
pipo de clown. Ik neem slippers mee als ik verwacht serieus te moeten lopen.
Ook niet goed voor slijtage van de plaatjes

> Piet

Maarten

to ligf...@googlegroups.com, ligf...@googlegroups.com

Op 28 jun. 2011 om 11:39 heeft Maarten <m.he...@zonnet.nl> het volgende geschreven:

> Nee, de plaatjes steken uit dus dat loopt inderdaad als een pinguin / pipo de clown. Ik neem slippers mee als ik verwacht serieus te moeten lopen.
> Ook niet goed voor slijtage van de

Ze passen i.i.g. onder mtb schoenen en waarschijnlijk ook de Shimano fiets/wandel schoenen. Daar valt prima mee te lopen.

H@rry, spieren branden nog na van CV.

Maarten

Op 28-6-2011 11:46, Harry Lieben schreef:
Ik heb ze inderdaad onder shimano fietssandalen. Daar valt met spd
plaatjes prima op te lopen, maar met bebop plaatjes dus niet.

Maarten - blij dat ik niet de enige ben die z'n benen nog voelt.

Henry

> [...]
>
> Hankie, Jos kwam de man met de hamer tegen en vind het geen fijn
> gezelschap,- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -

Nou ga ook wel van het ene uiterste naar het andere: SPD-SL fixeert je
voet en knie en kent weinig zijdelingse speling. Ik kan je zo nog een
aantal alternatieven aanreiken met zijdelingse speling: Speedplay Zero
(gebruik ik op de racefiets na pijnklachten in de knieholte). De
zijdelingse speling is traploos instelbaar van 0-15? graden. Nadeel,
het klikdeel zit niet in het pedaal, maar in de plaat onder de schoen.
M.a.w. niet geschikt om op te lopen (hoewel daar mooie beschermkapjes
voor te koop zijn). Op de mountainbike gebruik ik Crankbrothers
Eggbeaters. Ook deze pedalen bieden veel zijdelingse speling en de
plaatjes hebben een soortgelijke vorm als SPD-plaatjes, dus vallen in
de zool van de schoen. Bovendien zijn voornoemde pedalen gangbaar in
Nederland en dus eenvoudig verkrijgbaar alsook onderdelen. De
eggbeaters zijn zelfs uit mekaar te nemen en zelf te reviseren.

Henry - die meeleest, maar er nog niet uit wat ik zal kopen.

grollie

In elk geval interessant om dit pedaal te kunnen kiezen. Het dichts in
de buurt lijken frog's te zitten (nog niet genoemd), ik ben wel
benieuwd wat de voordelen van de bebops zijn. De bebops heten meer
last van vervuiling te hebben, daar hebben mtb-ers meer last van dan
ligfietsers lijkt me. Mocht ik nog eens van SPD afwillen (geen reden
daarvoor, gelukkig) dacht ik altijd op eggbeaters over te stappen.

G -zoveel fietsen, zoveel pedalen...- O

veloranje

Jun 29, 2011, 1:56:49 PM6/29/11
to Ligfiets

Inmiddels drie ritten gemaakt met de Bebop pedalen in de Strada, wat
een openbaring.

Ik loop met mijn rechtervoet heel erg naar buiten en de min of meer
gedwongen correctie hiervan tijdens het fietsen met SPD's wreekte zich
vaak in last van de rechterknie.
Dat is dus nu voor 100% verdwenen.

Ok het lopen op de schoenen met Bebop plaatjes is minder, dus
inderdaad in voorkomende gevallen nu slippers mee.

Misschien zijn er inderdaad nog andere alternatieven, maar voor mij is
deze een uitkomst.

Een aanrader, en voor wie het eens wil proberen, ik heb een extra set
plaatjes genomen, so be my guest.

vel- nu nog op zoek naar de ideale fiets bril waar geen wind langs
gaat- oranje

Jul 7, 2011, 3:03:33 PM7/7/11
to ligf...@googlegroups.com
Inmiddels ook een paar ritjes gereden. Ik ben enthousiast over uiterlijk en monteren.
Mijn knieklachten hebben nog fysio en zo nodig. Wel doen ze keurig wat je van ze verwachten mag.

Ik vond de foto's van de bebop site en de gebruiksaanwijzing matig, dus maar zelf wat foto's gemaakt, waarvan ik hoop dat ze mensen tot nut zijn.

http://questeen.wordpress.com/2011/07/07/bebop-pedalen/

En mijn ervaringen tot nu toe ivm een combinatie van Look pedalen en Time schoenplaatjes.

Een opmerking die ik op cyclevision veel hoorde is dat de Speedplay een vergelijkbare pedaal zijn, qua bewegingsvrijheid van de voet. ben benieuwd of mensen deze 2 pedalen ooit gaan vergelijken.

Fujinfietser

Aug 30, 2011, 1:36:52 PM8/30/11
to Ligfiets
Zijn er mensen die bebop onder fietssandalen hebben of mensen met
ervaringen van fietssandalen in het algemeen zoals bv,kun je een
trekkende beweging maken met deze sandalen en zijn ze wel stevig
genoeg , de zool hard genoeg ?
Al deze vragen omdat ik van plan om sandalen te kopen voor in de mango
en benieuwd ben naar ervaringen.

Aug 30, 2011, 1:48:01 PM8/30/11
to ligf...@googlegroups.com

Ik heb de oude (3 banden) en nieuwe (2 banden) sandalen van Shimano. De
nieuwe geven beduidend minder steun dan de oude.

Echt trekken aan je pedaal is zo wie zo niet zo fijn naar mijn mening.
Ik klik vooral om te voorkomen dat ik tegendruk.

Koen Van den Bergh

Aug 30, 2011, 2:17:54 PM8/30/11
to ligf...@googlegroups.com
Op 30 augustus 2011 19:36 heeft Fujinfietser <gerrit...@online.nl>
het volgende geschreven:

> Al deze vragen omdat ik van plan om sandalen te kopen voor in de mango
> en benieuwd ben naar ervaringen.

Sinds korte tijd heb ik de Keen Arroyo fietssandaal en die werkt erg
goed. Daarnaast is er ook beter mee te wandelen als de (oude) shimano.
Ze zullen niet gemakkelijk te vinden zijn in de winkel, maar de maat
is exact dezelfde als van de gewone Arroyo (waar ik overigens ook erg
tevreden van ben).

Koen -zou ze nog eens moeten testen op de mtb-

Michel Hoogzaad

Aug 30, 2011, 3:46:33 PM8/30/11
to ligf...@googlegroups.com

Op 30 aug 2011, om 20:17 heeft Koen Van den Bergh het volgende geschreven:

> [...]
> Ze zullen niet gemakkelijk te vinden zijn in de winkel, maar de maat
> is exact dezelfde als van de gewone Arroyo

knip

Ik heb mijn Keen fietssandalen bij Bever zwerfsport gekocht. ALs ze ze niet hebben in jouw filiaal kunnen ze ze voor je bestellen zodat je ze kan passen. Dit is zonder koopverplichting.
Trekken aan de trappers kan, maar voeten hebben altijd veel meer ruimte in een sandaal dan in een gesloten schoen. Ik weet overigens niet of de bebop plaatjes onder de schoenen passen, ze zijn gemaakt voor spd.

Michel, met de Keen sandalen stoot je niet zo gauw je tenen, Hoogzaad

Koen Van den Bergh

Aug 31, 2011, 12:50:11 AM8/31/11
to ligf...@googlegroups.com
Op 30 augustus 2011 21:46 heeft Michel Hoogzaad <mic...@hoogzaad.nl>
het volgende geschreven:

> Ik heb mijn Keen fietssandalen bij Bever zwerfsport gekocht. ALs ze ze niet hebben in jouw filiaal kunnen ze ze voor je bestellen zodat je ze kan passen. Dit is zonder koopverplichting.

Misschien om het even volledig te maken. Ik heb naast de Keen Arroyo
fietssandaal, ook de Keen Commuter. Die laatste heeft een soepelere
zool maar is ook wel meer open en dus wat luchtiger. Ik denk dat het
aan mijn brede voeten ligt, maar bij de commuter komt het hielbandje
steeds los, iets waar ik wel meer over gelezen heb. De Arroyo is ook
veel breder en heeft het schoenplaatje uit het midden staan (wat in
praktijk totaal geen probleem oplevert).
http://www.keenfootwear.com/be/en/product/fw10/shoes/men/pedal/commuter/black!yellow
http://www.keenfootwear.com/be/en/product/fw11/shoes/men/pedal/arroyo%20pedal
Dan heb je ook nog de commuter 2, maar daar heb ik persoonlijk geen
ervaring mee.

Koen -eerste (gewone) Keen sandalen 5 jaar geleden gekocht en nog
steeds in gebruik-