(lig)fiets promotie

Gerard Poels

Sep 1, 2009, 9:22:17 AM9/1/09
to ligf...@googlegroups.com
Vandaag bestaat www.hetregentbijnanooit.nl een jaar. Nadat het ANP het
heeft opgepakt staat de telefoon niet stil: radiointerviews,
Vraaggesprekken met kranten etc.

Ik probeer natuurlijk de ligfiets mede te promoten. (al gelukt met
foto op http://www.knurft.net/site/2009/08/25/bijnanooit-in-fietsactief/)

Grappig, al die aandacht voor een simpel initiatief :-)

Groet,

Gerard Poels

Sep 1, 2009, 9:35:20 AM9/1/09
to ligf...@googlegroups.com
Je speelt het spelletje ook goed, dus alle lof naar jezelf.

Theo van Soest

Sep 1, 2009, 9:56:34 AM9/1/09
to Ligfiets
On 1 sep, 15:22, Gerard Poels <ger...@ergens-op-inter.net> wrote:
> Vandaag bestaatwww.hetregentbijnanooit.nleen jaar. Nadat het ANP het
> heeft opgepakt staat de telefoon niet stil: radiointerviews,
> Vraaggesprekken met kranten etc.

Ik kijk er regelmatig op, een erg leuk initiatief. Proficiat!

Theo - hetregentbijnanooitmaarnutochaldehelemiddag - van Soest

marcel ( béékie )

Sep 2, 2009, 5:37:39 AM9/2/09
to Ligfiets
"sluip reclame" ook goed? zag dit net op rtlz.... is gefilmt bij d
eligifetswinkel in a;dam, zijn ok paar sec igfietsen in beeld..
http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/miMedia/2009/week36/wo_1000_elektrische_fiets.avi_plain.xml

groet marcel,

Mark-Jan Bastian

Sep 2, 2009, 6:42:12 AM9/2/09
to ligf...@googlegroups.com

Yikes! Hoe remt zoiets ? Met je neus ? :)
Lijkt me wel gaaf om eens te proberen :)

Mark-Jan

191.861.807

Sep 2, 2009, 7:55:31 AM9/2/09
to Ligfiets
heehoi,

On 2 sep, 12:42, Mark-Jan Bastian <mark...@xs4all.nl> wrote:
> Yikes! Hoe remt zoiets ?

Niet, vermoedelijk. Er zitten idd wel wat dingen in die ik als
beginnersfouten zou willen kwalificeren. Ga maar eens een bandje
plakken, bijvoorbeeld.

En het is géén fiets! Het is een brommer.

grtjs, 191.861.807 - zij die het wiel opnieuw uitvinden, hebben het
wiel niet begrepen

marcel ( béékie )

Sep 2, 2009, 2:24:04 PM9/2/09
to Ligfiets
rtlnieuws maakt het de "sluikreclame" nu ff beter en maakt indirect
reclame voor de ligfiets,

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2009/week36/wo_1930_yikebike.avi_plain.xml

at your service

groet marcel

GrijzePioneer

Sep 2, 2009, 5:58:22 PM9/2/09
to Ligfiets
Gerard verkondigt de blijde boodschap ;-)

> Ik probeer natuurlijk de ligfiets mede te promoten. (al gelukt met
> foto ophttp://www.knurft.net/site/2009/08/25/bijnanooit-in-fietsactief/)
>
> Grappig, al die aandacht voor een simpel initiatief :-)

Ja, soms is het zo simpel: gisteren zou er een monteur voor de
combiketel komen. "Staat m'n fiets niet in weg?" wilde ik weten,
doelend op m'n ligfiets in de hal. Monteur stelt geïnteresseerd
vragen, onder meer of dat nou wel lekker ligt. Nou, ik zet 'm zo wel
even buiten, dan kun je zelf even gaan liggen. Kortom:
verwarmingsmonteur zo enthousiast dat ie van plan is om eens een
ligfiets te huren!
Dus als jullie binnenkort een grote vriendelijke Curacaose
verwarmingsmonteur op een ligfiets voorbij zien komen... ;-)

groeten,

Maaike - en dat is 1..

Chris Hayes

Sep 3, 2009, 4:52:31 AM9/3/09
to Ligfiets

On 2 sep, 12:42, Mark-Jan Bastian <mark...@xs4all.nl> wrote:

> Yikes! Hoe remt zoiets ? Met je neus ? :)

Leuk dubbel te interpreteren ondertitel: 'het lost niet alle problemen
op, maar draagt er wel aan bij' :)

Marco Roepers

Sep 3, 2009, 5:40:24 AM9/3/09
to ligf...@googlegroups.com
Hallo allemaal,

Op 02-09-09 heeft marcel ( béékie )<super...@gmail.com> het
volgende geschreven:

> rtlnieuws maakt het de "sluikreclame" nu ff beter en maakt indirect
> reclame voor de ligfiets,
>
> http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2009/week36/wo_1930_yikebike.avi_plain.xml

Hm,

Waar heb ik dat meer gezien? Oh, de Strano van Union uit de jaren vijftig

http://www.rijwiel.net/img/union4.jpg

Gevonden dankzij
http://lijst.ligfiets.net/ligfietslijst2004-2006/Week-of-Mon-20050314/009134.html

Groeten,

Marco -Ligfietslijst is goed voor de kennis van de fietsgeschiedenis- Roepers.

Noordkaapfujin

Sep 3, 2009, 5:43:18 AM9/3/09
to Ligfiets
On 2 sep, 13:55, "191.861.807" <71.10.2...@gmail.com> wrote:
> En het is géén fiets! Het is een brommer.

Waarbij ik me overigens afvraag waarom dat ding een motor van een
copulerende 1 kW nodig heeft. Dat zijn 5 à 10 gewone fietsers!

grtjs, 191.861.807 - is met heel wat minder vermogen heel wat verder
gekomen dan 10 km

Pieter Jan

Sep 3, 2009, 5:47:58 AM9/3/09
to Ligfiets
On 2 sep, 20:24, marcel ( béékie ) <superbee...@gmail.com> wrote:
> rtlnieuws maakt het de "sluikreclame" nu ff beter en maakt indirect
> [...]

Ik hoor de ontwerper in het filmpje stellen: "het is ons doel alles
aan de yikebike veiliger te maken dan een normale fiets".
Dat maakt me erg benieuwd: Hoe kan dit ding nou op enig punt veiliger
zijn dan een normale fiets?

Pieter Jan - Toegegeven, je zult niet gauw je knieën kapot trappen.

Mark-Jan Bastian

Sep 3, 2009, 6:04:17 AM9/3/09
to ligf...@googlegroups.com
On Thu, Sep 03, 2009 at 02:43:18AM -0700, Noordkaapfujin wrote:

> Waarbij ik me overigens afvraag waarom dat ding een motor van een
> copulerende 1 kW nodig heeft. Dat zijn 5 ? 10 gewone fietsers!

Met zo'n vermogen weet je zeker dat dat ding binnen no-time verboden
wordt, en overduidelijk als een gevaar kan worden aangemerkt. In bredere
zin kan het als gevolg hebben dat het andere fiets-achtige initiatieven
met 'electrische ondersteuning' gaat frustreren.

Ontwerpen met een teveel aan vermogen is ook makkelijker, lagers en
banden, transmissie - het kan allemaal wat lomper worden uitgevoerd,
finesse is overbodig ;-)

Mark-Jan

Theo van Soest

Sep 3, 2009, 8:35:39 AM9/3/09
to Ligfiets
Gerard is blij:

> [...]
> Vandaag bestaatwww.hetregentbijnanooit.nleen jaar. Nadat het ANP het
> heeft opgepakt staat de telefoon niet stil: radiointerviews,

Jij komt op een regenkans van 11% bij een reistijd van 40 minuten. Ik
stel voor om in het vervolg (ook) steeds te spreken over een
genormaliseerde regenkans: de kans dat je nat wordt bij een reistijd
van 30 minuten. Die is voor jou 8% en ligt weer verrassend dicht bij
het getal dat iedereen altijd roept: 7-8%.

Theo - mijn score sinds 24 augustus is nog steeds 0% - van Soest

Gerard Poels

Sep 3, 2009, 9:16:08 AM9/3/09
to ligf...@googlegroups.com
Ha Theo,

Op 3 sep 2009, om 14:35 heeft Theo van Soest het volgende geschreven:

> Ik stel voor om in het vervolg (ook) steeds te spreken over een
> genormaliseerde regenkans

Ik denk dat dat al een te wetenschappelijk tintje geeft aan het
speelse geheel.
Waarschijnlijk zegt de term "genormaliseerde regenkans" de meeste
bezoekers van de site niets. En tijd om uit te leggen wat het is is er
ook niet.

Volgens mij is zo simpel mogelijk de beste manier.

Kijk hier voor een discussie over dit onderwerp op de site:

http://www.knurft.net/site/2009/08/31/eerste-jaar-totaal-hetregentbijnanooit-geplaatst/#comment-3747

Groet,

- - -
Gerard Poels
[ www.knurft.net ]
[ www.hetregentbijnanooit.nl ]

Toni Cornelissen

Sep 3, 2009, 10:07:54 AM9/3/09
to ligf...@googlegroups.com
Theo schreef:

> [...]
> van 30 minuten. Die is voor jou 8% en ligt weer verrassend dicht bij
> het getal dat iedereen altijd roept: 7-8%.

Dan nog maar een keer een repost van mijn pagina met KNMI data:
http://toni.technetium.be/hpv/regen.htm

--
Toni Cornelissen
http://toni.technetium.be

Gerard Poels

Sep 3, 2009, 10:53:58 AM9/3/09
to ligf...@googlegroups.com
En dan te bedenken dat ik vanaf de link-pagina hetregentbijnanooit.nl
al vanaf de eerste week al een link naar precies die pagina van Toni
heb staan.
(En ik zie in Google analytics dat mensen nooit op de link pagina
komen. De voorpagina is genoeg :-)

Ook deze is aardig:
http://www.knmi.nl/klimatologie/normalen1971-2000/neerslag_jaarsom.html
De gemiddelde jaarlijkse neerslagsom in kleuren op een kaart van
Nederland.

- - -
Gerard Poels
[ www.knurft.net ]
[ www.hetregentbijnanooit.nl ]

André Vrielink

Sep 7, 2009, 10:28:12 AM9/7/09
to ligf...@googlegroups.com
marcel ( béékie ) schreef:
Op de Eurobike in Friederichshafen was dat ding ook test te rijden, heb
er zelf niet op gereden maar het maakte wel veel te veel lawaai. Volgens
mij willen ze het iets te mooi maken (design belangrijker dan
functionaliteit), wat ik wel vaker tegen kom trouwens. maar ik vind dit
nog altijd beter dan een Segway.

André Vrielink

ligfries

Sep 7, 2009, 10:41:45 AM9/7/09
to Ligfiets
André heeft hem gezien (en gehoord!):

> [...]
> mij willen ze het iets te mooi maken (design belangrijker dan
> functionaliteit), wat ik wel vaker tegen kom trouwens. maar ik vind dit

Ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan en de site van dit apparaat
eens bekeken. Onder de technische specificaties zag ik dat vanwege de
fantastische technologie dit ding al in 30 minuten helemaal te laden
is, wat dan wel goed is voor 7 a 8 km!
Jawel!
Kom daar maar eens om met een fiets!
Hoe lang moet je eten om 7 a 8 km onbezweet je te verplaatsen?

Groeten,

Kees - zelfs de styling spreekt me niet aan - van Malssen

Quest 273

Sep 7, 2009, 11:16:51 AM9/7/09
to ligf...@googlegroups.com
Op 7 September 2009, tikte ligfries glashard:

> [...]
> Jawel!
> Kom daar maar eens om met een fiets!
> Hoe lang moet je eten om 7 a 8 km onbezweet je te verplaatsen?

Op die zelfde flitsende site valt te lezen dat het apparaat met een
duizelingwekkende snelheid van 20 (twintig!) km/h door het verkeer
raast.

Op een oerhollandse rechtopfiets moet je ca 107 W leveren voor deze
snelheid. Dus met 135 kJ ben je 7 km verder. Aangezien je niet zo
efficient energie kunt leveren (rendement 25%), moet je ongeveer 540 kJ
eten. Dat is toch 36 g gekookte pasta (water niet meegeteld in massa).
Met een Quest is het verbruik ongeveer de helft, dus dan is 18 g pasta
genoeg.

Met 10 happen voor de rechtopfiets ben je wel klaar; een beetje dooreten
en dat is 1 minuut. Met de Quest 30 s.

/Mars

--
ga toch fietsen, dat is pas stil ...