foto's en klein verslagje herfsttreffen

marcel

Oct 4, 2008, 5:55:54 PM10/4/08
to Ligfiets
heeejj trouwe liggers

herfsttreffen was hel erg leui, verheug me nu al op die van 2009
was ook nog ens lekker weer,

hierbij klein verslagje en wat foto's

http://ligfietslover.blogspot.com/2008/10/herfttreffen-2008.html

http://picasaweb.google.nl/superbeekie/Herfsttreffen2008#5253354248846113106

groetjes marcel en tot volgend jaar:P

Oct 5, 2008, 12:57:57 PM10/5/08
to Ligfiets
On 4 okt, 23:55, marcel <superbee...@gmail.com> wrote:

> herfsttreffen was hel erg leui, verheug me nu al op die van 2009
> was ook nog ens lekker weer,

Je naamgenoot heet Marcel Vriezenkolk en is de organisator van het
Herfstreffen.
Je omschrijft zijn ongeval wel treffend.

> geen herfsttreffen.... geen velomobiel meer.... en je benen breken.... hoe k't kan het zijn!!

Reken maar dat dat hij dat k`t vind!
We hebben dit weekeind veel aan hem gedacht en waren het wel over eens
dat een Herfstreffen zonder Marcel V. wel erg stil is.
Gelukkig kwam Wendy zaterdagavond nog even langs met het laatste
nieuws waar we allen benieuwd naar waren.
Zondagmiddag is een delegatie nog bij Marcel langs geweest.
Hij heeft gelukkig (of helaas) weer flink praatjes, is er niet knapper
op geworden met al dat Jam op zijn voorhoofd.
Zijn blauwe oog is ook erg charmant.
Hij laat zich niet kennen en houd zijn poot stijf......(mmm kan dit
nog?)

Het been kan hij al weer belasten en hij hersteld wonderlijk snel.
Waarschijnlijk mag hij maandag al weer naar huis.
Gerold en Maartje dachtte hem te verpesten met een flinke doos
chocolade maar daar hebben wij 'pubbers' wel een stokje voor gestoken.
Dat lekkers is niet geschikt voor zieken mensen, daar worden ze dik
van als ze niet fietsen. :-D
Een grote kaart met schrijfsels van alle Herfstreffendeelnemers leek
me wel voldoende....
Hij kreeg overigens enorm veel fanmail. Hij is inmiddels een
beroemdheid bij de zusters.

> wand volgens mij zijn het een stel pubers daar!! lijkt me erg leuk!!

Dat is het zeker.
Ondanks de ongunstige voorspellingen was het weer niet super, maar
zeker niet slecht.
Het is merendeel droog gebleven. We zaten lekker gezellig binnen (al
is er geen open haard zoals in Harskamp) en hadden ook geen hinder van
de kou. Zelfs de BBQ en pannekoeken werden in de buitenlucht klaar
gemaakt en dat ging prima.

De toertocht was magnefiek! Geweldig goed gedaan Maarten. Wat een
mooie tocht door een prachtige omgeving.
Ik heb de track in de GPS zitten en ga hem beslist nog eens rijden met
Marloes.
De Quest-pest bochten vielen erg mee op één na, maar met wat tilwerk
aan de staart verhoogde dat alleen maar de feestvreugde.
Tussen alle niet geplande stops door was de officiele stop bij 'de
Herberg' in Nederhorst den Berg. Alwaar we Bert en Leonie weer terug
zagen. Bert had zijn ketting eraf van de Limit en dat duurt even met
al die schroefjes los maken. We hebben maar achter gelaten. Later
bleek zijn hele tandwiel los te zitten.(!)
Het was idd nationale lekke bandendag. Maar dat gaf niks. Sommige
kregen hun ontmaagding in het verwisselen een lekke voor een nieuwe
binnenband.
En als ik het goed begrijp was er een wat rijpere sleutelaar bezig een
lekke band te vervangen voor weer dezelfde lekke band....
Een dunne 1.35 reserve binnen binnenband meenemen terwijl je toch echt
dikke 2.00 banden op je fiets hebt liggen kan wel maar is niet slim.
Men ging zelf zover complete achter derailleur kabels te bietsen omdat
deze lengte in de regulieren handel moeilijk verkrijgbaar is.
Dan maak je ook gelijk gebruik van de aanwezige kennis om hem te
monteren tijdens een stop van de toertocht. Wel ja!

We hielden het droog tot laat in de avond. Er was zelf een zeer
bescheidde kampvuur, die helaas verstierf in een zacht miezerbuitje.
Dit buitje duurde de hele nacht voort. Het gezellige getik op het dak
van de hutten was zeer bevordelijk voor de slaap getuigen het
ontbreken van kindergekraai van de familie Daams. Pas na 9 uur kwam er
leven in de brouwerij.

Vergeet ik nog te melden dat er natuurlijk de legendarische
gezamelijke avondmaaltijd werd klaargemaakt onder de relaxte leiding
van Maartje en (Fahradfluisteraar) Gerold.
Aan de snijtafel werd (onder het snipperen van 3 kg uien) een traan
weg gepinkt ter nagedachtenis aan Marcel, wiens aanwezigheid we allen
zo miste.
Tevens kwamen we tot een nieuw ontwerp voor zijn Quest. Een
stippellijn met een schaartje ernaast. Hierlangs open knippen.....(In
geval van nood is humor de beste remedie)
De inmiddels befaamde uitleg van het envelopje vouwen door Gerold
zorgde ook voor menig lachsalvo. Vooral de opmerking: Iedereen vond
vorig jaar ons eten kennelijk lekker op Marcel na, hij is dan ook niet
gekomen. Deed het erg goed.

Niemand had haast de volgende morgen. De regen viel gestaagd maar kon
onze stemming niet drukken.
Of we niet weg wilde vanwege de gezelligheid of omdat we de terugreis
in de regen moesten fietsen laat ik in het midden.
Het voordeel van minder deelnemers en niet buiten zitten is dat er
niet veel rommel gemaakt werd. Nico van Laar had een prachtige, in
bijna lichtgevend groen, Katoco-pet gekregen en nam zijn opruim taken
zeer serieus.

Een kleine anekdote die jullie niet missen mogen:
Op de terugweg richting Almere kreeg Frans van Schoot een langzaam
leeglopende achterband.
Marjolein snapte niet precies waarom we stopte in de regen en
aangewakkerde wind boven op de Stichtsebrug.
Paulus kwam dit even haarfijn toelicht in een kennelijk melige
stemming.
"Mevrouw uw echtgenoot heeft een slappe..."

Legendarische woorden waar we herhaaldelijk om gelachen hebben.

Rest mij nog m.n. te bedanken Jos en Hankie (en ook Wendy) die alle
moeite hebben gedaan om, ondanks de voorbereiding van Marcel, alles
ongemerkt in goede banen te leiden. Er is altijd toch nog een hoop te
regelen en te doen. De angst dat er iets mis kan gaan drukt zwaar op
de schouders. Wij hebben als deelnemers niks gemerkt van wat er op de
achtergrond voor werk verzet moest worden.
Het Herfstreffen kon gewoon doorgang vinden ondanks de tegenslag.
Groots allemaal Jongens. Bedankt.

Theo van Goor

F. van Schoot

Oct 5, 2008, 1:11:58 PM10/5/08
to ligf...@googlegroups.com
Zie onder

[...]

Dekt de vlag de lading?

Theo je hebt het weer prachtig opgeschreven
Dank
En natuurlijk dank aan allen die hun bijdrage geleverd hebben dit weekend al
dan niet aanwezig.
Groeten Frans, sinds de Stichtsebrug weer geheel op spanning.......

Ruud Steeman - questaround

Oct 5, 2008, 1:42:10 PM10/5/08
to Ligfiets

> En natuurlijk dank aan allen die hun bijdrage geleverd hebben dit weekend al
> dan niet aanwezig.
> Groeten Frans, sinds de Stichtsebrug weer geheel op spanning.......

Ook onze dank aan iedereen die bijgedragen heeft aan dit fantastische
weekend.
Na een tocht tegen de wind in, door Ruud en Jan en een comfortabelere
treinreis vanaf Hilversum door Petra en Richard is de Goudse delegatie
weer veilig thuis gekomen.
Onze foto's vind je hier:
http://picasaweb.google.com/ligfietsalbum/Herfsttreffen2008#

Overigens zien jullie Marjolein hier al eerder ontroerd....

Groeten Ruud en Petra

marcel

Oct 5, 2008, 2:05:35 PM10/5/08
to Ligfiets

hej die ruud en petra,

leuke foto's hoor!!::D blijft leuk om tezien andere ligfieters/velo
rijders! erg leuk!!

Oct 5, 2008, 2:24:15 PM10/5/08
to Ligfiets
On 5 okt, 20:05, marcel <superbee...@gmail.com> wrote:

> leuke foto's hoor!!::D blijft leuk om tezien andere ligfieters/velo
> rijders! erg leuk!!

Ik moet zeggen dat ik je fimpje dat ik met mijn Brandweerquest voorbij
komt razen ook geweldig vind.
Ik heb me proberen te gedragen maar het viel niet mee, zo langzaam
ging het soms.
Ik was blij dat Maarten mij vroeg als bijrijder om oversteekplaatsen
af te zetten, dan had ik legaal excuus om de beest uit te hangen.
Bijkomend voordeel was dat ik het niet echt koud heb gehad.

Overigens heb je meer gezien dan ik, dat rund in het bos was mij niet
opgevallen.

Jou foto's geven ook aardig aan hoe vaak we stil stonden.....maar de
stemming was er niet minder door.

Theo - BrandweerQuest - van Goor

pjotr320

Oct 5, 2008, 3:38:28 PM10/5/08
to Ligfiets

On 4 okt, 23:55, marcel <superbee...@gmail.com> wrote:

> hierbij klein verslagje en wat foto's

> groetjes marcel en tot volgend jaar:P

Mijn bijdrage, een fotoreeks op picasa (want mijn gratis server heeft
wat bedrijfsproblemen :s ) De foto's hebben daar gelukkig niet onder
te lijden gehad. Het weekend? Very nice, bedankt, volgend jaar weer
natuurlijk.

http://picasaweb.google.nl/pjotr320/Pjotr320SHerfsttreffen2008#

Peter - Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg - Haan

Maarten Sneep

Oct 5, 2008, 7:18:23 PM10/5/08
to ligf...@googlegroups.com
On 5 okt 2008, at 18:57, Theo van Goor wrote:

> De toertocht was magnefiek! Geweldig goed gedaan Maarten. Wat een
> mooie tocht door een prachtige omgeving.
> Ik heb de track in de GPS zitten en ga hem beslist nog eens rijden met
> Marloes.

Leuk om dat te horen. Op mijn geoblog staan (al) mijn routes, ook als
gpx bestanden. Ook mijn verslag van het treffen is daar inmiddels
geplaatst. Foto's zoek ik morgen uit.

http://www.xs4all.nl/~msneep/tracking/

Er zijn een paar fietspaden die ik voor een kleine groep wel zou
willen opnemen, maar met deze grote groep absoluut niet aandurf. De
leukste daarvan is dwars door de Ankeveense plassen (hij zit in de
track voor de routesuggestie Loosdrecht-Ankeveen). Ik heb hem op m'n
Trice gereden, en dat gaat goed, ik denk dat je er met jouw Quest wel
doorheen komt, maar zoek dan een regenachtige dag uit. Bij zonnig weer
kan dat pad erg druk zijn, en dan is passeren lastig - op een
tweewieler moet het geen probleem zijn. Wel erg mooi, als mis je de
pleisterplaats.

Groet,

Maarten

marcel

Oct 5, 2008, 5:35:24 PM10/5/08
to Ligfiets

> [...]
> af te zetten, dan had ik legaal excuus om de beest uit te hangen.
> Bijkomend voordeel was dat ik het niet echt koud heb gehad.

het viel mij op dat de velo's aan kon horen komen van achteren heb een
bepaald geluid.... dus ik had camera aan gezet tijdens het rijden
dus toen ik er een hoorde, dat was jij dus aan gezet voor het filmen,
en langzaam ging het zeker, volgend jaar moet er echt een
miniumsnelhijd gehanteerd woorden hoor!! kijk als je met een
velomobiel rijd, maakt het niet uit, maar met een normale ligfiets
pleur je om als je te langzaam gaat zowat.....

> Overigens heb je meer gezien dan ik, dat rund in het bos was mij niet
> opgevallen.

daar waren wij verkeerd gereden ofzo, dat was vlak bij die bocht
( waar ik ook een fimje van heb gemakt ) waar we zo onwijs moeilijk
die bocht konden nemen, daar waren we verkeerd gereden, bij de hele
hoge toren waren wij rechts gegaan, i.p.v rechtdoor, was een leuke
koe!! hahaha

> Jou foto's geven ook aardig aan hoe vaak we stil stonden.....maar de
> stemming was er niet minder door.

nou echt wel was heel lekuk

gr marcel die zig nu al op de ollibollentocht verheugt.... kom dan met
de sunrider:D

Maarten Sneep

Oct 6, 2008, 4:43:16 AM10/6/08
to ligf...@googlegroups.com
On 5 okt 2008, at 23:35, marcel wrote:
> [...]
> velomobiel rijd, maakt het niet uit, maar met een normale ligfiets
> pleur je om als je te langzaam gaat zowat.....

Voorin willen we 19 tot 21 km/uur rijden. Als je dat tempo maar net
kunt volhouden moet je voorin rijden, dan is het tempo het meest
constant. Wat wij voorin ook doen, achterin is het hollen of
stilstaan. Voor één van de deelnemers was dat tempo te hoog, en
daarmee is het gehele tempo verlaagd - we zijn niet van plan om
langzame rijders onderweg te laten vallen.

Hoe we (de organisatie) hiermee om zal gaan bij volgende ritten is nog
punt van discussie. Aan de ene kant willen we niemand uitsluiten en
met een grote groep rijden, aan de andere kant was het tempo van de
toertocht voor veel rijders te traag. Van tevoren duidelijk aangeven
welk tempo je moet kunnen rijden is waarschijnlijk de beste optie.

Net na de pauze kregen wij van achteruit via de portofoon het bericht
dat we langzaam aan moesten doen om erg grote gaten te voorkomen -
exacte reden voor de gaten weet ik niet meer. Nico geeft in zo'n geval
het tempo aan, en ik heb toe gewaarschuwd als ik om zou vallen. Nu is
het omvaltempo afhankelijk van je ervaring, en je fiets, wellicht dat
mijn fuego niet geheel maatgevend is geweest met 7 km/uur (dan rijd ik
nog comfortabel, pas onder de 5 km/uur ga ik echt slingeren).

Maarten - die nu ook beter begrijpt waarom de sunrider van marcel nu
al schade heeft.

Wim Schermer

Oct 6, 2008, 4:55:41 AM10/6/08
to ligf...@googlegroups.com
Op 6 okt 2008, om 10:43 heeft Maarten Sneep het volgende geschreven:

> [...]
> daarmee is het gehele tempo verlaagd - we zijn niet van plan om
> langzame rijders onderweg te laten vallen.

Een goede methode is om de grote groep te splitsen in kleinere
groepen van tussen 10 en 15 fietsers. Voordeel is dat het voor de
voor- en achterrijder overzichtelijk blijft, bij horeca uitspanningen
sneller geserveerd wordt en de groepen sneller rijden. Als je de
groepen ook nog onderverdeelt in snellere en langzamere groepen, dan
rijdt iedereen min of meer zijn eigen tempo. Tenslotte doe je het
overige verkeer ook een plezier. Het passeren door ander verkeer van
groepen van 30 of meer ligfietsers, is niet altijd comfortabel.
Het argument 'samen fietsen' gaat nauwelijks op bij grote groepen. Je
plaats in de groep blijft meestal tamelijk hetzelfde. Het
groepsgevoel is toch het best bij de barbecue en aan de borreltafel.
Wim - dit jaar ivm eigen familiedag niet bezig met kippen lijkjes -
Schermer

Pinker Perl

Oct 6, 2008, 5:47:43 AM10/6/08
to ligf...@googlegroups.com
2008/10/6 Maarten Sneep <maarte...@xs4all.nl>:

> [...]
> toertocht voor veel rijders te traag. Van tevoren duidelijk aangeven
> welk tempo je moet kunnen rijden is waarschijnlijk de beste optie.

Pinker denkt dat het een foute keuze is om de groep groot te willen
houden. Er kleven meer nadelen dan voordelen aan dat principe. Pinker
somt een paar nadelen op:

- je loopt meer vertraging op door lekke banden en andere pech
- het jojo-effect is groter, wat het zwaar maakt voor de mensen
achterin of er vallen grote gaten
- de communicatie tussen voorrijder en achterrijder gaat moeilijk
- andere verkeersdeelnemers kunnen een grote groep vrijwel niet inhalen

Het advies van Pinker luidt: hou de groepsgrootte beperkt tot 25
personen, zeker als er grote verschillen in conditie zijn.

/Pinker

--
Pinker gebruikt http://www.faqs.org/rfcs/rfc1855.html
Pinker adviseert http://tshirts.ligfiets.net

marcel

Oct 6, 2008, 5:59:58 AM10/6/08
to Ligfiets
hoplelijk woord de appelflappen dit jaar ook weer geregeld woord,
lijkt me ook erg leuk

marcel

Oct 6, 2008, 5:54:45 AM10/6/08
to Ligfiets

> Het advies van Pinker luidt: hou de groepsgrootte beperkt tot 25
> personen, zeker als er grote verschillen in conditie zijn.
>
> /Pinker

of twee groepen maken:

gropeje die liever kalm aan rijden/of niet sneller kunnen
groepje die "doorijden"

personelijk krijg ik een beetje een naar gevoel bij het idee dat er
dan mensen woorden "uitgesloten" van deelname

grollie

Oct 6, 2008, 6:43:24 AM10/6/08
to Ligfiets

> Pinker denkt dat het een foute keuze is om de groep groot te willen
> houden. Er kleven meer nadelen dan voordelen aan dat principe. Pinker
> somt een paar nadelen op:

Dat zal allemaal wel, maar in de kern was er maar 1 probleem en dat
was het feit dat Nico z'n vlaggetje op Marktplaats heeft gezet. De
hele goegemeente wil niet anders dan achter Nico z'n vlaggetje
aanrijden en nu zie je dus wat er van komt. Verdwalen, lekke banden,
hekjes, krachtsverschillen: de gehele trukendoos werd geopend om
elkaar maar weer terug te kunnen vinden. Valt me nog mee dat de tafels
bij de maaltijd nog aardig gevuld waren. (en de borden overigens ook).
Daaromtrent:

> Zaterdag.s na de rit genoten van een heerlijke maaltijd (Wraps) klaargemaakt door een paar koks waar ik de namen even van kwijt ben maar eentje heette vlgs mij iets van Gordon Ramsey.

HAHA. Ik heb nooit bij de goede man gegeten dus of hij koken kan, kan
ik niet zeggen. Wel is hij 'niet erg subtiel', zou dit wel
complimenteus bedoeld zijn? Wel rijdt hij geloof ik een dikke Audi.
Heet z'n vriendin misschien Maartje? Ik ga nu toch aan mezelf
twijfelen.

Gerold -uitgekookt- Ormel

http://picasaweb.google.nl/geroldormel/Herfsttreffen0802# voor wat
sfeerplaatjes.

Notice de Jam op Marcel z'n hoofd. Sterkte man!

Oct 6, 2008, 7:02:38 AM10/6/08
to ligf...@googlegroups.com
Op 06-10-08 heeft grollie<gerol...@gmail.com> het volgende geschreven:

Deze link werkt beter: http://picasaweb.google.nl/geroldormel/Herfsttreffen08#

Goed gedocumenteerd dit Treffen. Ik heb ervan genoten. De problemen
bij de Toertocht waren niet groter dan anders en de route heel erg
mooi.

> Notice de Jam op Marcel z'n hoofd. Sterkte man!

Dat is wel erg zware make-up. Gelukkig heeft Marcel een hard hoofd als
het nodig is.

H@rry.

Maarten Sneep

Oct 6, 2008, 7:39:05 AM10/6/08
to ligf...@googlegroups.com
On 6 okt 2008, at 10:55, Wim Schermer wrote:

> [...]
> voor- en achterrijder overzichtelijk blijft, bij horeca uitspanningen
> sneller geserveerd wordt en de groepen sneller rijden.

Nadeel is dat je met een groep ofwel de omgeving goed moet kennen, of
alle koprijders van alle subgroepen de route een keer moeten
voorrijden met degene die de route heeft uitgezet. Een GPS helpt wel,
maar "al een keer gezien" slaat alles. Bij elkaar zijn dat meer
vrijwilligers dan we zomaar paraat hebben, schat ik in.

Horeca blijft een kwestie van handig uitzoeken en reserveren. Ging dit
jaar goed, al hebben we pas op vrijdag gereserveerd.

> Als je de
> groepen ook nog onderverdeelt in snellere en langzamere groepen, dan
> rijdt iedereen min of meer zijn eigen tempo.

Dit is lastig: Je kan iedereen dezelfde route laten rijden, en met een
(ruime) pauze laten vertrekken, maar dan komen de langzame rijders
helemaal laat terug, of je eindigt alsnog in één groep. Een andere
mogelijkheid is het uitzetten van een tweede (kortere) route. De
hoofdroute kan dan wat langer, bij een iets hoger tempo. Ik denk dan
aan 35 & 70 km voor de toertochten. Bij het paastreffen houdt je dan
een probleem vanwege het totaal aantal mensen. Bij voorkeur wil je wel
de pauze weer bij elkaar doorbrengen.

> Tenslotte doe je het
> overige verkeer ook een plezier. Het passeren door ander verkeer van
> groepen van 30 of meer ligfietsers, is niet altijd comfortabel.

Ik weet niet hoe Theo het doet, en ook niet of hij op zijn (brandweer)
strepen gaat staan, maar dit is allemaal goed verlopen.

> Het argument 'samen fietsen' gaat nauwelijks op bij grote groepen. Je
> plaats in de groep blijft meestal tamelijk hetzelfde. Het
> groepsgevoel is toch het best bij de barbecue en aan de borreltafel.

Dat laatste ben ik met je eens, maar organisatorisch is het lastig om
te splitsen.

We hebben nog een half jaar voor het 10de paastreffen, dat komt vast
wel goed.

Maarten Sneep

Quesjer

Oct 6, 2008, 12:54:36 PM10/6/08
to Ligfiets

> [...]
> te splitsen.
>
> We hebben nog een half jaar voor het 10de paastreffen, dat komt vast

Och,
Eigenlijk was er nauwelijks een probleem bij deze tocht. De groep was
erg groot, we moesten met enige regelmaat wachten, maar het was droog
(erg belangrijk!) en we waren mooi op tijd terug. En iedereen heeft
ruim de kans gehad te genieten van de tocht, ik geloof niet dat we
mensen echt geergerd hebben door onze groepsgrootte, regelmatig ging
er een duimpje omhoog.....

Toch ben ik persoonlijk een voorstander van het splitsen van groepen
tot hooguit 25 personen, in dit geval dus 2 groepen. Het geeft voor de
groep zelf weinig meerwaarde of je nu met 25 of met 50 rijdt. Betekent
wel: dubbele begeleiding nodig, maar ook dat lijkt wel haalbaar. En
tegengesteld te rijden en de tijd zo uit te kienen dat je ruwweg
tegelijk aankomt bij de pauzeplaats. (pech heb je nooit in de hand
natuurlijk.)
En wat dat al of niet splitsen betreft: Ik laat dat graag over aan de
organisatie. Die leest deze discussie ook wel, en kan heus wel naar
eigen inzicht beslissen wat wijsheid is.

In elk geval heb ik genoten van zowel de tocht naar Wetzlar (dat is
met twee groepen van plm. 11 personen geweest dit jaar) de tocht in
Wetzlar zelf (met 60 personen en bijna evenveel velomobielen) de
terugtocht, het alleen naar het herfsttreffen rijden, het rijden van
de toertocht, en later weer het samen rijden naar het ziekenhuis, het
samen verderrijden, en later weer het alleen rijden om alles in de
stromende regen lekker na te kunnen mijmeren.

Juist het afwisselende van al die momenten is aantrekkelijk. Soms is
het alles uit jezelf halen, soms achter de groep aankachelen. Laat
maar lekker gebeuren.
Ga zo door!

Groet van Quesjer

Maarten Sneep

Oct 6, 2008, 2:33:06 PM10/6/08
to ligf...@googlegroups.com
On 6 okt 2008, at 18:54, Quesjer wrote:

> [...]
> tegengesteld te rijden en de tijd zo uit te kienen dat je ruwweg
> tegelijk aankomt bij de pauzeplaats. (pech heb je nooit in de hand

De route van afgelopen weekend is ongeschikt voor gebruik in
omgekeerde richting. Denk hierbij aan de klim direct na het Quest Pest
Bochtje. Dat wordt dan een afdaling, en ook met een kleinere groep
blijft dat link op die ondergrond. Er zaten meer stukken in die je
niet anderom wilt doen. Ik wil maar zeggen dat een route soms zeer
zorgvuldig is uitgekiend om ongelukken te vermijden. Langs twee routes
naar eenzelfde pleisterplaats moet wel te regelen zijn, Oscar heeft
ons tenslotte ook ingehaald door vanaf de Woensberg een directe route
naar Naarden te kiezen.

> Juist het afwisselende van al die momenten is aantrekkelijk. Soms is
> het alles uit jezelf halen, soms achter de groep aankachelen. Laat
> maar lekker gebeuren.
> Ga zo door!

Nog vele jaren, zo hoop ik.

Maarten

Maarten Sneep

Oct 7, 2008, 11:07:21 AM10/7/08
to ligf...@googlegroups.com
On 6 okt 2008, at 01:18, Maarten Sneep wrote:

> Leuk om dat te horen. Op mijn geoblog staan (al) mijn routes, ook als
> gpx bestanden. Ook mijn verslag van het treffen is daar inmiddels
> geplaatst. Foto's zoek ik morgen uit.
>
> http://www.xs4all.nl/~msneep/tracking/

Goed, foto’s komen een dagje later:
http://www.xs4all.nl/~msneep/ht2008/index.html