Filmen vanaf de achtervork.

Jan 30, 2009, 6:27:31 PM1/30/09
to ligfietslijst
Zoals ik al noemde in de draad "de Voorbeschouwing"
http://groups.google.com/group/ligfiets/browse_thread/thread/7d185bfc0f95ab31
ga ik weer filmen tijdens de race. De apparatuur van Chasecam die ik
in de Quest doorgaans gebruik is voor de M5CHR veel te zwaar en groot
met 2 kastjes, 2 bulletcamera's en 2 accu's. Gelukkig vond ik de Vio
Pov1 die zeer compact is en bovendien een schermpje heeft, zodat ik
kan zien of er in het velodroom van Alkmaar iemand in mijn zog
meerijd. Een voorproefje is hier te zien:

http://www.youtube.com/watch?v=cZr0iNUlitY

(Het is uiteindelijk door een conversie van het originele filmpje
gelukt om deze te bewerken en te uploaden naar YouTube)

Ik heb bewust gekozen om het wiel in beeld te nemen, dat geeft een
veel dynamischer aanzien. Een nadeel van de POV1 is dat ie duidelijk
meer licht nodig heeft (5lux) dan het systeem van ChaseCam (0,5lux).
Avond- en nachtritten filmen zal waarschijnlijk een belabberd beeld
opleveren.

H@rry.

Quesjer

Jan 30, 2009, 7:45:48 PM1/30/09
to Ligfiets

On 31 jan, 00:27, Harry Lieben <harrylie...@gmail.com> wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=cZr0iNUlitY

> Ik heb bewust gekozen om het wiel in beeld te nemen, dat geeft een
> veel dynamischer aanzien.

Goh, je zou haast zeggen dat al die spaken het beeld enorm
vertroebelen, maar dat valt nog heel erg mee. Leuke beelden voor
tijdens een wedstrijd lijkt mij. Alleen dat geluid is wat minder. Veel
gebulder, gekraak en geschraap van wind, ketting en rem etc. Maar een
mooi muziekje en af en toe de leuke stukken "fietsgeluid" zal het een
heel stuk beter te verteren maken.

Leuk werk H@rry!!

Maarten Sneep

Jan 31, 2009, 2:05:31 AM1/31/09
to ligf...@googlegroups.com

On 31 jan 2009, at 00:27, Harry Lieben wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=cZr0iNUlitY

Leuk filmpje. Zit er een kleine slag in je wiel, of is dat frame-flex?

> [...]
> meer licht nodig heeft (5lux) dan het systeem van ChaseCam (0,5lux).
> Avond- en nachtritten filmen zal waarschijnlijk een belabberd beeld

5 lux gaat binnen ook nog leuk worden, ik hoop dat er meer te zien is
dan ruis.

Maarten

Bart

Jan 31, 2009, 4:31:31 AM1/31/09
to Ligfiets
Leuk filmpje... besteed wel aandacht aan het goed horizontaaal zetten
van de camera. Ik zit nu het filmpje te bekijken met mijn hoofd een
beetje scheef...
Bart -onthand- Doets

Rob65

Jan 31, 2009, 8:13:02 AM1/31/09
to Ligfiets
Mooi filmpje, goed beeld.
Maar zoals Hans Wessels hier naast mij net opmerkt zit de camera aan
de verkeerde kant voor de wielerbaan.
Je filmt nu vooral de fotograaf langs de baan.

Hans vraagt zich verder af ... Moet hij nu langzaam achter je blijven
fietsen of er gewoon vaak voorbij razen om goed op de film te
komen :-)

Rob

Jan 31, 2009, 10:06:51 AM1/31/09
to ligf...@googlegroups.com
Op 31-01-09 heeft Rob65<r...@myvoice.nl> het volgende geschreven:

Als Hans, zwak, ziek en misselijk is dan zit de camera aan de goede kant ;-)

H@rry.

Jan 31, 2009, 10:10:39 AM1/31/09
to ligf...@googlegroups.com
Op 31-01-09 heeft Bart<bart....@zonnet.nl> het volgende geschreven:

> besteed wel aandacht aan het goed horizontaaal zetten
> van de camera.

Ik zal er op letten Bart. Dit was slechts even een snelle test die ik
toch aardig genoeg vond om te publiceren. Met iemand om de fiets even
rechtop te houden en het display erbij zal het wel lukken om het beeld
horizontaal te krijgen.

H@rry.

Jan 31, 2009, 4:54:04 PM1/31/09
to ligf...@googlegroups.com
En nog een filmpje

http://www.youtube.com/my_videos_annotate?ns=1&v=7rJeNfH_SfY

nu naar huis gaand op dezelfde dag. ik rij (kuch) wat ruiger. Ik haal
zelfs iemand rechts in (bloos). Hij reed zover aan de linkerkant dat
ik OF bovenop de rem OF er rechts voorbij moest. Ik besloot tot het
laatste.... Hij stopt even later vlak achter me bij het stoplicht en
laat niets blijken van onvrede.
Deze keer ook met leuk opzwepend muziekje, maar nog zonder rechte horizon.

H@rry

Wim Schermer

Jan 31, 2009, 4:58:23 PM1/31/09
to ligf...@googlegroups.com
Harry,
Hij doet het niet, ik kom uit op mijn eigen videokanaal.
Wim - meer fotograaf dan filmer - Schermer

Jan 31, 2009, 5:03:01 PM1/31/09
to ligf...@googlegroups.com
Op 31-01-09 heeft Wim Schermer<aer...@xs4all.nl> het volgende geschreven:

> Harry,
> Hij doet het niet, ik kom uit op mijn eigen videokanaal.
> Wim - meer fotograaf dan filmer - Schermer

Klopt, de link moet zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=7rJeNfH_SfY

H@rry, foutje, Lieben.

Quesjer

Feb 1, 2009, 4:20:05 AM2/1/09
to Ligfiets
Haa H@rry,

Dit is mooi!!
Leuk dat spannende muziekje bij een normale werk-woon rit. Die blauwe
vrachtwagen leek eerst wel een Donkervoort, tot de cabine in beeld
kwam tenminste toch..... En die "buk"fietser lijkt de strijd nog even
met je aan te gaan....

Is dit niet wat om in te zenden bij die oproep van de week op Plaza,
die voor ligfietsfilmpjes onder de 7 minuten?http://bikelist.org/
pipermail/hpv/Week-of-Mon-20090126/000045.html

Groet van Quesjer

On 31 jan, 23:03, Harry Lieben <harrylie...@gmail.com> wrote:
> Op 31-01-09 heeft Wim Schermer<aero...@xs4all.nl> het volgende geschreven:

Bart

Feb 1, 2009, 4:23:55 AM2/1/09
to Ligfiets
lekker filmpje, lekker muziekje!

Bart Doets

EuroQuest

Feb 1, 2009, 11:46:51 AM2/1/09
to Ligfiets
Hoi Harry

On 31 jan, 00:27, Harry Lieben <harrylie...@gmail.com> wrote:
> Ik heb bewust gekozen om het wiel in beeld te nemen, dat geeft een
> veel dynamischer aanzien.

Leuk filmje inderdaad. Maar wat mij opvalt is dat het wiel kaarsrecht
lijkt te zijn maar het spaakpatroon bij de flens lijkt te waggelen. Is
die flens krom?

Theo - the devil is in the detail - van Soest

grollie

Feb 2, 2009, 7:05:06 AM2/2/09
to Ligfiets
HA! M'n Glass-hartslag gaat ineens een eind omhoog! Heel Mooi H@rry,
en inderdaad erg dynamisch op deze manier. Voor de liefhebber: The
Photografer, (sic), act III.

Gerold - 't is hier winters; http://nl.youtube.com/watch?v=K2YcFcunLF8&feature=related
- Ormel

wim harwig

Feb 3, 2009, 11:19:26 AM2/3/09
to Ligfiets
Doet me erg denken aan een zekere "lowracer1" , die heeft ook een paar
fantastische filmpjes op youtube gezet, zie
http://www.youtube.com/watch?v=HBV7-h6sIyo
http://www.youtube.com/watch?v=sUCEFE8ujuY
en
http://www.youtube.com/watch?v=zoOHDg5y0f4

Wim - wacht nog op de DVD van CV 2008 - Harwig

Feb 3, 2009, 12:46:09 PM2/3/09
to ligf...@googlegroups.com
Op 31-01-09 heeft Maarten Sneep<maarte...@xs4all.nl> het volgende
geschreven:

> Leuk filmpje. Zit er een kleine slag in je wiel, of is dat frame-flex?

Nee, geen slag, dan zou de rem aanlopen. Wat je ziet is denk ik dat de
spaken beurtelings van de binnen- en buitenkant van de naafflens
komen. Als ik flink aanzet dan gaat het wiel ook iets heen en weer.
Dat is dan flex van de achtervork.

> 5 lux gaat binnen ook nog leuk worden, ik hoop dat er meer te zien is
> dan ruis.

Dat blijkt gelukkig mee te vallen. De opnames in het sportpaleis van
Alkmaar zien er prima uit. Maar dat is een andere draad...

H@rry.

Feb 3, 2009, 12:55:12 PM2/3/09
to ligf...@googlegroups.com
2009/2/1, Quesjer <Ques...@gmail.com>:

> [...]
> vrachtwagen leek eerst wel een Donkervoort, tot de cabine in beeld
> kwam tenminste toch..... En die "buk"fietser lijkt de strijd nog even

Hij zat wel op het vinkentouw in ieder geval.

> Is dit niet wat om in te zenden bij die oproep van de week op Plaza,
> die voor ligfietsfilmpjes onder de 7 minuten?http://bikelist.org/
> pipermail/hpv/Week-of-Mon-20090126/000045.html

Ja, waarom ook niet.

H@rry.