[Ligfiets] Zondagsfietsers

Raymond van Vugt

Apr 25, 2010, 4:04:37 PM4/25/10
to ligfiets.net mailinglijst
Ik rij sinds een paar maanden iedere keer zon rondje hier achter in het
bos, om te trainen natuurlijk, maar sinds enkele weken komen we de
zondagsfietser weer tegen.
wat is een zondagsfietser:
-Sloom
-Meestal met zijn 2en.
-Gaan niet aan de kant voor een aanstormende ligfietser/wielrenner
-Stoppen altijd midden op de weg om koeien te knuffelen.

Ik irriteer me er wel zo aan, grrrrrrrrrrrrrrr, je word ooknog eens de
bosjes in gedouwd omdat hun zelf nie durven.
In de stad zijn ze ookal, de zogenoemde 'met goed weer op de fiets naar
t werk'-fietsers o man da zijn de ergsten! die hebben een hele winter op
hun gat in de auto gezeten en kunnen absoluut nie fietsen, gaan niet aan
de kant als je belt, en als je ernaast zit komen ze ook nog even op jouw
weghelft rijden omdat ze een net zo slome fietser perse in moeten halen.
we hebben het hier over de generatie uit de jaren 60, of ouder.
Of wa dacht je ervan als je met een behoorlijke vaard aan kom rijden, je
aan zien komen, en dan expres geen ruimte geven?

Zoals iedereen wil ik graag van A naar B met de minste inspanning, en ik
verwacht dat als iemand met 10kmu rijdt mij, de snelle fietser die toch
al heel de dag op de fiets ligt, voorrang geeft, in plaats daarvan
gooien de mooiweerfietserts hun fiets gewoon ervoor.

Lang leve de winter en het fietspad voor mij eigen alleen.
Raymond - moest even zijn irritatie kwijt, en gaat zn toeter gwn maken
om iedereen aan de kant te blazen - van Vugt

--
Do's en dont's: http://groups.google.nl/group/ligfiets/web/netiquette

Mail aan de lijstbeheerders: ligma...@googlegroups.com
Instellingen, webmail, enz.: http://groups.google.nl/group/ligfiets
Ligfiets. net: http://ligfiets.net

Quest 273

Apr 25, 2010, 4:12:13 PM4/25/10
to ligf...@googlegroups.com
On 25 Apr 2010, at 22:04, Raymond van Vugt wrote:

> [...]
> Raymond - moest even zijn irritatie kwijt, en gaat zn toeter gwn maken om iedereen aan de kant te blazen - van Vugt

Iedereen ergert zich wel ergens aan. Zo erger ik me aan mensen die het Nederlands slecht beheersen. Helpt het om je irritatie daarover te uiten? Zeker niet als je dat niet rechtstreeks doet bij de mensen wie het aangaat. Een rondje fietsen (in jouw geval een andere rondje dan je beschrijft) helpt vaak wel.

/Mars

Apr 25, 2010, 4:14:09 PM4/25/10
to ligf...@googlegroups.com
> Ik rij sinds een paar maanden iedere keer zon rondje hier achter in
> het bos, om te trainen natuurlijk, maar sinds enkele weken komen we
> de zondagsfietser weer tegen.
> wat is een zondagsfietser:

<knip zondagsfietser>

Toch heb ik ze liever dan de zondagrijders of moeder die met de SUV
vele te hard door ons dorp crossen omdat ze al laat zijn.....

Niemand vraagt je beleefd te zijn als ze klooien maar ze hebben het
recht te klooien :)

Mark-Jan Bastian

Apr 25, 2010, 4:16:18 PM4/25/10
to ligf...@googlegroups.com
On Sun, Apr 25, 2010 at 10:04:37PM +0200, Raymond van Vugt wrote:
> [...]
> -Gaan niet aan de kant voor een aanstormende ligfietser/wielrenner
> -Stoppen altijd midden op de weg om koeien te knuffelen.

Ik denk dat de typische zondagfietser zich ook ergert aan de
niet-dagelijkse autorijder die niet snel genoeg opschiet in de
ochtendspits. Wat dat betreft zou de 'weekendfietspadspits' misschien
wat beter uitpakken als de ochtendspitsdeelnemer vaker de fiets zou nemen.
;-)

Mark-Jan

Raymond van Vugt

Apr 25, 2010, 4:17:16 PM4/25/10
to ligf...@googlegroups.com
Quest 273 schreef:

> Iedereen ergert zich wel ergens aan. Zo erger ik me aan mensen die het Nederlands slecht beheersen. Helpt het om je irritatie daarover te uiten? Zeker niet als je dat niet rechtstreeks doet bij de mensen wie het aangaat. Een rondje fietsen (in jouw geval een andere rondje dan je beschrijft) helpt vaak wel.

> [...]
Het helpt wel om het hier op de lijst te pleuren :)
Het werd bewolkt, dus toen waren opeens de zondagsfietsers verdwenen,
blijven de goedweer-naar-werk-fietsers over.

Raymond

Maarten Sneep

Apr 25, 2010, 4:24:33 PM4/25/10
> [...]

> -Gaan niet aan de kant voor een aanstormende ligfietser/wielrenner
> -Stoppen altijd midden op de weg om koeien te knuffelen.

http://www.vriendelijkverkeer.nl

Ik heb een sterke voorkeur voor zondagsfietsers op het fietspad boven zondagsruiters op het fietspad (of ruiters op het fietspad, hoeft niet per se een zondagsruiter te zijn), 'we gaan eens lekker met de auto die ANWB route rijden' zondagsautomobilisten, brom- en snorfietsrijders (opgevoerde snorfietsen dan, vanmiddag nog eentje achter me aan die tot 35 km/uur kon volgen), en automobilisten die jou proberen duidelijk te maken dat je op het niet verplichte fietspad _moet_ rijden.

Maar ik zal hier absoluut niet beweren dat ik nooit aanleiding heb gegeven tot irritaties bij anderen. Soms denk ik dan: dat kan de volgende keer handiger, en soms denk ik dan dat het lontje aan de andere kant wel heel kort was.

Maarten - Scheidsrechtersfluitje - Sneep

Raymond van Vugt

Apr 25, 2010, 4:39:31 PM4/25/10
to ligf...@googlegroups.com
Maarten Sneep schreef:

> [...]
>
> Maarten - Scheidsrechtersfluitje - Sneep

Soms als een automobilist me ernaartoe wijst dan steek ik mn
middelvinger per ongeluk op... als t iedere keer gebeurd doe je da.
vd week nog midden op de weg moeten stoppen omdat een dikke SUV groot
licht aan had, had ie geluk dat ik niet voor de politie werk, maar
grrrrrr wa zou ik toch graag bekeuringen uitschrijven, ze zouden zo t
boekske vol hebben.
ruiters zijn idd een ramp, meer die paarden eigenlijk, die kennen
ligfietsers nie, en ruiters zouden moeten afstappen om het beestje koest
te houden, moet je er weeer stapvoets langs kruipen.

Zo zien we maar, genoeg agressie op de weg, en ik ben toch echt
behoorlijk tolerant.

Raymond

beekie

Apr 25, 2010, 4:49:52 PM4/25/10
to Ligfiets
ik irriteer me er niet echt aan... op een dag als vandaag WEET je dat
er veel mensen de fiets pakken...
wij liggers houden van stukje liggen.. een ander om een stukje te
bukken om het zo maar te noemen...
dat maakt de wereld nog een beetje leuk en interessant. als je geen
dagjes mensen wild hebben, en dor rijden wil...
moet je smorgens vroeg op staan en weer gaan liggen... of in de avond
uren,

qute:
[...]

niet iedereen is is even snugger, lekker boeien als iets met D en/of T
geformuleerd woord of wat dan ook...
als je elkaar begrijpt....

groet Marcel-op bloesumjacht geweest vandaag,
http://ligfietslover.blogspot.com/2010/04/bloesumocht-met-simply-red-en-manneke.html
-Beekmans
Message has been deleted

Robbedoes

Apr 26, 2010, 1:13:45 AM4/26/10
to Ligfiets

> Iedereen ergert zich wel ergens aan. Zo erger ik me aan mensen die het Nederlands slecht beheersen. Helpt het om je irritatie daarover te uiten? Zeker niet als je dat niet rechtstreeks doet bij de mensen wie het aangaat. Een rondje fietsen (in jouw geval een andere rondje dan je beschrijft) helpt vaak wel.

> [...]

En dan schrijf je zelf het volgende in het draadje over de Raptobike

Quest 273

Omdat de meetse ligfietsers mooiweerfietsers zijn en omdat ze niet
vooruit kunnen kijken.
/Mars

Tja wie een kuil graaft voor een ander.......

Rob - die het even niet kon laten - Kaag

Gele Quest

Apr 26, 2010, 1:33:59 AM4/26/10
to ligf...@googlegroups.com
Deze onverdraagzaamheid snap ik niet. In de winter geniet ik dat ik
nooit mijn bel hoeft te gebruiken bij inhalen, de koplamp is vel
genoeg. In de zomer ben ik bereid om om te fietsen om ruitergebieden of
drukke recreative gebieden te vermijden. Elke persoon, hoe langzaam dan
ook, die zijn lijf uit de auto krijgt en op de fiets/skeeler/voet/etc
is goed.

Groet,

Gele - Snapte ook niet de zwartgalligheid in de lijst de laatste paar
weken, maar goed. Ik mag niet zwartgallig zijn, het lijkt te veel op
integratie - Quest

Apr 26, 2010, 3:14:18 AM4/26/10
to ligf...@googlegroups.com

> En dan schrijf je zelf het volgende in het draadje over de Raptobike

> Tja wie een kuil graaft voor een ander.......

Kuil graven voor een ander? Is er een val op gezet? Is er gedreigd met sanctie?

Waaruit maak je op dat Mars zich niet ergert aan zijn eigen
taalfoutjes? Daarnaast heeft hij
het over "slecht beheersen", iets dat in mijn ogen nog iets heel
anders is dan af en toe een
foutje.

Grrz
Rode -verre van foutloos in spelling- Pioneer

Gele Quest

Apr 26, 2010, 3:34:33 AM4/26/10
to ligf...@googlegroups.com
On Monday 26 April 2010 07:13:45 Robbedoes wrote:

> [...]
> /Mars
>
> Tja wie een kuil graaft voor een ander.......
>

> Rob - die het even niet kon laten - Kaag

Dagelijks fiets ik door de Bijlmer. De fietspaden zijn super en worden elke dag
(soms 2 keer) glasvrij geborsteld en gezogen. Regelmatig tref men echter:
1:Moeders met kinderwagens,
2:Hangjongeren
3: Pubers met BMXjes
4: koters met voetballen
5: Swaar beblowed knakkers
6: Loslopende honden
enz enz enz aan.

In de Bijlmer wordt elk vorm van agressie door een west-europese gelaat echter
ongenaakt afgestraft. Soms is het dus mogelijk om met een gangetje van 38+
doorheen te fietsen en soms is het met een gangetje van rond de 20. Wel is het
altijd vriendelijk blijven, altijd glimlachen voor mensen die dat niet
aanstotelijk vinden en voor de opgefokte gasten is een kort knikje het beste.

Wat is mijn doel met deze mail? Erkennen en accepteren van de kudde (zoals
Q273 deed in de raptobikedraad) is niet een galspuw naar de kudde, maar een
erkenning van de kudde.

Grtz,

Gele - Mijn Nederkaans is redelijk, Nederlands iets minder - Quest

Quemo

Apr 26, 2010, 4:04:21 AM4/26/10
to Ligfiets
On 25 apr, 22:04, Raymond van Vugt <ligfietsraym...@gmail.com> wrote:
> Ik rij sinds een paar maanden iedere keer zon rondje hier achter in het
> bos, om te trainen natuurlijk, maar sinds enkele weken komen we de
> [...]

Niet verboden

> -Meestal met zijn 2en.

Niet verboden

> -Gaan niet aan de kant voor een aanstormende ligfietser/wielrenner

Maar heeft een aansormende ligfietser/wielerenner dan wel voorrang?
Als je op andere fietsfora leest, zie je nogal eens ergernissen over
bijvoorbeeld wielrenners die dan menen dat het fietspad voor hun is,
aldus de meningen van de 'zondagsfietsers' van zo'n forum.

> -Stoppen altijd midden op de weg om koeien te knuffelen.

Wat dat betreft vrij simpel: Not Done!!! En ook niet toegestaan
volgens mij. Een vrije doorgang blokkeren is natuurlijk niet de
bedoeling.

> Ik irriteer me er wel zo aan, grrrrrrrrrrrrrrr, je word ooknog eens de
> bosjes in gedouwd omdat hun zelf nie durven.

Mogelijk lees ik het verkeerd. Maar jij wordt de bosjes ingeduwd omdat
zij de bosjes niet ingeduwd durven te worden? Met andere woorden: er
moet iemand de bosjes in? Daar is het denk ik een kwestie van geven en
krijgen.

> [...]
> de kant als je belt, en als je ernaast zit komen ze ook nog even op jouw
> weghelft rijden omdat ze een net zo slome fietser perse in moeten halen.

De personen die gaan inhalen terwijl ze al worden ingehaald en dat ook
nog eens doen zonder achterom te kijken of het uberhaupt wel kan. Tja,
ook niet de bedoeling.

> we hebben het hier over de generatie uit de jaren 60, of ouder.

De groep van het vorige punt is van alle leeftijden heb ik het idee.
Gewoon klakkeloos je stuur omgooien naar links zonder pootje uit te
steken, zonder even achterom te kijken.

> Of wa dacht je ervan als je met een behoorlijke vaard aan kom rijden, je
> aan zien komen, en dan expres geen ruimte geven?

Dat valt volgens mij onder de noemer 'hinderen' en is bij mijn weten
niet toegestaan.

> [...]
> al heel de dag op de fiets ligt, voorrang geeft, in plaats daarvan
> gooien de mooiweerfietserts hun fiets gewoon ervoor.

Voorrang verlenen, ik mag hopen dat je in die situaties
verkeerstechnisch voorrang hoort te krijgen en niet meent dat je
voorrang moet krijgen omdat je harder fietst.

> Lang leve de winter en het fietspad voor mij eigen alleen.
> Raymond - moest even zijn irritatie kwijt, en gaat zn toeter gwn maken
> om iedereen aan de kant te blazen - van Vugt

Quemo -raadt Raymond aan eens bewust rustig adem te halen en tijdig
even wat minder kracht te zetten en tijdig signaaltje te geven dat hij
eraan komt als hij iemand wil inhalen en indien hij tot 10 km/h moet
afremmen en dan pas kan inhalen omdat er dan pas ruimte is gemaakt
door de 2-naast-elkaar-rijders en dan alsnóg bedanken voor het ruimte
geven, tjonge, wat een lange tussenzin-

Mark-Jan Bastian

Apr 26, 2010, 4:37:25 AM4/26/10
to ligf...@googlegroups.com
On Mon, Apr 26, 2010 at 09:34:33AM +0200, Gele Quest wrote:
> [...]
> enz enz enz aan.
>
> In de Bijlmer wordt elk vorm van agressie door een west-europese gelaat echter

Uhm, agressie op een fiets, is dat iets van vlot doorrijden ?
Enne, afstraffing, ben je ervaringsdeskundige, dan graag details.

Mark-Jan

Gele Quest

Apr 26, 2010, 4:52:56 AM4/26/10
to ligf...@googlegroups.com
On Monday 26 April 2010 10:37:25 Mark-Jan Bastian wrote:

> Uhm, agressie op een fiets, is dat iets van vlot doorrijden ?
> Enne, afstraffing, ben je ervaringsdeskundige, dan graag details.

Meerdere malen door de gevaarlijkste buurten van Kaapstad en van de
gevaarlijker buurten van Johannesburg met een auto gereden. Zelfs een keertje
met de fiets door Johannesburg centrum gefietst.. En ik leef nog/ben nog niet
afgestraft voor mijn gedrag...

Dus ervaringsdeskundige... Nee, ik heb het nog niet aan mijn bas gevoeld, maar
genoeg om nog levend te zijn.

Groet

Koen Van den Bergh

Apr 26, 2010, 6:38:03 AM4/26/10
to ligf...@googlegroups.com
Op 25 april 2010 22:04 heeft Raymond van Vugt
<ligfiet...@gmail.com> het volgende geschreven:
> -Sloom

Dat durf ik gerust doen

> -Meestal met zijn 2en.

Tijdens het weekend regelmatig samen met Ellen, dus dan zijn we met
twee. Natuurlijk fietsen we dan graag naast elkaar.

> -Gaan niet aan de kant voor een aanstormende ligfietser/wielrenner

Kijken of er snellere fietsers aankomen behoort echt niet tot mijn
hobby's. Andere fietsers die wat afremmen en vriendelijk bellen of
roepen laten we wel zonder problemen langs. Als ze aggressief toeteren
ofzo heb ik alle tijd.

> -Stoppen altijd midden op de weg om koeien te knuffelen.

Midden op de weg stoppen we nog niet, gelukkig ik ben nog geen
zondagsfietser volgens jou...

Koen -zo met de vouwfiets en bus naar het werk en met trein en vouwfiets terug-

Raymond van Vugt

Apr 26, 2010, 6:58:13 AM4/26/10
to ligf...@googlegroups.com
Koen Van den Bergh schreef:
> [...]
> zondagsfietser volgens jou...
>
> Koen -zo met de vouwfiets en bus naar het werk en met trein en vouwfiets terug-

Gelukkig kom ik jou niet in mijn omgeving tegen ;)
Nah ik moes echt mijn gal kwijt, ik werd t wel zo zat.

[...]

Ik heb altijd voorrang, zelfs als ik t nie heb, dan heb ik t toch. die arrogantie moe je hier in t stadsverkeer hebben.

[...]

het pad is niet heel breed, je kunt er makkelijk elkaar inhalen, maar de meeste fietsers durven niet zo dicht bij de rand te rijden waardoor ik dus de bossen in word gedrukt om een ongeluk te vermijden, als in: ze geven geen ruimte.

Raymond - is al wa afgekoeld - van Vugt

RAPT0065

Apr 26, 2010, 8:10:28 AM4/26/10
to Ligfiets
Oei Raymond,
Je denkt hetzelfde als die automobilisten die de knop in hun hoofd
omzetten als ze in hun auto stappen. Gaaaaaaaan en erdoor, anders
doorsorteren!
Het is geen wedstrijd op de weg. Daar heb je racebanen en velodomes
voor.
Kijk je ook wel eens naar de schapen in de wei en de eenden in het
water? Het is weer lente!
Het maakt niet zo veel uit hoe hard je gaat, het is sneller dan lopen.

Blijf een fietser!

Joris

[...]

Raymond van Vugt

Apr 26, 2010, 8:27:51 AM4/26/10
to ligf...@googlegroups.com
RAPT0065 schreef:
> [...]
> water? Het is weer lente!
> Het maakt niet zo veel uit hoe hard je gaat, het is sneller dan lopen.

eindhoven is de grootste wielerbaan ter wereld ^^
het maakt uit hoe hard ik ga omdat ik aan het trainen ben voor een rit
deze zomer, en omdat ik wat kilos kwijt moet.
Daarnaast heb ik niet alle tijd.
en schapen genoeg hier! maar koeien zijn ook best vermakelijk.

Ik wil even onderstrepen dat ik niet onveilig rijdt, en ik breng anderen
ook niet in gevaar.

Raymond - heeft volgens mij al de goeie mentaliteit om fietskoerier te
worden - van Vugt

Apr 26, 2010, 9:17:00 AM4/26/10
to ligf...@googlegroups.com
2010/4/26 Raymond van Vugt <ligfiet...@gmail.com>:
> eindhoven is de grootste wielerbaan ter wereld ^^
> het maakt uit hoe hard ik ga omdat ik aan het trainen ben voor een rit deze
> zomer, en omdat ik wat kilos kwijt moet.

Er is geen betere training dan interval, je zou ze dus dankbaar kunnen zijn.
Dus de tip: Op flinke snelheid naderen, vol in de remmen,
versnellingen een paar tandjes terug. En als er ruimte is, in die iets
te zware versnelling inhalen, weer doorrijden tot flinke snelheid en
op naar de volgende obstakel.

Hans -die regematig opgehouden wordt en zich voorgenomen heeft dat een
oude zak (knie veilig rijden) dan rustig mag wachten.
http://www.fali.nl

Quemo

Apr 26, 2010, 11:06:46 AM4/26/10
to Ligfiets
On 26 apr, 12:58, Raymond van Vugt <ligfietsraym...@gmail.com> wrote:

> het pad is niet heel breed, je kunt er makkelijk elkaar inhalen, maar de meeste fietsers durven niet zo dicht bij de rand te rijden waardoor ik dus de bossen in word gedrukt om een ongeluk te vermijden, als in: ze geven geen ruimte.

Ik denk dat je een foute vorm van assertiviteit toepast. Daar waar je
geen voorrang hebt, neem je het wel in het drukke stadsverkeer terwijl
je op een plek waar blijkbaar ruimte is om elkaar op het fietspad te
passeren, je niet je plaats op de weg inneemt maar je je de bosjes in
laat drukken terwijl dat dus niet hoeft.

Ik heb daar niet zo gek veel last van, van tegenliggers die geen
ruimte geven. Doorgaans moet ik moeite doen om ze niet te bang te
maken en dat ze de berm inrijden als ik met m'n Quest kom aanstormen.
Ik ga daarom bij zulke mensen al tijdig strak tegen de rand rijden
(voor zover mogelijk) zodat ze al een tijd vantevoren kunnen zien
hoeveel ruimte er voor ze over is en dat ze niet de berm in hoeven te
hobbelen.

Maar goed, het is geen garantie. Vandaag op de terugweg vanuit Dronten
een paas mensen, vermoedelijk uit het asielzoekerscentrum, die
breeduit in mijn richting fietsten maar schaapachtig door bleven
zwalken met hun vaartje van 10 km/h waarbij ik met moeite nog net
voorbij gedenderd ben terwijl er ruimte is om met 3 velomobielen naast
elkaar te rijden.

Quemo -wind in de rug met 39,5 km/h gemiddeld van Dronten naar Kampen
gereden-

[...]

Uipko Berghuis

Apr 26, 2010, 11:29:09 AM4/26/10
to ligf...@googlegroups.com
2010/4/26 Quemo <qu...@ziggo.nl>

[...]

Wat verwacht je dan met z'n angstaanjagende Quemo ;)

Uipko - had ik maar z'n mooie fiets  - Berghuis

Martin de Jong

Apr 26, 2010, 11:53:37 AM4/26/10
to ligf...@googlegroups.com

Op 26 apr 2010, om 14:27 heeft Raymond van Vugt het volgende geschreven:

> Ik wil even onderstrepen dat ik niet onveilig rijdt, en ik breng
> anderen ook niet in gevaar

Op het moment dat jij de berm in moet om dat anderen dat niet "durven"
rijdt je onveilig.
Met de opmerking dat je altijd voorrang hebt, bevestig je dat beeld.

Martin, schrijft bijna nooit, maar kan niet tegen de opmerkingen van
RvV, de Jong

Dirk D

Apr 26, 2010, 12:52:30 PM4/26/10
to Ligfiets

> [...]
> zwalken met hun vaartje van 10 km/h waarbij ik met moeite nog net
> voorbij gedenderd ben terwijl er ruimte is om met 3 velomobielen naast

Klinkt me bekend in de oren. Als je in de buurt van het
asielzoekerscentrum mensen achterop fietst en de fietsbel in werking
stelt is het ook telkens weer een verrassing aan welke kant van het
fietspad ze gaan fietsen....... Gisteren was dat dus links, dan maar
rechts passeren en hopen dat het ook bij links blijft.

Gr Dirk - met de fujin weer zonder staartpunt - Drost

Ful Valstar

Apr 27, 2010, 1:16:36 PM4/27/10
> [...]
> Of wa dacht je ervan als je met een behoorlijke vaard aan kom rijden, je
> aan zien komen, en dan expres geen ruimte geven?

ga jij ook accuut aan de kant als er een neuroot in een dikke BMW 'met
behoorlijke vaart' aan komt rijden ?

> Zoals iedereen wil ik graag van A naar B met de minste inspanning, en ik
> verwacht dat als iemand met 10kmu rijdt mij, de snelle fietser die toch
> al heel de dag op de fiets ligt, voorrang geeft,

op basis van welke wet verwacht jij dat? een typisch voorbeeld PVV-
mentaliteit; iedereen vrij maar ik het meeste.

Overigens houden slimme (echt)snelle (race)fietsers rekening met
zondagsrijders en starten daarom zondags vroeg en zijn rond 11 uur
weer thuis, dus voordat de zondagsrijders de weg op gaan. Ga ook eens
zondags vroeg de weg op en ga ipv zondagsrijders eens wat racefietsers
pesten; gewoon achter een snel groepje gaan rijden, hard bellen en
'aan de kant roepen' en daarna die gasten met dik 40km/u voorbij
rijden, en volhouden die snelheid, da's pas stoer.

Ful

[...]

Reinout van Rees

Apr 27, 2010, 1:26:44 PM4/27/10
to ligf...@googlegroups.com
On 04/27/2010 07:16 PM, Ful Valstar wrote:

> [...]
> 'aan de kant roepen' en daarna die gasten met dik 40km/u voorbij
> rijden, en volhouden die snelheid, da's pas stoer.

En een filmpje ervan op youtube zetten, natuurlijk.

Reinout

--
Reinout van Rees - rei...@vanrees.org - http://reinout.vanrees.org
Programmer at http://www.nelen-schuurmans.nl

Jaap P.

Apr 27, 2010, 4:07:40 PM4/27/10
to Ligfiets
On 27 apr, 19:16, Ful Valstar <ful_vals...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> 'aan de kant roepen' en daarna die gasten met dik 40km/u voorbij
> rijden, en volhouden die snelheid, da's pas stoer.

Of na 6-en door de duinen in Zuid-Holland. 's Winters geen fietser te
zien (wel reeën, herten en vossen), maar nu zijn ze er weer: de snelle
fietsers die 's avonds nog een trainingsrondje doen op hun lichte (en
dure!) racefietsen. Wat is er leuker dan na afloop van je werk op je
zware W-W-ligfiets (compleet met spatborden, verlichting en volle
toptas) voorbij te fietsen.
Zoals vandaag en dan vragen "of ze meevallen, die fietsjes" (vrij na
een bekende conferantier). Bij de klim van het volgende duin komt de
koprijder staande sprintend voorbij meldend dat ligfietsen "het niet
zijn". Helaas was hij (en de rest van het groepje) op de top van het
duin alweer ingehaald en gelijk op 100m gezet onder de mededeling dat
ligfietsen veel comfortabeler zijn. Genoten op deze mooie avond (al is
40 km/h wel vermoeiend)

Jaap - en dat na de 215km van gisteren van deze 50-plusser - P.

Raymond van Vugt

Apr 27, 2010, 4:12:43 PM4/27/10
to ligf...@googlegroups.com
Ful Valstar schreef:

> [...]
> 'aan de kant roepen' en daarna die gasten met dik 40km/u voorbij
> rijden, en volhouden die snelheid, da's pas stoer.

Ik denk dat jullie allemaal tever doorschieten in jullie reacties op
mij, ik wou alleen maar mijn irritatie eruit gooien.
Nogmaals, ik breng niemand in gevaar en zorg dat ik altijd kan stoppen,
en ik geef mensen vaak zat de ruimte, en alleen als je regelmatig in de
stad rijdt snap je wat ik bedoel.
Ik ga idd aan de kant als er een neuroot in een bmw aan komt stormen,
dat komt omdat mijn leven me wat waard is. maar ik vind dat je mij daar
niet mee kan vergelijken, zon neuroot brengt mij wel degelijk in gevaar,
ik breng nooit iemand in gevaar.

Dat jullie niet inzien dat mijn opmerking betreft de voorrang een beetje
overdreven was, dat is jullie probleem.
Ik dwing wel regelmatig mensen aan de kant, en als ik een bocht door kom
zijlen zullen ze me toch de ruimte moeten geven, maar ik breng daarbij
nooit iemand in gevaar.
Die sochtendsvroeg de weg op gaan, da zijn echt sukkels, die laten je
niet eens meerijden.

grt, Raymond - haalt nu vast weer t gal van anderen over zich heen - van
vugt

Koen Van den Bergh

Apr 28, 2010, 2:41:48 AM4/28/10
to ligf...@googlegroups.com
Op 27 april 2010 22:12 heeft Raymond van Vugt
> [...]
> zijlen zullen ze me toch de ruimte moeten geven, maar ik breng daarbij nooit

Als je ze aan de kant dwingt breng je ze in gevaar, daar kan je wat
mij betreft niet over discussiëren. Wat ga je trouwens doen in een
bocht als de andere weigert aan de kant te gaan of compleet niet
oplet?

Koen -verkeer is een heel ingewikkeld samenspel-

Apr 28, 2010, 3:25:02 AM4/28/10
to ligf...@googlegroups.com
> [...]
> kan vergelijken, zon neuroot brengt mij wel degelijk in gevaar, ik breng

Zodra je iemand inhaalt, ze als tegenligger passeert op een smal fietspad
of uberhaupt enige verkeers interactie met elkaar aangaat breng je
gevaar mee voor
die persoon. Meestal is het nihil of aanvaardbaar risico. Vrijwel
altijd is het risico
verwaarloosbaar vergelen met iemand inhalen met een auto. Het is echter ronduit
dom om te stellen dat je nooit iemand in gevaar brengt in het verkeer.

Dit geld natuurlijk ook voor de zondagrijders. Zij zullen zich er
weinig van bewust
zijn dat ze anderen in gevaar brengen met hun geklungel. Een gewaarschuwd mens
telt voor twee en dat maakt het ook onze en jouw verantwoordelijkheid hier goed
mee om te gaan.

Raymond van Vugt

Apr 28, 2010, 6:38:21 AM4/28/10
to ligf...@googlegroups.com
Koen Van den Bergh schreef:
> [...]
> oplet?
>
> Koen -verkeer is een heel ingewikkeld samenspel-

dan knijp ik in mn remmen

grollie

Apr 28, 2010, 7:49:36 AM4/28/10
to Ligfiets

> dan knijp ik in mn remmen

Door een bocht komen zeilen en dan in remmen knijpen... zul je in je
schuiver niemand meenemen?

G -zondag stroopwafeltocht, uitkijken dus- O

Raymond van Vugt

Apr 28, 2010, 8:17:15 AM4/28/10
to ligf...@googlegroups.com
grollie schreef:

> Door een bocht komen zeilen en dan in remmen knijpen... zul je in je
> schuiver niemand meenemen?
>
> G -zondag stroopwafeltocht, uitkijken dus- O

neeeej, ik rem voor de bocht haha, gek, ik lig wel graag, maar nie op de
grond.

Raymond