race Rütenbrock (spullen vergeten)

Wim Rutten

Aug 14, 2010, 4:31:35 PM8/14/10
to ligf...@googlegroups.com
Hallo allemaal,
Er zijn een aantal ligfietsers naar de wedstrijd in Rutenbrock gegaan, misschien heeft iemend mijn spullen gezien of ergens afgegeven cq neergelegd (het zijn quest deksel, tasje, banden en mijn sidi schoenen) Ja ik heb nog nooit ergens zoveel achter gelaten. Het lag buiten bij de zitplaatsen  bij de start/finish.
Ik heb moorligger.de ook al een bericht gestuurd.

Wat de race betreft was het een moeilijk parcours voor de quest, maar op gegeven moment krijg je je ritme en het bochtengevoel te pakken en dan is één uur wel genoeg geweest. De omstanders zijn gezellig met eten en drinken en hebben veel bewondering voor de fietsers. Op een mega podium stond Ymte en Swanette (als ik de naam zo goed heb) het hoogst en met twee bekers!

Gegroet,
Wim Rutten

Jan van Steeg

Aug 15, 2010, 4:44:36 AM8/15/10
to Ligfiets
Ik hoop dat je je spullen weer snel terug hebt Wim.

Ik heb het gisteren voor het eerste met een open ligger gerobeerd.
Vrijdag bij Raptobike een Lowracer opgehaald, helaas hed ik nog iets
te weinig 2 wielerervaring om op het bochtige gedeelte van het
Rutenbrock parcour echt voluit te kunnen gaan. Daardoor moest ik elke
keer uit de bochten vol aanzetten om weer halverwege het rechte stuk
weer in het wiel van een M5 highracer te kunnen komen en na 22 minuten
had ik een lekke band, terwijl ik het gevoel had dat ik langzaam in
mijn ritme begon te komen.

Tijdens de eerste wedstrijd(1 ronde) trok ik helaas bij de start al
mijn schoenen uit de pedalen en kon ik niet meer in mijn ritme komen,
daardoor had ik halverwege de ronde mijzelf ook al opgeblazen.

groeten,
Jan, 2 wielerersensatie door de bochten is toch wel gaaf, van Steeg

H@rry

Aug 15, 2010, 4:58:01 AM8/15/10
to Ligfiets

On 14 aug, 22:31, Wim Rutten <wrqu...@gmail.com> wrote:

> Wat de race betreft was het een moeilijk parcours voor de quest, maar op
> gegeven moment krijg je je ritme en het bochtengevoel te pakken en dan is
> één uur wel genoeg geweest.

Was jij de blauwe Quest? Op het rechte ging je wel snel, maar je had
duidelijk moeite met de bochten. Ik heb er al wat vaker rondgekard
(d=t?) dus ken de bochten goed. Met de Mango Sport kan/durf ik ook wat
sneller door de bochten, ik hoefde amper toe te geven op de lowracers
en dat is super om te ervaren. Ik heb een video gemaakt waarin je o.a.
kunt zien dat ik Swanette en later jou nogal krap inhaal in het meest
bochtige stuk.

http://www.youtube.com/watch?v=f8w2CiuFobY

Excuus daarvoor aan beiden, maar ik zag een gaatje en dook erin om
mijn momentum te houden.
Ik reed lek in de laatste ronde. Dank aan Alpieter voor het afstaan
van een binnenband en het uitlenen van een mooie blauwe pomp die ik
waarschijnlijk heb bekrast op het wegdek in mijn haast en adreline-
rush.

H@rry, twilwel op YT, Lieben.

Mango54

Aug 15, 2010, 5:02:55 AM8/15/10
to Ligfiets

On 14 aug, 22:31, Wim Rutten <wrqu...@gmail.com> wrote:
> Hallo allemaal,
> Er zijn een aantal ligfietsers naar de wedstrijd in Rutenbrock gegaan,

Wij waren ook van de partij in Rütenbrock. Dit jaar hadden Theo en ik
besloten om samen op de tandem te gaan racen. De eerste keer en dan
meteen een lastig, bochtig en hobbelig parcours, zou dat goed gaan?
Gelukkig wel, ik heb zelfs niet eens de rode lantaarn vast hoeven
houden. Ik heb ook nog wat foto's gemaakt. Niet zo veel als anders
omdat ik de camera nog niet tijdens de race mee durfde nemen.
Het is niet het snelste en makkelijkste parcours, maar het was een
gezellige dag met prachtig weer en de organisatie kondigde aan dat
deze race vanaf nu jaarlijks op het programma staat. Dus volgend jaar
proberen we zeker weer te gaan.

Hier dan mijn foto's:
http://picasaweb.google.com/mldries2/Rutenbrock20100814?feat=directlink

Marloes -was voor Theo een pratende spiegel op de tandem- Dries

H@rry

Aug 15, 2010, 10:12:57 AM8/15/10
to Ligfiets

Maarten Sneep

Aug 15, 2010, 10:19:44 AM8/15/10
to ligf...@googlegroups.com

On 15 aug 2010, at 16:12, H@rry wrote:

Ben wel benieuwd naar je actie waar Swanette over klaagde. Heb je die ook op video?

Maarten - zal hooguit gesneden worden... - Sneep

H@rry

Aug 15, 2010, 11:48:05 AM8/15/10
to Ligfiets

On 15 aug, 16:19, Maarten Sneep <maarten.sn...@xs4all.nl> wrote:

> Ben wel benieuwd naar je actie waar Swanette over klaagde. Heb je die ook op video?

Ja, die staat in het eerste filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=f8w2CiuFobY
Op 1 minuut in de film rij ik naast haar en in de eerstvolgende bocht
wierp ik de deur kennelijk zo dicht voor Swanette dicht dat ze dat als
hinder ondervond. Ik heb voorzover mogelijk wel geprobeerd wat ruimte
aan de binnenkant te laten.

De inhaalactie met Wim staat op 1.53. Daar had Wim zoveel snelheid
verloren t.o.v. mij dat er voor mij weinig anders op zat dan er
voorbij te knallen.

H@rry

Maarten Sneep

Aug 15, 2010, 12:32:34 PM8/15/10
to ligf...@googlegroups.com

On 15 aug 2010, at 17:48, H@rry wrote:

> [...]
> wierp ik de deur kennelijk zo dicht voor Swanette dicht dat ze dat als
> hinder ondervond. Ik heb voorzover mogelijk wel geprobeerd wat ruimte

Ik kan me voorstellen dat er wat weinig ruimte overbleef. Zoveel harder ging je nu ook weer niet.

> De inhaalactie met Wim staat op 1.53. Daar had Wim zoveel snelheid
> verloren t.o.v. mij dat er voor mij weinig anders op zat dan er
> voorbij te knallen.

Gezien het snelheidsverschil zal dit minder hinder opgeleverd hebben.

Maarten - waar is de achtercamera? - Sneep

Dirk D

Aug 15, 2010, 12:41:21 PM8/15/10
to Ligfiets
> Hier dan mijn foto's:http://picasaweb.google.com/mldries2/Rutenbrock20100814?feat=directlink
>
> Marloes -was voor Theo een pratende spiegel op de tandem- Dries

Enigszins off-topic, maar wat voor een type helm is Peter's helm
(http://picasaweb.google.com/mldries2/
Rutenbrock20100814#5505547086798569714) ??? Ben zelf zoekende naar wat
nieuws. De bril-helm combo vind ik wel mooi, en lijkt mij goedkoper
als het aanschaffen van een aparte sportbril op sterkte.

Ben benieuwd.

groet Dirk

pjotr320

Aug 15, 2010, 1:43:11 PM8/15/10
to Ligfiets

On 15 aug, 18:41, Dirk D <dirkdr...@gmail.com> wrote:

> [...]
> nieuws. De bril-helm combo vind ik wel mooi, en lijkt mij goedkoper
> als het aanschaffen van een aparte sportbril op sterkte.

E-koi urbain. Even googlen, dan vind je voldoende info. Fijne helm.

Peter - en nu weer on-topic - Pjotr320

Wim Rutten

Aug 15, 2010, 3:09:09 PM8/15/10
to ligf...@googlegroups.com
Hallo allemaal,
Om op mijn oproep mbt spullen vergeten af te sluiten, want Uli Bentlage is zo vriendelijk m'n spullen mee te nemen naar Zwolle. Daar kom ik dan goed van af, volgende keer één grote tas mee! Heel erg bedankt Uli!
Wim Rutten

pjotr320

Aug 15, 2010, 3:10:33 PM8/15/10
to Ligfiets

On 15 aug, 19:43, pjotr320 <pjotr...@hotmail.com> wrote:

> Peter - en nu weer on-topic - Pjotr320

22 foto's, met weinig racerij.
http://picasaweb.google.nl/pjotr320/Rutenbrock2010#

En een video van de camera die op mijn helm zat.
http://www.youtube.com/watch?v=BrAptAYQiZQ

Het was weer een pracht weekend in Rütenbrock.

Peter - ook op 3 wielen zijn bochten leuk, maar wel anders - Pjotr320

Wilfred Ketelaar

Aug 15, 2010, 3:20:38 PM8/15/10
to Ligfiets
On 15 aug, 21:10, pjotr320 <pjotr...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Het was weer een pracht weekend in Rütenbrock.
>
> Peter - ook op 3 wielen zijn bochten leuk, maar wel anders - Pjotr320

Zoals het een goeie ligfietser betaamt, een verhaaltje en een heleboel
foto's van een dagje Duitsland. Tevens nog wat foto's van een mooi
zelfbouwproject. Alleen heeft het circuit van Rutenbrock de creatie
half gesloopt... Volgende keer dus niet schroeven maar lijmen, dan
blijft 'ie wel vast zitten.

http://xl-network.com/blog/2010/08/r%C3%BCtenbrock-2010

Wilfred - Velox Incendia heeft z'n eerste race gehad en hij vond het
leuk - Ketelaar

H@rry

Aug 15, 2010, 4:04:39 PM8/15/10
to Ligfiets

On 15 aug, 18:32, Maarten Sneep <maarten.sn...@xs4all.nl> wrote:

> Maarten - waar is de achtercamera? - Sneep

Die is kaduuk op het moment.

H@rry.