[NetSec] Siber Güvenlik Yüksek Lisans Hk.

mlh s

to li...@netsectr.org
Merhabalar,

Yüksek Lisans için Siber Güvenlik || Bilgi Güvenliği bölümlerine sahip olan tavsiye edebileceğiniz üniversite var mı ? Uzaktan olursa çok daha iyi olur.
İnternet üzerinden yapılan araştırmalar sağlıklı ve güncel sonuçlar vermiyor üniversitelerin sayfaları güncel olmadığı için bu yüzden gruba sormak istedim.
Teşekkürler, iyi çalışmalar.

--
Saygılarımla / Best Regards,
Melih SEVİM

Onur AKTAŞ

to li...@netsectr.org
Merhaba,

ODTU'de Siber Güvenlik Tezsiz
Hacettepe Hukuk Fakültesi Bilişim Hukuku Tezsiz
Bilgi Üni Huk. Fakül. Bilişim Hukuk Tezsiz
Gazi Mühendislik Fak. Bilgi Güvenliği Müh. Tezli
Gazi Adli Bilişim Tezli

Bölümleri bildiğim bölümler. Teknik biriyseniz hukuk bölümünden değilseniz diğer bölümlerden yapmanızı öneririm.

İyi çalışmalar

-------------------
Siber Güvenlik Yaz Kampı

24 - 31 Temmuz 2016 tarihlerinde İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü

http://www.siberkamp.org/

E. Safak Aslan

to li...@netsectr.org

Merhabalar;

Bildiklerim arasında; TOBB ETÜ, ODTÜ, Bahçeşehir, İstanbul Medipol, İstanbul Şehir, Gazi,  İstanbul Ticaret, Hacettepe Üniversitelerinde Siber Güvenlik/Bilgi Güvenliği altlarında tezli/tezsiz yüksek lisans eğitimi bulunmaktadır. Yıldız Teknikte Siber Güvenlik ve Biyometri yüksek lisansı açılacağına dair bir haber okumuştum, henüz açılmamış. Yaşar Üniversitesinde de benzer bir haber vardı durum nedir henüz bilmiyorum. Aynı haberler Kadir Has Üniversitesi içinde vardı. Gazi ve Turgut Özal gibi birkaç üniversitede ise Adli Bilişim yüksek lisansı bulunmakta.

İyi çalışmalar dilerim.

to li...@netsectr.org
Merhabalar,
Gazi üniversitesi Adli Bilişim bölümü var ayrıca uzaktan eğitimi de mevcut.

Sent from my iPhone
-------------------

hasan.atan

to li...@netsectr.org
İstanbul Şehir üniversitesi (Tübitak işbirliği çerçevesinde) bilgi güvenliği mühendisliği bölümü var. Dersler akşam verilmekte.

Hasan Atan tarafından gönderildi

to li...@netsectr.org
Benim de devam etmekte olduğum Gazi Üniversitesi Bilgi Güvenliği Mühendisliği A.B.D'ı öneririm. Hem literatüre katkıda bulunabileceğiniz hem de kendinizi geliştirebileceğiniz bir yer. Yüksek Lisans ve Doktora programları mevcut.

İyi çalışmalar.

onur ozbirecikli

to li...@netsectr.org

Sakarya ve Gebze Teknik Universitelerinde siber guvenlik yuksek lisans programlari mevcut, ayrica bilg muh. Bolumume kayit yaptirip siber guvenlik bolumu dersleri alabiliyorsunuz.

Mehmet çövüt

to li...@netsectr.org
Gazi üniversitesinde var. Fakat uzaktan eğitim olduğunu zannetmiyorum. http://fbe-infosec.gazi.edu.tr/ burada güncel bilgiler mevcut.

10 Haziran 2016 14:13 tarihinde mlh s <mel...@gmail.com> yazdı:
-------------------
Siber Güvenlik Yaz Kampı

24 - 31 Temmuz 2016 tarihlerinde İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü

http://www.siberkamp.org/

Mehmet ÇÖVÜT

Özgür KOCA

to li...@netsectr.org
Hangi programdan ziyade hangi "hoca"lara odaklanmanızı tavsiye ederim.
Malumunuz uzmanlığı/ana branşı siber güvenlik olan hoca sayısı program
sayısının çok altında :)

Ali Aydin Selcuk

to li...@netsectr.org
Ozgur beyin dedigine katiliyorum. Ismi siber guvenlik veya bilgi guvenligi olan cok sayida program acildi son yillarda. Iceriklerinin ne kadar dolu olduguna bakmak lazim.

Bu acidan koordinatorlugunu yuruttugum TOBB-ETU Bilgi Guvenligi YL programini gonul rahatligiyla tavsiye edebilirim.

Acilan derslerin listesini surada gorebilirsiniz:

Derslerin online icerigini genellikle Piazza uzerinde tuttugumuz icin ders sayfalarina linkler bulamayabilirsiniz.
Ama dersleri veren hocalarimiz, NetSec listesinin iyi tanidigi isimler:

Halil Ozturkci
Bahtiyar Bircan
Muharrem Aydin

Ayrica universtemiz Bilgisayar Muhendisligi bolumunde bilgi guvenligi konularinda ozellesmis hocalarimiz oldukca cok:

Kemal Bicakci
Husrev Taha Sencar
Ali Aydin Selcuk

Matematik ve Elektrik Muh. bolumlerinde de ilgili hocalarimiz var:

Zulfukar Saygi
Bulent Tavli

Derslerin iceriginin guncel, dolu, ve uygulama projeleri icerecek sekilde olmasina dikkat ediyoruz.

Uzaktan egitim secenegimiz yok yalniz.

Iyi calismalar dilerim,

--
Prof. Dr. Ali Aydın Selçuk
Dept. of Computer Engineering

İbrahim Özçelik

to li...@netsectr.org
Arkadaşlar Merhaba

Ali Aydın hocam gibi ben de bir bilgilendirme yapayım.

Sakarya Üniversitesinin de Siber Güvenlik Yüksek Lisans programı bulunmaktadır. Programımız tezlidir ve 2 yıl önce açılmıştır.

Ders içeriklerine ve dersi veren hocalara aşağıdaki linkten ulaşılabilir. SG kodlu derslere bakınız.

Derslerimizin bir kısmı Siber Güvenlik Araştırma ve Uygulama Laboratuvarında yapılmaktadır. Laboratuvarımızda ayrıca SCADA Güvenliği ile alakalı da bir altyapı bulunmaktadır.

Sakarya Teknokent'e yerleşmiş 3 adet (şimdilik) Siber Güvenlik firması (BilgiO, NRS, Lostar) ile ortak çalışmalar yapılmaktadır. Öğrencilerimiz bu firmalarda çalışmaktadırlar.

Yüksek Lisans başvurularımız başlamıştır. Gerekli bilgiyi almak için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz.

Bizi de bilen bilir, bilmeyen araştırarak öğrenir.

iyi çalışmalar

Doç.Dr. İbrahim ÖZÇELİK
Sakarya Üniversitesi
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü

----------------------------------
Doç.Dr. İbrahim ÖZÇELİK
Sakarya Üniversitesi
Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Esentepe Kampüsü, 54187
Serdivan/Sakarya
Tel: 0264-2956983

erhan...@gmail.com

to lifeoverip-Netsec
Ali Hocam, merhaba. Hocam TOBB ETÜ'de Sİber güvenlikle ilgili olarak yüksek lisans düşünüyorum. Bilgisayar Programcılığı ve sonrasında DGS sınavı ile Bilgisayar Öğretmenliğini bitirdim. Şu anda Kamu kurumunda Kadrolu olarak çalışmaktayım. İlk sorum Bölümümden dolayı hazırlık sınıfı okur muyum? İkinci sorum ise, derslerde devam zorunluluğu var mı? ( Malum 657'ye bağlı olduğumuzdan izinlerimiz kısıtlı). Şimdiden Teşekkürler. Saygılarımla...