From: "esen848484" <esen848484@mynet. com>
Subject: FATÝH ALTAYLI: ABD'NÝN HEDEFÝ TÜRKÝYE
Eylül 21, 2007 - Genel
ABD'nin Türkiye'de din eksenli bir yönetimin güçlenmesine yönelik
desteðinin arkasýndaki "Komplo teorilerini" yazacaðýmý söylemiþtim.
Biraz gecikmeyle de olsa, bununla ilgili "bence absürd" fikirleri
sizlere ileteceðim.
ABD'nin Türkiye'de "Ýslamcý yükseliþe destek" vermesini, bazý
teorisyenler Afganistan ve Irak'la büyük bir benzerlik olarak
yorumluyorlar.
Bu teoriye göre, ABD önce potansiyel tehdit yaratýyor, sonra da bu
tehdide müdahale ediyor.
Afganistan bunun ilk örneklerinden.
Rus iþgali sýrasýnda ve sonrasýnda ABD Afganistan'da radikal Ýslamcý
unsurlarla iþbirliði yaptý. Açýkça olmasa bile Taliban'ý destekledi.
CIA yetiþtirmesi Bin Ladin, Afganistan'a
bu dönemde yerleþti.
Ardýndan 11 Eylül saldýrýlarý bahane edilerek Afganistan'a yönelik
bir müdahale geldi. ABD bölgeye yerleþti.
Irak'taki durum ise daha da bariz.
Irak'ta ABD baþta Saddam'la iyi iliþkiler içindeydi.
Saddam, Ýran'a yönelik olarak kullanýldý.
Ýran-Irak Savaþý'nýn sona ermesinden sonra Saddam ABD tarafýndan
yüreklendirildi.
1990'larýn baþýnda ABD'nin Baðdat Büyükelçisi April Gillespie
Saddam'ýn Kuveyt'e saldýrý planlarýný engellemek bir yana,
destekleyen bir tavýr takýndý.
Gillespie, Saddam'a yazdýðý mektupta "Komþularýnýzla olan sýnýr
iliþkileriniz ve çatýþmalarýnýz AB'nin ilgi alaný dýþýndadýr"
diyerek Irak'ýn Kuveyt'e yönelik saldýrýsýna bir anlamda yeþil ýþýk
yaktý.
Ardýndan 1. Körfez Savaþý patladý.
Sonrasýnda ise düzmece olduðu anlaþýlan kitle imha silahlarýna
iliþkin raporlarla ABD'e Irak'a
savaþ açtý ve ülkeye yerleþti.
Komplo teorisyenleri, ABD'nin Türkiye'deki Ýslamcý hareketlere
yönelik tepkisizliðini böylesi bir gerekçeye baðlýyorlar.
Türkiye'de Ýslamcýlýðýn giderek radikalleþeceð ini ve Türkiye'nin
Batý Dünyasý'ndan kopacaðýný ve müdahaleye açýk bir hale geleceðini
düþünüyorlar.
Bu teorisyenlerin üzerini çizdiði tarihsel bir gerçek var.
"ABD'nin bir Haçlý Seferi zihniyeti ile hareket ettiði açýk. Bunu
Baþkan Bush da söylüyor. Peki Türklerin, Haçlýlarla savaþmadýðý bir
Haçlý seferi var mý?" diye soruyorlar.
Geçen hafta fatihaltayli. com.tr'de yaptýðýmýz ankette "Türkiye'ye en
büyük tehdit" olarak görünen ülkenin ABD olarak çýkmasýnýn altýnda
yatan gerekçe ne acaba?
http://www.gazetepo rt.com.tr/ YAZARLAR/ NEWS2/GP_
075467
============ ========= ========= ========= ========= ========= ==
From: "cuneyt_itir" <cuneyt.itir@ gmail.com>
Subject: Üstü örtülü Bilgiler:Türklü k hakkýnda..
Gönderenin Notu:"Çuvala Sýðmaz" denen "Mýzraðý" çuvala sokmayý baþaran Batý, sonunda gerçekten "o mýzraðýn" üzerini örtebilir mi, yoksa bir yerlerine mi batar bilmiyorum.. Ama iþin gerçeði, güçlükler ne olursa olsun, üzeri örtülen bilgileri öðrenmek, öðretmek zorundayýz..
Türkler tarihinin en amansýz savaþýna hazýrlanýyor olmalýlar..
(Bu yazýyý okuyunca yine, Mustafa Kemal: "savaþmaya, didiþmeye" mi, yoksa "kitap okuyup, araþtýrmaya mý" daha çok zaman harcadý? diye sordum kendi kendime: )
Arslan BULUT_Turk ismi tasiyip Turk deyince ifrit olanlara bilgi!
Yazi Tarihi: 19/09/2007
Arastirmaci Necati Guroglu'nun
verdigi bilgiye gore, Oxford
Universitesi tarafindan 1909'da bastirilan, ancak sonradan
unutturulmaya calisilan, Ingiliz dil bilgini W. Mc. Mordie'nin
"English Idioms" kitabina gore diller, Hint Avrupa dilleri, Semitik
diller ve Turan dilleri olarak uc temel gruba ayrilir.
Kitapta, "Turanian" dil grubuna ait diller soyle gosterilmektedir:
"Scythian group, including Turkish, Hungarian, Finnish, Lappish,
Mongolian; the Dravidian group, including Tamil, Telegu, Kanada and
the languages of North-Eastern Asia; the Malaic or Malay-Polynesian or
Oceainc group, including the dialects of Malaya, Java, Sumatra, etc;
certain South African dialects; also Chinese, Siamese, Burmese,
Tibetan; dialects of South America; and a dialect called Basque,
spoken in parts of spain and France."
* * *
Goruldugu gibi Turkiye'de Ataturk'ten sonra hicbir dil tartismasinda
gundeme getirilmeyen bu veriler, Ingiliz bilim adamlari
tarafindan,
ustelik 20'nci yuzyilin basindan beri herkesin malumu bilgiler olarak
kabul gormekte ve ortaya konulmaktaydi.
Turk tarihi ve kulturu ile ilgili arastirmalarin yukarida belirtilen
dilleri konusan milletler uzerinden yapilmasi dogaldir. Cunku bu
milletler akrabadir.
Fakat bunu bir Turk olarak siz ortaya koydugunuzda, bazi Turkiye
Cumhuriyeti vatandaslari hirlamaya basliyor!
Guncel olaylari bahane ederek, birilerinin butun dunyayi Turklestirmek
istedigi gibi bir iddiada bulunabiliyorlar. Bu yaygara o kadar
etkilidir ki, gecenlerde Turk Tarih Kurumu Baskani Prof. Dr. Yusuf
Halacoglu ile Yenicag TV'de konusurken onun bile bu psIkolojik baski
altinda kaldigini hissettim.
Hocaya, Kirgiz bilim adami Prof. Dr. Amangeldi Abdulcabbarovic' in
arastirmasina dayanarak mubadelede Yunanistan'a gonderdigimiz Ortodoks
Karaman Turkleri'nin, Bati Hun Imparatorlugu yikildiktan sonra Bizans
tarafindan Anadolu'ya
yerlestirilen Turkler oldugunu, dolayisiyla
bugunku Yunanistan nufusunun yarisinin irk olarak Turk oldugunu,
Kafkaslar'dan yeni getirilen Rum gocmenlerin arasinda Turkler
ciktigini, Yunanli bir gazetecinin bu durumu televizyonda "devlet
elden gitti" diye anlattigini soyledim. Hoca, "Kulaktan dolma
bilgilerle herkesi Turk ilan etmemek l???âzim" diye cevap verdi.
Arastirmanin kaynagini veriyorum, bilimsel bir bakis acisini
naklediyorum; Hoca yeni duydugu icin "kulaktan dolma" diyor.
Zannediyor ki sadece kendi bildikleri bilimsel bilgidir!
* * *
Fin-Ogur kavimlerinin Turklerle akraba oldugunu butun Turkologlar
bilir. Bunda yeni bir sey yoktur. Macarlarin da adi hala Hun'dur. Fin
ve Macar Turkologlar bu gercekleri bilir. Turk Dunyasi kurultaylarinda
Fin-Ogur teskilatlari de temsil edilir. Hatta son olarak Makedonya'da
yapilan 13. Turk Dunyasi Genclik Kurultayi'na Fin-Ogur teskilati adina
katilan Dunya Fin-Ogur
Teskilati Mafun'un ikinci baskani Vadim
Danilov, "Kurultay, bizim icin Turk Dunyasi'nin obur halklari ile
onemli bir birlesme zeminidir. Dilde fikirde iste birlik anlayisini
biz de benimsiyoruz. Buyuk bir gelecegimiz olacak" demisti. Fin-Ogur
kavimleri, Ural-Altay ailesi icinde yer aliyor. Finler, Udmurtlar,
Marieller, Mordovalilar, Estonya, Letonya ve Litvanya'da kaybolmus bir
kavim olan Laplar, Fin-Ogur kavimlerindendir.
Simdi bu bilimsel verileri, ortaya koydugumuz zaman, birileri ifrit
kesiliyor. Bunlarin damarlarina Turk nefretini kim asiladi bilmiyorum!
Ustelik utanmadan Turk ismi tasiyorlar
============ ========= ========= ========= ========= ========= ==
From: "Sefer Tan" <saffaritan@yahoo. com>
Subject: Re: Bir yazinin dusundurdukleri
Sayin Dilek Uyar;
Guzel ve seviyeli yazinizla bizleri bilgilendirdiniz, tesekkur
ediyorum, ancak…..
Asagida yanit verdiginiz ‘emailci adam’ Ahmet Demir, kendini adlandirdigi gibi bir ‘emalci adamdir’, o kadar. Bu karanlik ‘emailci’ diger bircok paylasim gurubunda da karsimiza cikmis, yazdigi ‘gudumlu’ yazilara yapilan elestirilere hicbir zaman yanit vermemistir. Cunku, o gudumlu bir ‘emalci adamdir’ ve dolayisiyla sadece email yazar ya da kendine 'verilen' yazilari iletir, ama yazilarina yapilan elestirilere yanit vermez! Onun kendine has, ya da kendine dikte edilmis bir ‘ajandasi’ vardir. Onun sorumlulugu da bu ajandayi harfi harfine uygulayip ‘odulunu’ almaktir. Dolayisiyla, sizin aciklamalariniz bizlere isik tutmustur; bundan kuskunuz olmasin ancak, karanliklar adami, RTE’nin deyimiyle, ‘SAYIN’ emailci adamin size yanit vermesini beklemeyin. Yine de eger beni mahcup etmek icin bir yanit verirse ilgiyle okuyacagim yanitini.
Sayin Sureyya GOKCEOGLU'nun daha once bizlerle de
paylastigi iletisinde (Safsata ustadi Demirel - Adýn nedir bilmiyorum.. .. yazdýðýný doðru kabul ediyorum....
Sayýn Ahmet Demir, lütfen iki tarafý keskinletilmiþ býçaðýnýzý baþka yerde kullanýn.....
Bence burasý size göre deðil..... çok renkliliði gidin size en yakýn yerde yapýn.....
Saygý yerine KAYGI duyuyorum siz ve sizin gibilerden.. ..), kullandigi yerinde deyimiyle, bu tur karanlik kisilere ‘saygi’ degil, kisiliksizlikleri nedeniyle bunlardan ancak ‘KAYGI’ duyulur.
Bu baglamda, Ozel-Buro paylasim gurubunun moderatorunun, paylasim kalitesi ve etkinligininin bu tur karanlik kisiler tarafindan bozulmamasi icin guruba uye seciminde ve ileti paylasiminda daha da dikkatli ve secici olmasini dostca salik veriyorum.
Dost selamlarimla,
Sefer Tan
============ ========= ========= ========= ========= ========= ==
From: "esen848484" <esen848484@mynet. com>
Date: Fri Sep 21, 2007 5:37 am
Subject: ÝZMÝR BAROSUNDAN LÝNÇ KAMPANYASINA TEPKÝ
Eylül 21, 2007 - Genel
A.A.Ýzmir muhabiri Etem Geylan ile 17.09.2007 tarihinde telefonla yaptýðýmýz görüþmede Ýsmail Türüt’ ün “Plan yapmayýn Plan” adlý þarkýsý nedeni ile söylediðim sözler maksadýmý aþan bir biçimde yorumlanmýþ , aleyhimde adeta bir linç kampanyasý, yargýsýz ve yargýlamasýz infaz kampanyasý baþlatýlmýþtýr.
Deðerlendirmelerimin tümüyle þiire yönelik objektif ölçülere ve Anayasamýzda anlatýmýný bulan insanlarýn düþünce ve kanaatlerini her türlü yolla açýklama haklarýna dayalýdýr. Açýklamam klibe yönelik deðildir.Klibi þiddetle ve nefretle kýnoyorum.Açýklama yaptýðým tarihte klibi izlemediði mi de kamuoyunun bilgisine sunuyorum.
Þiir’ in içeriðindeki sözlerde “ suç unsuru olup
olmadýðýný incelemek “ gerektiðinde konuyu dava yolu baðýmsýz yargýnýn önüne götürmek C.Savcýlarýnýn görevidir.
Düþünce ve ifade özgürlüðü en temel insan haklarýndandýr ve yýllardýr yaptýðýmýz hukuk mücadelesinde bunu esas aldýk.Düþünce ve ifade özgürlüðünün olmadýðý günlerin sýkýntý ve acýlarýný yazarlarýmýz,düþünürlerimizle birlikte bizlerde çektik.
Ülkemizde her siyasi düþüncenin kendilerine göre þiirler,makaleler ,þarkýlar ürettiði bunlarý seslendirdiði, ilettiði malumdur.Bu bakýmdan düþünce ve ifade özgürlüðünü sadece bir görüþün tekelinde gibi algýlamak doðru olamaz.
Gazeteci Emin Çölaþan’ýn düþünce ve kanaatini yazarak açýkladýðý için maruz kaldýðý,iþinden atýlma durumuna ses çýkartmayanlarý n,izledikleri çifte standartlý tutumu kamuoyunun takdirine sunuyorum. Hukukun genel kuralý “hak ve
özgürlüklerde çifte standarta karþý olmayý “ gerekli ve zorunlu” kýlar.
Yaptýðým objektif deðerlendirme bir kýsým medyamýzda maalesef eleþtriden çok öte,kasýtlý bir karalama ve yok etme kampanyasýna dönüþtürülmüþtür.Söyledið im sözlerle hiç ilgisi olmayan “Ýzmir’ li Türüt,Hukuk adýna ayýp destek,Bozacý nýn þahidi þýracý” gibi aþaðýlayýcý baþlýklarla yayýnlanmýþtýr.Bu durum gazeteciliðin objektif haber verme ve meslek ahlak ilkelerine aykýrýdýr.Kimse yargý kararý olmadan suçlu ilan edilemez,Yargý sýz infaz gazeteciye de hukukçuya da yakýþmaz.
Benim ve yönetim kurulundaki arkadaþlarýmýn düþünce ve eylemleri çok açýktýr.Bizler hukukun üstünlüðüne,demokrasiye inanan,Atatürk Cumhuriyetinin deðer ve kazanýmlarýna sahip çýkan, emperyalizme karþý Ülkemizin Baðýmsýzlýðýný savunan kiþileriz.Benim þahsýmda yapýlan bu saldýrýlar bu
düþünce ve eylemlerimiz nedeni iledir.Aleyhimizdek i karalama kampanyasý nedeni ile fýrsat kollayan bazý odaklar “ mal bulmuþ magribi gibi” bu
açýklamamýn üzerine atlamýþlar ve linç operasyonuna dönüþtürmüþlerdir. Hedef bizim gibi düþenen ve davrananlarý susturmaktýr.
Ýzmir Barosu olarak 19.01.2007 tarihinde yaptýðýmýz yazýlý açýklama ile Hýrant Dink’ e yapýlan saldýrýyý kýnadýk.Yine Malatyada Zirve yayýnevine düzenlenen ve üç kiþinin hunharca öldürülmesi olayýnýda þiddet ve nefretle kýnadýk.Bunun gibi Danýþtay Yargýçlarýna yapýlan saldýrý,Cumhuriyet Gazetesine yönelik bombalý eylemler tepki gösterdiðimiz olaylardýr. Ýzmir Barosunun tarihsel ve geleneksel çizgisinde çifte standarda kaþý olmuþ ve her koþulda düþünce ve anlatým özgürlüðü ile savunma hakkýný, hak arama özgürlüðünü her koþulda savunmuþtur.Savunmay a da devam edecektir.
Kimden gelirse , kime yönelik olursa olsun “ terörü,cinayeti,þ iddeti ve bunlarý övmeyi þiddetle ve nefretle kýnadýk . Bundan sonra da ayný çizgiyi sürdüreceðiz. Ülkemizi bölmek,kardeþ kavgasý yaratmak isteyen emperyal güçler her fýrsatta yurttaþlarýmýzýn arasýna kin ve nefret tohumlarý ekerek amaçlarýna bir adým daha yaklaþmaktadýrlar. Buna sessiz kalmak mümkün deðildir.Etnik milliyetçilik sadece bizim ülkemizde deðil birçok ülkede korkunç acýlar,iç savaþlar yaratmýþtýr.En son örneði Yugoslavyadýr. Bunu yaratanda ne yazýk ki küresel, emperyal güçlerdir.Ülkemizde oynanan oyunlarda bundan farklý deðildir.
Bizler etnik milliyetçi,ýrkçý olmadýðýmýz gibi buna þiddetle karþý çýkan kiþileriz.Ancak Ülkemizi,halký mýzý,insanýmý zý seven onlara deðer veren,bu uðurda mücadele eden Yurtsever insanlar olmaktan vazgeçmeyeceðiz.
Yurttaþlarýmýzý sorumlu va
saðduyulu davranmaya Ülkemize yönelik provakasyonlara karþý dikkatli ve uyanýk olmaya davet ediyoruz.
Av.Nevzat Erdemir
Ýzmir Barosu Baþkaný
============ ========= ========= ========= ========= ========= ==